"Dubbdäck ger hög dödlighet"?!?

View previous topic View next topic Go down

"Dubbdäck ger hög dödlighet"?!?

Post  Axel on Mon 2 Apr - 19:06

Partiklar som rivs upp av dubbdäck dödar 30-40 personer om året i Stockholm, enligt en ny studie.
http://svt.se/2.33538/1.2760829/dubbdack_ger_hog_dodlighet

Idiotisk rubrik och vi får väl förmoda att det gäller innerstaden och att professorn kanske bor där.

Det är ett enormt tryck med folk som vill flytta till innerstaden som har skyhöga bostadspriser. Vad hade dom väntat sig där, att få lantluft, begriper dom inte innan att det naturligtvis är sämre luft i staden än utanför, som logiskt medför större risk för hälsan?

Med detta oblanserade tjafs om att vi ska åka odubbat på ishala vägar, för att innerstaden givetvis alltid har sämre luft, ska alltså liv offras utanför städerna istället?
Axel
Bannlyst

Poäng : 3058

Back to top Go down

Re: "Dubbdäck ger hög dödlighet"?!?

Post  Alfamale on Tue 3 Apr - 11:52

Du kan vara lugn. Innerstäderna i detta lands storstäder kommer se ut som andra invandrarländers städer inom snar framtid. Blattar, negrer kommer vara befolkningen. Att komma innanför stadsmurarna är den populationens största intresse. Som allt annat som räknas som status. Och då faller priserna och intresset att bo där. Och då kommer svenskarna återigen, som på sextiotalen, flytta ut från storstäderna. Och ingen kommer att behöva åka in heller. Och städerna börjar att dö. Läs Detroit, typ. Då kan vänsterdräggen och babbarna sitta i innerstadsgetto och besluta om whatever. Svenssons murar kommer byggas allt högre i dom nära framtida skyddande bostadsområdena.

Alfamale

Poäng : 2772

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 3 Apr - 12:28

Vilken meningslös 'undersökning'. Skulle detta utgöra förstärkt underlag för anti-dubbdäcksmaffian? Ett rent beställningsverk tycks det. Hur många människor dör och skadas allvarligt därför att fordon SAKNAR dubbdäck? Gissningvis mer än 10 ggr fler än den spillra som professorn 'räknat ut'.

Skenheligheten framstå som ännu löjligare och befängd, om man t ex jämför med en statligt ägd vinstmaskin kallad 'Systembolaget'. Vars produkter framkallar oerhört mycket mer död och skada än samtliga dubbdäck i hela riket, multiplicerat med ett antal års förbrukning. Monopolets skadliga produkter - för de individer som inte kan konsumera med återhållsamhet, och dessa är måååånga - erbjuds med statens goda minne.
Ådärkomdenja

Poäng : 3655

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Axel on Tue 3 Apr - 13:20

Alfamale wrote:Du kan vara lugn. Innerstäderna i detta lands storstäder kommer se ut som andra invandrarländers städer inom snar framtid. Blattar, negrer kommer vara befolkningen. Att komma innanför stadsmurarna är den populationens största intresse. Som allt annat som räknas som status. Och då faller priserna och intresset att bo där. Och då kommer svenskarna återigen, som på sextiotalen, flytta ut från storstäderna. Och ingen kommer att behöva åka in heller. Och städerna börjar att dö. Läs Detroit, typ. Då kan vänsterdräggen och babbarna sitta i innerstadsgetto och besluta om whatever. Svenssons murar kommer byggas allt högre i dom nära framtida skyddande bostadsområdena.
Blattarna i 08 verkar vilja bo bland sina egna i ghetton nu och sedan köpa villa eller radhus. Med dom priser, statusen och hyror som är i innerstaden, tvivlar jag på att det negrofieras inom överskådlig tid. Enda negressen jag vet på Östermalm är Nyamko Sabuni. Men jag kan kolla med en som bor där.
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Axel on Tue 3 Apr - 13:34

Ådärkomdenja wrote:Vilken meningslös 'undersökning'. Skulle detta utgöra förstärkt underlag för anti-dubbdäcksmaffian? Ett rent beställningsverk tycks det. Hur många människor dör och skadas allvarligt därför att fordon SAKNAR dubbdäck? Gissningvis mer än 10 ggr fler än den spillra som professorn 'räknat ut'.

Skenheligheten framstå som ännu löjligare och befängd, om man t ex jämför med en statligt ägd vinstmaskin kallad 'Systembolaget'. Vars produkter framkallar oerhört mycket mer död och skada än samtliga dubbdäck i hela riket, multiplicerat med ett antal års förbrukning. Monopolets skadliga produkter - för de individer som inte kan konsumera med återhållsamhet, och dessa är måååånga - erbjuds med statens goda minne.
Han har räknat ut 30-40 dödsfall, vad jag minns dör det runt 400 i trafiken numera, fler dör av radon. Frågan är om man ska bo i innerstaden och begära lantluft.

Jag brukar påpeka att alkoholskador och asylmissbruket har ungefär lika stora kostnader och fråga vilket som är lättast att skära mer på.
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 3 Apr - 16:06

Axel wrote:
Blattarna i 08 verkar vilja bo bland sina egna i ghetton nu och sedan köpa villa eller radhus. Med dom priser, statusen och hyror som är i innerstaden, tvivlar jag på att det negrofieras inom överskådlig tid. Enda negressen jag vet på Östermalm är Nyamko Sabuni. Men jag kan kolla med en som bor där.

Nu är ju Östermalm bara en stadsdel och dessutom ett dåligt exempel. Norrmalm, Södermalm, Vasastaden kryllar ju av babbar och negrer. Och det är där det byggs så det lär bli fler. Babbarna som köper hus är visserligen rätt många men sällan långlivade. Dom orkar ju inte skotta snö, underhålla, eller ens sköta en trädgård själva. Den brukar dom stensätta redan första sommaren. Men resten kan dom ju inte avskaffa. Och det finns ju ingen att ringa och klaga på. Tro mig jag vet. I den villaförening jag var med i på den tiden jag bodde i närförort ringde babbarna till ordföranden i föreningen och dom tyckte dom kunde begära både den ena och andra, dom hade ju betalt dyrt.. Dom hade inte hajjat vad husägeri var. Dom flyttade snart. Och det upprepades sedan ett par tre gånger av olika nationaliteter..sedan vart det rasrent igen.

Bo i egen villa är iof status i blatteögon men jobbigt.
Då är innerstadslägenheten än bättre, status och mindre underhåll.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Axel on Tue 3 Apr - 17:39

Alfamale wrote:
Axel wrote:

Nu är ju Östermalm bara en stadsdel och dessutom ett dåligt exempel. Norrmalm, Södermalm, Vasastaden kryllar ju av babbar och negrer. Och det är där det byggs så det lär bli fler. Babbarna som köper hus är visserligen rätt många men sällan långlivade. Dom orkar ju inte skotta snö, underhålla, eller ens sköta en trädgård själva. Den brukar dom stensätta redan första sommaren. Men resten kan dom ju inte avskaffa. Och det finns ju ingen att ringa och klaga på. Tro mig jag vet. I den villaförening jag var med i på den tiden jag bodde i närförort ringde babbarna till ordföranden i föreningen och dom tyckte dom kunde begära både den ena och andra, dom hade ju betalt dyrt.. Dom hade inte hajjat vad husägeri var. Dom flyttade snart. Och det upprepades sedan ett par tre gånger av olika nationaliteter..sedan vart det rasrent igen.

De vill nog ha det som hemma där dom hör hemma.
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 3 Apr - 20:38

Alfamale wrote:
Axel wrote:

Varför skickar dom inte dit Fas3:are att rensa i babbarnas rabatter istället? Då stannar säkert blattarna kvar när dom får så fin service. Plus att man förstör för medelklassen också och det är väl det man suktar efter. Eftersom Fas:arna inte får lön så spar man ju dessutom in massor med pengarna.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3804

Back to top Go down

Post  Axel on Wed 4 Apr - 13:41

Negrerna påverkar inte priserna – kolla på bostadspriserna på de gator där det finns negerambassader resp negrer

Eller villapriserna på de gator i djursholm eller lidingö där negerambassadfolk bor de är vanligt dyra.

Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 4 Apr - 17:18

Är det där ett citat eller är det du som står för logiken?

Alfamale

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top