Anders Breivik

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Anders Breivik

Post  Micoway on Mon 18 Jun - 8:55

Tittade på norsk teve idag. Där pågår rättegången mot Anders Breivik.
Oj vad psykologerna funderar över Breiviks mentala status. De famlar
i mörkret för att ge honom en diagnos. Breiviks advokat försöker förklara
att hans beteende beror på hat mot invandrade muslimer och inget annat.

Detta vägrar psykologerna att tro på. Men varför är diagnosen så viktig?
Han kommer nog aldrig att bli en fri man igen. Hade någon annan terrorist
gjort samma sak i ett muslimskt land så hade han varit stenad och levande
begravd ?!
Micoway

Poäng : 2586

Back to top Go down

Re: Anders Breivik

Post  Robin Shadowes on Mon 18 Jun - 10:33

Micoway wrote:Tittade på norsk teve idag. Där pågår rättegången mot Anders Breivik.
Oj vad psykologerna funderar över Breiviks mentala status. De famlar
i mörkret för att ge honom en diagnos. Breiviks advokat försöker förklara
att hans beteende beror på hat mot invandrade muslimer och inget annat.

Detta vägrar psykologerna att tro på. Men varför är diagnosen så viktig?
Han kommer nog aldrig att bli en fri man igen. Hade någon annan terrorist
gjort samma sak i ett muslimskt land så hade han varit stenad och levande
begravd ?!

Det är viktigt för kulturmarxisterna att han får en psykiatrisk diagnos. På så sätt kan dom hålla honom inlåst på livstid. Annars är han ute igen efter 20 år och det vill dom naturligtvis inte. Mannen är dock allt annat än galen. Jag har följt hans skrifter via bloggen Demokratbloggen som läser och refererar från hans skrifter.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3804

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 18 Jun - 20:12

Pajasrättegång. Han har ju erkänt. Döm han då. Ju längre detta skådespel spelas dessto mer förstår jag hans agerande. Han har mina sympatier rörande hans ÅSIKTER angående sosseriet och fortgår detta dravel får han mina sympatier för resten också...

Alfamale

Poäng : 2772

Back to top Go down

Inlåst som psykopat?

Post  Micoway on Tue 19 Jun - 10:24

Inlåst som psykopat Gråter

Jo, det är kanske så rätten kommer att bedöma honom?
Riktigt frisk är han nog inte. En normal terrorist borde
givetvis spränga moskéer så invandringen minskar !
Micoway

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 19 Jun - 16:13

Micoway wrote:Inlåst som psykopat Gråter

Jo, det är kanske så rätten kommer att bedöma honom?
Riktigt frisk är han nog inte. En normal terrorist borde
givetvis spränga moskéer så invandringen minskar !

Där har du fel imho. Den allvarligast kritiken mot invällarfiaskot skall givetvis riktas
mot de styrande politikerna, som öppnat svängdörrarna och rullat ut röda mattan
för allsköns ointegrerbart slödder. Med sådana regelverk, utgörande bizarr generositet,
så är det i högsta grad logiskt att man utsätts för en massinvasion från MENA-träsket. Det
har ju utvecklats till en importindustri, med mellanhänder som tjänar grova pengar därtill.

Breivik riktade sina attacker, via hans egen logik, mot det politiska etablissemanget.
Idag representerat av socialdemokraterna i norsk regeringsställning. Med hans utgångs-
punkt så var målbilden klar. Jag förstår honom mera, än om han sprängt en moské.

-d-d-d-d-d-

När Anders Behring Breivik i Oslo
tingsrätt fick tillfälle att kommen-
tera rättspsykiatrikernas diagnos att
han har en antisocial narcisstisk
störning jämförde han sig med Che
Guevara och Fidel Castro.

-De finansierade sitt våld med rån och
plundring. Men när andra revolution-
ärer brutit mot lagen har man inte
satt några diagnoser på dem, sade han.

Han värjde sig också mot påståendet
att han skulle sakna empati.
-Den mest empatiska handlingen en
människa kan göra är att offra sitt
liv för sitt folk, tyckte han.

texttv källa
Ådärkomdenja

Poäng : 3655

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Aake on Tue 19 Jun - 20:46

Breivik är en komplett idiot man kan inte förhindra massinvällningen av bajsfolk hit genom att döda några av dem på måfå
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3647

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 19 Jun - 21:45

Nja, Breiviks plan var inte att stoppa massinvällningen utan att öka temperaturen i multikultisamhället.
kapten havoc

Poäng : 2994

Back to top Go down

Öga för öga...

Post  Micoway on Wed 20 Jun - 8:18

Massinvandring till Skandinavien kommer att utplåna de
nordiska folken för all framtid. Så visst har Anders rätt
i princip.

Men att utföra en massaker på Utöja är galet. Jag hoppas
att den skyldige får lida lika mycket som sina offer?

Micoway

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 20 Jun - 9:08

Micoway wrote:Massinvandring till Skandinavien kommer att utplåna de
i princip.

Vadå oskyldiga? Det var elitens egna ungdomar. Nästa generation av kulturmarxister. Dessutom var otroligt många av dem mohammedaner. Att gråta över dem är som att kasta pärlor för svinen. w00t
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 20 Jun - 10:28

Robin Shadowes wrote:
i princip.

Vadå oskyldiga? Det var elitens egna ungdomar. Nästa generation av kulturmarxister. Dessutom var otroligt många av dem mohammedaner. Att gråta över dem är som att kasta pärlor för svinen. w00t

De var allt annat än oskyldiga, utan arbetade mot ett totalt mångkulturellt samhälle vilket de gladeligen oxå erkände i de intervjuver som finns med de sk. offerna som överlevde. De kan lugnt jämföras med Hitlerjugend.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 20 Jun - 21:07

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:
i princip.

De var allt annat än oskyldiga, utan arbetade mot ett totalt mångkulturellt samhälle vilket de gladeligen oxå erkände i de intervjuver som finns med de sk. offerna som överlevde. De kan lugnt jämföras med Hitlerjugend.

Eftersom SD tar avstånd från Breivik så är dom också per definition kulturmarxister. Ja
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 20 Jun - 22:19

Robin Shadowes wrote:
kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:
i princip.

Eftersom SD tar avstånd från Breivik så är dom också per definition kulturmarxister. Ja

Dumt i såna fall då Breivik har ungefär samma ståndpunkt i frågan om islam som SD har. Men jag förstår varför de tar avstånd de är helt enkelt tvungna.
kapten havoc

Back to top Go down

Så här står det på Wikipedia...

Post  Micoway on Thu 21 Jun - 4:46

Anders Behring Breivik föddes den 13 februari 1979 i Oslo. Breiviks far, Jens Breivik, var civilekonom och i flera år diplomat vid det norska utrikesdepartementet. Fadern hade flera uppdrag som ambassadråd och har även varit verksam inom den internationella organisationen OECD i Paris.[13] Fadern bor för närvarande i Frankrike som pensionär och har inte haft någon kontakt med sin son sedan 1995.[14] Hans mor, Wenche Behring, var sjuksköterska. Anders Behring Breivik har två halvbröder och två halvsystrar från föräldrarnas tidigare äktenskap. Föräldrarna separerade senare under 1979.[15]
Micoway

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 21 Jun - 16:33

Och?
kapten havoc

Back to top Go down

Sjukjournaler

Post  Micoway on Wed 27 Jun - 5:59

Att vara massmördare har sina risker även i Norge.
Exempelvis berättade Anders Breiviks mamma om
sonens psykiska problem samt att det fanns sjukjournaler
från hans barndom. Vipps, så var polisen där och snokade
utan att ha tillstånd till detta. Att skicka Breivik till hispan
kan nog vara ett ganska milt straff för en massmördare?

Micoway

Back to top Go down

Post  Alfamale on Wed 27 Jun - 10:37

Massmördare eller befrielsekämpe? Frågan är semantisk. Det finns massor av Breivikar genom historien. Om dom betraktas som vän eller fiende beror på väldig mycket. Man bör nog komma ihåg att det är den styrande delen av samhället som skriver historien och ger officiella omdömen. Och att dessa kan förändras beroende på vem som styr för tillfället..

För själva sakfrågan är ju faktiskt vår tids mest infekterade och samhällsavgörande fråga, invandringen. Den på oss, vanliga människor, påtvingade största enskilda samhällsförändrade frågan borde man som beslutsfattare nog ha vänta sig att det hända saker. Även terrordåd. Personligen är jag förvånad att det inte har hänt mer. Men det kanske kommer, vem vet?

Jesus, Mao, Castro, Hitler, Stalin, Mohammad, Mogabe, Palme, Bonaparte, Kalle dussin, Ceausescu, Honecker, Ché Guevara, Khaddafi, Avraham Stern, George Washington de har alla varit föremål för olika omdömen beroende på vem, var, hur och när man betraktat personerna. Och vissa av dessa och andra är det fortfarande diskussioner om.

Det kanske kommer gälla Breivik också.
Historien borde lärt oss att man skall nog inte vara så tvärsäker på omdömen gällande politiska motiverade personer.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 28 Jun - 18:37

Alfamale wrote:Jesus, Mao, Castro, Hitler, Stalin, Mohammad, Mogabe, Palme, Bonaparte, Kalle dussin, Ceausescu, Honecker, Ché Guevara, Khaddafi, Avraham Stern, George Washington de har alla varit föremål för olika omdömen beroende på vem, var, hur och när man betraktat personerna.

Du glömde den här: http://en.wikipedia.org/wiki/Vasili_Blokhin

Max Ronalds

Poäng : 2879

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 29 Jun - 5:33

Max Ronalds wrote:

Jag "glömde" nog några tusentals till.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Fri 29 Jun - 15:49

Alfamale wrote:

När det kommer till organiserat dödande var nog Blokhin tämligen unik. Lustigt nog verkar han fortfarande ha en grav någonstans i Moskva. Undrar hur det blir när Breivik dör. Bin Laden dumpade man någonstans i på internationellt vatten. Khaddafi fick en "hemlig ökenbegravning". Nyligen har man även grävt upp Hitlers föräldrar har jag för mig, eller var det Rudolf Hess? Oskyldig Sedan har vi ju domen i dagarna mot Odd Nerdrum, det är väl "besvärande" för samma politiska strateger som delade ut nobelpriset till Barack Obama och under pompa och ståt bjöd in Aung San Suu Kyi.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 29 Jun - 18:31

Kambodjakommunisten Pol Pot gick inte av för hackor heller.

Ansvarig för extremt grymt slaktande av 1.7-2.5 miljoner kambodjaner
(av 8 milj möjliga), dömdes på sitt yttersta till "livtids husarrest". Omsatt
till Breivik motsvarar väl det "straffet" samhällstjänst i en vecka, typ...

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 29 Jun - 19:17

Alfamale wrote:
Max Ronalds wrote:

Haha! precis ska man räkna upp varenda rövhål i historien är det nog bättre att skriva en bok.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 29 Jun - 19:20

Ådärkomdenja wrote:Kambodjakommunisten Pol Pot gick inte av för hackor heller.

Men du vet kommunister, liksom negrer kommer undan med det mesta. Fast de flesta kommunister har iaf. förstånd nog att hylla det homogena.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 30 Jun - 0:29

Jag tänkte mer på det operativa ansvaret. Jag vet faktiskt inte hur engagerad Pol Pot var i själva dödandet.
Max Ronalds

Back to top Go down

Cambodja.

Post  Micoway on Sat 30 Jun - 6:00

Anders Breivik och Pol Pot är i princip jämförbara. Båda mördade oskyldiga för en politisk sak. Men det var USA som startade kriget i Kambodja. Henry Kizzinger satte in massiv bombning och då svarade Pol Pot med att döda alla som misstänktes var USA sympatisörer.

Här är låten om Cambodja...
http://www.youtube.com/watch?v=rEIjTopftNQ
Micoway

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 30 Jun - 18:14

Jag har följt Breiviks skrifter i svensk översättning, förmodligen översatt via Google men är ändå fullt begripliga, på Demokratbloggen i flera månader nu. Mannen verkar allt annat än galen. Sedan får folk säga vad dom vill. Dom som påstår att han är galen har förmodligen inte ens läst en enda rad av vad han skrivit. Tvärtom så verkar han vara ovanligt klarsynt och såg tidigt vad som höll på att hända, inte bara med sitt hemland men även med övriga väst. Han analyserade situationen och drog korrekt slutsats, nämligen att kulturmarxismen låg bakom nedbrytandet av våra nationer.

En annan korrekt analys han gjorde var att islam ligger i krig med väst. Att sedan våra politiker och majoriteten av våra befolkningar inte ännu har begripit detta är en annan sak. Därför ser jag inte dom döda på Utöya som mordoffer, utan som dödade fiendesoldater. Det är en helt annan sak. Breivik dödade femtekolonnare och infiltrerande mohammedaner. Dödar man fiender när man ligger i krig så är det inte mord. Breivik är en martyr i ordets sanna betydelse. Han har aldrig sagt att han gillade att döda dem, bara att det var nödvändigt. Han offrade sig själv för att väcka upp sovande i alla nationer. Nu vet alla vad en kulturmarxist är, tack vare honom. Dom som fortfarande tycker att han är en galning borde nog först spendera lite tid med hans skrifter först. Direkt efter den 22:a juli och månaderna därefter så tyckte jag likadant. Men sedan började jag läsa vad han skrivit. Uppmanar er att göra sammalunda.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 30 Jun - 19:27

Jag anser oxå att Breivik är fullt frisk, att folk fortfarande är blinda för islam beror troligen på att de är PK-blinda för den dödskult det verkligen är. Islam hyllar döden, inte livet det visar alla självmordsbombare klart och tydligt på och nu senaste skändar Muhammedaner sina egna helgedomar. Islam är mänsklighetens fiende nr. 1 och måste bekämpas annars går vi under. Muslimer kan bara vara två saker förvirrade eller onda eller både och.

Att jämföra Brevik med den förvirrade och ondskefulla kommunisten Pol Pot är egentligen bara så jävla korkat.

kapten havoc

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 30 Jun - 19:35

Max Ronalds wrote:

Jag tänkte mer på det operativa ansvaret. Jag vet faktiskt inte hur engagerad Pol Pot var i själva dödandet.

Pol Pot liksom andra diktatorer hade full koll på läget. Inget kunde hända utan att han gav klartecken om det. Han hade mao. likväl själv kunnat hålla i pistolen.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 30 Jun - 22:51

Robin Shadowes wrote:En annan korrekt analys han gjorde var att islam ligger i krig med väst. Att sedan våra politiker och majoriteten av våra befolkningar inte ännu har begripit detta är en annan sak.

Islam fungerar naturligtvis utmärkt som en politisk distraktion för flockdjuren. Eller ja, det där är ju en sanning med modifikation: http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/a/abrahamlin110340.html

Den stora skiljelinjen i vår tid står mellan de som tror på ett samhälle baserat på våld och de som tror på ett samhälle baserat på frivillighet. Breivik kunde ha nämnt Odd Nerdrum i sitt anförande, eller någon annan mindre prominent brottsling i avsaknad av brottsoffer. Men det gjorde han inte, därför att han *oops* tror på våld precis lika mycket som de ungdomar han dödade:

Om en anhängare av en våldsideologi tar kål på anhängare av en annan konkurrerande våldsideologi (kulturmarxismen) så har jag som frihetsälskare naturligtvis ingen anledning att sörja slaktoffren. På den punkten beundrar jag faktiskt de ledare genom historien som har haft den där demoniska förmågan att vända olika våldsgalningar mot varandra.
Max Ronalds

Back to top Go down

Våld?

Post  Micoway on Sun 1 Jul - 6:59

Tyvärr har ni fel angående Socialdemokratin. De är inget våldsamt parti. De jobbar för fred och frihet samt alla människors lika värde. Tyvärr är de lättlurade och därför en samhällsfara för norra Europa. Att tillåta massinvandring kommer på sikt att förinta de nordiska folken. Om hundra år minns nog ingen hur fredligt det var i Skandinavien innan Breivik utförde massakern på Utöja.
Micoway

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 24 Aug - 8:52

Idag meddelades domen. Breivik anses tillräknelig och dömdes till förvaring/fängelse i 21 år, högsta straffet för hans gärningar enligt norsk kriminallagstiftning.

ABB log i rättssalen när domen lästes upp.

En i mitt tycke korrekt dom.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Micoway on Fri 24 Aug - 9:04

Löjligt att en massmördare kan få ett så lindrigt straff.
Min granne hade ungefär samma åsikter som Anders Breivik
och han straffades med el-chocker i flera månader samt
inlåsning i många år.
Micoway

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 24 Aug - 10:03

Micoway wrote:Löjligt att en massmördare kan få ett så lindrigt straff.
Min granne hade ungefär samma åsikter som Anders Breivik
och han straffades med el-chocker i flera månader samt
inlåsning i många år.
Högsta möjliga straffvärde i Norge, enligt de paragrafer han dömdes.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 24 Aug - 15:19

Uppenbarligen inte. 21 år och sedan "förvaring" vad det nu betyder. Med ny analys av domen vart femte år efter de första 21åren. Så nu har vi skandinaviens andra, nu levande, politiska fånge. Leif Axmyr är väl den enda levande tidigare. Han ska sitta 46 år pga mord på sossen Allan Larsson styvson. Svensson får väl var glad om deras mördade släktingars gärningsmän sitter 8-9 år. Vi är alla lika inför lagen. Vissa mer lika än andra. Dom är fina dom där sossarna...

Alfamale

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Fri 24 Aug - 16:29

I mitt tycke helt felaktig och feg dom (politisk korrekt och väntad iofs), Herr Breivik är och förblir "galen" (läs hans manifest) och bör dömas till sluten vård/förvaring.

Hans stora misstag var att inte konvertera till islam och på så sätt få med sig "sympatier" & "förståelse" om hur islam fungerar för alla hjärntvättade nordbor, det om något hade satt sin spår i det mångkulturella samhället.
Barbarossa

Poäng : 2400

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 24 Aug - 19:24

Alfamale wrote:Uppenbarligen inte. 21 år och sedan "förvaring" vad det nu betyder. Med ny analys av domen vart femte år efter de första 21åren. Så nu har vi skandinaviens andra, nu levande, politiska fånge. Leif Axmyr är väl den enda levande tidigare. Han ska sitta 46 år pga mord på sossen Allan Larsson styvson. Svensson får väl var glad om deras mördade släktingars gärningsmän sitter 8-9 år. Vi är alla lika inför lagen. Vissa mer lika än andra. Dom är fina dom där sossarna...

Också värd att komma ihåg, Lars Tingström, den s k 'Bombmannen'. Denne fann sin död internerad-bortom-frigivningschans, under Palme-svinets epok. Lyckligtvis blev LT god vän i sinkaburum med Christer Pettersson, kroknäsans baneman. Svinhugg går igen...

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 24 Aug - 20:00

Alfamale wrote:Uppenbarligen inte. 21 år och sedan "förvaring" vad det nu betyder. Med ny analys av domen vart femte år efter de första 21åren. Så nu har vi skandinaviens andra, nu levande, politiska fånge. Leif Axmyr är väl den enda levande tidigare. Han ska sitta 46 år pga mord på sossen Allan Larsson styvson. Svensson får väl var glad om deras mördade släktingars gärningsmän sitter 8-9 år. Vi är alla lika inför lagen. Vissa mer lika än andra. Dom är fina dom där sossarna...

Politiskfånge är verkligen rätt ord hade han mördat sk. rasister hade han kommit undan helt. Polisen hade lagt ner ärendet pga. "brist på resurser".
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 24 Aug - 20:09

Barbarossa wrote:I mitt tycke helt felaktig och feg dom (politisk korrekt och väntad iofs), Herr Breivik är och förblir "galen" (läs hans manifest) och bör dömas till sluten vård/förvaring.

Hans stora misstag var att inte konvertera till islam och på så sätt få med sig "sympatier" & "förståelse" om hur islam fungerar för alla hjärntvättade nordbor, det om något hade satt sin spår i det mångkulturella samhället.

På vilket sätt är Breivik galen? Det är väl knappast galenskap att vilja rädda sitt eget land och förlängningen hela den västerländska civilisationen från total kollaps och sammanbrott? Dom s k "offren" var inte alls oskyldiga små lamm som dom har utpekats i slaskmedierna. Dom var en blandning av landsförrädare och femtekolonnare. Förut var det bara marginaliserat folk som oss här som kände till uttrycket kulturmarxism. Tack vare hjälten Breivik har han fört upp deras agenda i dagsljuset.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 24 Aug - 20:25

"Galenskapare"?

Det verkar som vissa tycker att ju fler offer, ju galnare "måste" banesmannen vara. Så funkar de inte, läs på hur systemet är uppbyggt.

Jag har från min skrivbordsposition hela tiden uppfattat Breivik som en kall, beräknande, islamfanatisk motståndare.
Och den har nu konfirmerats i en enorm rättsutredning och domslut i Norge.

Att breda ut sig här om sina egna klokskaper i bedömningen är givetvis fritt, men knappast imponerande. Nu har dom fallit, och saken avgjord. Breivik är förklarad frisk ur straffrättsligt perspektiv, vilket är bra, ur många synpunkter.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Fri 24 Aug - 22:51

Vad har killen gjort egentligen? Joo MYCKET GROVT förklarat har han tillverkat en bomb modell större som han felplacerade, åkte sedan han ut till en ö och sköt "fisk i en tunna"

Vem som helst på detta forum kan ha gjort detta med små medel och förberedelser samt en stor portion motivation. I hans manifest framför han sig själv som någon slags riddare och försvarare etc. drakar och demoner varning. Som jag ser det så har han någon slags schizofreni. Hade han varit "frisk" och "mera kalkylerande" (smart?) så hade han givetvis konverterat och på så sätt fått den stora massan mot islam, typ två flugor i en smäll. Nu har landsförrädare, journalister & annat löst pack fått sina martyrer och har fritt fram att sprida sin älskade mångkultur utan något större motstånd, rätt så kontraproduktivt...

Dessutom så förstörde han mina planer att skaffa en mini14, träffar jag på ABB i detta liv eller nästa så ska han få en stor jävla pungspark.
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Protest-tanten on Sat 25 Aug - 2:13

Björn Rosengren viskade att Norge är den sista Sovjetstaten.
I Ryssland läser man upp domar i många timmar, likadant i Norge, här langar vi ut domarna på papper.

ABB anses vara frisk men galen, det verkar galet.
Här är livstid numera 28 år och vårt längsta straff. Norge är mer ryskt.

I vart fall kan vi se nu att norska sossarna som var offer, gick fram då men det vände så Fp (Norska SD) och Höyre går framåt, Fp är lika stora igen som före ABBs framfart.

ABB tycks vara nöjd med sina 3 rum en lång tid framåt, där han nu skriver sina memoarer och lär tjäna stora pengar när de kommer ut, då han gått till historien.

Att redan nu säga att han aldrig ska komma ut är ganska förhastat, han kan ändra sig, ångra och tycka annorlunda. Minst 10 år är straffet som kan bli 28 eller mer.
Bara låsa in folk är osmart, förändra dom till det bättre är smartast, rehab brukar vara det.

Åsikterna om vad han gjort varierar i olika trådar och forum om han är en hjälte eller tvärtom, då han själv ansåg att han avlivade de som står för mer skadlig massinvandring och islamisering.

Protest-tanten

Poäng : 2066

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 25 Aug - 7:32

Ådärkomdenja wrote:

Också värd att komma ihåg, Lars Tingström, den s k 'Bombmannen'. Denne fann sin död internerad-bortom-frigivningschans, under Palme-svinets epok. Lyckligtvis blev LT god vän i sinkaburum med Christer Pettersson, kroknäsans baneman. Svinhugg går igen...

Jo det finns faktiskt rätt många till, även i våra grannländer. Därför skrev jag nu levande. Historien är fyllda av folk som retat "fel" personer. Det mest skrämmade är ju att det händer även i vår "upplysta" tid. Trots att man enkelt själv kan skapa en egen uppfattning om saker och ting. Folk som fortfarande inte ser, ej heller tar ställning mot det uppenbara politiska missbruk som sker öppet dessutom, är helt enkelt dumma i huvudet..

Alfamale

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 25 Aug - 7:53

Barbarossa wrote:Vad har killen gjort egentligen? Joo MYCKET GROVT förklarat har han tillverkat en bomb modell större som han felplacerade, åkte sedan han ut till en ö och sköt "fisk i en tunna"

Vem som helst på detta forum kan ha gjort detta med små medel och förberedelser samt en stor portion motivation. I hans manifest framför han sig själv som någon slags riddare och försvarare etc. drakar och demoner varning. Som jag ser det så har han någon slags schizofreni. Hade han varit "frisk" och "mera kalkylerande" (smart?) så hade han givetvis konverterat och på så sätt fått den stora massan mot islam, typ två flugor i en smäll. Nu har landsförrädare, journalister & annat löst pack fått sina martyrer och har fritt fram att sprida sin älskade mångkultur utan något större motstånd, rätt så kontraproduktivt...

Dessutom så förstörde han mina planer att skaffa en mini14, träffar jag på ABB i detta liv eller nästa så ska han få en stor jävla pungspark.

Nu ska du inte göra det misstaget att förringa hans kompetens. Det inte alls lätt eller enkelt att tillverka en dylik apparatur eller göra sådan handling. Inte ens logistiken för det skulle gemene man klara av. Det krävs minutiös planering och självkontroll och intelligens. Det klarar man INTE och man är schizofren eller lider av annan psykisk sjukdom. Och du har väl sett random araber som ska spränga hit eller dit, som dessutom har 100 tals "experter" och hjälp, hur ofta dom klarar saken. Du får nog förlika dig med tanken att du har att göra med en intelligent man med en övertygelse. Dvs en av maktens mest skrämmande motståndare, individer kunskaper och mål samt mod att genomföra sina ideer. En människotyp som makten i alla tider velat bli av med. Om hans gärning är bra eller inte får väl framtiden utvisa. Personligen tror jag att HANS martyrskap kommer ha vida större betydelse än sosseriets dito i takt med att våra skandinaviska samhällen förfaller i samband med ökad invandring från bajsländer. Vi lever i oroliga tider..

Alfamale

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 25 Aug - 8:21

Joo faktiskt så förringar jag hans kompetens dock inte hans motivering, killen fick faktiskt ett resultat som araber bara skulle kunna drömma om. Jag känner till personer med schizofrena störningar och dom är mycket kapabla att göra "saker" bara det stämmer in på deras verklighetsuppfattning. Jag tror ABB har en schizofren störning. Övertygelse och intelligens är en farlig combo men något "geni" är han inte. Kort sagt begåvad med schizofren störning och eller autism/asperger, inget konstigt med det.
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 25 Aug - 12:07

Barbarossa wrote:Joo faktiskt så förringar jag hans kompetens dock inte hans motivering, killen fick faktiskt ett resultat som araber bara skulle kunna drömma om. Jag känner till personer med schizofrena störningar och dom är mycket kapabla att göra "saker" bara det stämmer in på deras verklighetsuppfattning. Jag tror ABB har en schizofren störning. Övertygelse och intelligens är en farlig combo men något "geni" är han inte. Kort sagt begåvad med schizofren störning och eller autism/asperger, inget konstigt med det.

Det konstiga i sammanhanget är att du - i besittning av mega-kunskaper inom psykiatri? - uttalar dig om honom, i armkrok med de två granskare av hans hälsotillstånd, som totalslaktades i den nu avslutade rättegången. Du får väl prestera lite bättre om du skall tillmätas någon betydelse betr psykiatriska spörsmål.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 25 Aug - 12:10

Varför skulle han vara schizofren för? Vad jag sett av honom verkar han inte speciellt psykotisk.

Det man säger är i princip att man måste vara sinnessjuk för att ogilla landsförrädare och mångkultur. Sen att hans handlingar var extrema är en annan femma.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 25 Aug - 12:38

Ådärkomdenja wrote:

Det konstiga i sammanhanget är att du - i besittning av mega-kunskaper inom psykiatri? - uttalar dig om honom, i armkrok med de två granskare av hans hälsotillstånd, som totalslaktades i den nu avslutade rättegången. Du får väl prestera lite bättre om du skall tillmätas någon betydelse betr psykiatriska spörsmål.

""mega-kunskaper inom psykiatri"" hahaha skärp dig. Har endast läst psykologi 3 år på gymnasiet på 80-talet så där rök den teorin... jag har min bestämda uppfattning och du har din,svårare än så är det inte.
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 25 Aug - 12:55

kapten havoc wrote:Varför skulle han vara schizofren för? Vad jag sett av honom verkar han inte speciellt psykotisk.

Vem vet men jag tycker nog att ABB liknar i mångt och mycket Ted Kaczynski
Barbarossa

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 25 Aug - 13:30

Barbarossa wrote:
kapten havoc wrote:Varför skulle han vara schizofren för? Vad jag sett av honom verkar han inte speciellt psykotisk.

Vem vet men jag tycker nog att ABB liknar i mångt och mycket Ted Kaczynski

Det tycker förstås inte jag.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 25 Aug - 13:32

Micoway wrote:Tyvärr har ni fel angående Socialdemokratin. De är inget våldsamt parti. De jobbar för fred och frihet samt alla människors lika värde. Tyvärr är de lättlurade och därför en samhällsfara för norra Europa. Att tillåta massinvandring kommer på sikt att förinta de nordiska folken. Om hundra år minns nog ingen hur fredligt det var i Skandinavien innan Breivik utförde massakern på Utöja.

Haha, skämtar du nu eller? Detsamma kan sägas om kommunismen vet du.
kapten havoc

Back to top Go down

Hjälten Breivik

Post  Micoway on Thu 1 Oct - 8:48

Anders Behring Breivik blev inte de "nationellas hjälte" som han räknat med. Nej, han har ett helvete på kåken eftersom han är helt isolerad och tvingas till handbojor och kroppsvisiterar. Att mörda sosse elitens barn och slippa extrastraff, var minst sagt naivt av Breivik. Några permissioner lär han nog aldrig få så skorstenen är nog hans enda utväg till friheten.
Micoway

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top