Nu tar det fart..

View previous topic View next topic Go down

Nu tar det fart..

Post  Alfamale on Tue 10 Apr - 7:56

Den internationella judendomen har länge varit på och hackat i svensk inrikespolitik. Men nu är väl måttet rågat när annan statsmakts(USAs) dito KRÄVER tillträde för att läxa upp lokala politiker. Inte för jag har något emot en uppläxning av Reepalu, men det finns väl måtta från VEM man ska ta skit.
Någon som har åsikter?
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/obamas-sandebud-traffar-reepalu_6985507.svd

Alfamale

Poäng : 2754

Back to top Go down

Re: Nu tar det fart..

Post  svartekaptenen 2 on Tue 10 Apr - 16:50

jag är som sagt ingen större älskare av Repaluu men detta förstår jag inte, ja han har gjort
en del idiotiska uttalanden som han med all rätt har fått klä skott för, frågan är varför
han överhuvudtaget ställer upp på detta? R kommer ändå att avgår efter valet så vad skall
de göra om han vägrar ställa upp på att möta någon dryg Amerikan som till på köpet tillhör
negerpresidentens administration.

svartekaptenen 2

Poäng : 2504

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 10 Apr - 20:59

Det Reepalu gjort är att han sagt följande:

1. De som trakasserat judarna i Malmö är muslimer.

2. Dessa muslimer gör detta eftersom de är sura på Malmö judiska församlings syn på Israel/Palestina-konflikten.

3. Att han har svårt att göra något åt punkt 2.

Alla inser att det Reepalu säger är sant. Det man är arg på Reepalu för är att han sagt att det är muslimer som trakasserat judarna i Malmö och speciellt att han tydliggjort skälet till detta. Notera att de judiska företrädare som tidigare i kvällstidningarna klagat på Reepalu inte sagt att det är muslimer som trakasserat dem. Än mindre har de angett förövarnas motiv (hade man sagt att de var muslimer så hade stora delar av befolkningen kunnat lista ut skälet).

Mitt intryck är att man från judiskt håll velat att Reepalu skulle ha fördömt trakasserierna mot judarna och låtit ungefär som om nynazister trakasserat judarna. Då hade säkerligen en stor del av befolkningen trott att det varit nynazister som trakasserat judarna. Och hade de insett att det var muslimer som trakasserade judarna utan att presenteras något speciellt skäl för detta så hade de varit mer benägna att inrangera trakasserierna mot judarna i en kategori mer ”illegitima” trakasserier. I och för sig hade ju ändå en stor del av befolkningen insett kopplingen till Palestina-konflikten. Men om några tiotal procent av befolkningen inte gjort denna koppling hade man antagligen ansett detta vara en fördel.

En sak jag noterar i det här sammanhanget är att judarna själva undviker att säga att det är muslimer som trakasserar judarna. Invandringskritiska svennar som uppmärksammar problemet är bra mycket mer benägna att säga att det är muslimer som trakasserar judarna och att ta konfrontation med muslimerna. De gör sig till skillnad från judarna gärna mer osams med muslimerna. De tar gärna konflikten med muslimerna åt judarna så att muslimerna bråkar med svennarna i stället för judarna. Detta förhållande tycker jag - tyvärr - speglar följande:

1. Svenska gojer använder sig av en mer obegåvad politisk strategi än judarna. De svenska gojernas attityd har mer karaktären av skällande hund som inte har någon egentlig tanke bakom sitt agerande. Detta är - tyvärr - ytterligare ett exempel på att gojer mentalt i snitt påminner klart mer om djur än vad judar gör.

2. Svenska manliga gojer använder generellt beteckningen "muslimer" på svartmuskiga, sydländska män som konkurrerar med dem själva om svenska kvinnor. Eftersom man ser muslimerna som konkurrenter om de svenska kvinnor man vill ha sex med så har man väldigt stor benägenhet att ta konflikt med muslimerna i onödan. Man prioriterar den sexuella biten klart högre än vad judarna verkar göra. Detta är - tyvärr - ytterligare ett exempel på att svenska gojer i genomsnitt påminner mer om djur än judar.

Min magkänsla säger också att det är svårt att göra något åt de svenska gojernas högre grad av djuriskhet och sämre förmåga till rationellt politiskt agerande jämfört judarna. Jag får känslan att det inte skulle hjälpa om man skulle slå de svenska gojerna med järnrör tills de blev lika blå och gula som svenska flaggan för att få in något i skallen på dem. Men jag försöker i alla fall, era jävla idioter.

K. V. Pauker

Poäng : 2881

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 11 Apr - 7:24

Du argumenterar som en jude alltså.
Du talar i tungor, svammlar och talar i gåtor för att ge sken av att du inte har en klar åsikt eller mål i ditt handlande och leverne.
Jo, det är ju en bra strategi.

Jag talar hellre i klartext.
Men det anses ju numer inte som en korrekt metod och det upplevs uppenbarligen som för brutalt eller hårt i ett feminiserat sverige.
Och säkert kan man hamna i skiten när det inte är politiskt korrekt i en sjuk dumokrati.

Men klarspråk skall inte föraktas, det är effektivt.

Jag och många med mig, till skillnad mot en arab eller jude, PÅTVINGAR inte folk våra åsikter med migreringar och politik och religion. Araber och judar är olika sidor av samma mynt. Och forsätter utvecklingen som nu, finns det goda chanser/risker att vi återupplever 1900 talets eller 1800- eller 1700-1500 talets syn/händelser rörande judar. Och då lär araberna hänga med på ett bananskal.
Judar och deras antagonister araberna, är bäst på att utrota sig själva. Att isolera dom och låta den naturliga urvalet ha sin gång eller åtminstonde skapa förutsättningar för det, skulle givetvis vara den mest effektiva lösningen. Men det är ju ett önsketänkande.

Dom lär sig aldrig. DET är den enda sanningen. Dom försöker, i varje århundrande med nya varianter på gamla ideer, att hitta sätt att berika sig med makt och pengar för att styra världen. Och dom går på pumpen varje gång. Hårdare och djupare för varje gång dessutom. Och dumaraberna hänger på. Allt som judarna har ska dom ha, utan för den skull förstå eller kunna. Som barn eller utvecklingsstörda. Dom leker affär liksom.

Frågan är om världen kommer ställa sig frågan(när vi återigen står på raden av total utrotning när sammanbrottet sker)är om världen behöver judar och våldsfixerade araber.. När de gång på gång påtvingar resten av jordens befolkning sjuka och ovälkommna ideer. Alltid med samma katastrofresultat.
Vad judar och araber ALDRIG lär sig är att man inte kan tvinga på normalintelligenta världsbilder, åsikter eller livstil, i längden. Och nu har vi levt med dessa dumheter i runt 30-40 år och där någonstans ligger gränsen genom hela historien. Den nya generationerna köper inte dessa dumheter längre. Det är deras liv, väl och ve, det gäller och det vet dom. Och dessutom har både araber och judar nya belackare, som dessutom är starka och inte är pk i länder som judar saknar insyn i, asiaterna. Förra gången asiaterna var starka(Djingis khan)rövknullade dom både judar och araber en masse. Och det lär dom göra igen om det kniper. Inte där med sagt att asiterna framtida styrka är bättre för oss, men det är inte till judar och arabers fördel i varje fall.

Det går förr eller senare ALLTID åt helvete för erövrare. Och då får man som uppviglare och eller medlöpare betala.

Men det är bara min tro/åsikt dock med stöd av historien.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 11 Apr - 9:59

Alfamale wrote:Du argumenterar som en jude alltså.
Du talar i tungor, svammlar och talar i gåtor för att ge sken av att du inte har en klar åsikt eller mål i ditt handlande och leverne.
Jo, det är ju en bra strategi.

Jag talar hellre i klartext.
Men det anses ju numer inte som en korrekt metod och det upplevs uppenbarligen som för brutalt eller hårt i ett feminiserat sverige.
Och säkert kan man hamna i skiten när det inte är politiskt korrekt i en sjuk dumokrati.

Men klarspråk skall inte föraktas, det är effektivt.

Jag och många med mig, till skillnad mot en arab eller jude, PÅTVINGAR inte folk våra åsikter med migreringar och politik och religion. Araber och judar är olika sidor av samma mynt. Och forsätter utvecklingen som nu, finns det goda chanser/risker att vi återupplever 1900 talets eller 1800- eller 1700-1500 talets syn/händelser rörande judar. Och då lär araberna hänga med på ett bananskal.
Judar och deras antagonister araberna, är bäst på att utrota sig själva. Att isolera dom och låta den naturliga urvalet ha sin gång eller åtminstonde skapa förutsättningar för det, skulle givetvis vara den mest effektiva lösningen. Men det är ju ett önsketänkande.

Dom lär sig aldrig. DET är den enda sanningen. Dom försöker, i varje århundrande med nya varianter på gamla ideer, att hitta sätt att berika sig med makt och pengar för att styra världen. Och dom går på pumpen varje gång. Hårdare och djupare för varje gång dessutom. Och dumaraberna hänger på. Allt som judarna har ska dom ha, utan för den skull förstå eller kunna. Som barn eller utvecklingsstörda. Dom leker affär liksom.

Frågan är om världen kommer ställa sig frågan(när vi återigen står på raden av total utrotning när sammanbrottet sker)är om världen behöver judar och våldsfixerade araber.. När de gång på gång påtvingar resten av jordens befolkning sjuka och ovälkommna ideer. Alltid med samma katastrofresultat.
Vad judar och araber ALDRIG lär sig är att man inte kan tvinga på normalintelligenta världsbilder, åsikter eller livstil, i längden. Och nu har vi levt med dessa dumheter i runt 30-40 år och där någonstans ligger gränsen genom hela historien. Den nya generationerna köper inte dessa dumheter längre. Det är deras liv, väl och ve, det gäller och det vet dom. Och dessutom har både araber och judar nya belackare, som dessutom är starka och inte är pk i länder som judar saknar insyn i, asiaterna. Förra gången asiaterna var starka(Djingis khan)rövknullade dom både judar och araber en masse. Och det lär dom göra igen om det kniper. Inte där med sagt att asiterna framtida styrka är bättre för oss, men det är inte till judar och arabers fördel i varje fall.

Det går förr eller senare ALLTID åt helvete för erövrare. Och då får man som uppviglare och eller medlöpare betala.

Men det är bara min tro/åsikt dock med stöd av historien.

Vi vet ju vad Ricky tycker om asiaterna och det ligger säkert en hel del i det. Icke desto mindre med tanke på just judar och araber så får vi väl hoppas på att "the enemy of my enemy is my friend".
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3785

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 11 Apr - 12:58

K. V. Pauker wrote:
Mitt intryck är att man från judiskt håll velat att Reepalu skulle ha fördömt trakasserierna mot judarna och låtit ungefär som om nynazister trakasserat judarna. Då hade säkerligen en stor del av befolkningen trott att det varit nynazister som trakasserat judarna. Och hade de insett att det var muslimer som trakasserade judarna utan att presenteras något speciellt skäl för detta så hade de varit mer benägna att inrangera trakasserierna mot judarna i en kategori mer ”illegitima” trakasserier. I och för sig hade ju ändå en stor del av befolkningen insett kopplingen till Palestina-konflikten. Men om några tiotal procent av befolkningen inte gjort denna koppling hade man antagligen ansett detta vara en fördel.

Vilka trakasserier?

K. V. Pauker wrote:
Min magkänsla säger också att det är svårt att göra något åt de svenska gojernas högre grad av djuriskhet och sämre förmåga till rationellt politiskt agerande jämfört judarna. Jag får känslan att det inte skulle hjälpa om man skulle slå de svenska gojerna med järnrör tills de blev lika blå och gula som svenska flaggan för att få in något i skallen på dem. Men jag försöker i alla fall, era jävla idioter.

Vadå försöker? Du kan ju inte ens ladda upp en film på youtube, din fega jävla fitta. Antingen för att du är för ful, eller för att det helt enkelt inte går att passionerat argumentera för den typen av våldsapparat du förespråkar.

Max Ronalds

Poäng : 2825

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 11 Apr - 17:05

KV Pauker: 1. Svenska gojer använder sig av en mer obegåvad politisk strategi än judarna. De svenska gojernas attityd har mer karaktären av skällande hund som inte har någon egentlig tanke bakom sitt agerande. Detta är - tyvärr - ytterligare ett exempel på att gojer mentalt i snitt påminner klart mer om djur än vad judar gör.

En del judar tycks ha en knepig ståndpunkt till djur och goyim… Så här illa skulle jag aldrig uttrycka mig om andra raser, etniciteter eller djur, för den delen. Det kan ju aldrig vara bra för psyket att leva hela livet med en slik inställning, som den vilken förmedlas av rabbinerna i Talmud.

TALMUD

“Non-Jews are Not Human. Only Jews are human (“Only ye are designated men”)
- Baba Mezia 114a-114b

“The Non-Jews have to be avoided, even more than sick pigs” - Orach Chaiim 57, 6a “Gentiles prefer sex with cows”
- Abodah Zarah 22a-22b

“Non-Jewish Children Sub-Human. All Gentile children are animals”
- Yebamoth 98a

“As you replace lost cows and donkeys, so you shall replace dead Non-Jews” [4]
- Iore Dea 337,1

“Murdering Goyim is like killing a wild animal.” - Sanhedrin 59a

“Sexual intercourse with Non-Jews is like sexual intercourse with animals”
- Kethuboth 3b “

Only the Jews are humans, the Non-Jews are not humans, but cattle” (goyim = human cattle) [1]
- Kerithuth 6b page 78, Jebhammoth 61a
Dunkelman

Poäng : 3295

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Wed 11 Apr - 19:29

Dunkelman wrote:
KV Pauker: 1. Svenska gojer använder sig av en mer obegåvad politisk strategi än judarna. De svenska gojernas attityd har mer karaktären av skällande hund som inte har någon egentlig tanke bakom sitt agerande. Detta är - tyvärr - ytterligare ett exempel på att gojer mentalt i snitt påminner klart mer om djur än vad judar gör.

En del judar tycks ha en knepig ståndpunkt till djur och goyim… Så här illa skulle jag aldrig uttrycka mig om andra raser, etniciteter eller djur, för den delen. Det kan ju aldrig vara bra för psyket att leva hela livet med en slik inställning, som den vilken förmedlas av rabbinerna i Talmud.

TALMUD

“Non-Jews are Not Human. Only Jews are human (“Only ye are designated men”)
- Baba Mezia 114a-114b

“The Non-Jews have to be avoided, even more than sick pigs” - Orach Chaiim 57, 6a “Gentiles prefer sex with cows”
- Abodah Zarah 22a-22b

“Non-Jewish Children Sub-Human. All Gentile children are animals”
- Yebamoth 98a

“As you replace lost cows and donkeys, so you shall replace dead Non-Jews” [4]
- Iore Dea 337,1

“Murdering Goyim is like killing a wild animal.” - Sanhedrin 59a

“Sexual intercourse with Non-Jews is like sexual intercourse with animals”
- Kethuboth 3b “

Only the Jews are humans, the Non-Jews are not humans, but cattle” (goyim = human cattle) [1]
- Kerithuth 6b page 78, Jebhammoth 61a

Det jag misstänker är att faktiska observationer i judarnas verklighet kan ha närt attityder typ de du ovan citerar från Talmud. Min misstanke är att observationer från den faktiska verkligheten gav upphovet till tankarna hos judarna om att gojer - till skillnad från dem själva - påminner mer om djur eller t o m bör definieras som djur.

Det här innebär inte att jag instämmer i någon slags teologisk definition av icke-judar som en slags djur eller mer själlösa tvåfotingar än judar.

Min gissning är dock t ex Ulf Ekman, ledaren för Livets Ord, som är väl bekant med Talmud och använder sig av Talmud som en legitim, positiv källa för teologiska slutsatser i betydande grad teologiskt instämmer i synpunkten att gojer definitionsmässigt hör hemma på en mer djurliknande nivå än judarna. Jag skulle också bli förvånad om insikterna om vad som står i Talmud inte är allmänt spridda bland Livets Ordare och andra grupper med liknande teologi och light-varianter av Livets Ord som pingströrelsen. Min gissning är att man upplever synpunkterna i Talmud som legitima och att detta avspeglar sig i de djurliknande och samlagsliknande läten man ger ifrån sig under religionsutövandet. Man anser att de mer djuriska, ovärdiga inslagen i religionen speglar det faktum att gojernas roll i Guds plan är en annan än för judarna. Jag tror inte att det är en tillfällighet att traditionella kristna samfund som bygger på ersättningsteologi (den kristna kyrkan har ersatt Israel och judenheten) i stället för på dispensionalism har en gudstjänstordning som tycks spegla en mer aristokratisk självuppfattning. Ju mer av ersättningsteologi (katolicismen), desto maffigare gudstjänster (katolicismen) verkar tendensen vara.

Men jag tycker alltså att själlösheten och enfalden hos gojerna utgör ett problem. Till skillnad från t ex Ulf Ekman är detta något jag försöker motarbeta snarare än förstärka. Tyvärr har jag dock inte lyckats speciellt bra. Jag kan inte påstå att jag märkt att jag bidragit till att höja nivån hos någon enda goj på Exilen. En gång på gamla Passagen Politik var det väl någon som skrev att man borde ta intryck av vad K. V. Pauker hade att säga eftersom jag till skillnad från andra hade något i skallen. Det här tror jag dock var en individ som inte var i speciellt stort behov av min hjälp. Kanske hade i stället snarare jag något att lära av den här personen? En reflektion jag osökt gjorde när jag skrev meningen ovan var att jag tycker själv, när jag tittar tillbaka på vad jag skrivit varit rätt bra på att identifiera problem och vad andra gör dåligt. Det jag inte lyckats med är att komma med användbara recept som andra nappat på. Med en rejäl pengapåse tror jag att jag hade kunnat bidra till att något vettigare hänt än att SD absorberat de skånska populistpartierna. Men mina budgetalternativ var kanske inte så värst livskraftiga idéer, även om jag fått några ur målgruppen att nappa.

Ett tillägg: Företrädare för traditionell kristenhet verkar idag dra sig för att diskutera mer provokativa inslag i Talmud. Ett undantag under 80- och 90-talen var väl professor Jan Bergman och Sigbert Axelsson vid Uppsala universitet. Mediauppmärksamheten visavi Jan Bergman blev väl dock inte så värst positiv när hans synpunkter på Talmud blev kända. Denna mediauppmärksamhet speglar väl också dagens teologiska och samhälleliga situation rätt bra. Förr i tiden kunde man göra folk upprörda genom att påpeka vad som står i Talmud. Idag blir folk upprörda om någon som Jan Bergman framhåller vad som står i Talmud. Jag antar att det finns mer välvilliga tolkningar av Talmud än Jan Bergmans. Undrar just hur Livets Ord- och pingstväns-tolkningar av mer provokativa delar av Talmud ser ut. Jag misstänker som sagt att man tagit visst intryck av dessa bitar och inkorporerat dessa bitar i sin egen självuppfattning. Jag har dock svårt att tanka mig en riktigt hundraprocentig bokstavlig tolkning av dessa texter. Jag misstänker att man väljer en mindre ordagrann tolkning av Talmud än av Nya Testamentet och Gamla Testamentet. Även om man generellt är bokstavstroende skulle jag bli förvånad om man inte var litet inkonsekvent försökte göra litet mer välvilliga tolkningar av Talmud än vad texterna rent bokstavligt säger.

K. V. Pauker

Poäng : 2881

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 11 Apr - 20:37

Svammelpelle. I din enfald anser du dig vara förmer. Ett typisk drag hos mindre intellektuellt bemedlade om du frågar mig. Det naturliga torde vara att ju mer man vet desto mer inser man att man inget vet. Och då borde man vara lite ödmjuk. Men den reflektionen har kanske inte nått dig.

Ditt religiösa svammel är lika intressant som en påse hundskit. En etnisk svensk är av naturen och hävd inte religiös och inte intresserad av dessa sjuka ökenfantasier utan tror på logik och fakta. Alla religioner kan inte ha rätt, ergo är alla fel.
Trosorgier kan judar och araber och folk som accepterar att kallas gojer av religösa idioter, hållas med. Och dom kan gärna slå ihjäl varandra på kuppen. Då skulle världen bli en trevligare plats.

Normalt funtade ser helst religiösa tomtar uppspikade på kyrkporten/synagogan/mosken...

Alfamale

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 13 Apr - 22:22

Jag är glad över att vara icke - jude, jag menar varför skall man vara jude, när man kan ha förmånen att vara icke - jude? Och jag struntar i vad Pauker tycker om det! Judar är det mest rasmedvetna folket på jorden, och de borde rimligtvis ta sig en funderare på varför så många tycker så illa om dem, är det någonting i deras beteende genom århundradena som gjort att folk tyckt så illa om dem?

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2679

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 14 Apr - 11:56

RickyEcholette wrote:Judar är det mest rasmedvetna folket på jorden,

Tveksamt.

Max Ronalds

Poäng : 2825

Back to top Go down