Ser bättre ut för Ron Paul

View previous topic View next topic Go down

Ser bättre ut för Ron Paul

Post  RL on Fri 4 May - 15:51

Det börjar se lite trevligare ut i den republikanska nomineringskampen, Ron Paul har Minnesota o Iowa nu, och antagligen även Louisiana. Och denna helg får han troligtvis Maine o Nevada också :)

Här en länk som visar det verkliga delegatsantalet för stunden:

http://thereal2012delegatecount.com/

Och här en intressant utläggning från en av de få amerikanska icke-pkjournalisterna:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zyyz2VdjSz0
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3069

Back to top Go down

Re: Ser bättre ut för Ron Paul

Post  Absurd on Fri 4 May - 15:58

Ja helt klart så verkar det nu se ljusare ut. Hoppas verkligen på fortsatta framgångar för Dr. Paul.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2646

Back to top Go down

Post  RL on Sat 5 May - 10:50

Nu har Paul, enl Real2012delegatecount-kartan, fått Louisiana också :) ...men svensk obama-media har naturligtvis inte begripit att saker är på gång.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 5 May - 14:13

RL wrote:Nu har Paul, enl Real2012delegatecount-kartan, fått Louisiana också :) ...men svensk obama-media har naturligtvis inte begripit att saker är på gång.

Klart de begriper, men de försöker nog tiga ihjäl gamle Ron´s framgångar.
Jag frågade runt lite i min bekantskapskrets; om de kände till vem Ron Paul är?
1 av 10 hade en susning, resten såg ut som levande frågetecken.. Skrämmande!
Mainstream medias fördumningsstrategi funkar ännu alltför bra på svenskarna,
vilket gör att det kommer att dröja ett tag till innan vi kan förvänta oss ett
uppvaknande av ansenlig betydelse.
Dunkelman

Poäng : 3258

Back to top Go down

Post  RL on Sat 5 May - 14:45

Dunkelman wrote:Jag frågade runt lite i min bekantskapskrets; om de kände till vem Ron Paul är? 1 av 10 hade en susning, resten såg ut som levande frågetecken..

Jag fick förklara vem Paul var för farsan under valborgshelgen, han blev positivt överraskad och undrade varför man inte får höra något om honom.

Dunkelman wrote:Mainstream medias fördumningsstrategi funkar ännu alltför bra på svenskarna, vilket gör att det kommer att dröja ett tag till innan vi kan förvänta oss ett
uppvaknande av ansenlig betydelse.

Gräsrötterna i USA verkar iaf mer välorganiserade, trots USA:s vänster/obamamedias totala Paul-blackout.

Den här tråden med liveuppdateringar från Maine-konventet idag visar att man försöker bekämpa etablissemanget till sista droppen: http://www.dailypaul.com/230910/maine-state-convention-update-thread :)
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 5 May - 17:06

RL wrote:
Dunkelman wrote:Jag frågade runt lite i min bekantskapskrets; om de kände till vem Ron Paul är? 1 av 10 hade en susning, resten såg ut som levande frågetecken..
Jag fick förklara vem Paul var för farsan under valborgshelgen, han blev positivt överraskad och undrade varför man inte får höra något om honom.
Dunkelman wrote:Mainstream medias fördumningsstrategi funkar ännu alltför bra på svenskarna, vilket gör att det kommer att dröja ett tag till innan vi kan förvänta oss ett uppvaknande av ansenlig betydelse.
Gräsrötterna i USA verkar iaf mer välorganiserade, trots USA:s vänster/obamamedias totala Paul-blackout. Den här tråden med liveuppdateringar från Maine-konventet idag visar att man försöker bekämpa etablissemanget till sista droppen: http://www.dailypaul.com/230910/maine-state-convention-update-thread :)
Ett ypperligt tillfälle, strängt taget, som kan bidra till att väcka det svenska folket.
Varför skriver inte ”svensk” media om Ron Paul, utan bara om den
ultrasionistiske Mitt Romney!

Det vore omdömesgillt om man kunde öka andelen av svenskar som
begrundar detta sakförhållande.
Dunkelman

Poäng : 3258

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 5 May - 20:57

Nån som har några idéer hur man kan sätta dit SVT för att inte rapportera nånting om Ron Paul? Dom bryter ju uppenbarligen mot sin egen klämkäcka slogan fri och oberoende television. Vilken instans har hand om sådant? Granskningsnämnden? PO? Hummadedanerna?

Last edited by Robin Shadowes on Sun 6 May - 8:10; edited 1 time in total
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3747

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 5 May - 21:42

Tror Obama kommer att ta hem en storslam i valet. Tycker själv det kvittar om dem/rep vinner valet. Dem är ett minoriteternas parti, och rep ett sionistiskt överklassparti. Betraktar USA som ett "postmångkulturellt" land på dekis. Vita är snart i minoritet, vita män gör sig inte besvär i USA. Faktum är att USA slutade att vara ett "vitt" land i samband med att "Immigration Act" revs upp 1965, och man öppnade upp för icke - europeisk invandring. Själv bryr jag mig inte särskilt om USA. Ett mångkulturellt skräpland som påtvingat oss sionism, kapitalism, masskonsumtion, massinvandring feminism och annat sk-t!

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2642

Back to top Go down

Post  RL on Sat 12 May - 21:17

Nu ser det ännu trevligare ut på http://thereal2012delegatecount.com/ ...för nu är det "actual delegate count" som gäller (inte "projected delegates" som mainstream-media envisas att svamla om).

Romney 312
Paul 110

Lägger man därtill faktumet att reglerna om "bound delegates" egentligen inte gäller (iaf inte enligt republikanska partiets egna regler) så ser det ganska ljust ut i anti Mittrak Obamney-kampen

:D
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 10 Sep - 21:28

Sautan vad pinsamt. Nej Vad detta vad hela Ron Paul-kampanjen gick ut på? Att några aggressiva medelålders män i vita kepsar skulle "få göra sin röst hörd" inför hela världens tv-kameror på det stora partikonventet? :/

Nej, såhär ska en riktig presidentkandidat nomineras. :D
Max Ronalds

Poäng : 2750

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top