Tillhör judar den vita rasen?

View previous topic View next topic Go down

Tillhör judar den vita rasen?

Post  Dunkelman on Sat 9 Jun - 18:02

Judar måste ju ändå räknas som vita. I min verklighet, om jag vore en kolsvart neger, skulle jag uppfatta det som väldigt underligt att en grupp vitingar är i sådan konflikt med en annan grupp vitingar.
Jag skulle tolka det som om att en grupp vitingar vill ha monopol på sin vithet.

Kan en kines se skillnaden mellan en jude och en vit icke jude?

Dunkelman

Poäng : 3234

Back to top Go down

Re: Tillhör judar den vita rasen?

Post  Alfamale on Sat 9 Jun - 20:15

Semiter är allt annat än vita. Judar är araber på speed. Samma uppblåsthet, rubbade ego och klantänk men till skillnad mot lejonparten av araber har judar lyckats slå i stora delar av den vita världen att dom skulle tillföra något.
Vilket är årtusendets lögn.

Alfamale

Poäng : 2693

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sat 9 Jun - 20:27

Intressant frågeställning som jag själv grunnat på. Har själv studerat intelligensforskning, och där är forskarna splittrade. En del intelligensforskare klumpar ihop judar och vita till en grupp, medans andra särskiljer dem.

Jag bifaller delvis i föregående talares åsikt, att judar är semiter. Sedan har det väl också under senare tid kommit fram forskning som visar att judar är en helt egen ras, dessutom så definerar sig ju judarna själva som en helt unik ras.

Att utomstående betraktar det som konstigt att vita och judar är i luven på varandra, tror jag beror på historisk okunskap, dessutom är inte det konstigare än att en vit kan tycka det är konstigt att japaner och kineser är i luven på varandra. Läser man historia förstår man varför. Så nej, judar är inte vita.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2618

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 9 Jun - 23:23

RickyEcholette wrote:Intressant frågeställning som jag själv grunnat på. Har själv studerat intelligensforskning, och där är forskarna splittrade. En del intelligensforskare klumpar ihop judar och vita till en grupp, medans andra särskiljer dem.

Jag bifaller delvis i föregående talares åsikt, att judar är semiter. Sedan har det väl också under senare tid kommit fram forskning som visar att judar är en helt egen ras, dessutom så definerar sig ju judarna själva som en helt unik ras.

Att utomstående betraktar det som konstigt att vita och judar är i luven på varandra, tror jag beror på historisk okunskap, dessutom är inte det konstigare än att en vit kan tycka det är konstigt att japaner och kineser är i luven på varandra. Läser man historia förstår man varför. Så nej, judar är inte vita.

Mvh

Du menar att judar bara är vita i hyn men inte i hjärnan?
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 9 Jun - 23:23

RickyEcholette wrote:Intressant frågeställning som jag själv grunnat på. Har själv studerat intelligensforskning, och där är forskarna splittrade. En del intelligensforskare klumpar ihop judar och vita till en grupp, medans andra särskiljer dem.

Mvh

Eftersom du räknas in som forumets expert på gulingar, som en annan person uttryckte det, så kanske du vet om gulingar kan se skillnad på oss vita och ljudar?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3720

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 10 Jun - 6:16

Alfamale wrote:Semiter är allt annat än vita. Judar är araber på speed. Samma uppblåsthet, rubbade ego och klantänk men till skillnad mot lejonparten av araber har judar lyckats slå i stora delar av den vita världen att dom skulle tillföra något.

85 procent av judarna är inte semiter. Det är väl bara de sefardiska judarna
som i realiteten kan räknas som semiter?
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sun 10 Jun - 8:04

Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:Semiter är allt annat än vita. Judar är araber på speed. Samma uppblåsthet, rubbade ego och klantänk men till skillnad mot lejonparten av araber har judar lyckats slå i stora delar av den vita världen att dom skulle tillföra något.

Enligt vem då? Judar är semiter eftersom judendomen ärvs på mödrandet. Och mitokondrie-DNAt säger precis tvärt om. Judar är semiter.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 10 Jun - 8:16

Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:

Enligt vem då? Judar är semiter eftersom judendomen ärvs på mödrandet. Och mitokondrie-DNAt säger precis tvärt om. Judar är semiter.

The Jewish Encyclopedia:
"Khazars, a non-Semitic, Asiatic, Mongolian tribal nation who emigrated into Eastern Europe about the first century, who were converted as an entire nation to Judaism in the seventh century by the expanding Russian nation which absorbed the entire Khazar population, and who account for the presence in Eastern Europe of the great numbers of Yiddish-speaking Jews in Russia, Poland, Lithuania, Galatia, Besserabia and Rumania."

http://iamthewitness.com/doc/Ashkenazis.are.not.the.descendants.of.the.Ancient.Israelites.htm
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 10 Jun - 8:44

Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:Semiter är allt annat än vita. Judar är araber på speed. Samma uppblåsthet, rubbade ego och klantänk men till skillnad mot lejonparten av araber har judar lyckats slå i stora delar av den vita världen att dom skulle tillföra något. Vilket är årtusendets lögn.
85 procent av judarna är inte semiter. Det är väl bara de sefardiska judarna som i realiteten kan räknas som semiter?
The Jewish Encyclopedia: "Khazars, a non-Semitic, Asiatic, Mongolian tribal nation who emigrated into Eastern Europe about the first century, who were converted as an entire nation to Judaism in the seventh century by the expanding Russian nation which absorbed the entire Khazar population, and who account for the presence in Eastern Europe of the great numbers of Yiddish-speaking Jews in Russia, Poland, Lithuania, Galatia, Besserabia and Rumania." http://iamthewitness.com/doc/Ashkenazis.are.not.the.descendants.of.the.Ancient.Israelites.htm

Vita judar?

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sun 10 Jun - 10:20

Dunkelman wrote:
Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:Semiter är allt annat än vita. Judar är araber på speed. Samma uppblåsthet, rubbade ego och klantänk men till skillnad mot lejonparten av araber har judar lyckats slå i stora delar av den vita världen att dom skulle tillföra något. Vilket är årtusendets lögn.
85 procent av judarna är inte semiter. Det är väl bara de sefardiska judarna som i realiteten kan räknas som semiter?
The Jewish Encyclopedia: "Khazars, a non-Semitic, Asiatic, Mongolian tribal nation who emigrated into Eastern Europe about the first century, who were converted as an entire nation to Judaism in the seventh century by the expanding Russian nation which absorbed the entire Khazar population, and who account for the presence in Eastern Europe of the great numbers of Yiddish-speaking Jews in Russia, Poland, Lithuania, Galatia, Besserabia and Rumania." http://iamthewitness.com/doc/Ashkenazis.are.not.the.descendants.of.the.Ancient.Israelites.htm

Vita judar?

Du kan hitta vita negrer också. Och negrer som är judar. Tom konvertiter som är judar. Tom negrer som koverterat till judendomen. Sammy Dvis jr är en. Det är för den skull inget att hänga upp sig på. Att bevisa något med en judelänk är som fråga ett fetto om han slutat frossa godis. Svaret är alltid och givetvis ja. Judar vill påskina att de är icke semiter av självklara anledningar. Och de judar som gifter sig med blonda dumma brudar får inga judiska barn enligt deras egen Tora. Judenhet ärvs från mödrande och kräver "rasrenhet" på båda sidor enligt densamma Tora. Ergo, en blond brund är ingen etnisk jude hur mycket du än vill påstå det. Hon har judiska rötter på någon sida. Det är allt. Enligt judarna själva. Vad dom sedan säger och påstår till oss gojer är en helt annan sak.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sun 10 Jun - 13:36

Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:
Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:

Vita judar?

Du kan hitta vita negrer också. Och negrer som är judar. Tom konvertiter som är judar. Tom negrer som koverterat till judendomen. Sammy Dvis jr är en. Det är för den skull inget att hänga upp sig på. Att bevisa något med en judelänk är som fråga ett fetto om han slutat frossa godis. Svaret är alltid och givetvis ja. Judar vill påskina att de är icke semiter av självklara anledningar. Och de judar som gifter sig med blonda dumma brudar får inga judiska barn enligt deras egen Tora. Judenhet ärvs från mödrande och kräver "rasrenhet" på båda sidor enligt densamma Tora. Ergo, en blond brund är ingen etnisk jude hur mycket du än vill påstå det. Hon har judiska rötter på någon sida. Det är allt. Enligt judarna själva. Vad dom sedan säger och påstår till oss gojer är en helt annan sak.

Det är lätt för en neger/kines att missa de olika ”vita” raserna som finns, likväl som vi, lite för enkelt, betraktar alla svarta afrikaner som: "neger som neger"
Förövrigt anser jag inte att ett turkmongoliskt folk, som ashkenazijudarna, kan grupperas som semiter.
Att en del judar ser ut som de på bilderna är väl inte så underligt och det är väl också en taktisk fördel om de har ett antal femtekolonnshybrider som ser ut som oss.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 10 Jun - 20:01

Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:
Dunkelman wrote:
Alfamale wrote:
Dunkelman wrote:

Vita judar?

Det är lätt för en neger/kines att missa de olika ”vita” raserna som finns, likväl som vi, lite för enkelt, betraktar alla svarta afrikaner som: "neger som neger"
Förövrigt anser jag inte att ett turkmongoliskt folk, som ashkenazijudarna, kan grupperas som semiter.
Att en del judar ser ut som de på bilderna är väl inte så underligt och det är väl också en taktisk fördel om de har ett antal femtekolonnshybrider som ser ut som oss.

Det kinkiga är ju också när de antar europeiska namn, då blir det ännu svårare att detektera dem. Vi som däremot är hyfsat insatta i den här frågan vet ju att känna igen judiska namn. Exempel: Jag gillar en serie som gick slutet på 80, och början av 90 - talet som hette Midnight Caller (En röst i natten). Serien tog ofta upp kontroversiella frågor, ofta kring "rasism", "diskriminering". I de avsnitten som tar upp "rasism", "diskriminering", så är det alltid en vit man som är "rasisten" och den som "diskriminerar", och svarta, asiater och hispanics som är offer för den vite mannens "rasism", och "diskriminering". När jag sedan tittar på manusförfattarna så är det påfallande ofta ett judiskt namn som författat avsnittet, väldigt ofta! I de avsnitten som författats av icke - judar så är det påfallande lika ofta som det handlar om helt andra saker, och de avsnitten är ofta betydligt bättre, därför är serien trots allt sevärd. Med detta menar jag att "svenne" som ser dylikt inte förstår vilken otrolig påverkan judar har på oss, och att de genom sånt här distanserar sig judar medvetet från vita. Genomsnittssvenne tänker ju inte på sådant här när de sitter framför soffan och tittar på dumburken med ölburken i ena handen och chipspåsen i andra.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 10 Jun - 20:21

Robin Shadowes wrote:

Mvh

Eftersom du räknas in som forumets expert på gulingar, som en annan person uttryckte det, så kanske du vet om gulingar kan se skillnad på oss vita och ljudar?

Den genomsnittlige kinesen / asiaten kan inte det, precis som att en genomsnittlig vit har svårt att se skillnad på en japan och kines, när man dock har lärt sig se skillnad på en japan och kines, är det väldigt lätt att se skillnad. Jag tror detta delvis också gäller judar vs vita. Sedan bryr sig kineser / asiater inte ett smack om varken vita eller judar. Däremot vet dem vilken enorm påverkan och makt judar har inom bank, finans och media inom den västerländska hemisfären. Den kinesiske bloggaren och programledaren Yang Rui uttryckte detta nyligen i en talkshow, där han levererade mycket stark kritik mot judar. Det tog inte många sekunder innan han kallades både antisemit och rasist. I samma show sa han för övrigt att Kina bör "rensa upp i utlänningsträsket". Noterar också att Kina nyligen infört ett nytt angiverisystem där befolkningen uppmanas att ange illegala utlänningar för polisen, som sedan kommer att kasta ut dem. I Sverige kallar vi dem papperslösa och ger dem snart fri sjukvård, i Kina kastar man ut dem. Judiska och västerländska påtryckningar hjälper inte, Yang Rui ber inte om ursäkt.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 10 Jun - 20:23

Robin Shadowes wrote:

Mvh

Den genomsnittlige kinesen / asiaten kan inte det, precis som att en genomsnittlig vit har svårt att se skillnad på en japan och kines, när man dock har lärt sig se skillnad på en japan och kines, är det väldigt lätt att se skillnad. Jag tror detta delvis också gäller judar vs vita. Sedan bryr sig kineser / asiater inte ett smack om varken vita eller judar. Däremot vet dem vilken enorm påverkan och makt judar har inom bank, finans och media inom den västerländska hemisfären. Den kinesiske bloggaren och programledaren Yang Rui uttryckte detta nyligen i en talkshow, där han levererade mycket stark kritik mot judar. Det tog inte många sekunder innan han kallades både antisemit och rasist. I samma show sa han för övrigt att Kina bör "rensa upp i utlänningsträsket". Noterar också att Kina nyligen infört ett nytt angiverisystem där befolkningen uppmanas att ange illegala utlänningar för polisen, som sedan kommer att kasta ut dem. I Sverige kallar vi dem papperslösa och ger dem snart fri sjukvård, i Kina kastar man ut dem. Judiska och västerländska påtryckningar hjälper inte, Yang Rui ber inte om ursäkt.

Mvh

RickyEcholette

Back to top Go down

Post  Germanen on Wed 8 Aug - 20:13

Jag förstår inte vad som är problemet. Judar definierar sig inte som vita och har ingen lojalitet till vita. Varför skall vi då inkludera dem?

Germanen

Poäng : 2437

Back to top Go down

Post  Germanen on Wed 8 Aug - 20:30

Judar närmare släkt än man tidigare trott

Publicerad 2012-08-07 13:17

Världens judar förenas inte bara av sin religion, utan även av sina gener. En ny genetisk studie visar att nästan alla judiska folkgrupper är närmare släkt med varandra än med andra folk.

Enligt studien, som publiceras i Proceedings of the National Academy of Sciences, är det bara judarna från Etiopien och Jemen som avviker från det allmänna mönstret. Alla de andra uppvisar stora genetiska likheter.

– Jag visste inte vad vi kunde förvänta oss. Men jag är överraskad över att det finns en så stark biologisk bas för det judiska, säger forskningsledaren Harry Ostrer vid Albert Einstein College of Medicine i New York, USA.

Han och hans kollegor påpekar att det länge debatterats om judarna verkligen är ett folk, förenat av blodsband, eller om de är en disparat samling människor som i huvudsak har sin tro gemensam. Nu konstaterar de att det förstnämnda är det mest riktiga.

De har tidigare visat att judarna med ursprung i Mellanöstern, Spanien, och resten av Europa, har gemensamma rötter som sträcker sig mer än 2 000 år bakåt i tiden.

Den nya studien, som bygger på analyser av DNA från 509 personer från judiska grupper i Nordafrika och 114 icke-judiska personer från samma område, ger belägg för att även de nordafrikanska judarna har samma ursprung.

Resultatet styrker den dokumenterade historien. Enligt denna spreds judarna från sitt forna hemland i Mellanöstern över Nordafrika, och sedermera Europa, sedan romarna erövrat och förstört Jerusalem år 70 efter Kristus. Fortsatt förföljelse under flera århundraden ledde till genetisk isolering.

De enda undantagen är de små judiska församlingarna från Etiopien och Jemen. Båda tycks ha uppstått som ett resultat av att lokala grupper konverterat till judendomen, förmodligen för mycket länge sedan. Analyserna visar att etiopierna har sina rötter i Afrika, medan de jemenitiska judarna har genetiska band till arabiska folk.

Roland Johansson/TT

Källa: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/judar-narmare-slakt-an-man-tidigare-trott
Germanen

Poäng : 2437

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 18 Oct - 6:10

"Judarna infiltrerar Asien – rasblandar sig med kineser"

"Redan för två år sedan skrev nationell.nu en artikel som beskriver hur judarna börjat infiltrera de nya ekonomiska supermakterna i Asien.

– Detta är vad vi måste göra. Vi måste skaffa oss inflytande i Kina och forma landets allmänna opinion, sade en israelisk talesman.

Talesmannen menade bland annat att Israel måste infiltrera Kinas universitet och campusar, precis som judar gjort i USA.

– Vi ska lära Kinas framtida ledande elit redan idag, sade han uttryckligen.

Det finns till och med ett officiellt dokument för denna strategi publicerat av The Jewish People Policy Planning Institute (JPPPI), en tankesmedja som beskriver sig själv som en ”independent think tank whose mission is to contribute to the continuity of the Jewish people and Judaism, and their thriving future”.

Dokumentet, som är 126 sidor långt, heter ”China and the Jewish People Old – Civilizations in a New Era”. Enligt JPPPI är detta ”the first document in a series of strategy papers dedicated to improving the standing of the Jewish people in emerging superpowers without biblical tradition”.

”China and the Jewish People Old – Civilizations in a New Era” innehåller uttryckliga tillvägagångssätt (se den första filmen nedan som citerar flera delar ur dokumentet) för att infiltrera Kina, bland annat att ta över kinesisk kultur, donera pengar till det kinesiska folket samt översätta effektiv propaganda om ”Förintelsen” till kinesiska.

Shimon Peres, tidigare premiärminister i Israel, har beskrivit dokumentet som ett ”important paper on China and the Jewish People pinpoints effectively the opportunities in generating relationships between these two ancient civilizations. JPPPI should be congratulated on identifying this new direction of strategic thinking which effectively proposes creative policy directions whose implementation will greatly enrich the affinity and the future relations between these two peoples”.

”China and the Jewish People Old – Civilizations in a New Era” ställer upp tre huvudsakliga mål:

- Strengthening the links between China and the Jewish people and broadening China’s
knowledge of Jewish culture and history, to facilitate a better understanding of current
events;
- Responding to false stereotypes imported from abroad;
- Emphasizing common interests and perspectives between the Chinese and Jewish peoples,
including shared geopolitical and other global concerns

Strategin att infiltrera Asien syns nu till och med bland världens rikaste judar, som gifter sig med deras folk. Nedan följer tre exempel: Facebooks skapare och en av världens rikaste människor, juden Mark Zuckerberg, som gift sig med Priscilla Chan, den 82-årige juden George Soros, en av världens absolut rikaste och mäktigaste män, som ska gifta sig med Tamiko Bolton, 40, samt mediemogulen Rupert Murdoch (hans judiska påbrå är omstritt), som gift sig med Wendi Deng. Samma strategi har judarna använt mot Europas folk, att i viss utsträckning blanda sig med rika och inflytelserika vita, för att enklare accepteras i och ta sig till samhällets toppskick."

http://www.nationell.nu/2012/10/17/judarna-infiltrerar-asien-rasblandar-sig-med-kineser/
Dunkelman

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Thu 18 Oct - 15:53

Kunsinfolk till araber, end of story
Barbarossa

Poäng : 2315

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 18 Oct - 16:23

Nu får östasiaterna också uppleva vad vi har gjort i över 100 år. Snart kommer även Kina frodas av mångkultur, araber och negrer. Klappar
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3720

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top