Problemet Sebastian Stakset!

View previous topic View next topic Go down

Problemet Sebastian Stakset!

Post  Turnius on Sat 16 Jun - 11:45

Har ni hört om den där idioten Sebastian Stakset, han är tydligen någon sorts rappare och även tungt kriminellt belastad. Tidigare har han bl.a. mordhotat Jimmie Åkesson och nu sist så har han uttalat sig " att nästa Sverigedemokrat som jag möter ska jag slå sönder och samman. Vad ska man göra åt en sådan människa, har ni några förslag? Jag tycker att det får vara ETT DEFINITIVT STOPP på den ständiga förföljelsen och trakasserierna av oss Sverigedemokrater nu!

Turnius

Poäng : 1902

Back to top Go down

Re: Problemet Sebastian Stakset!

Post  Max Ronalds on Tue 19 Jun - 22:50

Problemet är att vissa människor inte vill leva i en polisstat: http://www.youtube.com/watch?v=brvBoLlrdoI&t=14m

Max Ronalds

Poäng : 2658

Back to top Go down

Post  Turnius on Wed 20 Jun - 10:48

Ursäkta, vad menar du du med din kommentar? Jag förstår inte riktigt?

Turnius

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 20 Jun - 13:45

Turnius wrote:Ursäkta, vad menar du du med din kommentar? Jag förstår inte riktigt?

Du klickade inte på länken va? Måste dock erkänna att kopplingen DDR-Sverige/valfri västdemokrati haltar. Dels hade DDR inte samma polisiära resurser till sitt förfogande, dels hade man inte samma grad av folklig distraktion (t ex Islam som hotar "vår frihet" som är synonymt med promiskuitet, eller inbillningen att "demokrati" är det högsta stadiet av frihet). När det uppstod folkligt missnöje i någon sovjetstat i slutet av 80-talet så möttes det med ett gäng äldre kling&klang-poliser i skärmmössor som skulle hålla ordningen: http://www.youtube.com/watch?v=vJgDa1jOo80&t=3m Uppstår liknande situationer i en modern västdemokrati så spärras hela stan av: http://www.youtube.com/watch?v=1Pnlt4swjag

Alltså jag bara redogör för varför jag tror denne "Sebbe" och liknande personer känner en aversion för Sverigedemokraterna. Jag tror inte att det handlar om någon klassisk "antirasism". Björn Söder har tydligt deklarerat att polisfrågan ska bli Sverigedemokraternas nya profilfråga: http://www.youtube.com/watch?v=M4VBHkrlg-A Vissa människor vill inte leva i en polisstat.

Sedan är det ju lite märkligt hur du förklarar en namngiven person som ett "problem" samtidigt som du själv framstår som anonym.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Turnius on Thu 21 Jun - 15:57

Ja, vad jag vet så måste man väl inte skriva sitt riktiga namn, mobilnummer och e-postadress här, varje gång som man postar någonting? Jag känner bara de andra medlemmarna här genom deras pseudonymer!

Turnius

Back to top Go down

Post  Turnius on Thu 21 Jun - 16:05

Jag skulle också vilja tillägga en sak! Det var för att denne Sebastian har uttalat hot om fysiskt våld mot Sverigedemokrater i allmänhet och partiledaren, Jimmie Åkesson, i synnerhet, som jag betecknade honom som ett " problem ". Jag skulle faktiskt tro att om t.ex. Fredrik Reinfeldt blev utsatt för liknande hot, så skulle det bli en väldig fart på polisen. Men bara för att det sker med en Sverigedemokrat, detta parti blir ju alldeles utmobbat i samhället nuförtiden, så händer det ingenting!

Turnius

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 21 Jun - 21:35

Turnius wrote:Jag skulle också vilja tillägga en sak! Det var för att denne Sebastian har uttalat hot om fysiskt våld mot Sverigedemokrater i allmänhet och partiledaren, Jimmie Åkesson, i synnerhet, som jag betecknade honom som ett " problem ". Jag skulle faktiskt tro att om t.ex. Fredrik Reinfeldt blev utsatt för liknande hot, så skulle det bli en väldig fart på polisen. Men bara för att det sker med en Sverigedemokrat, detta parti blir ju alldeles utmobbat i samhället nuförtiden, så händer det ingenting!

Tror nog att polisen har ganska bra koll på denne Sebbe med vänner. Rent strategiskt så är han väl en tillgång snarare än en belastning eftersom han erbjuder unga killar i utanförskap någon sorts subkulturell låtsasidentitet. Hiphop-rörelsen är väl lite vad Ultima Thule var för unga nationalister på 90-talet. Att unga tjejer inte identifierar sig med någon sexistisk skithög är väl dock strategiskt problematiskt. När utanförskap uppstår i den gruppen blir det nog svårare för makthavarna att kontrollera än när unga killar känner sig utanför. Modellflygplan ska visst numera också betraktas som ett hot: http://www.dn.se/ekonomi/ingen-kontrollerar-privata-dronare Fast det är klart, unga tjejer är väl mer intresserade av att leka med ponnyhästar än modellfarkoster. Det är väl där småkillar som Sebbe skulle kunna göra en insats. Typ konstruera en hemlig microdrönare med flera olika kameraperspektiv som dokumenterar polisens övergrepp och lägger upp filmerna på youtube. Eller så kanske man kan tänka sig obemannade luftstrider i samband med fotbollsmatcher och demonstrationer om några år när polisdrönarna är verklighet.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 20 Jan - 2:12

Bra av sebbe. Hatten av. Verkligen småsint att tycka man illa om denna människa pga löjliga "mordhot" mot en välavlönad, säpo-beskyddad rikspolitiker.

"Konstnärer ska man aldrig döma efter deras politiska övertygelse" - Adolf Hitler
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 20 Jan - 10:12

Max Ronalds wrote:Bra av sebbe. Hatten av. Verkligen småsint att tycka man illa om denna människa pga löjliga "mordhot" mot en välavlönad, säpo-beskyddad rikspolitiker.

"Konstnärer ska man aldrig döma efter deras politiska övertygelse" - Adolf Hitler

Kan du inte säga det till de han har rånat?
kapten havoc

Poäng : 2883

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 21 Jan - 0:52

kapten havoc wrote:

Kan du inte säga det till de han har rånat?

Känner mig lite osäker på vem det är som han har rånat. Åkte inte han fast för medhjälp till något värdetransportrån för några år sedan?

Hursomhelst så kan man kanske ifrågasätta varför tv4 sänder sådant här. Mitt första intryck var att det var jävligt bra och sant det han rappade om. Men samtidigt så innehöll språkprosan någonting om "kanske är lika bra om socialen tar barnen" och att "flickan har det mycket bättre på dagis". Det är i den här sluttande välfärdsbacken man bör tänka skeptiskt och alltid ha Martin Niemöllers bevingade citat i bakfickan.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 22 Jan - 13:07

Ett jävla hån. arg

http://www.exponerat.info/absurt-lagt-straff-for-hot-mot-jimmy-akesson/
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 23 Jan - 0:22