Rasblandningspropagandan går på högvarv.

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Rasblandningspropagandan går på högvarv.

Post  K. V. Pauker on Sun 27 Jan - 23:15

Max Ronalds wrote:

[- - -]

Att du inte besvarar det jag skriver är väl mer ett implicit konstaterade att jag har rätt. Föds det fler flickor än pojkar så förlorar våra fiender sitt viktigaste redskap för att manipulera oss och mjuka upp våra psykologiska försvarsmekanismer. Till och med en stålhård nazistkämpe som spänner sig framför badrumsspegeln för att se ut som Heydrich eller Himmler hade nog i normala fall mjukats upp om han blev inkallad på ett säpo-förhör och förhörsledaren var en någorlunda attraktiv ung kvinna. Vill minnas det var någon hemma hos-reportage hos någon svenskarnas parti-medlem för några år sedan där programledaren var någon ung arabisk tjej och där man tydligt såg hur sp-representanten rodnade när han skulle svara på frågor och programet avslutades med att programledaren fick en kram. Kär Efter singulariteten försvinner den möjligheten garanterat. Då är det nya spelregler.

[- - -]

Svenskarnas parti är ju ett ganska nystartat parti så hur många år sedan var det denna intervju ägde rum?

Tvivlar också på att en nazist blir "uppmjukad" av en tjej som ser utrikisk ut. Om tjejen ser europeisk ut kan han kanske bli det, men inte annars. Minns två exempel som jag tror belyser nazistisk mentalitet rätt bra.

Exempel 1. Hörde för några år sedan en historia om en svensk, kvinnlig spion (tror inte hon spionerade för statens räkning utan någon motståndsgrupp) som flirtade några gånger med en tysk SS-man hon blivit bekant med. Till slut beslutade sig SS-mannen för att fria till den här kvinnliga spionen. Han föreslog att hon skulle gifta sig med honom och skaffa blonda barn med honom. För att krickla sig ur den här situationen replikerade den kvinnliga spionen att hennes mor var samisk och att det därför kanske inte skulle bli några blonda barn (hon hade i själva verket inte någon samisk mor). SS-mannen blev svårt chockad av denna upplysning men fick i alla fall ur sig något typ "då ber jag om ursäkt" innan han lommade iväg.

Exempel 2. Kring 1990 läste jag i Sundsvalls Tidning om en anonym, lokal ung nazist. Han fick frågan vad som skulle hända om han upptäckte att hans flickvän hade något judiskt i stamtavlan (Sundsvall hade liksom Östersund en ganska stor judisk befolkningsgrupp med egen församling på 1800-talet). Han svarade att han då skulle bli äcklad. Jag tror inte att han ljög när han sade detta.

Jag tror inte att en uttalad nazist kan bli kär i en tjej som ser utomeuropeisk ut. Detsamma gäller om han får reda på att tjejen har utomeuropeiskt påbrå. Sannolikheten är väl större för individer ur den svans naziströrelsen hade på 90-talet som kanske mest var med p g a att man upplevde att det var tufft att vara nazist e dyl. Såg själv ett TV-inslag för ett antal år sedan om en kille som var varit aktiv i naziströrelsen men kommit att skaffa barn med en brasiliansk tjej som såg ut som en mulatt.

Jag tvivlar dock på antalet genuina nazister är tillräckligt stort för att det på denna grund skulle kunna utbildas en folkgrupp som inte blir en del av smältdegeln.

Kom förresten osökt att tänka på tokharerna, som var av västeuropeiskt ursprung och sannolikt var besläktade med saxarna, som under järnålder och folkvandringstid bodde i nuvarande västra Kina. De brukade mumifiera sina döda. Därigenom har man kunnat se att tokharerna under flera hundra år undvek att blanda sig med den snedögda, asiatiska befolkningen. Till slut började dock tokharerna ingå blandäktenskap. Språket och kulturen levde dock kvar några århundraden till. Till slut försvann dock den tokhariska kulturen. Så visst är det teoretiskt möjligt att en mindre grupp tillhörande den ursprungliga europeiska befolkningen skulle kunna existera som grupp i ett samhälle som i övrigt i huvudsak är en smältdegel (kanske med undantag för vissa nyanlända invandrargrupper och kanske även några få andra grupper som syrianerna) under några århundraden. Jag noterar att det fortfarande finns kvar rena indiangrupper i Mexiko även om den stora majoriteten av befolkningen är mestiser. Ändå har det gått ungefär 500 år sedan spanjorerna landsteg i Mexiko. Frågan är dock om det finns kvar några indianer om 150 eller 200 år. På Kuba fanns det visst för några år sedan bara typ 10 indianer kvar. Som Pierre Schori noterade i en boken "I stormens öga" (eller vad den nu hette) så finns det nu i princip inte kvar några indianer i Västindien. Pierre Schori verkade också tycka att detta var dåligt. Men det är ju alltså socialt accepterat att tycka att det är synd om det inte kommer att finnas några indianer, judar eller syrianer kvar. Däremot är det inte socialt accepterat att hysa liknande åsikter när det gäller germaner och liknande folkgrupper. Detta är sannolikt resultatet av att nazisterna förlorade 2:a världskriget och att förekomsten av germaner är starkt sammankopplad med förekomsten av nazism som är den absoluta, ideologiska huvudfienden till dagens europeiska samhälle. Detta förhållande speglas bl a i det faktum att den enda ideologi för vilken den politiska yttrandefriheten är kringskuren i Västeuropa är nazismen samt liknande ideologier. Du får vara anhängare till Pol Pot. Du får tycka att kulakutrotningen är bra. Du får också vara höggradigt revisionistisk när det gäller kulakutrotningen. T o m i den statskontrollerade televisionen. Och då är det inte så konstigt om man bedömer mixofobiska attityder kopplade till den nazist-relaterade folkgruppen annorlunda än liknande attityder vad beträffande andra folkgrupper.

K. V. Pauker

Poäng : 2820

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 27 Jan - 23:39

K. V. Pauker wrote:Exempel 1. Hörde för några år sedan en historia om en svensk, kvinnlig spion (tror inte hon spionerade för statens räkning utan någon motståndsgrupp) som flirtade några gånger med en tysk SS-man hon blivit bekant med. Till slut beslutade sig SS-mannen för att fria till den här kvinnliga spionen. Han föreslog att hon skulle gifta sig med honom och skaffa blonda barn med honom. För att krickla sig ur den här situationen replikerade den kvinnliga spionen att hennes mor var samisk och att det därför kanske inte skulle bli några blonda barn (hon hade i själva verket inte någon samisk mor). SS-mannen blev svårt chockad av denna upplysning men fick i alla fall ur sig något typ "då ber jag om ursäkt" innan han lommade iväg.

Ja där ser man, det fanns folk med karaktär.
Max Ronalds

Poäng : 2700

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 28 Jan - 12:53

Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:Nej du är när jag tänker efter rätt rättfram med var du står i rasfråganl. Jag sympatiserar inte med dina åsikter och kommer aldrig göra det heller. Skål

Nej fascister brukar inte hålla med mig i rasfrågan. Det är enkel matematik. Fascister vill ha en "starkare" befolkning. För att åstadkomma detta är de evolutionära grundkraven enkla, du/den/det/naturen/gud skapar ett överskott unga män som får stånga pannan blodig och där enbart den fysiskt starke får chansen att sprida sin säd. Det är ungefär kortfattat vad fascism går ut på.

Suck! Jag vill inte att alla ska vara blonda blåögda och byggda som en kroppsbyggare samt sakna ögonbryn, då skulle det inte finnas många kvar i detta land. Jag är ingen fascist utan en realist då jag anser att mångkulturen som den kallas är ett enda stort misslyckande och ett bevis på vad som händer när man blandar olika raser i ett land som tidigare var välmående och homogent. Vad jag vill är att bevara den nordiska rasens särart det finns gott om negrer och araber samt kineser i världen men den vita rasen ska inte få behålla sin unika särart. Jag tycker det är vidrigt. Egentligen har jag inget emot andra raser. Men araber och negrer är inte bra för vita människor de förstör våra samhällen. De skapar misstro och avsky.

Därför är jag nitisk i just denna fråga, jag tycker vita människor ofta är dumma och dryga men man kan iaf. lita på att man inte får en kniv i ryggen eller blir påhoppad av en skock svenskar utan anledning. Negrer och araber är för djuriska och våldsbenägna för vår del av världen. Jag kritiserar nästan aldrig på ostasiater då de sköter sig. Det är svårt att skaka av sig bilden av undermänniskan när man sett den irl sas.
kapten havoc

Poäng : 2915

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 28 Jan - 21:36

Max Ronalds wrote:
K. V. Pauker wrote:Exempel 1. Hörde för några år sedan en historia om en svensk, kvinnlig spion (tror inte hon spionerade för statens räkning utan någon motståndsgrupp) som flirtade några gånger med en tysk SS-man hon blivit bekant med. Till slut beslutade sig SS-mannen för att fria till den här kvinnliga spionen. Han föreslog att hon skulle gifta sig med honom och skaffa blonda barn med honom. För att krickla sig ur den här situationen replikerade den kvinnliga spionen att hennes mor var samisk och att det därför kanske inte skulle bli några blonda barn (hon hade i själva verket inte någon samisk mor). SS-mannen blev svårt chockad av denna upplysning men fick i alla fall ur sig något typ "då ber jag om ursäkt" innan han lommade iväg.

Ja där ser man, det fanns folk med karaktär.

Tror inte att det handlade om karaktär. Det var nog uppriktigt så att en romantisk dröm han hade gick i kras.

Skall kanske kosta på mig en liknelse med mer djurisk sexualitet som - för ovanlighetens skull i mina framställningar - utövades (eller rättare sagt nästan utövades) av en ung tjej. Satt i en buss där några ynglingar som tillhörde samma gäng satt och gafflade. Plötsligt fick en av dem syn på något kul i en kvällstidning:

- Ha, ha, ha, stackars Tompa! Det här måste ni höra: "All kåthet bara rann av mig när jag fick syn på den här muskliga killens jättelilla snopp!". Ha, ha, ha, han måste nog ha käkat lika mycket anabola som Tompa, ha, ha, ha, kolla här Tompa, hi, hi, hi.

(Tompa blev arg och försökte ta stryptag på den andra killen, men det är en annan historia.)

På ungefär samma sätt som för den här tjejen vars kåthet bara rann av henne p g a icke infriade förväntningar beträffande snoppstorlek så rann nog den här SS-mannens romantiska funderingar av honom när han fick reda på att hans kvinnliga "prakt-arier" hade en samisk mor.

Sedan verkar det också finnas nazister vars vurm för ariska kvinnor bottnar i en vanligare, mer djurisk sexualitet. Tänker här bl a på "Endangered species"-kampanjen för en sådär 14 år sedan där man visade upp ett kvinnligt, ariskt "praktexemplar" som hade ett välsvarvat akterparti och dito ben och som hade klätts upp i litet porriga underkläder. Jag vet inte inte om mer djuriska begär kan rinna av en nazist om han får reda på att en till synes prakt-arisk kvinna t ex har "negerklod" i ådrorna. Kanske är det så.

Sedan finns det också andra rasister än nazister som troligen skulle bli äcklade om de fick reda på att deras dejt hade "negerblod" eller liknande. Robin Shadowes här på Exilen är väl ett sådant exempel. Jag tvivlar inte att han skulle känna snarast fysisk motvilja om han fick reda på att hans dejt hade "negerblod" i ådrorna. Men Robin läser kanske detta och vill korrigera mig?

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 28 Jan - 22:19

K. V. Pauker wrote:
Sedan finns det också andra rasister än nazister som troligen skulle bli äcklade om de fick reda på att deras dejt hade "negerblod" eller liknande. Robin Shadowes här på Exilen är väl ett sådant exempel. Jag tvivlar inte att han skulle känna snarast fysisk motvilja om han fick reda på att hans dejt hade "negerblod" i ådrorna. Men Robin läser kanske detta och vill korrigera mig?

Nej då bör han kanske inte handla på ikea heller.

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 29 Jan - 0:49

K. V. Pauker wrote:

Ja du, Janne, det vill jag verkligen göra. För det första ser jag mer mig själv som Agent Provocateur eller Djävulens Advokat om man så vill, än rasist per se. För det andra är jag asexuell, så jag känner varken äckel eller åtrå. Däremot kan jag se saker och ting, så även människor ur ett rent estetiskt perspektiv. Ur den synvinkeln går sådana som Nyamko Sabuni verkligen fetbort. Vet du inte vad det betyder så får du väl googla ordet helt enkelt, ty jag har ingen lust att gå närmare in på det. Men jag har märkt att folk verkar tycka att det är ännu märkligare än HBTFKMDDOVCFVMÖFLDVXCSDFJKDSFO eller vad faen det nu heter. Jag slutade nämligen att kunna hålla reda på akronymen efter dom tre första bokstäverna och jag ids ej heller hålla reda på det, då det är fullständigt egalt för min del. Hoppas det klargjorde lite för dig, Jan. ;)
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3720

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 29 Jan - 12:55

Max Ronalds wrote:

Frågan är bara var man skulle handla om man ska bojkotta alla butiker som sysslar med rasblandningspropoganda.

Robin Shadowes wrote:
K. V. Pauker wrote:

Ja du, Janne, det vill jag verkligen göra. För det första ser jag mer mig själv som Agent Provocateur eller Djävulens Advokat om man så vill, än rasist per se. För det andra är jag asexuell, så jag känner varken äckel eller åtrå. Däremot kan jag se saker och ting, så även människor ur ett rent estetiskt perspektiv. Ur den synvinkeln går sådana som Nyamko Sabuni verkligen fetbort. Vet du inte vad det betyder så får du väl googla ordet helt enkelt, ty jag har ingen lust att gå närmare in på det. Men jag har märkt att folk verkar tycka att det är ännu märkligare än HBTFKMDDOVCFVMÖFLDVXCSDFJKDSFO eller vad faen det nu heter. Jag slutade nämligen att kunna hålla reda på akronymen efter dom tre första bokstäverna och jag ids ej heller hålla reda på det, då det är fullständigt egalt för min del. Hoppas det klargjorde lite för dig, Jan. ;)

Men du vet väl den gyllene PK-reglen så fort man kritiserar deras sinnessjuka samhälls-experiment med invällning så är man nazist, lågutbildad och generellt dum i huvudet. Raketforskarna tackar för ert stöd Ronalds och Janne. Här kommer fler tack.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 29 Jan - 16:30

kapten havoc wrote:
Max Ronalds wrote:

Frågan är bara var man skulle handla om man ska bojkotta alla butiker som sysslar med rasblandningspropoganda.

Robin Shadowes wrote:
K. V. Pauker wrote:

Men du vet väl den gyllene PK-reglen så fort man kritiserar deras sinnessjuka samhälls-experiment med invällning så är man nazist, lågutbildad och generellt dum i huvudet. Raketforskarna tackar för ert stöd Ronalds och Janne. Här kommer fler tack.

Efter 5 års engagemang är jag både luttrad och immun mot diverse etiketter. Jag är så fall hellre rasist än landsförrädare helt enkelt. Den vita rasen är den estetiskt vackraste rent generellt. Deras agenda att blanda ut svenskarna med , och måste bekämpas till varje pris. Dom försöker hjärntvätta folk att tro att det är någon slags naturlag att svenskarna kommer bli i minoritet. Om det ens inträffar så är det just p g a deras nesliga landsförräderi. Jag tänker fortsätta till mitt sista andetag att reta gallfeber på mohammedanerma. Jag skiter väl i om dom blir kränkta eller inte. Dom skall bara ut härifrån. Alla medel är tillåtna, även extremt kladdiga sådana. Ja
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 29 Jan - 17:31

Den mångkulturella revolutionen slukar sina egna barn - Elin Kranz RIP

Janne skrev:
Tvivlar också på att en nazist blir "uppmjukad" av en tjej som ser utrikisk ut. Om tjejen ser europeisk ut kan han kanske bli det, men inte annars. Minns två exempel som jag tror belyser nazistisk mentalitet rätt bra.

Inte helt utan vidare har jag börjat fundera lite över Jannes sexuella preferenser.
Vad är det han döljer?
Det handlar nog en hel del om projicering i hans fall
Dunkelman

Poäng : 3234

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 29 Jan - 18:50

Robin Shadowes wrote:

[- - -]

[- - -]

Hmm, du har använt dig av kvinnliga avatarer och har ett androgynt nick. Jag har kanske misstagit mig när jag antagit att du är man? Jag har gjort det misstaget ganska ofta ute på olika diskussionsforum. (Men det är kanske inte så lätt alltid att skilja ut kvinnliga debattörer. Kvinnliga debattörer brukar ha en annan ton när de både har kvinnligt nick och kvinnlig avatar, det är mitt intryck. Manliga debattörer brukar låta mer likartade oavsett om man kan identifiera dem som män eller kvinnor.)

Jag tror jag är bättre på att identifiera vilka som låtsas vara invandringskritiker eller rasister och vilka som inte är det. Om du inte är mot invandringen och postar här liksom för att lätta på trycket så spelar du verkligen bra. Mitt intryck är också att kapten havoc spelar invandringskritiker och gör detta rätt dåligt.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 29 Jan - 22:08

Dunkelman wrote:Den mångkulturella revolutionen slukar sina egna barn - Elin Kranz RIP

Janne skrev:

Inte helt utan vidare har jag börjat fundera lite över Jannes sexuella preferenser.
Vad är det han döljer?

I videon ser man hur Elin Krantz lik såg ut efter våldtäktsmordet.

Jag tror att även om man skickade ut en CD till alla svenska hushåll med den här videon plus upplysningen att utomeuropeiska förövare är våldsamt överepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter utomhus så skulle detta ha en relativt liten effekt på på kategorin unga, vita kvinnor med en tydlig multikulturalistisk preferens. Det är min gissning.

Jag skall ge några exempel på varför detta är min gissning.

Ta det här med Mitzvah till exempel. Livets Ordare och pingstvänner känner ofta till att det finns ett begrepp som heter Mitzvah inom den judiska religionen och att detta avser ritualmord av icke-judar. I en svensk domstol ansåg man dock att Ahmed Rami var antisemitisk när han lät förstå att Mitzvah kunde avse ritualmord där man mördade ett större antal människor på en och samma gång. Felet Rami gjorde enligt domstolen var att Mitzvah bara kan avse ett mer begränsat antal personer åt gången, inte ett större antal människor åt gången. Detta ansåg domstolen styrkte Ramis uppsåt att sprida missaktning avseende den judiska religiösa folkgruppen. Problemet var alltså inte att Mitzvah var något som praktiserats i en viss religions namn utan att Rami eventuellt försökt överdriva antalet som kunde mördas per gång. Ungefär på liknande sätt resonerar Livets Ordare och de flesta pingstvänner. De tycker också att Jesaja 60:10-12, d v s fysisk utrotning av alla folk som inte vill tjäna Israel, är OK (detta innebär dock ingen risk för dem själva, men jag tycker ändå att synen på Mitzvah bör ses i ljuset av denna attityd).

Sedan har vi KGB:s rutinmässiga filmningar av folk genom speglar på hotellrummen på turisthotellen. Reseledare för turistgrupper varnade alltid sina resenärer för att en stor del av hotellrummen hade kameror bakom speglarna och att horor rutinmässigt brukade ringa upp på telefonen på hotellrummet så snart gästen anlänt. Syftet med filmningarna var uppenbart att få film- eller stillbilder på samlags- eller onanisituationer. Kommunistiska turister från t ex Sverige visste om detta. Ändå fortsatte man att ha en positiv syn på Sovjet. Man reflekterade inte närmare över detta problem utan ansåg tydligen att detta var ett pris som var nödvändigt att betala för socialismen.

En goj har generellt en väldigt svag sjävbevarelsedrift med undantag för sådant som makten väldigt tydligt visar att man ogillar. Det är så det naturliga urvalet format mänskligheten genom århundraden och årtusenden. Det viktigaste kriteriet för att inte råka ut för problem vid födotilldelningen eller få problem p g a att man fått skallen inslagen har varit att inte göra sig ovän med ledarhannen med knölpåken och senare i historien med hövdingen, fursten o s v. Detta sitter i ryggmärgen. Allt annat har varit jämförelsevis sekundärt vid det naturliga urvalet sedan mänsklighetens gryning. Därför har mänskligheten i väldigt liten utsträckning i andra avseenden utvecklat någon slags politisk eller religiös självbevarelsedrift på individnivå. Ett undantag från denna regel verkar i relativt hög grad ha varit den judiska gruppen som under några årtusenden haft helt andra urvalskriterier för överlevnad eftersom de historiskt i väldigt hög grad försörjt sig som kringresande handelsmän i andra kulturer, speciellt efter inträdet i Europa för ca 2000 år sedan (en speciell utgallring skedde sannolikt under de århundraden som katolska kyrkan förbjöd judar att vara något annat än bankirer och lumphandlare, de som inte klarade detta fick lov att konvertera eller svälta ihjäl). Tvånget att överleva som handelsmän innebar att även mer intellektuella och analytiska faktorer kom in i bilden som överlevnadsfaktorer på individnivå i den politiska miljön. Blind lydnad gallrade bort individer ur den judiska gruppen. En jude som valde att stanna kvar på marknaden trots att fursten beordrat att alla handelsmäns varor och pengar skulle konfiskeras fick svälta ihjäl, assimilera sig in i den lokala folkgruppen och t ex bli jordbruksarbetare i brist på annan försörjning eller så fly med det man kunde bära och på så vis stanna i den judiska folkgruppen och eventuellt tjacka torped så att man blev av med besvärlige fursten. Boken om Ester i Gamla Testamentet är väl ett exempel som påminner om det sistnämnda.

Gojers självbevarelsedrift påminner generellt (tyvärr) mer om djurs. Det finns i princip ingen intellektuell komponent i gojers politiska och religiösa självbevarelsedrift. Gojers politiska och religiösa inre bygger i huvudsak på känsla och på ryggmärgsreflexen att inte avvika alltför mycket från vad ledarhannen med knölpåken och mer sentida motsvarigheter känner och vill. Det sistnämnda påminner om kossors och andra växtätares instinktiva rädsla för rovdjur med vassa tänder som luktar rovdjur. Om däremot någon kommer med en slaktmask så fattar kossan noll. Inte ens om kossan tidigare sett en annan kossa falla ihop efter att ha fått en slaktmask fastsatt på huvudet. Kossan har i princip ingen mer intellektuell självbevarelsedrift. Problemet är likartat för gojer, fast på en högre nivå. Gojer har i princip ingen egentlig intellektuell politisk eller religiös självbevarelsedrift på individnivå. Det naturliga urvalet har inte gynnat sådana egenskaper utan snarare tvärtom.

Förutom mer auktoritets-, kraft- och maktbaserade sätt att kommunicera politiskt och religiöst med gojer (ledarhannen med knölpåken) finns som jag tidigare påpekat på Exilen även en känslomässig komponent som är mer svårgripbar. För en nazist är det uppskattningen av dessa känslomässiga komponenter som när det gäller massorna definierar en människa med riktig själ (den människa som varken på egen hand genom t ex intellektuella resonemang eller genom nazismens känslomässiga vibbar kunde anamma en för nazismen vettig kurs, utan i stället fick positiva vibbar av något helt annat, utgjorde enligt nazismen ”undermänniskorna”). En viss del av befolkningen verkar få rätt vibbar av den där gloriösa stilen som nazism och fascism använder sig av. Hitler exploaterade denna del av gojernas psyke väldigt medvetet och utbildade en diger flora av symboler och rekvisita för att slå an på dessa strängar. Viktiga komponenter man använde var häftiga symboler, fräna uniformer, romerska hälsningar och de där romerska standaren man använde vid massmötena. Det var också viktigt att ledarna gav ett gloriöst intryck. De skulle vara någon slags supermänniskor som förkroppsligade de vibbar man vill sända. Rudolf Hess och framför allt Reinhard Heydrich var väldigt tydliga exempel på de vibbar man vill sända. Det var viktigt att se hård och tuff ut. Denna komponent passade också bra ihop med att sända ett tydligt budskap till den breda massan om att makten ville något och att man ville att folk skulle lyda (man kombinerade här alltså den gloriösa känslodelen med auktoritets-, kraft- och maktbaserade sätt – ledarhannen med knölpåken – att kommunicera politiskt/religiöst med folk). Att man i Sverige under senare halvan av 90-talet i rättspraxis t o m kom att göra det straffbart att visa bilder på gamla nazistledare utgör en bra indikation på hur man en gång i tiden tänkte när man utbildade nazismens sätt att kommunicera med massorna. När man slår mot den nazistiska symbolvärlden, som tydligen även inkluderar dess ledare, berövar man nazisterna deras i stort sett enda verksamma medel för att kommunicera med en bredare massa som genom århundraden och årtusendens naturliga urval inte har någon inneboende politisk/religiös självbevarelsedrift på individnivå. (Frågan är väl dock om man idag kan förknippa nazismen med någon slags självbevarelsedrift idag även om den tydliga egoismen för den egna folkgruppen finns där precis som förr. Ett nazistiskt maktövertagande i Sverige idag skulle ju troligen leda till omedelbar krigsförklaring mot Sverige och ett krig som sannolikt skulle decimera den infödda befolkningen högst påtagligt. Frågan är också om man ens kan tala om självbevarelsedrift i Tyskland på 30-talet trots egoismen med tanke på risken för en motreaktion från utlandet och de risker som det innebar att lägga alla ägg i en och samma korg genom att låta en och samma person bestämma allt. Det verkar som åtminstone Herman Göring inte ville ha något krig mot Polen. Min gissning är att nazisterna hade legat bättre till om de lyckats förhala kriget. Polen hade ju på våren 1939 inte gått med på att låta Sovjetunionen gå genom Polen vid ett gemensamt franskt/brittiskt/sovjetiskt anfall mot Nazityskland. Min gissning är att åtminstone Göring var inne på att förhala ett eventuellt anfall och att han var inne på att pröva andra vägar, som t ex att finansiera partier och politiker som var skeptiska till ett krig. Det fanns ju en viss bas för en sådan attityd bland mainstream-politiker som Frankrikes utrikesminister George Bonnet och Storbritanniens utrikesminister lord Halifax. George Bonnet avgick t o m i protest mot den franska krigsförklaringen i september 1939. Min gissning är att Hitler tog en rövare när han tillsammans med Sovjet anföll Polen. Han trodde antagligen att han skulle kunna krickla sig ur det hela p g a att en del franska och brittiska politiker var skeptiska mot ett krig. Göring verkar ha varit mer benägen att inse att man var ute på väldigt tunn is.)

Mitt intryck är att nazistisk propaganda som går ut på att färgade invandrare begår klart flera överfallsvåldtäkter utomhus än vita européer har haft en ganska begränsad inverkan på den allmänna opinionens politiska preferenser. Och detta även om detta kombineras autentiska foton på hur det kan se ut när en svensk tjej blivit våldtäktsmördad av en färgad invandrare.

Det skulle vara intressant att se effekten av en kampanj i ett bostadsområde baserad på materialet i länken. Min gissning är att resultatet av en kampanj sannolikt skulle resultera i fler som lockades ut i någon slags demonstration mot rasistisk vulgärpropaganda e dyl än extra röster på något invandringskritiskt parti. Min gissning är också att den faktiska våldtäktsmordsrisken för den kvinnliga befolkningen måste upp på en ganska hög nivå för att man skall börja beakta denna faktor vid politiska val. Du måste ha en väldigt påtaglig risk för sådana överfall för att detta skall påverka det politiska beteendet. Du måste nog upp på en bra mycket högre nivå än risken att dö av en trafikolycka för att en större andel av väljarkåren skall bry sig. Jag noterar i detta sammanhang att intresset bland unga flickor för att skydda sig mot livmoderhalscancer genom vaccination varit rätt lamt trots att denna sjukdom verkar skörda fler offer bland unga flickor än trafikolyckor. Många ungdomar prövar också narkotika och att dricka hembränt trots att folk upplyst dem om riskerna och trots att det inte finns någon politisk makt som säger att det är inskränkt och intolerant att inte pröva alkohol och narkotika.

Mitt intryck är att de mest gångbara sätten att kommunicera med den breda allmänheten bland gojerna är att försöka sikta in sig på de ekonomiska frågor där den breda massan i viss mån uppfostrats till att använda intellektet. Det jag här talar om är de klassiska plånboksfrågorna och frågor som är väldigt påtagligt förnimbart i vardagen, som t ex att man lägger ner den enda bensinmacken i närheten p g a någon fånig pumplag. Ju mer komplicerade resonemang man använder sig av och ju fler komponenter i resonemangen man måste använda som inte redan är etablerade i folks skallar genom befintligt mediaflöde och åratal av repetition och agendasättning desto svårare blir uppgiften att kommunicera med en bredare allmänhet. Här kan användande av auktoriteter (intygsreklam) och god pedagogisk förmåga vara till viss hjälp men man får ändå vara medveten om begränsningarna i möjligheterna att kommunicera med en bred massa som det naturliga urvalet format till att tänka litet som en kossa. Jag tror dock att jag är mer benägen än t ex de som utformat Sverigedemokraternas valutskick att pröva försöka förse folk med mer detaljerade ekonomiska resonemang.

Noterar dock tyvärr att intresset för ekonomiska resonemang här på Exilen varit relativt svalt. Min förhoppning var väl tidigare att Exilen skulle utvecklas till ett slags centrum för spridning av t ex bra ekonomiska argument till de som pysslade med utskick till den breda allmänheten. Tyvärr har dock inte mina förhoppningar slagit in. Nu verkar också TIH och LoK ha lämnat Exilen. Så nu har väl Exilen mest blivit ett ställa där folk loggar in för att lätta litet på trycket ibland. Tycker att det är litet synd.

Åter till ämnet. Kanske finns det dock trots allt någon enstaka multikulti-entusiastisk ung tjej som får se videon ovan i kombination med någon slags statistiska uppgifter rörande utomhusvåldtäkter och gruppisar som skulle kunna bli avkyld en del i sin entusiasm och kanske därför skulle välja en svensk kille i stället. Det är ju möjligt att det skulle kunna gå att kyla av några sådana tjejer. Men min gissning mellan tummen och pekfingret är att det jobb och de pengar man skulle få lägga ner per avkyld individ skulle ligga rätt högt. Det är min gissning. Men de föräldrar som slapp bli morföräldrar till ett blandbarn skulle nog i en del fall bli glada, tror jag. Mitt intryck är att den andel svenska föräldrar som tycker att det är jobbigt om dottern skaffar barn med en färgad man är något typ 30-50 %. Mitt intryck är att andelen som tycker så är högre än vad opinionsundersökningarna indikerar eftersom det är en socialt stigmatiserad åsikt att inte vilja att avkomman rasblandar. Mitt intryck är dock att den andel som känner så är lägre idag än för 30 år sedan. Mitt intryck är att de som växt upp med färgade adoptivbarn och andra invandrare är mindre benägna att tycka att företeelsen blandäktenskap är jobbig. De verkar också vara mer benägna att själva ingå blandäktenskap. Speciellt om invandrarna precis som adoptivbarnen varit en integrerad del av den vita umgängeskretsen i stället för att umgås för sig med sina landsmän vilket ofta verkar vara fallet i storstäderna. Ur denna synpunkt sett tror jag att adoptivbarnen var ett väldigt lyckat drag ur invandringsförespråkarsynpunkt. Min gissning är att min fick en slags multiplikatoreffekt som innebar att man inte bara fick blandäktenskap bland adoptivbarnen utan även i högre grad än annars bland infödda svenskar som ingick blandäktenskap med icke-adopterade invandrare. Det är i alla fall mitt intryck.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 29 Jan - 22:55

K. V. Pauker wrote:
Robin Shadowes wrote:

[- - -]

[- - -]

Hmm, du har använt dig av kvinnliga avatarer och har ett androgynt nick. Jag har kanske misstagit mig när jag antagit att du är man? Jag har gjort det misstaget ganska ofta ute på olika diskussionsforum. (Men det är kanske inte så lätt alltid att skilja ut kvinnliga debattörer. Kvinnliga debattörer brukar ha en annan ton när de både har kvinnligt nick och kvinnlig avatar, det är mitt intryck. Manliga debattörer brukar låta mer likartade oavsett om man kan identifiera dem som män eller kvinnor.)

Jag tror jag är bättre på att identifiera vilka som låtsas vara invandringskritiker eller rasister och vilka som inte är det. Om du inte är mot invandringen och postar här liksom för att lätta på trycket så spelar du verkligen bra. Mitt intryck är också att kapten havoc spelar invandringskritiker och gör detta rätt dåligt.

H*n gör inte direkt något kvinnligt intryck på mig. Kanske önsketänkande? lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 29 Jan - 23:06

K. V. Pauker wrote:
Dunkelman wrote:Den mångkulturella revolutionen slukar sina egna barn - Elin Kranz RIP

Janne skrev:

Vad är det han döljer?

I videon ser man hur Elin Krantz lik såg ut efter våldtäktsmordet.

Jag tror att även om man skickade ut en CD till alla svenska hushåll med den här videon plus upplysningen att utomeuropeiska förövare är våldsamt överepresenterade när det gäller överfallsvåldtäkter utomhus så skulle detta ha en relativt liten effekt på på kategorin unga, vita kvinnor med en tydlig multikulturalistisk preferens. Det är min gissning.

Jag skall ge några exempel på varför detta är min gissning.

Ta det här med Mitzvah till exempel. Livets Ordare och pingstvänner känner ofta till att det finns ett begrepp som heter Mitzvah inom den judiska religionen och att detta avser ritualmord av icke-judar. I en svensk domstol ansåg man dock att Ahmed Rami var antisemitisk när han lät förstå att Mitzvah kunde avse ritualmord där man mördade ett större antal människor på en och samma gång. Felet Rami gjorde enligt domstolen var att Mitzvah bara kan avse ett mer begränsat antal personer åt gången, inte ett större antal människor åt gången. Detta ansåg domstolen styrkte Ramis uppsåt att sprida missaktning avseende den judiska religiösa folkgruppen. Problemet var alltså inte att Mitzvah var något som praktiserats i en viss religions namn utan att Rami eventuellt försökt överdriva antalet som kunde mördas per gång. Ungefär på liknande sätt resonerar Livets Ordare och de flesta pingstvänner. De tycker också att Jesaja 60:10-12, d v s fysisk utrotning av alla folk som inte vill tjäna Israel, är OK (detta innebär dock ingen risk för dem själva, men jag tycker ändå att synen på Mitzvah bör ses i ljuset av denna attityd).

Sedan har vi KGB:s rutinmässiga filmningar av folk genom speglar på hotellrummen på turisthotellen. Reseledare för turistgrupper varnade alltid sina resenärer för att en stor del av hotellrummen hade kameror bakom speglarna och att horor rutinmässigt brukade ringa upp på telefonen på hotellrummet så snart gästen anlänt. Syftet med filmningarna var uppenbart att få film- eller stillbilder på samlags- eller onanisituationer. Kommunistiska turister från t ex Sverige visste om detta. Ändå fortsatte man att ha en positiv syn på Sovjet. Man reflekterade inte närmare över detta problem utan ansåg tydligen att detta var ett pris som var nödvändigt att betala för socialismen.

En goj har generellt en väldigt svag sjävbevarelsedrift med undantag för sådant som makten väldigt tydligt visar att man ogillar. Det är så det naturliga urvalet format mänskligheten genom århundraden och årtusenden. Det viktigaste kriteriet för att inte råka ut för problem vid födotilldelningen eller få problem p g a att man fått skallen inslagen har varit att inte göra sig ovän med ledarhannen med knölpåken och senare i historien med hövdingen, fursten o s v. Detta sitter i ryggmärgen. Allt annat har varit jämförelsevis sekundärt vid det naturliga urvalet sedan mänsklighetens gryning. Därför har mänskligheten i väldigt liten utsträckning i andra avseenden utvecklat någon slags politisk eller religiös självbevarelsedrift på individnivå. Ett undantag från denna regel verkar i relativt hög grad ha varit den judiska gruppen som under några årtusenden haft helt andra urvalskriterier för överlevnad eftersom de historiskt i väldigt hög grad försörjt sig som kringresande handelsmän i andra kulturer, speciellt efter inträdet i Europa för ca 2000 år sedan (en speciell utgallring skedde sannolikt under de århundraden som katolska kyrkan förbjöd judar att vara något annat än bankirer och lumphandlare, de som inte klarade detta fick lov att konvertera eller svälta ihjäl). Tvånget att överleva som handelsmän innebar att även mer intellektuella och analytiska faktorer kom in i bilden som överlevnadsfaktorer på individnivå i den politiska miljön. Blind lydnad gallrade bort individer ur den judiska gruppen. En jude som valde att stanna kvar på marknaden trots att fursten beordrat att alla handelsmäns varor och pengar skulle konfiskeras fick svälta ihjäl, assimilera sig in i den lokala folkgruppen och t ex bli jordbruksarbetare i brist på annan försörjning eller så fly med det man kunde bära och på så vis stanna i den judiska folkgruppen och eventuellt tjacka torped så att man blev av med besvärlige fursten. Boken om Ester i Gamla Testamentet är väl ett exempel som påminner om det sistnämnda.

Gojers självbevarelsedrift påminner generellt (tyvärr) mer om djurs. Det finns i princip ingen intellektuell komponent i gojers politiska och religiösa självbevarelsedrift. Gojers politiska och religiösa inre bygger i huvudsak på känsla och på ryggmärgsreflexen att inte avvika alltför mycket från vad ledarhannen med knölpåken och mer sentida motsvarigheter känner och vill. Det sistnämnda påminner om kossors och andra växtätares instinktiva rädsla för rovdjur med vassa tänder som luktar rovdjur. Om däremot någon kommer med en slaktmask så fattar kossan noll. Inte ens om kossan tidigare sett en annan kossa falla ihop efter att ha fått en slaktmask fastsatt på huvudet. Kossan har i princip ingen mer intellektuell självbevarelsedrift. Problemet är likartat för gojer, fast på en högre nivå. Gojer har i princip ingen egentlig intellektuell politisk eller religiös självbevarelsedrift på individnivå. Det naturliga urvalet har inte gynnat sådana egenskaper utan snarare tvärtom.

Förutom mer auktoritets-, kraft- och maktbaserade sätt att kommunicera politiskt och religiöst med gojer (ledarhannen med knölpåken) finns som jag tidigare påpekat på Exilen även en känslomässig komponent som är mer svårgripbar. För en nazist är det uppskattningen av dessa känslomässiga komponenter som när det gäller massorna definierar en människa med riktig själ (den människa som varken på egen hand genom t ex intellektuella resonemang eller genom nazismens känslomässiga vibbar kunde anamma en för nazismen vettig kurs, utan i stället fick positiva vibbar av något helt annat, utgjorde enligt nazismen ”undermänniskorna”). En viss del av befolkningen verkar få rätt vibbar av den där gloriösa stilen som nazism och fascism använder sig av. Hitler exploaterade denna del av gojernas psyke väldigt medvetet och utbildade en diger flora av symboler och rekvisita för att slå an på dessa strängar. Viktiga komponenter man använde var häftiga symboler, fräna uniformer, romerska hälsningar och de där romerska standaren man använde vid massmötena. Det var också viktigt att ledarna gav ett gloriöst intryck. De skulle vara någon slags supermänniskor som förkroppsligade de vibbar man vill sända. Rudolf Hess och framför allt Reinhard Heydrich var väldigt tydliga exempel på de vibbar man vill sända. Det var viktigt att se hård och tuff ut. Denna komponent passade också bra ihop med att sända ett tydligt budskap till den breda massan om att makten ville något och att man ville att folk skulle lyda (man kombinerade här alltså den gloriösa känslodelen med auktoritets-, kraft- och maktbaserade sätt – ledarhannen med knölpåken – att kommunicera politiskt/religiöst med folk). Att man i Sverige under senare halvan av 90-talet i rättspraxis t o m kom att göra det straffbart att visa bilder på gamla nazistledare utgör en bra indikation på hur man en gång i tiden tänkte när man utbildade nazismens sätt att kommunicera med massorna. När man slår mot den nazistiska symbolvärlden, som tydligen även inkluderar dess ledare, berövar man nazisterna deras i stort sett enda verksamma medel för att kommunicera med en bredare massa som genom århundraden och årtusendens naturliga urval inte har någon inneboende politisk/religiös självbevarelsedrift på individnivå. (Frågan är väl dock om man idag kan förknippa nazismen med någon slags självbevarelsedrift idag även om den tydliga egoismen för den egna folkgruppen finns där precis som förr. Ett nazistiskt maktövertagande i Sverige idag skulle ju troligen leda till omedelbar krigsförklaring mot Sverige och ett krig som sannolikt skulle decimera den infödda befolkningen högst påtagligt. Frågan är också om man ens kan tala om självbevarelsedrift i Tyskland på 30-talet trots egoismen med tanke på risken för en motreaktion från utlandet och de risker som det innebar att lägga alla ägg i en och samma korg genom att låta en och samma person bestämma allt. Det verkar som åtminstone Herman Göring inte ville ha något krig mot Polen. Min gissning är att nazisterna hade legat bättre till om de lyckats förhala kriget. Polen hade ju på våren 1939 inte gått med på att låta Sovjetunionen gå genom Polen vid ett gemensamt franskt/brittiskt/sovjetiskt anfall mot Nazityskland. Min gissning är att åtminstone Göring var inne på att förhala ett eventuellt anfall och att han var inne på att pröva andra vägar, som t ex att finansiera partier och politiker som var skeptiska till ett krig. Det fanns ju en viss bas för en sådan attityd bland mainstream-politiker som Frankrikes utrikesminister George Bonnet och Storbritanniens utrikesminister lord Halifax. George Bonnet avgick t o m i protest mot den franska krigsförklaringen i september 1939. Min gissning är att Hitler tog en rövare när han tillsammans med Sovjet anföll Polen. Han trodde antagligen att han skulle kunna krickla sig ur det hela p g a att en del franska och brittiska politiker var skeptiska mot ett krig. Göring verkar ha varit mer benägen att inse att man var ute på väldigt tunn is.)

Mitt intryck är att nazistisk propaganda som går ut på att färgade invandrare begår klart flera överfallsvåldtäkter utomhus än vita européer har haft en ganska begränsad inverkan på den allmänna opinionens politiska preferenser. Och detta även om detta kombineras autentiska foton på hur det kan se ut när en svensk tjej blivit våldtäktsmördad av en färgad invandrare.

Det skulle vara intressant att se effekten av en kampanj i ett bostadsområde baserad på materialet i länken. Min gissning är att resultatet av en kampanj sannolikt skulle resultera i fler som lockades ut i någon slags demonstration mot rasistisk vulgärpropaganda e dyl än extra röster på något invandringskritiskt parti. Min gissning är också att den faktiska våldtäktsmordsrisken för den kvinnliga befolkningen måste upp på en ganska hög nivå för att man skall börja beakta denna faktor vid politiska val. Du måste ha en väldigt påtaglig risk för sådana överfall för att detta skall påverka det politiska beteendet. Du måste nog upp på en bra mycket högre nivå än risken att dö av en trafikolycka för att en större andel av väljarkåren skall bry sig. Jag noterar i detta sammanhang att intresset bland unga flickor för att skydda sig mot livmoderhalscancer genom vaccination varit rätt lamt trots att denna sjukdom verkar skörda fler offer bland unga flickor än trafikolyckor. Många ungdomar prövar också narkotika och att dricka hembränt trots att folk upplyst dem om riskerna och trots att det inte finns någon politisk makt som säger att det är inskränkt och intolerant att inte pröva alkohol och narkotika.

Mitt intryck är att de mest gångbara sätten att kommunicera med den breda allmänheten bland gojerna är att försöka sikta in sig på de ekonomiska frågor där den breda massan i viss mån uppfostrats till att använda intellektet. Det jag här talar om är de klassiska plånboksfrågorna och frågor som är väldigt påtagligt förnimbart i vardagen, som t ex att man lägger ner den enda bensinmacken i närheten p g a någon fånig pumplag. Ju mer komplicerade resonemang man använder sig av och ju fler komponenter i resonemangen man måste använda som inte redan är etablerade i folks skallar genom befintligt mediaflöde och åratal av repetition och agendasättning desto svårare blir uppgiften att kommunicera med en bredare allmänhet. Här kan användande av auktoriteter (intygsreklam) och god pedagogisk förmåga vara till viss hjälp men man får ändå vara medveten om begränsningarna i möjligheterna att kommunicera med en bred massa som det naturliga urvalet format till att tänka litet som en kossa. Jag tror dock att jag är mer benägen än t ex de som utformat Sverigedemokraternas valutskick att pröva försöka förse folk med mer detaljerade ekonomiska resonemang.

Noterar dock tyvärr att intresset för ekonomiska resonemang här på Exilen varit relativt svalt. Min förhoppning var väl tidigare att Exilen skulle utvecklas till ett slags centrum för spridning av t ex bra ekonomiska argument till de som pysslade med utskick till den breda allmänheten. Tyvärr har dock inte mina förhoppningar slagit in. Nu verkar också TIH och LoK ha lämnat Exilen. Så nu har väl Exilen mest blivit ett ställa där folk loggar in för att lätta litet på trycket ibland. Tycker att det är litet synd.

Åter till ämnet. Kanske finns det dock trots allt någon enstaka multikulti-entusiastisk ung tjej som får se videon ovan i kombination med någon slags statistiska uppgifter rörande utomhusvåldtäkter och gruppisar som skulle kunna bli avkyld en del i sin entusiasm och kanske därför skulle välja en svensk kille i stället. Det är ju möjligt att det skulle kunna gå att kyla av några sådana tjejer. Men min gissning mellan tummen och pekfingret är att det jobb och de pengar man skulle få lägga ner per avkyld individ skulle ligga rätt högt. Det är min gissning. Men de föräldrar som slapp bli morföräldrar till ett blandbarn skulle nog i en del fall bli glada, tror jag. Mitt intryck är att den andel svenska föräldrar som tycker att det är jobbigt om dottern skaffar barn med en färgad man är något typ 30-50 %. Mitt intryck är att andelen som tycker så är högre än vad opinionsundersökningarna indikerar eftersom det är en socialt stigmatiserad åsikt att inte vilja att avkomman rasblandar. Mitt intryck är dock att den andel som känner så är lägre idag än för 30 år sedan. Mitt intryck är att de som växt upp med färgade adoptivbarn och andra invandrare är mindre benägna att tycka att företeelsen blandäktenskap är jobbig. De verkar också vara mer benägna att själva ingå blandäktenskap. Speciellt om invandrarna precis som adoptivbarnen varit en integrerad del av den vita umgängeskretsen i stället för att umgås för sig med sina landsmän vilket ofta verkar vara fallet i storstäderna. Ur denna synpunkt sett tror jag att adoptivbarnen var ett väldigt lyckat drag ur invandringsförespråkarsynpunkt. Min gissning är att min fick en slags multiplikatoreffekt som innebar att man inte bara fick blandäktenskap bland adoptivbarnen utan även i högre grad än annars bland infödda svenskar som ingick blandäktenskap med icke-adopterade invandrare. Det är i alla fall mitt intryck.

Kort sagt det måste bli betydligt värre, innan det blir bättre. Sverige har än sålänge än relativt låg mordfrekvens och mordvåldtäkten på Elin ses kanske ur detta perspektiv, mer som något exotiskt kulturyttring, än en överhängande fara. Det är oerhört korkat att tänka på det sättet, då det hade varit smartare att ta tag i problemen med invandrare som våldtar nu innan problemet blir såpass stort att det krävs krigsliknande auktioner för att stävja deras våld.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 29 Jan - 23:48

K. V. Pauker wrote:
Det viktigaste kriteriet för att inte råka ut för problem vid födotilldelningen eller få problem p g a att man fått skallen inslagen har varit att inte göra sig ovän med ledarhannen med knölpåken

Det där är en jävla judemarxistisk fascistisk bajsmyt. Det fanns inga "ledarhannar med knölpåkar" i det matriarkala pre-ariska Europa. Läs på.

K. V. Pauker wrote:Åter till ämnet. Kanske finns det dock trots allt någon enstaka multikulti-entusiastisk ung tjej som får se videon ovan i kombination med någon slags statistiska uppgifter rörande utomhusvåldtäkter och gruppisar som skulle kunna bli avkyld en del i sin entusiasm och kanske därför skulle välja en svensk kille i stället. Det är ju möjligt att det skulle kunna gå att kyla av några sådana tjejer. Men min gissning mellan tummen och pekfingret är att det jobb och de pengar man skulle få lägga ner per avkyld individ skulle ligga rätt högt. Det är min gissning. Men de föräldrar som slapp bli morföräldrar till ett blandbarn skulle nog i en del fall bli glada, tror jag. Mitt intryck är att den andel svenska föräldrar som tycker att det är jobbigt om dottern skaffar barn med en färgad man är något typ 30-50 %. Mitt intryck är att andelen som tycker så är högre än vad opinionsundersökningarna indikerar eftersom det är en socialt stigmatiserad åsikt att inte vilja att avkomman rasblandar. Mitt intryck är dock att den andel som känner så är lägre idag än för 30 år sedan. Mitt intryck är att de som växt upp med färgade adoptivbarn och andra invandrare är mindre benägna att tycka att företeelsen blandäktenskap är jobbig. De verkar också vara mer benägna att själva ingå blandäktenskap. Speciellt om invandrarna precis som adoptivbarnen varit en integrerad del av den vita umgängeskretsen i stället för att umgås för sig med sina landsmän vilket ofta verkar vara fallet i storstäderna. Ur denna synpunkt sett tror jag att adoptivbarnen var ett väldigt lyckat drag ur invandringsförespråkarsynpunkt. Min gissning är att min fick en slags multiplikatoreffekt som innebar att man inte bara fick blandäktenskap bland adoptivbarnen utan även i högre grad än annars bland infödda svenskar som ingick blandäktenskap med icke-adopterade invandrare. Det är i alla fall mitt intryck.

En människa som kan tänka sig att inleda en intim relation med en rasfrämling är en sjuk människa. Ju tidigare vi kan selektera bort dessa, desto bättre. Om en pervers rasförrädare upplysningsvis får lära sig att man ska hålla sig borta från svarta män pga risk att bli våldtagen så skjuter vi bara problemen på framtiden. Däremot kanske man bör poängtera att många unga tjejer i storstadsmiljö som umgås med svartskallar inte nödvändigtvis gör det pga en pervers läggning utan pga svartskalleumgänget erbjuder en möjlighet att slipa sociala färdigheter som inte erbjuds bland jämnåriga killar av samma etnicitet. Alla unga människor har ett behov av att på egna villkor få utveckla en social personlighet och en förmåga att vara selektiv i det sociala umgänget (något som självgoda judar kommer hävda är "medfödda egenskaper"). Något som sannolikt har bidragit till detta är pedofilhysterin i kombination med sexualiseringen. En 19-årig raggare som tog med en 14-årig flicka på en åktur för 50 år sedan betraktades sannolikt inte som pervers per se (jag hävdar inte att alla raggare var helyllekillar). I dagens sexualiserade samhälle är han både "pedofil" och "omanlig" som inte träffar jämnåriga tjejer. Detta är väl för övrigt den enda fråga där vänsterfeminister och högernationalister är rörande överens. Resultatet blir att unga svenska killar inte får träffa några tjejer överhuvudtaget (om de inte har systrar i familjen), fastnar i ett datorspelsmissbruk, utvecklar introverta personligheter och någon gång i 20-årsåldern får den judiska kvacksalvardiagnosen "asperger syndrom". Asperger och autism fanns knappt i vokabulären för 20-30 år sedan. Idag har vi en hel armé unga män med dessa diagnoser. Judiska marxister vill ha det så. De vill att vita europeiska män ska känna sig värdelösa och vara beroende av en totalitär välfärdsstat.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 12 Feb - 17:22

SVT startar sexprogram – som ska lära svenska flickor att rasblanda

"TV3 och Kanal 5 är kanaler som redan gör egna sexprogram. I ett av de senaste avsnitten av Fråga Olle-dokumentären, som sänds i Kanal 5, fick man ser hur den judiske porrstjärnan, 59-årige Ron Jeremy, körde in sin hand i slidan på en vit kvinna till hon fick fontänorgasm. Ron Jeremy är jude och har haft sex med 10 000 icke-judiska kvinnor.

Nu har det statligt ägda Sveriges Television också bestämt sig för att starta ett sexprogram, som ska uppmana till rasblandning.

Araber och negrer ska bland annat få onanera tillsammans med blonda svenska tjejer.

– Det här programmet ger relevant och lustfylld information. Vårt syfte är folkbildande. Vi berättar om svennebanansex, säger producenten Malena Nilsson."
http://www.nationell.nu/2013/02/12/svt-startar-sexprogram-som-ska-lara-svenska-flickor-att-rasblanda/

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 13 Feb - 12:22

Dunkelman wrote:
Nu har det statligt ägda Sveriges Television också bestämt sig för att starta ett sexprogram, som ska uppmana till rasblandning.

Araber och negrer ska bland annat få onanera tillsammans med blonda svenska tjejer.

Kan det bli mer fel än så här???
Barbarossa

Poäng : 2315

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 13 Feb - 18:42

Barbarossa wrote:
Dunkelman wrote:

Kan det bli mer fel än så här???

Ja, den dagen då de inleder missionen om att pedofili, nekrofili och tidelag är ett sunt inslag
i samhällskroppen. Inte så långt borta, om det fortsätter i det här tempot...

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 13 Feb - 22:42

Dunkelman wrote:

Ja, den dagen då de inleder missionen om att pedofili [...] är ett sunt inslag
i samhällskroppen. Inte så långt borta, om det fortsätter i det här tempot...

Mja, här vet jag inte om jag håller med. Mitt intryck är snarare att pedofilhysterin aldrig har nått mer neurotiska höjder än idag. Mitt intryck är också att detta har ett direkt samband med all övrig sexualisering som dyngspridarna prackar på oss. "Ett sunt inslag i samhällskroppen" kanske vore att "barn ska bejaka sin sexualitet". I det här senaste fallet verkar det mer handla om några förvuxna fjortisar som ska sitta och runka tillsammans på skattefinansierad public service-tv. I couldn't care less. Men det kanske är ett vått finger i luften om vart utvecklingen är påväg, vad vet jag.

Min högst okonventionella tes är att någon sorts avsexualiserad "pedofili" är en förutsättning för att romantisk kärlek överhuvudtaget ska kunna uppstå med dagens ruttna idealkultur. Kanske har det alltid varit så. Kanske är det en historisk anomali i europeiska samhällen att killar i 20-årsåldern uppmuntras springa och jaga jämnåriga tjejer att ha sex med. Våra fiender vet att med dom spelreglerna kommer vita europeiska män att hamna ohjälpligt efter. Självklart är detta en kontroversiell tes i ett samhälle där analsex och fontänorgasmer är själva definitionen av "kärlek". I ett mer avsexualiserat samhälle med mer ridderliga ideal borde det inte betraktas som någonting kontroversiellt att killar i 20-årsåldern träffar tjejer i yngre tonåren.

Så jag ger inte så mycket för nationalrörelsen som har hakat på judeslöddrets pedofilhysteri och slår på stridstrumman med paroller om att man borde "döda alla pedofiler". Om judeslöddret har erotiska drömmer om flickor i yngre tonåren så är det deras eget problem som de inte ska projicera på oss européer. Överlag tror jag inte på våld i propagandasyfte. Jag tror på det kirurgiska våldet. Är det en skitkille som har utnyttjat en yngre tjej så kan man vidtaga åtgärder i det tysta. Har en vuxen utnyttjat ett barn så kan vi avrätta den människan. Man behöver inte göra ett propagandanummer av det. Någon judespronsrad pedofilhysteri köper jag inte för fem öre. Är det "onormalt" att vara intresserad av yngre tjejer? Bra då är jag onormal! Om normerna i ett samhälle är sjuka och degenererade (vilket de är i dagens västvärld) så är det friskt att vara så onormal som möjligt.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 14 Feb - 10:47

En del du säger Max är vettigt, men sen flummar du ut och förstör din egen text. Jag kommer troligen få en hel del skit för det här men jag tror oxå dagens pedofili som inte alls längre handlar om barn i egentlig mening, utan tonårstjejer som är könsmogna är lite av en judisk grej. De projicerar sina egna misslyckanden på den vite mannen och vill att även att han ska "misslyckas".
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 14 Feb - 13:27

kapten havoc wrote:En del du säger Max är vettigt, men sen flummar du ut och förstör din egen text. Jag kommer troligen få en hel del skit för det här men jag tror oxå dagens pedofili som inte alls längre handlar om barn i egentlig mening, utan tonårstjejer som är könsmogna är lite av en judisk grej. De projicerar sina egna misslyckanden på den vite mannen och vill att även att han ska "misslyckas".

Jag vet inte om du avsiktligt missuppfattade det jag skrev. Oskyldig Hursomhelst (om vi ska hålla oss till ämnet) har det nog alltid varit så i europeiska kulturer att pojkar i övre tonåren eller i 20-årsåldern har uppvaktat flickor i yngre tonåren, och att dessa pojkar eller unga män tack vare invandringen har utkonkurrerats av mer mentalt utvecklade pojkar i yngre tonåren. Resultat: datorspel och asperger. Om detta är ett misslyckande så är det inte först och främst ett judiskt misslyckande, utan ett kollektivt misslyckande organiserat av globala finansjudendomen (jag utesluter inte att det finns någon stackars judisk pojke som sitter ensam och spelar datorspel och utvecklar asperger precis som det säkert finns något enstaka muslimskt exempel i dagens samhälle).

I samband med barnkidnappningen i Göteborg så framkom det att aspergerpatienten som hade kidnappat flickan tidigare, när han var 19, hade haft en flickvän som var 13. Psykiatrikern Ulf Åsgård kommenterade det med att "det är inte på något sätt normalt". Jag tycker Ulf Åsgård ser ut som en typisk traditionell kvacksalvarjude. Om "kärlek" är analsex och fontänorgasmer så är den typen av relationer naturligtvis kontroversiella. I ett med traditionellt europeiskt samhälle hade det inte behövt betraktas som kontroversiellt om en kille runt 20 uppvaktar en flicka i yngre tonåren. Vita europeiska män hade förmodligen sluppit utveckla typiska aspergerpersonligheter (eller bli något slags lättmanipulerade stig helmer-typer). Det var väl typ min poäng.

Bör också påpekas att en annan kategori som "äcklas" av den typen av "pedofili" jag beskrev är vuxna kvinnor som har lärt sig att "ta för sig sexuellt". Detta blev löjligt tydligt i tråden om mff-spelaren Miiko Albornoz. Visst, jag kan hålla med om att han är ett sliskigt latinoäckel som uppenbarligen inte drar sig för att utnyttja småtjejer. Men reaktionerna från präktiga kvinnor i den officiella flashback-tråden var inte fokuserade på det han hade gjort, utan mer någonting allmänt "fy fan vad äckligt" om att män överhuvudtaget kan vara attraherade av 14-åringar. Det är makt helt enkelt. Först ska jag bygga upp sexuell erfarenhet med en drös svartskallekillar i tonåren. Sedan när jag har fyllt 20 ska de där stig helmer-typerna som blev lämnade på efterkälken under tonårsperioden komma tassande efter mig på krogen. Då känner jag maktberusning.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 14 Feb - 20:07

Max Ronalds:
Mja, här vet jag inte om jag håller med. Mitt intryck är snarare att pedofilhysterin aldrig har nått mer neurotiska höjder än idag. Mitt intryck är också att detta har ett direkt samband med all övrig sexualisering som dyngspridarna prackar på oss. "Ett sunt inslag i samhällskroppen" kanske vore att "barn ska bejaka sin sexualitet". I det här senaste fallet verkar det mer handla om några förvuxna fjortisar som ska sitta och runka tillsammans på skattefinansierad public service-tv. I couldn't care less. Men det kanske är ett vått finger i luften om vart utvecklingen är påväg, vad vet jag.

Perverteringen av moralen och kulturgemenskapen i nationerna har sin orsak i penningbegär och maktbehov. Av samma motiv skövlas och förorenas naturen. Ibland kan man tro att förstörandet i sig är det primära syftet, men jag tror inte att det förhåller sig så utom vid enstaka fall av nihilistiskt agerande eller när dårar med patologisk kortslutning i hjärnan har fått härja fritt.
Vissa marknadskrafter agerar mycket hänsynslösare än andra och avhumaniseringen av dem som de ska plundra och utnyttja gör ju att förloppet går betydligt enklare eftersom de då slipper att ha rättskänslan som en bromskloss.

Judar är och har historiskt varit överrepresenterade och framgångsrika i ett antal dubiösa branscher såsom pornografi, organhandel, ocker, trafficking och slavhandel. Förmodligen har deras affärsetik förhärdats av allt skit de fått lära sig från Talmuds nedlåtande skrifter om icke judar.
Enda sättet att stävja vissa judars och andra vettvillingars framfart är med lagar, regleringar och en ökad medvetenhet hos dem som blir rövknullade… Perverteringen av samhället är lönsamt för en liten grupp och det är dem som driver på den osunda utvecklingen, inte de perversa, de åker bara snålskjuts.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 16 Feb - 0:26

Max Ronalds wrote:Jag vet inte om du avsiktligt missuppfattade det jag skrev. Oskyldig Hursomhelst (om vi ska hålla oss till ämnet) har det nog alltid varit så i europeiska kulturer att pojkar i övre tonåren eller i 20-årsåldern har uppvaktat flickor i yngre tonåren, och att dessa pojkar eller unga män tack vare invandringen har utkonkurrerats av mer mentalt utvecklade pojkar i yngre tonåren. Resultat: datorspel och asperger. Om detta är ett misslyckande så är det inte först och främst ett judiskt misslyckande, utan ett kollektivt misslyckande organiserat av globala finansjudendomen (jag utesluter inte att det finns någon stackars judisk pojke som sitter ensam och spelar datorspel och utvecklar asperger precis som det säkert finns något enstaka muslimskt exempel i dagens samhälle).

I samband med barnkidnappningen i Göteborg så framkom det att aspergerpatienten som hade kidnappat flickan tidigare, när han var 19, hade haft en flickvän som var 13. Psykiatrikern Ulf Åsgård kommenterade det med att "det är inte på något sätt normalt". Jag tycker Ulf Åsgård ser ut som en typisk traditionell kvacksalvarjude. Om "kärlek" är analsex och fontänorgasmer så är den typen av relationer naturligtvis kontroversiella. I ett med traditionellt europeiskt samhälle hade det inte behövt betraktas som kontroversiellt om en kille runt 20 uppvaktar en flicka i yngre tonåren. Vita europeiska män hade förmodligen sluppit utveckla typiska aspergerpersonligheter (eller bli något slags lättmanipulerade stig helmer-typer). Det var väl typ min poäng.

Bör också påpekas att en annan kategori som "äcklas" av den typen av "pedofili" jag beskrev är vuxna kvinnor som har lärt sig att "ta för sig sexuellt". Detta blev löjligt tydligt i tråden om mff-spelaren Miiko Albornoz. Visst, jag kan hålla med om att han är ett sliskigt latinoäckel som uppenbarligen inte drar sig för att utnyttja småtjejer. Men reaktionerna från präktiga kvinnor i den officiella flashback-tråden var inte fokuserade på det han hade gjort, utan mer någonting allmänt "fy fan vad äckligt" om att män överhuvudtaget kan vara attraherade av 14-åringar. Det är makt helt enkelt. Först ska jag bygga upp sexuell erfarenhet med en drös svartskallekillar i tonåren. Sedan när jag har fyllt 20 ska de där stig helmer-typerna som blev lämnade på efterkälken under tonårsperioden komma tassande efter mig på krogen. Då känner jag maktberusning.

Och om någon nu undrar var "datorspelande aspergerkillar" har med ämnet att göra så är väl poängen att vår ras inte ska stå och falla på avsaknaden av fiendens propaganda utan på vår egen psykologiska förmåga att motstå denna propaganda. Det psykologiska immunförsvaret finns inte idag. Men vi kan gradvis bygga upp det och vi först ändrar de europeiska folkens interna demografi. Rent taktiskt borde vi kunna dra lärdom av de människor som har organiserat den stora massinvandringen till västeuropa.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 16 Feb - 1:19

Max Ronalds:

Och om någon nu undrar var "datorspelande aspergerkillar" har med ämnet att göra så är väl poängen att vår ras inte ska stå och falla på avsaknaden av fiendens propaganda utan på vår egen psykologiska förmåga att motstå denna propaganda. Det psykologiska immunförsvaret finns inte idag. Men vi kan gradvis bygga upp det och vi först ändrar de europeiska folkens interna demografi. Rent taktiskt borde vi kunna dra lärdom av de människor som har organiserat den stora massinvandringen till västeuropa..

Det där med datorspelande aspergerkillar kan vi nog lägga åt sidan. Hur ska vi kunna motstå fienders propaganda om vi är fråntagna vår moraliska/psykologiska motståndskraft, ja det är frågan? Men hur sjutton ska du ändra de europeiska folkens interna demografi utan att först bygga upp det psykologiska immunförsvaret!? För mig låter det som en utopi. Självklart ska man lära sig av dem som organiserat massinvandringen. Men först måste man lära sig vilka som har gjort det...Globalimperialisterna är de skyldiga. Det är de som med sina erövringskrig har tvingat igång flyktingströmmarna. Alla andra ”skyldiga” är hjärntvättade offer, konflikträdda stackare, opportunister, kriminella och nyttiga idioter.
Det är också globalimperialisterna som kontrollerar västländernas mediaapparat (propagandacentralen).
Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 16 Feb - 11:52

Max Ronalds wrote:
Max Ronalds wrote:Jag vet inte om du avsiktligt missuppfattade det jag skrev. Oskyldig Hursomhelst (om vi ska hålla oss till ämnet) har det nog alltid varit så i europeiska kulturer att pojkar i övre tonåren eller i 20-årsåldern har uppvaktat flickor i yngre tonåren, och att dessa pojkar eller unga män tack vare invandringen har utkonkurrerats av mer mentalt utvecklade pojkar i yngre tonåren. Resultat: datorspel och asperger. Om detta är ett misslyckande så är det inte först och främst ett judiskt misslyckande, utan ett kollektivt misslyckande organiserat av globala finansjudendomen (jag utesluter inte att det finns någon stackars judisk pojke som sitter ensam och spelar datorspel och utvecklar asperger precis som det säkert finns något enstaka muslimskt exempel i dagens samhälle).

Och om någon nu undrar var "datorspelande aspergerkillar" har med ämnet att göra så är väl poängen att vår ras inte ska stå och falla på avsaknaden av fiendens propaganda utan på vår egen psykologiska förmåga att motstå denna propaganda. Det psykologiska immunförsvaret finns inte idag. Men vi kan gradvis bygga upp det och vi först ändrar de europeiska folkens interna demografi. Rent taktiskt borde vi kunna dra lärdom av de människor som har organiserat den stora massinvandringen till västeuropa.

Du verkar vara fixerad vid den diagnosen, någon speciell anledning?
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 16 Feb - 13:13

kapten havoc wrote:Du verkar vara fixerad vid den diagnosen, någon speciell anledning?

Ja, jag fick när jag var 20 diagnosen "asperger syndrom", någonting som jag varken lider av eller skäms att berätta om. Ett välfärdsbedrägeri som jag bara kan skratta åt såhär i efterhand. Jag har träffat fler med diagnosen "asperger syndrom". Alla har en sak gemensamt: det är unga män som inte hade en syster i familjen när de växte upp. Har du inte en syster i familjen så utvecklar du inga sociala färdigheter. För 100 år sedan var det här någonting vi tog för givet.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 16 Feb - 14:10

Bullshit

Jag vet 2 i min närhet som har AS, båda har systrar
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 16 Feb - 14:56

Här blir en svenne med asperger kränkt av några skrattande blatteäckel.

Jag blev oroväckande hatisk när jag såg filmen.

http://www.nationell.nu/2013/02/15/film-invandrare-turas-om-att-sla-svenne/

Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 16 Feb - 16:06

Dunkelman wrote:Här blir en svenne med asperger kränkt av några skrattande blatteäckel.

Blattekräk har den effekten på en.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 16 Feb - 16:23

Dunkelman wrote:

Oroväckande...lol Snarare ett sundhetstecken
Barbarossa

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 17 Feb - 0:09

Dunkelman wrote:Här blir en svenne med asperger kränkt av några skrattande blatteäckel.

Alltså, när en folkgrupp hamnar i minoritet i ett land, landsdel eller ett bostadsområde så ökar risken för att individer tillhörande majoriteten beter sig illa mot minoriteten.

(Det har f ö hänt att personer av utländskt påbrå gett sig på individer tillhörande ursprungsbefolkningen av härstamningsskäl även när ursprungsbefolkningen varit i majoritet. Man har gjort detta om man upplevt detta vara tillräckligt opportunt eller att man inte riskerat påtagliga problem p g a detta.)

De flesta ledande politiker verkar av detta skäl vara ense om att judarna av detta skäl behöver ett eget land. En del tycker även att det kan vara bra om en del andra folkgrupper, som t ex tibetaner och kurder får ett eget land. För den folkgrupp som har lägst status och på alla upptänkliga vis är sämst, nämligen de som ur nazistisk synpunkt utgör den bästa folkgruppen, gäller dock motsatsen. Här är det i stället viktigt att motsatsen gäller och att folkgruppen i fråga i så liten grad som möjligt får ha sitt eget land. Om svennar då råkar illa ut så är detta inget problem. Det är ungefär som att kulak-utrotningen inte är ett problem. Om invandrare i Rosengård trakasserar några judar i Rosengård så blir detta riksnyheter. Detta händer knappast om om motsvarande händer en svenne i Rosengård, Bergsjön eller Rinkeby. Förintelsen är något som upprepas nästan varje dag i media. Kulakutrotningen är det tyst om. Och nämner man den så heter det numera ibland att det var kulakernas eget fel eftersom de åt upp sina djur eller dylikt (låter ungefär som ett påhitt typ att judar skulle ha hungerstrejkat sig till döds i protest i koncentrationslägren för att de inte ville delta i produktionen av varor åt den tyska krigsekonomin e dyl).

När det gäller islam så utgör väl denna religion snarast ett hinder för att det hela inte skall eskalera. Kristna är "bokens folk" enligt koranen. Vi har aldrig sett något typ en kulakutrotning av kristna på muslimskkontrollerat territorium. När muslimer behärskade delar av Sydeuropa tog de ut extra skatt av kristna. Men någon kulakutrotning blev det inte. Själv sover jag bättre om natten om muslimerna fortsätter vara muslimer och inte blir AFA:iter, RF:are eller Livets Ordare. Livets Ordare har en klart högre toleransnivå när det gäller ultravåld mot kristna, fysisk utrotning av kristna och stöld av privat kristen egendom än muslimer. Hamas eller Hizbollah har aldrig sagt att det varit legitimt att stjäla kristna palestiniers bostäder och gårdar och - om nödvändigt - skjuta skallen av dem. Livets Ordare tycker däremot att dylikt är legitimt. Därför sover jag bättre om natten om invandrarna är muslimer än Livets Ordare. Jag förstår dock om en del kan uppleva muslimska ungdomar som mer våldsbenägna i vardagslivet än vita Livets Ordare. Men det är en annan sak.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 17 Feb - 11:15

Jan Banan. Om du nu sover så gott bland mohammedaner, får jag föreslå en flytt till Saudiarabien, Zoomalia eller Gaza-remsan? Tror säkert att du hade stormtrivts. Ja
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 17 Feb - 15:21

Robin Shadowes wrote:Jan Banan. Om du nu sover så gott bland mohammedaner, får jag föreslå en flytt till Saudiarabien, Zoomalia eller Gaza-remsan? Tror säkert att du hade stormtrivts. Ja

Alltså, när det lugnat ner sig i Somalia efter inbördeskriget där tror jag inte att det kommer att vara så värst mycket mer otrevligt där än i det kristna Etiopien.

Gaza-remsan var väl inte så värst mycket mer otrevligt ställe än andra delar av Mellanöstern innan det blev ett flyktinggetto. Det blev väl också otrevligare att bo där när Hamas tog över och småkrigen med Israel började. (Notera förresten att Israel ekonomiskt stöttade bildandet av Hamas. Så smart tror jag inte att du skulle vara om du var säpo-chef e dyl och hade en motsvarande konfliktsituation.)

När det gäller Saudi Arabien, som är ett mycket rikt land, så är det väl inte speciellt otrevligt att bo där om man är man och om man bor där när det är vinter och någorlunda svalt. Antalet asylsökande från Saudi Arabien har mig veterligen alltid varit noll trots att det är en diktatur och trots att kvinnor inte ens får ha körkort där. I det likaledes rika grannlandet Dubai köper västerlänningar fritidsbostäder.

När det gäller det där med att sova gott om natten så är nationalister av äldre typ (60-talet och bakåt i tiden) så gott som ointressanta för araber och muslimer. Däremot finns det en tydlig konflikt mellan svennar som bor kvar i invandrartäta områden och där hamnar i konflikt med framför allt yngre invandrare som oftast är muslimer. Speciellt om det är fråga om svenskar som växte upp när betongförorterna fortfarande hade en till minst 90 % europeisk befolkning så kan det väl upplevas som jobbigt med det nya Sverige vi har i invandrartäta områden.

Mitt intryck är också att de som nu styr det svenska samhället gärna ser att det blir så mycket konflikt som möjligt mellan svennar som inte trivs invandrartäta betongförorter och invandrade muslimer. De vill gärna elda på konflikten med muslimerna eftersom det är en av de få grupper som har en egen agenda och som sannolikt utan den på senare tid skapade konflikten skulle vara svårast att hetsa mot svennarna.

Sedan måste jag också säga att det sannolikt hade varit ett smart drag av landets imamer att försöka övertala muslimska ungdomar att försöka se till att kvarvarande svennar i invandrartäta områden trivs så bra som möjligt. Att de inte verkar ha lagt någon större energi på detta speglar sannolikt det faktum att muslimer generellt sällan agerat speciellt smart politiskt. Å andra sedan agerar inte svennar som ogillar att bo i invandrartäta områden speciellt smart politiskt de heller. Det blir i stället bara typ spontanreaktioner som man klär i olika språkliga dräkter, ofta av rätt mustig karaktär, som speglar att man inte står ut med att bo bland "zoomalier" och liknande folkgrupper.

Jag skulle vilja se något som kan ge något. Små byggstenar som kan försvåra den kamp, eller vad man nu skall kalla det, som man för mot det svenska folket. Att man kan vara så pass öppen att man talar om att blott barbariet är ursvenskt eller att vi får in "frisk vävnad" (till skillnad från den gamla, sjuka, eller mindre "friska") genom invandringen tycker jag gör det befogat att tala om en kamp mot den ursprungliga befolkningen i Sverige. Hade någon fört en kamp för att få till en icke-judisk befolkningsmajoritet i Israel hade det varit naturligt att tala om en kamp mot det judiska folket i det offentliga samtalet. Speciellt om man talat om att "blott barbariet är ur-israeliskt eller ur-judiskt" eller att vi genom fler araber eller andra importerar "frisk vävnad" till Israel. Jag tycker att det gått alldeles för lätt att komma upp i den nuvarande årstakten om 110 000 invandrare och det antal invandrare man hittills plockat in. Man bara ångar på. Väljarna erbjuds inte ens politiska alternativ som de upplever att de någorlunda lätt kan rösta på. Det finns inte en enda intelligent tanke hos aktiva invandringsmotståndare. De etablerade partierna verkar också hela tiden radikaliseras. Nu, efter 5 år med fri arbetskraftsinvandring, har tydligen också socialdemokraterna beslutat sig för att inte kräva att behovsprövningen av arbetskraftsinvandring skall återinföras. Trodde faktiskt inte att det skulle gå så pass snabbt. Det inlägg jag skrev om arbetskraftsinvandringen för några dagar sedan är nu alltså delvis obsolet, så att säga. Skulle väl tro att Erik Åsbrink kan ha påverkat frun Ylva Johansson (s) i den här frågan innan hon meddelade i riksdagsdebatten med SD i arbetskraftsinvandringsfrågan för några dagar sedan att sossarnas gamla linje inte längre gällde. (Noterar förresten att SD:s länkning på hemsidan till arbetskraftsinvandringsdebatten är borta.)

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 17 Feb - 17:34

Pauker skrev:
Skulle väl tro att Erik Åsbrink kan ha påverkat frun Ylva Johansson (s) i den här frågan innan hon meddelade i riksdagsdebatten med SD i arbetskraftsinvandringsfrågan för några dagar sedan att sossarnas gamla linje inte längre gällde.

Min näsa ger mig känslan av att Eriks näsa explicerar stjärnstatus*

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 21 Feb - 12:35

K. V. Pauker wrote:Hamas eller Hizbollah har aldrig sagt att det varit legitimt att stjäla kristna palestiniers bostäder och gårdar och - om nödvändigt - skjuta skallen av dem. Livets Ordare tycker däremot att dylikt är legitimt.

Nu projicerar du bara i likhet med en annan sovjetisk jude:

http://www.newsmill.se/artikel/2013/02/13/s-planerar-ryssland-att-anfalla-sverige

Min analys av sovjetiska invasionsplaner och nuvarande ryska militärövningar indikerar att den första attacken i så fall skulle genomföras med hjälp av mini- och konventionella ubåtar. Dessa skulle landsätta spetsnaz – de ryska specialstyrkorna – i Sverige för att i första hand eliminera landets politiska och militära ledning.

Om vi ska hålla oss till "rasblandningspropaganda" som SVT:s sexualupplysning utgör så kan jag efter att ha kollat igenom presentationerna på SVT:s hemsida konstatera riktigheten i att kalla sig för pedofil och promota dessa ideal bland yngre män. Här har vi toplessmodellen Elsa 18 år som tidigare trodde att sex bara handlade om kärlek och närhet, innan hon insåg hur skönt det var att leva promiskuöst. Antal sexpartners? "Fler än Påven". Men det är synd om lilla Elsa ty hon vågar inte förtälja exakt hur många pga hur "sexistiskt samhället fortfarande är". Underförstått: det är den förhatlige vite mannen som är orsaken till att Elsa 18 år fortfarande undertrycks i sin sexualitet. Johanna Frändén är inne på samma spår: "Kanske helt enkelt förbjuda bygget av fotbolls­arenor, frimurarordnar och andra maskulinitetstempel där de här vansinniga idealen sprids utan insyn." http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johannafranden/article16195895.ab Ett maskulinitetstempel som de västeuropeiska makthavarna faktiskt lyckades bygga bort var de gamla hederliga ståplatsläktarna på fotbollsarenorna. Antalet rasfrämlingar som representerar europeiska fotbollslag verkar också ha ökat exponentiellt under samma tidsperiod. Kanske var det därför som journalisten Johanna Frändén började skriva om fotboll. När Liverpool mötte Juventus i europacupfinalen i Bryssel den 29 maj 1985 var förmodligen samtliga spelare i bägge lagen av vit europeisk bakgrund. Men så hände något samma kväll, den förhatlige vite mannen visade upp sin brutalitet, sin medfödda ondska. Detta var för övrigt den officiella orsaken till en liknande klämolycka i Sheffield fyra år senare, något som den brittiska skandalpressen gottade sig i, innan nya uppgifter kom fram om polisens inblandningen. Hur som helst, ett maskulinitetstempel hade försvunnit för gott. Och det var det som var det viktiga.

Den sociala utveckling vi har sett de senaste årtionden i Västeuropa har först och främst varit ett krig mot den vite mannen . De som har fått känna av detta i praktiken kan vara mannen som varje lördag brukade stötta sitt fotbollslag på ståplatsläktaren. Det finns dock fortfarande vita män som är strategiskt viktiga, främst de som kan använda sig av våld i organiserad, mer disciplinerad form. Frågan är om inte dessa också kommer att ryka i ett längre perspektiv. Kanske kommer nuvarande makthavare att använda sig av traditionell "manlighet" som svepskäl för att eliminera sina fiender. Ett svepskäl kommer naturligtvis vara "lojalitet med främmande makt" (exempelvis Ryssland som aldrig har genomgått någon kulturmarxistisk samhällsomvandling, där homosex enbart legaliserades under en kort period på 1920-talet och där homosexpropaganda numera är förbjuden). Ett annat svepskäl skulle kunna vara att fienden är pedofiler som måste dödas i enlighet med klassisk nationalistpropaganda i takt med att kulturmarxisterna kommer att tvingas återuppliva en viss grad av västeuropeisk nationalism om de ställs inför ett externt hot. Kanske är det här den stora paradoxen att kulturmarxism och klassisk högernationalism faktiskt enas i sexualfrågan. "Sex är någonting naturligt" tycker jag har återkommit på nationalistiska hemsidor mer än en gång genom åren. Frågan är hur långt kulturmarxisterna är redo att gå. Jag är faktiskt inte främmande för en ohelig allians mellan kulturmarxistiska institutioner som RFSU och mer öppna militanta nationalister som SMR, där nationalisterna får göra grovjobbet.

Apropå pedofili så skulle jag vilja vara först med att lansera termen Ridderlig Pedofili. Det handlar om kortfattat att uppträda chevalereskt, intressera sig för yngre flickor, alltid ställa upp, aldrig komma med några sexanspelningar och inse att 18, i likhet med toplessmodellen Elsa, det är för gammalt, och det är människor som du inte ska bry dig om emotionellt ifall de drabbas av någon av kulturmarxismens avigsidor. Naturligtvis är det här med pedofili inget som bör, eller kan, diskuteras på en civiliserad nivå med dagens samhällsklimat. Men som jag skrev tidigare, om det jag skriver hamnar i något säpo-arkiv som någon forskare kan rota i om 70 år så tycker jag att det var värt det.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 21 Feb - 18:28

Barbarossa wrote:Bullshit

Jag vet 2 i min närhet som har AS, båda har systrar

Då kan jag inte utesluta att det verkligen rör sig om asperger syndrom. I 9 fall av 10 rör det sig dock om killar som inte har fått adekvat social träning under uppväxten. Det kommer dock inte vara något problem i framtiden: http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2012-01-20/science/30646543_1_blood-test-pregnant-women-plasma

PTI Jan 20, 2012, 06.04AM IST

Tags:
Women|South Korea|Hyun Mee Ryu|Gerald Weissmann|Editor-in-Chief|Cheil General Hospital|careful
LONDON: A pioneering blood test that could allow pregnant women know the sex of their unborn child as early as five weeks has been developed, but scientists have warned that it has potential for promoting sex-selection.

A team led by Dr Hyun Mee Ryu at Cheil General Hospital in Seoul, South Korea, found that various ratios of two enzymes which can be extracted from a pregnant mother's blood indicate the baby's gender as early as five or six weeks.

Knowing the sex early, the scientists said, is important if the mother is a carrier of an X-chromosome gene that can cause a disease like muscular dystrophy or haemophilia. They said that female fetuses are either free from the disease or are carriers, but a male has a 50% chance of inheriting the disease and parents may choose to abort the pregnancy, the Daily Mail reported.

However, this method "might promote the potential for sex selection. Therefore, there should be careful consideration about the use of this analytical tool in clinical situations", the scientists warned.

Current ultrasounds can detect a baby's sex at around five months, while available invasive testing can work at 11 weeks. But these tests carry a one to two per cent risk of miscarriage as they require a sample from the amniotic sac that protects the foetus.

Writing in the The FASEB Journal, Dr Hyu said their test could "reduce the need for invasive procedures in pregnant women carrying an X-linked chromosomal abnormality and clarify inconclusive readings by ultrasound."

For their study, the team collected maternal plasma from 203 women during the first trimester of their pregnancies between 2008 and 2009. They were able to accurately detect the gender of the baby from as early as five weeks by measuring the ratio of the amount of the enzymes - DYS14 and GAPDH - in the blood plasma.

"Although more work must be done before such a test is widely available, this paper does show it is possible to predict the sex of a child as early as the first few weeks after conception," said Dr Gerald Weissmann, editor-in-chief of the journal which published the study.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Fri 22 Feb - 7:34

Hur social man är och vilka sociala färdigheter man har beror på personlighet.
Asperger syndrom är inget man drar på sig under livets gång som tex depression, man föds med dem. Asperger är en neuropsykologisk sjukdom vilket betyder att det är en defekt i hjärnan.

Oavsett om man har syster eller inte, så kommer en person med aspergers lida av samma svårigheter.
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 23 Feb - 13:12

Barbarossa wrote:
Asperger syndrom är inget man drar på sig under livets gång som tex depression, man föds med dem. Asperger är en neuropsykologisk sjukdom vilket betyder att det är en defekt i hjärnan.

Det tycker jag definitivt att man på goda grunder bör kunna ifrågasätta.

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2224393/Why-mothers-love-really-priceless-Shocking-scans-maternal-care-determine-size-childs-brain.html

Om sådan extrem skillnad kan visa sig redan vid 3 års ålder beroende på moderlig närhet, varför skulle inte mer subtila skillnader kunna visa sig långt senare beroende på den sociala respons som det innebär att ha en syster i familjen?

Sedan är väl också frågan vem som ska avgöra vem som har en "defekt i hjärnan" och således har rätt att fortplanta sig. Förmodligen kommer vi få se massiva steriliseringskampanjer av vita västeuropéer som en sista spiken i kistan, med förevändningen att man vill motverka "genetiska defekter" från att sprida sig. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16276736.ab

Vad folk missar är att kulturmarxismen alltid har varit en nationalistisk ideologi med en totalitär stat som förutsättning. I östeuropa innebar detta bland annat "magyarisering" av zigenare i Ungern och Todor Zhivkovs plan att assimilera turkar i Bulgarien. Ingenstans kommer detta dock få så dramatiska följder som i det fd kapitalistiska västeuropa.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sun 24 Feb - 20:00

Vet du vad Neglect är? Det är ett brott i USA, och om man som förälder ignorerar sina barn till den grad att de drar på sig sjukdomar, lever i missförhållanden så som avföring och stök. Samt inte får den mat de behöver, så kan man få sitta i fängelse. Varför gäller detta då föräldrar endast och inte systrar? Jo för att en förälder har ansvaret för sitt barns trygghet, och barnet behöver kärlek från sina föräldrar. I denna ekvation ingår ingen variabel så som systrar eller bröder.
Barnet hjärna lär sig från sina föräldrar, som exempel har seriemördare ofta en väldigt dålig relation med sina föräldrar. Men de kan ha världens bästa med sin syster.
Iden du har i ditt huvud om att systrar på något sätt stärker de andra barnens sociala färdigheter är befängd. Det stämmer inte alls.
Sociala färdigheter utvecklar man genom social kontakt. Är man då 6år och har aldrig lämnat sin säng och aldrig haft en konversation med någon så blir man underutvecklad socialt.

Genetiska defekter kommer alltid att finnas, så länge personer som är olämpliga att ha barn fortsätter att ha barn. Vi hade kunnat varit ansvarsfulla och eliminerat många defekter själva, men istället väljer människor att vara själviska.

Och du som påstår dig ha Asperger borde tänka logiskt, vilket du inte verkar göra.
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 25 Feb - 16:37

Barbarossa wrote:
Och du som påstår dig ha Asperger borde tänka logiskt, vilket du inte verkar göra.

För mig är logiken är ganska uppenbar, det räcker med att ögna igenom wikipedia's artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome

The exact cause is unknown. Although research suggests the likelihood of a genetic basis,[1] there is no known genetic etiology[10][11] and brain imaging techniques have not identified a clear common pathology.[1] There is no single treatment, and the effectiveness of particular interventions is supported by only limited data.[1] Intervention is aimed at improving symptoms and function. The mainstay of management is behavioral therapy, focusing on specific deficits to address poor communication skills, obsessive or repetitive routines, and physical clumsiness.[12] Most children improve as they mature to adulthood, but social and communication difficulties may persist.

[...]

Boys seem to be more likely to have AS than girls; estimates of the sex ratio range from 1.6:1 to 4:1, using the Gillberg and Gillberg criteria.

Men som sagt, nu finns det metoder. Och om du och andra ariermytologiska fascister vill följa Corneliu Codreanus tes om att "det behövs fler män" så får ni väl göra det. Men jag tror inte det immuniserar er mot framtida rasdegenerering i likhet med vad andra indoeuropeiska folkslag har gått igenom genom årtusendena.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Tue 26 Feb - 5:39

Precis män har en högre procent med asperger än kvinnor. Men det säger ju inte att med en syster i huset så löper pojken en mindre risk att få sociala problem senare.
Asperger är en hjärnskada, du föds med asperger. Och du vet inte om du har en syster eller inte medans du ligger i mammas mage.
Orkar inte mer...
Barbarossa

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 23 Mar - 8:04

K. V. Pauker wrote:
Nu, efter 5 år med fri arbetskraftsinvandring, har tydligen också socialdemokraterna beslutat sig för att inte kräva att behovsprövningen av arbetskraftsinvandring skall återinföras. Trodde faktiskt inte att det skulle gå så pass snabbt. Det inlägg jag skrev om arbetskraftsinvandringen för några dagar sedan är nu alltså delvis obsolet, så att säga. Skulle väl tro att Erik Åsbrink kan ha påverkat frun Ylva Johansson (s) i den här frågan innan hon meddelade i riksdagsdebatten med SD i arbetskraftsinvandringsfrågan för några dagar sedan att sossarnas gamla linje inte längre gällde. (Noterar förresten att SD:s länkning på hemsidan till arbetskraftsinvandringsdebatten är borta.)

Hmm, kanske har (s) svängt litet nu igen? Klart är att fackets makt undermineras med ett ökat arbetskraftsutbud. Arbetskraftsinvandringen kom i princip helt att slå ut fackföreningarna från slakteribranschen när man fr o m 70-talet började se mellan fingrarna med att mexikaner strömmade över gränserna utan uppehållstillstånd (man gav dem t o m rätt att få amerikanska körkort, en ordning som fortfarande gäller). (Förutom att facket slogs ut från slakteribranschen kom väl också lönerna att sänkas en hel del. Justerat för det KPI som gällde t o m början av 80-talet så tjänar väl en amerikansk slakteriarbetare något typ 1/3 av vad han gjorde i mitten på 70-talet. Med senare tiders KPI som justerar för bl a att du får större hårddisk för samma peng nu jämfört med för 10 år sedan så rör det sig väl om runt halva lönen.)

Klart är väl också att Miljöpartiet inte kommer att gå med på att återinföra något som liknar den gamla ordningen. Men om sossarna får 35 %, Vänsterpartiet 6 % och Sverigedemokraterna 10 % så blir det 51 %. Jimmie Åkesson har i och för sig sagt att de aldrig kommer att stödja en (s)-regering. Men om det i LO-tidningen kommer att stå att Åkesson inte tog chansen att i princip återinföra de gamla reglerna för arbetskraftsinvandring så är det väl möjligt att SD i så fall tappar en hel del röster till (s). Och då är det väl möjligt att Åkesson tillåter något typ fri röstning i riksdagsgruppen när det gäller vem som skall få bilda regering.

Såg tidigare i veckan på SVT text-TV (20 mars 2013) att Reinfeldt ansåg att återinförda fackliga möjligheter att bromsa arbetskraftsinvandring ”i princip kommer att stänga ned arbetskraftsinvandringen”.

Så om intresseorganisationer för löntagarna får mer att säga till om när det gäller arbetskraftsinvandringen så kommer alltså denna att i princip att stängas ner. Blir det då trovärdigt att hävda att arbetskraftsinvandringen är lönsam för andra än ett fåtal individer som tjänar pengar på att hålla nere lönerna?

Storyn finns fortfarande kvar på politico.se:

”Socialdemokraterna (S) vill skärpa kraven för arbetskraftsinvandring från länder utanför EU om de vinner valet 2014.

De fackliga organisationerna måste ha mer att säga till om menar partiledaren Stefan Löfven.

- I dag är det fritt upp till arbetsgivarna att bestämma och därför har vi människor i landet som lever under usla villkor, bägge parterna på arbetsmarknaden ska vara med och bestämma, säger Löfven.

- Det kommer i princip att stänga ned arbetskraftsinvandringen, säger statsminister Fredrik Reinfeldt (M).”

http://www.politico.se/artikel/6108/s-vill-strama-%C3%A5t-arbetskraftsinvandringen/

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Mar - 18:38

Äh, detta eviga svammel om araber och svarta! Det är kineser och östasiater som kommer att styra världen i framtiden! Och låt mig säga det rätt ut: De kommer fullständigt att skita i vad vita, svarta, araber, latinamerikaner och judar har att säga!

Jag umgås regelbundet med kineser, och jag vet att de till skillnad från vita inte drar sig ett dugg för att sätta både vita, svarta och judar på plats!

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2618

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Mar - 19:01

I takt med att antalet färgade ökar så sjunker också IQ, samtidigt ökar kineserna på sin. Det ökande antalet färgade i väst kommer att bli en lättmanipulerad fårskock som kommer att tvingas dansa efter kinesernas pipa. Inte mig emot, som vit garvar jag bara läppen av mig. Kineserna kommer att bli de nya slavägarna och det stora antalet färgade, och de få kvarvarande vita de nya slavarna.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 29 Mar - 19:06

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:
Max Ronalds wrote:

Robin Shadowes wrote:
K. V. Pauker wrote:

Efter 5 års engagemang är jag både luttrad och immun mot diverse etiketter. Jag är så fall hellre rasist än landsförrädare helt enkelt. Den vita rasen är den estetiskt vackraste rent generellt. Deras agenda att blanda ut svenskarna med , och måste bekämpas till varje pris. Dom försöker hjärntvätta folk att tro att det är någon slags naturlag att svenskarna kommer bli i minoritet. Om det ens inträffar så är det just p g a deras nesliga landsförräderi. Jag tänker fortsätta till mitt sista andetag att reta gallfeber på mohammedanerma. Jag skiter väl i om dom blir kränkta eller inte. Dom skall bara ut härifrån. Alla medel är tillåtna, även extremt kladdiga sådana. Ja

Nja, jag tycker faktiskt att asiatiskor är de vackraste, och då syftar jag inte på importerade thailändskor, utan på japanskor, koreanskor och kinesiskor. Framförallt kinesiskor, och de är nog min akilleshäl, de anser jag generellt vara de mest estetiskt vackraste.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 7 Apr - 22:49

K. V. Pauker wrote:

[- - -]

Nu, efter 5 år med fri arbetskraftsinvandring, har tydligen också socialdemokraterna beslutat sig för att inte kräva att behovsprövningen av arbetskraftsinvandring skall återinföras. Trodde faktiskt inte att det skulle gå så pass snabbt. Det inlägg jag skrev om arbetskraftsinvandringen för några dagar sedan är nu alltså delvis obsolet, så att säga. Skulle väl tro att Erik Åsbrink kan ha påverkat frun Ylva Johansson (s) i den här frågan innan hon meddelade i riksdagsdebatten med SD i arbetskraftsinvandringsfrågan för några dagar sedan att sossarnas gamla linje inte längre gällde. (Noterar förresten att SD:s länkning på hemsidan till arbetskraftsinvandringsdebatten är borta.)

Hmm, Ylva Johansson fick sparken ur partistyrelsen igår 7 april 2013. Men hon sitter tydligen kvar som arbetsmarknadspolitisk talesperson.

Min gissning är att sossarna behöver få en dominans av personer som identifierar sig starkt med fackföreningsrörelsen för att överleva som den politiska kraft de varit de senaste 100 åren. Jag undrar om sossarna om de kommer till makten kan fortsätta plocka in 110 000 pers per år utan att förlora kontrollen som de amerikanska facken gjorde. Jag tror de måste ner igen på 30 000-40 000 pers per år som i slutet på 80-talet på Ingvar Carlssons och Sjöbo-Olles tid för att man inte till slut skall nå undre gränsen för den kritiska massa när hotet om solidaritetsaktioner från andra fack inte längre räcker för att bibehålla greppet om arbetsmarknaden. Fast det är ju klart, ser man till att den övertaliga arbetskraften inte som förr under sosse-styre utbildadas till typiska LO-yrken kan man kanske hålla nere konkurrensen på arbetsmarknaden. Fast då får man i än högre grad dras med en hög, kronisk arbetslöshet och höga budgetunderskott som gör det svårare att vinna val. Man behöver också ha regeringsinnehav med majoritet i riksdagen för att kunna ha fackavgiften avdragsgill, vilket i sin tur håller uppe medlemstalen i facken. Du får en rätt fet privat liv-/olycks-/invaliditets-/rättsskyddsförsäkring för den avgift facket plockar ut per månad. Man skall också ha helst ha långa regeringsinnehav med avdragsrätt för fackavgiften. Varje gång avdragsrätten försvinner förlorar man medlemmar som är svåra att locka tillbaka.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 8 Apr - 12:33

RickyEcholette wrote:
Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:
Max Ronalds wrote:

Robin Shadowes wrote:
K. V. Pauker wrote:

Nja, jag tycker faktiskt att asiatiskor är de vackraste, och då syftar jag inte på importerade thailändskor, utan på japanskor, koreanskor och kinesiskor. Framförallt kinesiskor, och de är nog min akilleshäl, de anser jag generellt vara de mest estetiskt vackraste.

Mvh

Det kunde man aldrig trott när man läser dina inlägg. vissla
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Mon 8 Apr - 22:51

K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:

[- - -]

Hmm, Ylva Johansson fick sparken ur partistyrelsen igår 7 april 2013. Men hon sitter tydligen kvar som arbetsmarknadspolitisk talesperson.

Min gissning är att sossarna behöver få en dominans av personer som identifierar sig starkt med fackföreningsrörelsen för att överleva som den politiska kraft de varit de senaste 100 åren. Jag undrar om sossarna om de kommer till makten kan fortsätta plocka in 110 000 pers per år utan att förlora kontrollen som de amerikanska facken gjorde. Jag tror de måste ner igen på 30 000-40 000 pers per år som i slutet på 80-talet på Ingvar Carlssons och Sjöbo-Olles tid för att man inte till slut skall nå undre gränsen för den kritiska massa när hotet om solidaritetsaktioner från andra fack inte längre räcker för att bibehålla greppet om arbetsmarknaden. Fast det är ju klart, ser man till att den övertaliga arbetskraften inte som förr under sosse-styre utbildadas till typiska LO-yrken kan man kanske hålla nere konkurrensen på arbetsmarknaden. Fast då får man i än högre grad dras med en hög, kronisk arbetslöshet och höga budgetunderskott som gör det svårare att vinna val. Man behöver också ha regeringsinnehav med majoritet i riksdagen för att kunna ha fackavgiften avdragsgill, vilket i sin tur håller uppe medlemstalen i facken. Du får en rätt fet privat liv-/olycks-/invaliditets-/rättsskyddsförsäkring för den avgift facket plockar ut per månad. Man skall också ha helst ha långa regeringsinnehav med avdragsrätt för fackavgiften. Varje gång avdragsrätten försvinner förlorar man medlemmar som är svåra att locka tillbaka.

Satt och funderade litet på om det var rimligt att anta att de personer som styr LO och sossarna skall ha tillräckligt med politisk självbevarelsedrift och personlig identifikation med sin organisation för att de skall vara tillräckligt angelägna om sina organisationers långsiktiga maktbas. En annan fråga jag funderade över var om man kan anta att de har tillräckligt med egen tankeförmåga för att inse vad som verkligen behövs för att värna den egna maktbasen.

Mellan tummen och pekfingret tvivlar jag på att det engagemang och den insiktsfullhet som krävs för att man systematiskt skall sträva efter att bibehålla den egna maktbasen kanske inte finns. Jag lutar faktiskt åt det. Däremot kan det kanske finnas enskilda individer som har sådana tendenser i sitt tänkande. Tvivlar dock på att det räcker för att LO/SAP på ett mer rationellt och konsekvent sätt skall värna sin maktbas framdeles.

Välbärgade moderater med en finansiell förmögenhet på kanske 5-10-15 miljoner, vilket är på tok för litet om man vill kunna flytta till Schweiz och leva på utdelningar och räntor där, verkar generellt vara väldigt obekymrade över att man bygger upp en importerad, permanent underklass som inte har det minsta egenintresse av att t ex motsätta sig ett återinförande av arvs- och förmögenhetsskatterna. Jag noterar i detta sammanhang att både Erik Åsbrink och Kjell-Olof Feldt offentligen rätt nyligen uttalat meningen att man borde återinföra arvsskatten för nära anhöriga (trots att Perssons sosse-regering avskaffade denna för runt 10 år sedan). Så frågan om att återinföra arvsskatten torde inte vara avskriven. Med tanke på att det blir svårare och svårare att stoppa undan pengar utomlands borde rimligen välbärgade personer som inte är tillräckligt rika för att flytta till Schweiz vara intresserade av att man inte bygger upp en stor underklass som vill ta ifrån dem deras pengar. I stället verkar de dock vara mer intresserade av att få hit så mycket billig arbetskraft som möjligt som kan städa deras toaletter med RUT-avdrag för något typ 30 kr/timme. Man verkar inte tänka längre än näsan räcker. Och om moderater inte gör detta så är jag inte säker på att sossar gör det heller.

Mot mitt resonemang kan man kanske invända att en stor underklass kanske borde vara bra för sossarna, speciellt om de gör en liten vänstersväng och återupptar 70-talets bidragspolitik. Jag är dock inte så säker på detta eftersom en underklass som inte får några jobb, utom möjligen pigjobb o dyl som är så lågbetalda att man inte ha råd med fackavgiften, inte är någon bra maktbas för ett fack. I alla fall har de inte varit det i USA. Sedan finns det ju alltid möjligheter för den som kontrollerar media att kontinuerligt lansera en fejk-vänsteralternativ som konkurrerar med sossarna. Man får inget monopol på att organisera arbetarklassen utan facket och utan facktidningar som alla medlemmar får. Ytterligare en variant är att man får någon slags idiotvänster av trotskist-typ med ett mer tänkande ledarskikt och så rena idioter typ Per-Åke Westerlund, Frances Westin/Tuuloskorpi och dylika på basplanet. Historiskt verkar sådana trotskistvarianter ha förekommit, jag tänker då på Ryssland under 1910-talet och Frankrike på 30-talet.

Det verkar vara fullt möjligt att skapa ett politiskt landskap där man både klämmer åt välbärgade som inte har råd att flytta utomlands och samtidigt bryter fackets makt i samhället (Frances Westin/Tuuloskorpi var dock fackligt engagerad på bageriet hon jobbade och försökte senare bilda en egen fackförening arbetslösa, men det är annan historia). Det man får är då en utlandskontrollerad ekonomi med större kapitalägare på behörigt avstånd från vänstersinnade massor som vill konfiskera deras egendomar. I viss mån påminner väl detta i så fall om när Ingvar Kamprad lät DDR bygga möbler åt IKEA (med politiska fångar som arbetskraft) eller om sydkoreanska fabriker på nordkoreansk mark med nordkoreansk slavarbetskraft (som nu verkar vara tillfälligt stängda).

En intressant fråga i detta sammanhang är var man tänkt att kapitalägarna skall bo. Man tycker ju att man borde vilja ha några stabila platser för rikingar som inte vill riskera att få sina pengar konfiskerade. Min gissning är dock att man tänkt på den saken.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Tue 9 Apr - 19:10

K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:

[- - -]

Satt och funderade litet på om det var rimligt att anta att de personer som styr LO och sossarna skall ha tillräckligt med politisk självbevarelsedrift och personlig identifikation med sin organisation för att de skall vara tillräckligt angelägna om sina organisationers långsiktiga maktbas. En annan fråga jag funderade över var om man kan anta att de har tillräckligt med egen tankeförmåga för att inse vad som verkligen behövs för att värna den egna maktbasen.

Mellan tummen och pekfingret tvivlar jag på att det engagemang och den insiktsfullhet som krävs för att man systematiskt skall sträva efter att bibehålla den egna maktbasen kanske inte finns. Jag lutar faktiskt åt det. Däremot kan det kanske finnas enskilda individer som har sådana tendenser i sitt tänkande. Tvivlar dock på att det räcker för att LO/SAP på ett mer rationellt och konsekvent sätt skall värna sin maktbas framdeles.

Välbärgade moderater med en finansiell förmögenhet på kanske 5-10-15 miljoner, vilket är på tok för litet om man vill kunna flytta till Schweiz och leva på utdelningar och räntor där, verkar generellt vara väldigt obekymrade över att man bygger upp en importerad, permanent underklass som inte har det minsta egenintresse av att t ex motsätta sig ett återinförande av arvs- och förmögenhetsskatterna. Jag noterar i detta sammanhang att både Erik Åsbrink och Kjell-Olof Feldt offentligen rätt nyligen uttalat meningen att man borde återinföra arvsskatten för nära anhöriga (trots att Perssons sosse-regering avskaffade denna för runt 10 år sedan). Så frågan om att återinföra arvsskatten torde inte vara avskriven. Med tanke på att det blir svårare och svårare att stoppa undan pengar utomlands borde rimligen välbärgade personer som inte är tillräckligt rika för att flytta till Schweiz vara intresserade av att man inte bygger upp en stor underklass som vill ta ifrån dem deras pengar. I stället verkar de dock vara mer intresserade av att få hit så mycket billig arbetskraft som möjligt som kan städa deras toaletter med RUT-avdrag för något typ 30 kr/timme. Man verkar inte tänka längre än näsan räcker. Och om moderater inte gör detta så är jag inte säker på att sossar gör det heller.

Mot mitt resonemang kan man kanske invända att en stor underklass kanske borde vara bra för sossarna, speciellt om de gör en liten vänstersväng och återupptar 70-talets bidragspolitik. Jag är dock inte så säker på detta eftersom en underklass som inte får några jobb, utom möjligen pigjobb o dyl som är så lågbetalda att man inte ha råd med fackavgiften, inte är någon bra maktbas för ett fack. I alla fall har de inte varit det i USA. Sedan finns det ju alltid möjligheter för den som kontrollerar media att kontinuerligt lansera en fejk-vänsteralternativ som konkurrerar med sossarna. Man får inget monopol på att organisera arbetarklassen utan facket och utan facktidningar som alla medlemmar får. Ytterligare en variant är att man får någon slags idiotvänster av trotskist-typ med ett mer tänkande ledarskikt och så rena idioter typ Per-Åke Westerlund, Frances Westin/Tuuloskorpi och dylika på basplanet. Historiskt verkar sådana trotskistvarianter ha förekommit, jag tänker då på Ryssland under 1910-talet och Frankrike på 30-talet.

Det verkar vara fullt möjligt att skapa ett politiskt landskap där man både klämmer åt välbärgade som inte har råd att flytta utomlands och samtidigt bryter fackets makt i samhället (Frances Westin/Tuuloskorpi var dock fackligt engagerad på bageriet hon jobbade och försökte senare bilda en egen fackförening arbetslösa, men det är annan historia). Det man får är då en utlandskontrollerad ekonomi med större kapitalägare på behörigt avstånd från vänstersinnade massor som vill konfiskera deras egendomar. I viss mån påminner väl detta i så fall om när Ingvar Kamprad lät DDR bygga möbler åt IKEA (med politiska fångar som arbetskraft) eller om sydkoreanska fabriker på nordkoreansk mark med nordkoreansk slavarbetskraft (som nu verkar vara tillfälligt stängda).

En intressant fråga i detta sammanhang är var man tänkt att kapitalägarna skall bo. Man tycker ju att man borde vilja ha några stabila platser för rikingar som inte vill riskera att få sina pengar konfiskerade. Min gissning är dock att man tänkt på den saken.

OT
Dunkelman

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 9 Apr - 22:23

K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:
K. V. Pauker wrote:

[- - -]

Apropå sossarnas partistyrelseval: Såg att det igår tis 9 april 2013 rapporterades om litet bråk kring det faktum att en ny suppleant i sossarnas partistyrelse var en ledande figur i en islamisk förening som året innan han tillträtt bjudit in en imam med antijudiska åsikter. Det året verkar f ö en muslim som var med i moderaterna har varit ordförande.

Såg att det här kommenterades på Avpixlat idag. En läsarkommentarspostare tyckte också att Ilmar Reepalu var "antisemitisk" (han hade förklarat antisemitismen i Malmö med Israel/Palestina-konflikten och var därför "antisemitisk").

Själv tycker jag att det i alla fall borde vara knepigt att anklaga den svenska (s)-regeringen för antisemitism på 90-talet när man hade en judisk chefsförhandlare inför EU-medlemskapet och skickade ner Anita Gradin (en av de sossar som då faktiskt hade uttalat pro-sionistiska åsikter, i alla fall tyckte Ahmed Rami detta) för att förhandla om svensk tillämpning av EU:s då nytillkomna lagstiftning mot främlingsfientlighet, rasism, antisemitism, förintelseförnekelse o dyl. Anita Gradin skrev på ett papper där Sverige förband sig att förbjuda rasistiska och antisemitiska organisationer samt förnekande av Förintelsen. När EU gjorde påstötningar om Sveriges tillämpning av vad man skrivit på hänvisade man till svensk grundlag som hindrade alltför långtgående lagstiftning men sade att svensk lagstiftning redan förbjöd alla rasistiska yttringar men inte åsikterna bakom. Resultatet av detta blev i sin tur att regeringen med Laila Freivalds i spetsen öppet i TV beordrade domstolarna att ändra nästan 50 år gammal rättspraxis och göra nazistiska symboler olagliga. Sedan kom denna rättspraxis även att omfatta heilningar, bilder på nazister och tydliga deklarationer om att man hade nazistiska åsikter.

Undrar om bilder på Reepalu också skulle kunna innebärande fällande dom för antisemitism. Vad tycker Avpixlats läsare, månne?

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 13 Apr - 18:22

"Asylsökande kostar extra miljard"

Det ökande antalet asylsökande får
en prislapp i regeringens vårbudget:
drygt en miljard kronor.

Fördyringen ska i huvudsak täckas upp
genom omfördelning inom biståndsramen.
-Det är ett val som vi tvingas göra,
säger biståndsminister Gunilla Carls-
son (M) till TT.

I vårpropositionen föreslår regeringen
neddragningar i basbudgetstödet till
17 multilaterala organisationer med
354 miljoner kronor. 345 miljoner tas
från gamla reserver och ytterligare
300 miljoner kronor ur budgetutrymmet
i stort.

svt text igår
Ådärkomdenja

Poäng : 3576

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top