Hur ser du ut, egentligen?

View previous topic View next topic Go down

Hur ser du ut, egentligen?

Post  Ådärkomdenja on Sat 18 Jun - 16:25

Tänkte vi skulle associera oss lite närmare, i denna anonymitetens nätgemenskap. Via likhet med någon kändis, som du - eller dom som känner dig - tycker är snarlik dig själv.

Börjar själv. Jag är snarlik denne figur - inte minst via utomståendes kommentarer - mest känd från filmen "När lammen tystnar":

Alltså, Anthony Hopkins. Bäst att lägga till... jag ser INTE ut så här, när jag är förbannad:

:affraid:
Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Re: Hur ser du ut, egentligen?

Post  Dunkelman on Sat 18 Jun - 16:42

He he! Här någonstans, mittemellan…

Dunkelman

Poäng : 3231

Back to top Go down

Malmöbo

Post  Malmöbo on Fri 7 Oct - 22:38

Jag har fått höra allt från Lennart Jäkhel (jägarna) till john travolta. Mitt könsorgan är 19 cm.

Malmöbo
08-hatare

Poäng : 2415

Back to top Go down

Post  Skåning on Fri 7 Oct - 22:47

Att jag liknar denne grodkäkaren har jag fått höra några gånger. Är dock blond och blåögd.

Skåning

Poäng : 2329

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 7 Oct - 23:20

Har hört att jag liknar allt från Don Johnson till Brad Pitt. Ser väl rätt bra ut får man förmoda av dessa omdömen. :D

Malmöbo wrote:Jag har fått höra allt från Lennart Jäkhel (jägarna) till john travolta. Mitt könsorgan är 19 cm.

Det här räddade min natt. Speciellt det sista. lol
kapten havoc

Poäng : 2912

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Fri 7 Oct - 23:56

Jag har fått höra att jag ser ut som Jack Nicolson framför allt
när jag flinar, vet inte om det är en komplimang eller en förolämpning
dock.

svartekaptenen 2

Poäng : 2440

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 6 Feb - 2:37

Som någon blandning av Jimmy Savile och Benito Mussolini är jag nog rädd att erkänna. Mer som Mussolini, fast med långt hår, runda glasögon och ALDRIG typiskt "manliga" kläder (försöker att inte se ut som en pedofil fjolla heller). Vad folk inte fattar inte att träningskläder inte bara är någonting man drar på sig utan kräver minst samma känsla för subtila detaljer som en traditionsenlig kostym.

Har nog aldrig varit så nöjd med mitt utseende som idag (är 30). Men skulle nog vilja ha tjockare hår. Läste om någon medicin mot grön starr som fick hårstråna att bli längre. Kanske värt att prova. Samt att jag skulle vilja se mager ut (är inte på något sätt fet idag men har väl som de flesta andra män som närmar sig medelåldern en viss tendens till pluffsiga kinder).

Det känns som om jag sköter min hälsa rätt skulle jag kunna ha ett helt unikt utseende om 10 år. Har ibland haft någon löjlig fantasi om att starta någon hemlig fascistorganisation av den enkla anledningen att mitt utseende skulle passa så bra som förgrundsgestalt för en sådan organisation. Självförtroendet är det inget fel på. Om jag för 10 år sedan var den typiske "aspergerkillen" så tar jag idag kommandot i sociala relationer och söker ögonkontakt direkt i mötet med nya människor. Frågan är ju bara vilken målgrupp man skulle ha. Det känns som att det finns inga människor längre. Inga excentriker. Inga original. Bara massa solsidan-människor som röstar på nya moderaterna och är nöjda med sin hemmabio och en thailandssemester en gång om året. Och så bögarna och blattarna förstås. De som med sin "mångfald" är licensierade att liva upp solsidan-tristessen (men som inte får bli för många ty då hoppar solsidan-människorna över från nya moderaterna till sverigedemokraterna).

Har ofta tänkt på vad de där gamla fascisterna hade sysslat med om de hade levt idag. Stormtrupperna hade väl bara tagit ordningsvaktlicens och dragit på sig någon neongul väst och gjort en samhällsinsats på någon rockfestival bland bisexuella fjortisar. Men ledarna? De som med sin excentriska personlighet kunde stöpa en hel nations öde? Vad sjutton hade de pysslat med om de hade levt idag? Kanske kan bristen på excentriska personligheter förklaras med att personligheter utvecklas i en dynamisk ömsesidig process där att det krävs att man träffar enormt mycket människor för att kunna gallra bort det oväsentliga (klassiskt rövslick, skryt om jobb och studier etc), ta till sig de där subtila intrycken och på basis av detta bilda sig en egen unik personlighet. Vem får idag den chansen att träffa så mycket människor? Låtsasmänniskor och rövslickare som under alkoholrus skryter om sitt job eller sin fina utbildning är en sak, men vem får idag chansen att villkorslöst träffa äkta, genuina, spontana och av sociala normer oförstörda människor?
Max Ronalds

Poäng : 2697

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 6 Feb - 17:43

Max Ronalds wrote:Som någon blandning av Jimmy Savile och Benito Mussolini är jag nog rädd att erkänna. Mer som Mussolini, fast med långt hår, runda glasögon och ALDRIG typiskt "manliga" kläder (försöker att inte se ut som en pedofil fjolla heller). Vad folk inte fattar inte att träningskläder inte bara är någonting man drar på sig utan kräver minst samma känsla för subtila detaljer som en traditionsenlig kostym.

Har nog aldrig varit så nöjd med mitt utseende som idag (är 30). Men skulle nog vilja ha tjockare hår. Läste om någon medicin mot grön starr som fick hårstråna att bli längre. Kanske värt att prova. Samt att jag skulle vilja se mager ut (är inte på något sätt fet idag men har väl som de flesta andra män som närmar sig medelåldern en viss tendens till pluffsiga kinder).

Det känns som om jag sköter min hälsa rätt skulle jag kunna ha ett helt unikt utseende om 10 år. Har ibland haft någon löjlig fantasi om att starta någon hemlig fascistorganisation av den enkla anledningen att mitt utseende skulle passa så bra som förgrundsgestalt för en sådan organisation. Självförtroendet är det inget fel på. Om jag för 10 år sedan var den typiske "aspergerkillen" så tar jag idag kommandot i sociala relationer och söker ögonkontakt direkt i mötet med nya människor. Frågan är ju bara vilken målgrupp man skulle ha. Det känns som att det finns inga människor längre. Inga excentriker. Inga original. Bara massa solsidan-människor som röstar på nya moderaterna och är nöjda med sin hemmabio och en thailandssemester en gång om året. Och så bögarna och blattarna förstås. De som med sin "mångfald" är licensierade att liva upp solsidan-tristessen (men som inte får bli för många ty då hoppar solsidan-människorna över från nya moderaterna till sverigedemokraterna).

Har ofta tänkt på vad de där gamla fascisterna hade sysslat med om de hade levt idag. Stormtrupperna hade väl bara tagit ordningsvaktlicens och dragit på sig någon neongul väst och gjort en samhällsinsats på någon rockfestival bland bisexuella fjortisar. Men ledarna? De som med sin excentriska personlighet kunde stöpa en hel nations öde? Vad sjutton hade de pysslat med om de hade levt idag? Kanske kan bristen på excentriska personligheter förklaras med att personligheter utvecklas i en dynamisk ömsesidig process där att det krävs att man träffar enormt mycket människor för att kunna gallra bort det oväsentliga (klassiskt rövslick, skryt om jobb och studier etc), ta till sig de där subtila intrycken och på basis av detta bilda sig en egen unik personlighet. Vem får idag den chansen att träffa så mycket människor? Låtsasmänniskor och rövslickare som under alkoholrus skryter om sitt job eller sin fina utbildning är en sak, men vem får idag chansen att villkorslöst träffa äkta, genuina, spontana och av sociala normer oförstörda människor?

Nu kanske nån tycker att jag flyttade fokus från ämnet (utseende) till det lite mer diffusa "personlighet". Men jag tror det finns ett epigenetiskt samband. Är man fläskig och flintskallig så är det för att man har gått och identifierat sig som överdrivet manlig och gjort manligheten till en dygd.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 7 Feb - 5:52

Det finns egentligen bara en exilensare som vi med säkerhet vet hur hen ser ut. Ingen nämnd, ingen glömd. lol Ja

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 10 Feb - 14:43

Jag har bytt stil. Rakat huvudet rent, mustach gone, kör den här stilen nu, utseendemässigt lika med van Zandt, kör med japansk satin-bandana, lite 'hippie-style', but WTF. Plus att jag gått ner drygt tio kilo på några månader i fjärran östern. Det kostar på när man har 'fri' tillgång till kvinnor, som t ex här i Hong Kong... hahahaha Tummen upp

Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 21 Mar - 22:31

Max Ronalds wrote:Kanske kan bristen på excentriska personligheter förklaras med att personligheter utvecklas i en dynamisk ömsesidig process

Som sagt:

Apropå utseende. Om det är någon som verkligen har slösat bort sitt utseende så är det Anders Borg. Karln hade ju kunnat se hur cool som helst ut om det inte vore för sena arbetspass som avrundas med en öl och en calcione på den lokala pizzerian. :(

Tänk att ha den här som blivande statsminister:

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top