Romska vanor omöjliga att integrera?

View previous topic View next topic Go down

Romska vanor omöjliga att integrera?

Post  Axel on Wed 4 Apr - 4:25

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5049152
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5044719
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=5046504
Och är de lika i EUropa?

Vad jag vet har dom haft alla rättigheter redan i 40 år, ska dom ha 20 till blir det 60, sedan ska tydligen alla EUropas Romer bo här också men det är ett annat ämne.

Man kan fråga sig vilka som är värst nu, Romer eller Somalier, förvånar mig inte om Somalier är lättare att göra folk av.

Vad i h-e har zigenarna haft för sig under 40 år med alla rättigheter här?

Men Leissner och Hammarberg vill ha hit fler.

Breivik hade kanske rätt att det är asylmissbrukskramarna som ska bort, men det är snudd på ett tredje ämne.
Axel
Bannlyst

Poäng : 2916

Back to top Go down

Re: Romska vanor omöjliga att integrera?

Post  kapten havoc on Wed 4 Apr - 6:17

Som redan konstaterats är våra politiker korrumperade och de tjänar grova pengar på flyktingbranschen(läs import av grovt kriminella och terrorister). Vad vanligt folk tycker är oväsentligt kritiserar man deras skrupellösa agerande är man rasist. Vad som krävs är en revolution och det känns föga troligt att fördummade och hjärntvättade svenskar är villiga att agera mot förfallet.

Mitt råd är till alla svenskar med förståndet i behåll fly landet om ni kan, det kommer snart inte gå att bo här längre.
kapten havoc

Poäng : 2852

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 4 Apr - 9:05

Här i Turkiet finns två slags flyktingar:

1. Syrier som flytt undan pågående oroligheter. Dessa interneras av polis/gendarmer/militär inom instängslade områden, hårdbevakade, precis invid gränsen. Boendes i temporärt uppsatta tält. När krisen i Syrien lösts upp, så skickas dessa flyktingar tillbaka till sitt hemland, rakt av.

2. Allt möjligt arabslödder m fl, som använder Turkiet som transitland för att ta sig vidare in i Grekland/EU. Här stannar dom inte, för här finns inga bidrag eller stöd till den sortens främlingar, eller till några andra heller för den delen. Och dom skulle hursomhelst endast få korta och tidsbegränsade uppehållstillstånd om dom skulle söka, turkarna diversifierar efter sin egen klassning av länder. Vissa länders medborgare ges bara 1 månad, skötsamma och civiliserade 3 månader. Det går att skaffa sig ett slags inrikespass, och köpa sig kvar i upp till max fem år i stöten. Men man måste fortfarande visa sin egen försörjningsförmåga, inkomst-/pensionsplan krävs, alternativt 500 US $ på turkiskt bankkonto, för varje månads vistelse.

Sverige har mycket att lära, som varande invällarnas paradismål, och därmed det mest självdestruktiva landet i hela världen.
Ådärkomdenja

Poäng : 3513

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Axel on Wed 4 Apr - 12:39

kapten havoc wrote:Som redan konstaterats är våra politiker korrumperade och de tjänar grova pengar på flyktingbranschen(läs import av grovt kriminella och terrorister). Vad vanligt folk tycker är oväsentligt kritiserar man deras skrupellösa agerande är man rasist. Vad som krävs är en revolution och det känns föga troligt att fördummade och hjärntvättade svenskar är villiga att agera mot förfallet.

Mitt råd är till alla svenskar med förståndet i behåll fly landet om ni kan, det kommer snart inte gå att bo här längre.
Fly vart, till det muslimska Turkiet?
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Axel on Wed 4 Apr - 12:41

Ådärkomdenja wrote:Här i Turkiet finns två slags flyktingar:

1. Syrier som flytt undan pågående oroligheter. Dessa interneras av polis/gendarmer/militär inom instängslade områden, hårdbevakade, precis invid gränsen. Boendes i temporärt uppsatta tält. När krisen i Syrien lösts upp, så skickas dessa flyktingar tillbaka till sitt hemland, rakt av.

2. Allt möjligt arabslödder m fl, som använder Turkiet som transitland för att ta sig vidare in i Grekland/EU. Här stannar dom inte, för här finns inga bidrag eller stöd till den sortens främlingar, eller till några andra heller för den delen. Och dom skulle hursomhelst endast få korta och tidsbegränsade uppehållstillstånd om dom skulle söka, turkarna diversifierar efter sin egen klassning av länder. Vissa länders medborgare ges bara 1 månad, skötsamma och civiliserade 3 månader. Det går att skaffa sig ett slags inrikespass, och köpa sig kvar i upp till max fem år i stöten. Men man måste fortfarande visa sin egen försörjningsförmåga, inkomst-/pensionsplan krävs, alternativt 500 US $ på turkiskt bankkonto, för varje månads vistelse.

Sverige har mycket att lära, som varande invällarnas paradismål, och därmed det mest självdestruktiva landet i hela världen.

Mest vet jag inte och borde vara lätt att ändra.
Finnarna har också varit tuffa.
Många flyr till Ryssland först, men där måste man arbeta så de åker hit sedan.
Och hur är du där länge?
Axel
Bannlyst

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 4 Apr - 15:11

kapten havoc wrote:

Troligt men det finns knappt något ställen att fly till, om man har familj så blir det hela ännu mer komplicerat.
Som jag ser det blir det kanske ett gated community och senare att "last stand cenario"
Jag vill leva och dö i Norden.
Barbarossa

Poäng : 2250

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 4 Apr - 17:13

Barbarossa wrote:Jag vill leva och dö i Norden.

Dito. Om jag måste med vapen i hand.
Och det verkar ju, för var dag som går, allt mer troligt.

Alfamale

Poäng : 2630

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 4 Apr - 17:41

Alfamale wrote:
Barbarossa wrote:Jag vill leva och dö i Norden.

Dito. Om jag måste med vapen i hand.
Och det verkar ju, för var dag som går, allt mer troligt.

Vilka vapen? svenska folket har kanske en hagelbrakare liggandes i garderoben, babbarna är tungt beväpnade med pistoler och automatvapen. Vart man ska fly? ut i skogen det tänker jag göra när helvetet bryter ut. Babbarna skyr skogen som pesten. Tur man är gammal skogsmulle. :D
kapten havoc

Poäng : 2852

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 4 Apr - 18:10

kapten havoc wrote:

Vilka vapen? svenska folket har kanske en hagelbrakare liggandes i garderoben, babbarna är tungt beväpnade med pistoler och automatvapen. Vart man ska fly? ut i skogen det tänker jag göra när helvetet bryter ut. Babbarna skyr skogen som pesten. Tur man är gammal skogsmulle. :D

Det är inte svårt att skjuta. Men det är svårt att träffa. Och rätt. I det sammanhanget är en hagelbrakare helt rätt vapen. Revolvrar, pistoler och sådant tjafs är värdelöst på avtånd över 20-30 meter. En gammal Kalachnekov kan sprida bly, visst, men i händerna på en våldsfixerad obildad blatte är nog det vapnet hyfsat värdelöst. En hagelbrakare eller ett kulvapen typ älgbrakare i en svensk kunnig hand är nog mer giftigt....Jag är inte orolig för den sakens skull.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 4 Apr - 23:01

Eftersom jag inte har några vapen tänker jag bara vänrta på att bli skjuten eller hackad i bitar eller neck-lacad, vilket det nu blir. Skit samma vilket. Här är jag född och här vill jag dö. Mig kvittar det. Jag har levt färdigt i vilket fall som helst och är redo att dra.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3656

Back to top Go down

Post  Aake on Thu 5 Apr - 3:16

Varför skulle man integrera romer?
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3505

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 5 Apr - 5:40

Robin Shadowes wrote: Mig kvittar det. Jag har levt färdigt i vilket fall som helst och är redo att dra.

Jag är också gammal och har levt ett bra liv men min död är en sak mellan mig och ödet. Ingen annan avgöra hur länge jag ska leva. Man är aldrig färdig hur gammal eller sjuk man än är. Att ge upp finns inte. Att lägga sig ned och invänta sin död, passivt, finns inte på kartan. Ska man dö ska man dö skrikande med protest och sker det med våld ska man åtminstonde ta med sig så många som möjligt av dom som vill dig illa.
ALLT kan hända och saker kan vända saker till ens fördel....

Alfamale

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 5 Apr - 5:41

Aake wrote:Varför skulle man integrera romer?

En fråga som ej har ett svar. Dessutom kan man editera in en stor mängd nationaliteter och etnisiteter i den frågan.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 5 Apr - 9:51

Alfamale wrote:
Robin Shadowes wrote: Mig kvittar det. Jag har levt färdigt i vilket fall som helst och är redo att dra.

Jag är också gammal och har levt ett bra liv men min död är en sak mellan mig och ödet. Ingen annan avgöra hur länge jag ska leva. Man är aldrig färdig hur gammal eller sjuk man än är. Att ge upp finns inte. Att lägga sig ned och invänta sin död, passivt, finns inte på kartan. Ska man dö ska man dö skrikande med protest och sker det med våld ska man åtminstonde ta med sig så många som möjligt av dom som vill dig illa.

Jag har alltså inga vapen, inga kontakter och inte råd att köpa några ändå. Min hälsa är ej heller den bästa och jag vet inte hur man överlever i skogen heller. Hade jag bara haft ett skjutvapen så hade jag gärna tagit så många med mig som möjligt. Men nu har jag ingen annan möjlighet än att lägga mig ner och dö. Kanske deprimerande men jag ser mer fram emot vad som kommer efteråt när själen lämnat kroppen.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Integrera Romer

Post  Erk Swede on Thu 5 Apr - 13:38

Exakt!!
Det har man försökt med i flera hundra år utan minsta lilla exempel som lyckats.
Vissa romer lämnar parasitkulturen och blir som vanliga människor,men ingen som hävdar sin romska kultur har någinsin varit assimilerad och en samhällsfungerande medborgare.
Den romska kulturen går ut på att dom anser sig vara bättre än övriga medborgare,och därför har rätt att parasitera och stjäla från oss "vanliga " människor.
det enda jag kunde tänka mig skulle fungera ,är att staten tar alla barn från romerna och adopterar bort dom till vanliga familjer.
Sedan tvångsteriliseras alla vuxna romer,då är problemet över på någon generation..
Erk Swede

Poäng : 2356

Back to top Go down

Vapen

Post  Erk Swede on Thu 5 Apr - 13:45

Robin Shadowes wrote:
Alfamale wrote:

Jag har alltså inga vapen, inga kontakter och inte råd att köpa några ändå. Min hälsa är ej heller den bästa och jag vet inte hur man överlever i skogen heller. Hade jag bara haft ett skjutvapen så hade jag gärna tagit så många med mig som möjligt. Men nu har jag ingen annan möjlighet än att lägga mig ner och dö. Kanske deprimerande men jag ser mer fram emot vad som kommer efteråt när själen lämnat
kroppen.
Vill man ha vapen går det alltid att fixa.. ALLTID!!
Själv är jag väl inte så jättefascinerad av vapen ,och anser inte dom vara den ultimata lösningen på invandringens problem.
Erk Swede

Poäng : 2356

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 5 Apr - 19:39

Erk Swede wrote:
Exakt!!
Det har man försökt med i flera hundra år utan minsta lilla exempel som lyckats.
Vissa romer lämnar parasitkulturen och blir som vanliga människor,men ingen som hävdar sin romska kultur har någinsin varit assimilerad och en samhällsfungerande medborgare.
Den romska kulturen går ut på att dom anser sig vara bättre än övriga medborgare,och därför har rätt att parasitera och stjäla från oss "vanliga " människor.
det enda jag kunde tänka mig skulle fungera ,är att staten tar alla barn från romerna och adopterar bort dom till vanliga familjer.
Sedan tvångsteriliseras alla vuxna romer,då är problemet över på någon generation..

Kulturmarxisterna skulle gnälla i en tidigare aldrig hörd ström och kör. Omänskligt och kränkande, hade nog varit två ord som ploppat opp här och var.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 6 Apr - 6:42

1600-talet politiker var grabbar att räkna med, dom skrev in i lagen att alla tattare och zigenare skulle förvisas ur landet. Dessförinnan hade Kung Johan den III redan 100 år tidigare talat klarpråk att alla zigenare skulle förvisas från Norrland och om dom uppehöll sig där olovandes var det dödstraff som gällde. Redan då visste dom ätt dessa människor är ointresseade av att ingå i någon form av normal närande befolkning. Utan levde på brott och skit.
Acceptansen för skitfolk korrelerar med feminiseringen av våra samhället. Och sedan dom kommit i positioner ÖKAR intaget av skitfolk medvetet och givetvis de västa avskrädet såsom ziggisar, somalier och random negrer.
Ergo, kärringar oavsett fysiskt kön, är roten till allt ont :twisted:

Alfamale

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 6 Apr - 16:08

Alfamale wrote:1600-talet politiker var grabbar att räkna med, dom skrev in i lagen att alla tattare och zigenare skulle förvisas ur landet. Dessförinnan hade Kung Johan den III redan 100 år tidigare talat klarpråk att alla zigenare skulle förvisas från Norrland och om dom uppehöll sig där olovandes var det dödstraff som gällde. Redan då visste dom ätt dessa människor är ointresseade av att ingå i någon form av normal närande befolkning. Utan levde på brott och skit.
Acceptansen för skitfolk korrelerar med feminiseringen av våra samhället. Och sedan dom kommit i positioner ÖKAR intaget av skitfolk medvetet och givetvis de västa avskrädet såsom ziggisar, somalier och random negrer.
Ergo, kärringar oavsett fysiskt kön, är roten till allt ont :twisted:

Att kalla beslutsfattarna på 1600-talet för 'politiker' är missvisande, vi hade ett kungadöme och olika stånd och maktkonstellationer. Politiker förutsätter 'partier', vilka inte fanns då, men det är kanske en semantisk diskussion. Hursomhelst så håller jag med om att dåtidens härskare var orädda och beslutsföra, århundradet klassat som 'Svenska stormaktstiden'. Aldrig förr eller senare har Sverige haft en maktposition och ett fysiskt landinnehav som under senare delen av 1600-talet.
Ref. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stormaktstiden

Betr tattare, zigenare, och ev annan ohyra, så var Sverige en spjutspetsnation långt in på 1900-talet. 'Statens institut för rasbiologi' grundades, under stor och blocköverskridande enighet, 1922. Och så sent som 1958 skedde följande förändring (citat):

- Institutet ersattes av "Institutionen för medicinsk genetik", och verksamheten knöts till universitetet. Idag sker forskning kring genetik vid Uppsala universitets Genetikcentrum.
Ref. http://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_f%C3%B6r_rasbiologi

fotnot: Redan 1909 hade 'Svenska sällskapet för rashygien' bildats. I styrelsen satt Svante Arrhenius, ordförande blev Vilhelm Leche. Under 1920-talet blev den så kallade degenerationsfaran – den förmenta försämringen av folkmaterialet och "förgiftandet av samhällskroppen" – ett svenskt debattämne. Man oroade sig för att människor med "sämre" egenskaper fick fler barn än människor med "rätt" ekonomisk, social och kulturell bakgrund och att det svenska folket på sikt skulle få vad som ansågs vara sämre egenskaper.

Det arvet borde förvaltats bättre, särskilt som Sverige då stod i täten bland länder, för ifrågasättande av pack och slödder av allehanda slag.

Äpplet har fallit långt från trädet, mycket långt.

===================================

edit: Om man jämför dagens Sverige (i förfall) med ett vanligt kök, så gör jag följande enkla parallell:
- städa inte öht
- låt mjölbaggar, kvalster, kackerlackor och silverfiskar härja obehindrat, särskilt i skafferiet
- uppmuntra dessa "hyresgäster" med bidrag till deras välfärd (fukt, mögel mm som 'gästerna' är vana vid)

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 7 Apr - 4:58

Att kalla beslutsfattarna på 1600-talet för 'politiker' är missvisande, vi hade ett kungadöme och olika stånd och maktkonstellationer. Politiker förutsätter 'partier', vilka inte fanns då, men det är kanske en semantisk diskussion. Hursomhelst så håller jag med om att dåtidens härskare var orädda och beslutsföra, århundradet klassat som 'Svenska stormaktstiden'. Aldrig förr eller senare har Sverige haft en maktposition och ett fysiskt landinnehav som under senare delen av 1600-talet.
Ref. http://sv.wikipedia.org/wiki/Stormaktstiden

.

Detta verkar vara ett citat, men från vem? Vad är det för svammel"politik förutsätter partier".... ALLT är politik, politik betyder statskonst så allt tom när det är en tanke som påverkar folk. Eller beslut/lag och utförs av en överhet eller stat. Hajjar man inte det få missar man mycket.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 7 Apr - 14:23

Frågan är vilka vi kommer ha mest problem med i framtiden. Ointegrerade zigenare eller integrerade rasblandade svennebananer. I rest my case.
Max Ronalds

Poäng : 2620

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 7 Apr - 15:05

Max Ronalds wrote:Frågan är vilka vi kommer ha mest problem med i framtiden. Ointegrerade zigenare eller integrerade rasblandade svennebananer. I rest my case.

Ett spörsmål för dom generationer som tar över. Jag är glad att jag personligen kommer ur eländet med andan i halsen. Dom som är födda på 40- och 50-talet är verkliga vinnare. En oerhörd utveckling, tekniska landvinningar, svindlande standardhöjningar m m. Och iaf en hyfsad, om än naggad, pension att leva av på ålderns höst.

Morgondagen ter sig icke ljus, jag skulle inte vilja byta med dom stackars svenskar som inom kommande årtionden får tampas med invällarkatastrofens totala förverkligande.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 7 Apr - 20:00

Ådärkomdenja wrote:
Max Ronalds wrote:Frågan är vilka vi kommer ha mest problem med i framtiden. Ointegrerade zigenare eller integrerade rasblandade svennebananer. I rest my case.

Ett spörsmål för dom generationer som tar över. Jag är glad att jag personligen kommer ur eländet med andan i halsen. Dom som är födda på 40- och 50-talet är verkliga vinnare. En oerhörd utveckling, tekniska landvinningar, svindlande standardhöjningar m m. Och iaf en hyfsad, om än naggad, pension att leva av på ålderns höst.

Morgondagen ter sig icke ljus, jag skulle inte vilja byta med dom stackars svenskar som inom kommande årtionden får tampas med invällarkatastrofens totala förverkligande.

Nej, att på daglig basis då bli hunsad av araber, negrer, zigenare och hybrider, lär knappast bli någon sinekur. Dom som har möjlighet kommer nog att fly men samtidigt kommer då landet att bli ännu brunare. Men det är bara att gilla läget och svälja. Framtidens svensk kommer vara bajsbrun helt enkelt.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 7 Apr - 21:19

Ådärkomdenja wrote:
Ett spörsmål för dom generationer som tar över. Jag är glad att jag personligen kommer ur eländet med andan i halsen. Dom som är födda på 40- och 50-talet är verkliga vinnare. En oerhörd utveckling, tekniska landvinningar, svindlande standardhöjningar m m. Och iaf en hyfsad, om än naggad, pension att leva av på ålderns höst. Morgondagen ter sig icke ljus, jag skulle inte vilja byta med dom stackars svenskar som inom kommande årtionden får tampas med invällarkatastrofens totala förverkligande.

Baruch Levy´s brev till Karl Marx. I brevet, som bland annat återpublicerades i den franska tidningen La Revue de Paris på sidan 574, den 1 juni 1928, ska så Levy ha lagt ut texten om en kommande framtid som beskrivs som En ny världsordning:

Vad säger att de sionistiska judarna har övergivit sina planer? Om det är äkta, har vi all anledning att oroa oss.

”Det judiska folket som helhet kommer att bli sin egen Messias. De kommer att uppnå världsherravälde genom upplösningen av andra raser, genom avskaffandet av gränser, förintelsen av monarkin och genom inrättandet av en världsrepublik där judar överallt har privilegier i sitt medborgarskap. I denna nya världsordning kommer Israels barn avskaffa alla ledare utan att stöta på motstånd. Regeringarna för de olika folken som utgör världens republiker kommer att falla utan svårighet i händerna på judarna. Det kommer då att vara möjligt för judiska ledare att avskaffa privat egendom och överallt att utnyttja de resurser för den nya staten. Således kommer Talmuds profetior att uppfyllas, som utlovar att när den messianska tiden är inne, kommer judarna ha all egendom i hela världen i sina händer."
Dunkelman

Poäng : 3171

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 9 Apr - 9:13

Ungern framstår som ett föredöme f n, och vägrar att inordna sig i EU:s multkramarriktning, går sin egen väg:

- Ungerns premiärminister Viktor Orban – tillika ledare för Ungerns största parti Fidesz – är den kanske mest kontroversiella politikern i det forna östblocket. Han är också någon som bör studeras närmare av den som är intresserad av frågor som rör europeisk nationalism.

Han har nekat medborgarskap till zigenare som inte kan visa att de varit bosatta i Ungern en längre tid. Och han har låtit meddela invandrare som uppehåller sig i Ungern att de inte längre kan räkna med att lyfta bidrag på ungerska skattebetalares bekostnad.

Eftersom Orban har en kvalificerad majoritet i det ungerska parlamentet bakom sig har han lätt kunnat genomföra sina reformer. Han har också räckt ut handen till det mer högersinnade, och uttalat antizigenska, nationalistpartiet Jobbik som är Ungerns tredje största parti. Orban har dessutom öppet trotsat den ungerska vänstern genom att göra medlemmar i det kontroversiella Jobbik till ledamöter i parlamentets kulturutskott.

Den artificiellt uppiskade proteststormen mot Ungern sätter fingret på de stora skillnader i mentalitet som föreligger mellan de västeuropeiska länderna och de länder som var en del av östblocket. Paradoxalt nog verkar järnridån ha fungerat som en skyddsmur i vissa avseenden. De östeuropeiska nationerna har aldrig tvingats genomgå den multikulturella indoktrinering som genomsyrar de västliga demokratierna, utan har förblivit vad den tyske filosofen Herder kallade ”historiska kulturnationer”. De låtsas inte ens omfamna de skuldkomplex eller den människorättsideologi som har undertryckt det nationella medvetandet i Västeuropa och i synnerhet i det ”omskolade” och aggressivt masochistiska Tyskland.

EU skulle föredra att Ungern styrdes av en regering av det avnationaliserade slag som EU vill se och föredrar. Men någon sådan regering kommer knappast att se dagens ljus i Ungern, eller i de flesta av de länder som har kastat av sig det sovjetiska oket. I sådana länder är nationalismen fortfarande stark och livskraftig.

Västvärlden har rört sig för snabbt, och för långt, i antinationalistisk riktning. Det är tillfredsställande att kunna konstatera att ungrarna inte följer t ex Sveriges exempel.

http://www.friatider.se/darfor-hatar-de-orban
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RL on Mon 9 Apr - 9:33

Ådärkomdenja wrote:Ungern framstår som ett föredöme f n, och vägrar att inordna sig i EU:s multkramarriktning, går sin egen väg:

- Ungerns premiärminister Viktor Orban – tillika ledare för Ungerns största parti Fidesz – är den kanske mest kontroversiella politikern i det forna östblocket. Han är också någon som bör studeras närmare av den som är intresserad av frågor som rör europeisk nationalism.

Han har nekat medborgarskap till zigenare som inte kan visa att de varit bosatta i Ungern en längre tid. Och han har låtit meddela invandrare som uppehåller sig i Ungern att de inte längre kan räkna med att lyfta bidrag på ungerska skattebetalares bekostnad.

Eftersom Orban har en kvalificerad majoritet i det ungerska parlamentet bakom sig har han lätt kunnat genomföra sina reformer. Han har också räckt ut handen till det mer högersinnade, och uttalat antizigenska, nationalistpartiet Jobbik som är Ungerns tredje största parti. Orban har dessutom öppet trotsat den ungerska vänstern genom att göra medlemmar i det kontroversiella Jobbik till ledamöter i parlamentets kulturutskott.

Den artificiellt uppiskade proteststormen mot Ungern sätter fingret på de stora skillnader i mentalitet som föreligger mellan de västeuropeiska länderna och de länder som var en del av östblocket. Paradoxalt nog verkar järnridån ha fungerat som en skyddsmur i vissa avseenden. De östeuropeiska nationerna har aldrig tvingats genomgå den multikulturella indoktrinering som genomsyrar de västliga demokratierna, utan har förblivit vad den tyske filosofen Herder kallade ”historiska kulturnationer”. De låtsas inte ens omfamna de skuldkomplex eller den människorättsideologi som har undertryckt det nationella medvetandet i Västeuropa och i synnerhet i det ”omskolade” och aggressivt masochistiska Tyskland.

EU skulle föredra att Ungern styrdes av en regering av det avnationaliserade slag som EU vill se och föredrar. Men någon sådan regering kommer knappast att se dagens ljus i Ungern, eller i de flesta av de länder som har kastat av sig det sovjetiska oket. I sådana länder är nationalismen fortfarande stark och livskraftig.

Västvärlden har rört sig för snabbt, och för långt, i antinationalistisk riktning. Det är tillfredsställande att kunna konstatera att ungrarna inte följer t ex Sveriges exempel.

http://www.friatider.se/darfor-hatar-de-orban

Det är bara att hoppas att inte Ungern viker ner sig för EU-vänstermaffian. Men än sålänge ser det bra ut eftersom Orban är ungerns i särklass populäraste politiker :)
RL
Riksmarskalk

Poäng : 2982

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 9 Apr - 9:57

"Forskare: Romer har 70 i IQ":

- Evolutionspsykologen Philippe Rushton har undersökt intelligensen hos människorna i tre romska bostadsområden i Serbien. De snittade 70 i IQ på ett test där en jämförelsegrupp i USA låg på 100. Rushton antyder således att det kan finnas förklaringar, utöver diskriminering, till romernas problem i samhället.

På en viss typ av tester presterade de vuxna romerna på samma nivå som etniskt serbiska tioåringar. Resultatet visar att gruppen romer har en IQ-nivå som är bland den lägsta som uppmätts bland icke-afrikanska etniska grupper.

Forskarna konstaterar, genom att hänvisa till en rapport från Rädda Barnen, att romska familjer ofta är nöjda när deras barn klassas som mentalt efterblivna, eftersom det ger större möjligheter att inkassera bidrag. :face:

En indikation på att även romer i Sverige kan ha en intelligenskvot "något under snittet" för den övriga befolkningen återfinns hos invandringsexperten Merit Wager. Wager rapporterar hur romer i Sverige vill ha hjälp från myndigheterna för att kunna förstå hur man använder en kalender.

http://www.friatider.se/romer-har-70-i-iq
http://meritwager.wordpress.com/2012/04/07/medier-hittar-ideer-pa-bloggar-nationella-minoriteter-ska-inte-mopsa-sig/

"Något under snittet"? Vilken förolämpning mot svensken i gemen. Visserligen finns det rätt många korkskallar i Svedala,
men att placera ziggisar som inte ens förstår sig på en almanacka, i närheten. Nej tack, det där med 70 är nog giltigt
rakt av, varhelst i världen som ziggisen våldgästar.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top