Tråden om fotbolls-EM

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Tråden om fotbolls-EM

Post  RickyEcholette on Tue 12 Jun - 15:21

Ukraina var i a f ett helvitt lag. Alltid något.

Mvh

Men jag tittar ju hellre på det här, än fotboll:

www.canada.com/6332603.bin

RickyEcholette

Poäng : 2648

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 12 Jun - 15:32

RickyEcholette wrote:Ukraina var i a f ett helvitt lag. Alltid något.

Mvh

Vit hud möjligen, men de är ju lika albaner och andra mindre trevliga invandrargrupper.
kapten havoc

Poäng : 2945

Back to top Go down

Post  RL on Tue 12 Jun - 15:38

kapten havoc wrote:
RickyEcholette wrote:Ukraina var i a f ett helvitt lag. Alltid något.

Mvh

Vit hud möjligen, men de är ju lika albaner och andra mindre trevliga invandrargrupper.

Nja, det var vikingen Rurik som grundade Kievriket, så helt sabbade är dom inte.

Nu är det Grekland-Tjeckien ...o där kan man rent principiellt inte hålla på någon
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3075

Back to top Go down

Post  RL on Tue 12 Jun - 15:45

kapten havoc wrote:men de är ju lika albaner och andra mindre trevliga invandrargrupper.

På tal om albaner förresten. 25-30% av Siciliens befolkning pratar albanska sins emellan, o en stor del talar grekiska, det påstås att det är dessa båda språkgrupper som är orsaken till maffian
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 12 Jun - 15:57

kapten havoc wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Alfamale wrote:Fotboll är för mig en död sport av samma orsaker som friidrott och basket är det. Jag behöver mog inte skriva ut det i klartext. Men nu när kommentatorsgänget, det svenska, börjar lida av samma sjuka är det helt kört. Tv;n hemma hos mig kommer aldrig mer visa fotboll.

Exkludera golf också. Den främste golfaren det senaste årtiondet är en hybrid-avkomma från en amerikansk neger och en thailändska. Ful som f*n, men golf kan hen spela.

Ingen vettig människa har sett på golf någonsin. Skål Eller som Winston sa "ett perfekt sätt att förstöra en promenad på".

Här har du en snygg golfspelerska. Golf är underskattat, dessutom är många golfspelare vältränade. Dessutom inte lika diviga som fotbollsproffs. Jag tycker också fotboll har fått alltför stora proportioner. Det är trots allt bara 22 man som jagar en trasa.

http://iamkoream.com/wp-content/uploads/2011/07/ryu.jpg

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 12 Jun - 17:08

RickyEcholette wrote:
kapten havoc wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Alfamale wrote:Fotboll är för mig en död sport av samma orsaker som friidrott och basket är det. Jag behöver mog inte skriva ut det i klartext. Men nu när kommentatorsgänget, det svenska, börjar lida av samma sjuka är det helt kört. Tv;n hemma hos mig kommer aldrig mer visa fotboll.

Exkludera golf också. Den främste golfaren det senaste årtiondet är en hybrid-avkomma från en amerikansk neger och en thailändska. Ful som f*n, men golf kan hen spela.

Ingen vettig människa har sett på golf någonsin. Skål Eller som Winston sa "ett perfekt sätt att förstöra en promenad på".

Här har du en snygg golfspelerska. Golf är underskattat, dessutom är många golfspelare vältränade. Dessutom inte lika diviga som fotbollsproffs. Jag tycker också fotboll har fått alltför stora proportioner. Det är trots allt bara 22 man som jagar en trasa.

http://iamkoream.com/wp-content/uploads/2011/07/ryu.jpg

Mvh

Håller med dig. Som varande golfspelare sedan många år.

Här en golf-dofsing till som man kan vila ögonen på. Tyvärr inte i livet, hon begick självmord 2010 av okänd anledning, bara tjugofem år gammal.

Ådärkomdenja

Poäng : 3606

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 12 Jun - 20:04

Kravaller i Warszawa inför matchen Polen-Ryssland. En rysk supporter rapporteras dödad (obekräftat) i en huliganasammandrabbning på gatan.

Idag är Rysslands nationaldag, och ca 20 000 supporters har anlänt inför matchen.

http://www.svd.se/sport/supporter-uppges-dod-efter-brak_7272655.svd

- - - - - - - - -

Bekräftar fotbollen som 'folkets' och huliganernas favoritsport. Följande uttalande härstammar från Storbrittanien, ett av fotbollens grobianfixerade länder:
“Football's not a matter of life and death ... it's more important than that” (Liverpool FC's manager Bill Shankly).

Tilläggas bör att spelare på planen som filmar till sig frisparkar och straffar, betraktas som 'hjältar'. Sveriges omhuldade (numera hyllad Tv-kommentator) Glenn Strömberg betraktades som en näst-intill Hollywood-aspirant, han föll oftare och 'snyggare' än alla andra. Så mycket för hans 'hjältegloria'.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 12 Jun - 21:57

Ådärkomdenja wrote:Idag är Rysslands nationaldag

Rubbish. arg En dag som "högtidlighåller" när fyllskallen Yeltsin i ett penndrag kastrerade den enda kvarvarande konkurrenten till negerjude-usa. En ryss med självaktning betackar sig en sådan nationaldag.

Noterar för övrigt att om Tyskland vinner imorgon så står vi inför ett modernt fotbollsmöte av grandiosa historiska proportioner i Günter Grass gamla hemstad. Ja
Max Ronalds

Poäng : 2761

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 13 Jun - 17:54

Faaaaaaaan
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 13 Jun - 18:45

Max Ronalds wrote: Faaaaaaaan

Väldigt intressant. Kan du utveckla lite närmare? wacko
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Wed 13 Jun - 19:57

RL wrote:
RickyEcholette wrote:

Varför inte om man får fråga?

Har alltid tyckt dom är falska o fega, det var f ö det enda landet som etniskt rensade ut den tyska befolkningen på 3 miljoner, utan att ens vara kommunistiskt vid tidpunkten (det blev dom först 48), dessutom var dom det öststatsland som drabbades minst av den tyska ockupationen när det gäller döda.

RickyEcholette wrote:Apropå Polen som det pratas om tidigare. Polen är ett av de länderna som har minst antal utlänningar i hela världen. Polen har endast 35 000 utlänningar på knappt 40 miljoner inv. Sydkorea som jag tidigare pratat om är betydligt generösare, där har man faktiskt drygt en miljon utlänningar på 50 miljoner inv.

Mvh

Det verkar ju vara en lagom hyfsad mängd :) ...men har verkligen Polen full koll på vad som finns innanför gränserna?

Sannerligen inte, men jag kan inte föreställa mig att den polska utlänningspolisen är lika tafflig som svensk dito.

Upptäckte förresten precis under matchen Tys - Hol att "antirasitiska" skyltar är uppstatta på kortsidan. Antirasism är ett kodord för antivit, kom ihåg det.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RL on Wed 13 Jun - 21:07

RickyEcholette wrote:Upptäckte förresten precis under matchen Tys - Hol att "antirasitiska" skyltar är uppstatta på kortsidan. Antirasism är ett kodord för antivit, kom ihåg det.

Mvh

Ja, jäkla tur iaf att Mario Gomez som gjorde de tyska målen tycks ha hämtat det mesta av det genetiska arvet från sin tyska mor istället för den spanske fadern (denne kan iofs varit någon slags avlägsen Habsburg ädling) :D
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 13 Jun - 21:41

Ådärkomdenja wrote:

http://svt.se/sport/fotboll/portugal-vann-dramatisk-match
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  RL on Wed 13 Jun - 21:47

Max Ronalds wrote:
Ådärkomdenja wrote:

http://svt.se/sport/fotboll/portugal-vann-dramatisk-match

Närmare ... ...förklaring än så kan man knappast kräva
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Thu 14 Jun - 20:54

Spanien - Irland 4 - 0. Irland är ett helvitt lag, men fick storstryk. Men frågan är hur vita dem är, jag menar inte bokstavligt talat. I filmen "The Commitments" säger de ju med stolthet att "Irish are the black people of Europe". Ungefär som thailändare som är "the black people of asia". :D

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 15 Jun - 4:16

RickyEcholette wrote:Spanien - Irland 4 - 0. Irland är ett helvitt lag, men fick storstryk. Men frågan är hur vita dem är, jag menar inte bokstavligt talat. I filmen "The Commitments" säger de ju med stolthet att "Irish are the black people of Europe". Ungefär som thailändare som är "the black people of asia". :D

Rent fortbollsmässigt var det en pinsam fars. Tror aldrig jag sett ett lag bli så totalt utspelat som Irland igår.
Hur detta lag kunde kvala in till EM-slutspelet är en gåta. Deras kvalgrupp minns jag inte, men borde ha bestått av Luxemburg, San Marino och Färöarna, eftersom dom trots allt tog sig vidare.

Dom höll svensk divison II-standard, möjligen.

Betr 'Black Irish' hittade jag detta:

- "Once in the U.S., the Irish were subjected to negative stereotyping that was very similar to that of enslaved Africans and African Americans. The comic Irishman – happy, lazy, stupid, with a gift for music and dance– was a stock character in American theater. Drunkenness and criminality were also major themes of Irish stereotypes.

http://stuffwhitepeopledo.blogspot.se/2010/03/play-ethnicity-card.html
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 15 Jun - 4:18

Ådärkomdenja wrote:
RickyEcholette wrote:Spanien - Irland 4 - 0. Irland är ett helvitt lag, men fick storstryk. Men frågan är hur vita dem är, jag menar inte bokstavligt talat. I filmen "The Commitments" säger de ju med stolthet att "Irish are the black people of Europe". Ungefär som thailändare som är "the black people of asia". :D

Rent fortbollsmässigt var det en pinsam fars. Tror aldrig jag sett ett lag bli så totalt utspelat i dessa kvalificerade sammahang, som Irland blev igår. Hur detta lag kunde kvala in till EM-slutspelet är en gåta. Deras kvalgrupp minns jag inte, men den borde ha bestått av Luxemburg, San Marino och Färöarna, eftersom dom trots allt tog sig vidare.

- Once in the U.S., the Irish were subjected to negative stereotyping that was very similar to that of enslaved Africans and African Americans. The comic Irishman – happy, lazy, stupid, with a gift for music and dance– was a stock character in American theater. Drunkenness and criminality were also major themes of Irish stereotypes.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 15 Jun - 11:43

RL wrote:
Max Ronalds wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Närmare ... ...förklaring än så kan man knappast kräva

Verkligen inte. lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 15 Jun - 14:08

Ådärkomdenja wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Rent fortbollsmässigt var det en pinsam fars. Tror aldrig jag sett ett lag bli så totalt utspelat i dessa kvalificerade sammahang, som Irland blev igår. Hur detta lag kunde kvala in till EM-slutspelet är en gåta. Deras kvalgrupp minns jag inte, men den borde ha bestått av Luxemburg, San Marino och Färöarna, eftersom dom trots allt tog sig vidare.

- Once in the U.S., the Irish were subjected to negative stereotyping that was very similar to that of enslaved Africans and African Americans. The comic Irishman – happy, lazy, stupid, with a gift for music and dance– was a stock character in American theater. Drunkenness and criminality were also major themes of Irish stereotypes.

Det markanta med irländarna är att de är stolta över det, thailändarna skäms ju att få det epitetet.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 15 Jun - 17:25

RickyEcholette wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Det markanta med irländarna är att de är stolta över det, thailändarna skäms ju att få det epitetet.

Mvh

Du har nog missförstått irländarna rejält då de har tagit till sig sterotypen, liksom bögar och andra utsatta har. Skrattar man åt en förolämpning biter den inte lika bra.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 15 Jun - 21:07

Vad säger man, när två engelska negrer förpassar Sverige till loserskaran?

Dunkelman

Poäng : 3264

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 15 Jun - 21:15

Dunkelman wrote:Vad säger man, när två engelska negrer förpassar Sverige till loserskaran?

Man säger inget utan blir evigt arg. arg
kapten havoc

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 15 Jun - 21:19

Reinfeldts negroida vältalighet är föga tröst nu. Tummen ner
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 15 Jun - 21:31

kapten havoc wrote:Reinfeldts negroida vältalighet är föga tröst nu. Tummen ner

Enda trösten i eländet är att Zlatan inte fick bli nationshjälte.
Dunkelman

Poäng : 3264

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Fri 15 Jun - 21:51

Dunkelman wrote:
kapten havoc wrote:Reinfeldts negroida vältalighet är föga tröst nu. Tummen ner

Enda trösten i eländet är att Zlatan inte fick bli nationshjälte.

Rätt åt journalisterna. Man riktigt känner hur besvikna de är när de inte får skriva om Zlatan som nationshjälte och lobba för mångkultur. Vi upplevde ju det för några veckor sedan ang.Loreen.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 15 Jun - 22:21

Det kommer att hagla ursäkter och förklaringar från alla håll.

Faktum är dock att inte ens Reinfeldts berikningspolitik har tillfört vårt landslag ett piss.

Svenska fotbollslandslagets framgångar ser ut så här:
>> Vi kom fyra i VM i Frankrike 1938.
>> Vi kom trea i VM i Brasilien 1950.
>> Vi kom tvåa i VM i Sverige 1958.
>> Vi kom femma i VM i Västtyskland 1974.
>> Vi kom trea i VM i USA 1994.
anm. enda gången vi hade en negerhybrid i något av lagen - Martin Dahlin - var 1994.

Det är något annat som har gått snett. Vi har blivit en vek nation, utan hjärta och nationell stolthet.
'Barbariet' har segerrikt förtvinats, och mångkulturens fotbollsera har blivit en katastrof. Att zigenaren
Ibrahimovic hyllas saknar grund. Sverige vinner inga landskamper med honom på planen. Men det har
pop-snöret och floskelkaptenen Hamrén vägrat ta hänsyn till. Därför följer även fotbollen utslätningens
och misslyckandets mångkulturellt utstakade väg.

Hukande ynkryggar i det svenska "försvaret" (Englands 1-0):

Liggande ynkryggar i det svenska "försvaret" (Englands 2-2):

Förvirrade ynkryggar i det svenska "försvaret" (Englands 3-2):
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 16 Jun - 17:04

Håller med om att det ser illa ut, men jag har sett en hel del negrur som hukar för bollen med. Mellbergs prestation kan väl ingen klaga på fö.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 16 Jun - 18:25

kapten havoc wrote:Håller med om att det ser illa ut, men jag har sett en hel del negrur som hukar för bollen med. Mellbergs prestation kan väl ingen klaga på fö.

Mellbergs insats framåt, med ett mål och inblandad i Englands självmål, var mycket imponerande.

Men försvarsmässigt var han - som vanligt numera - helt snett ute. Hans 'bästatid' är passerad med råge.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 19 Jun - 22:15

Ådärkomdenja wrote:
kapten havoc wrote:Håller med om att det ser illa ut, men jag har sett en hel del negrur som hukar för bollen med. Mellbergs prestation kan väl ingen klaga på fö.

Mellbergs insats framåt, med ett mål och inblandad i Englands självmål, var mycket imponerande.

Men försvarsmässigt var han - som vanligt numera - helt snett ute. Hans 'bästatid' är passerad med råge.

Annars tycker det var kul att den där Martin Olsson fick chansen. Jag tycker han ger ett jävligt stabilt intryck. Vad tycker ni andra?
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 20 Jun - 10:39

Tycker det var bra att främlingslegionen fick på nöten. Klappar Det här lär vara rejält demoraliserande för dem och förhoppningsvis åker de snart ut.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 21 Jun - 17:47

Max Ronalds wrote:

Annars tycker det var kul att den där Martin Olsson fick chansen. Jag tycker han ger ett jävligt stabilt intryck. Vad tycker ni andra?

En neger är ALDRIG stabil. Kaoset är bara ett ögonblick bort. Alltid och jämnt. En neger skall kontrolleras och hållas kort.
Och glöm nu aldrig det.

Alfamale

Poäng : 2723

Back to top Go down

Post  RL on Thu 21 Jun - 17:52

Efter Zlatansveriges sorti är det nya tag som gäller.

I dagens meningslösa match mellan tjecker och portugiser får det iofs bli Portugal för min del ...men imorgon hoppas vi på att Tyskland knäcker skattesmitarna ordentligt :)
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  RL on Thu 21 Jun - 21:00

Alfamale wrote:
En neger är ALDRIG stabil. Kaoset är bara ett ögonblick bort.

Nej, svårare än så är det inte ...det har alla fattat, bortsett från våra sju-klöverpolitiker och journalister.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 28 Jun - 18:43

Semifinal nr 2. Tyskland-Italien. Tyskland har aldrig
besegrat Italien i en mästerskapsmatch, dags nu.

Båda lagen har blånegrer, äckligt nog.

Men jag håller på tyskarna. Spaggarna är ett oansvarigt,
profiterande och djupt korrumperat folk, inte att lita på.

En D-Mark på Tyskland till final.

- - - - - - - - - - - - -

Edit/tgg: Det ser dj*vligt 'mörkt' ut. Värsta kongonegern
på plan, Italiens Balotelli, har dunkat in två mål på tyskarna.
Sorgligt men sant. Att vända 0-2 verkar osannolikt, det lär
bli Spaggien-Spanien i finalen på söndag.

- - - - - - - - - - - - -

Och nu är tyskarna utslagna. Jag tänker inte titta på en final mellan
två fuskblattenationer på söndag. Det får bli en filmrulle eller en
promenad om vädret tillåter. Spanien och Italien, bland de värsta fuskar-
nationerna inom EU-imperiet. *URK*

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 28 Jun - 22:20

Jogi Löw: http://www.youtube.com/watch?v=cqqxRPZdfvs&t=67s Klockrent

På söndag hoppas jag det blir spansk seger om man ska titta på det rent sportsliga. Det är kul med kontinuitet. En trippel (em-vm-em), har det någonsin inträffat tidigare i de här sammanhangen? Oskyldig Samtidigt är Spanien alla rasförrädares och libertiners favoritdestination.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  RL on Fri 29 Jun - 14:44

Ådärkomdenja wrote:Jag tänker inte titta på en final mellan
två fuskblattenationer på söndag. Det får bli en filmrulle eller en
promenad om vädret tillåter. Spanien och Italien, bland de värsta fuskar-
nationerna inom EU-imperiet. *URK*

Håller med, nu är EM slut för min del också
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 29 Jun - 19:14

EM har varit dött enda sen start egentligen. Nu är jag så där frustrerande kontroversiell igen. Hmm...
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top