Det Nya Sverige: Kriminella dagisbarn sprider skräck i Skåne

View previous topic View next topic Go down

Det Nya Sverige: Kriminella dagisbarn sprider skräck i Skåne

Post  Absurd on Sun 19 Jun - 20:43

Är det den dolda rasismen som driver dessa stackars små barn att begå brott? Eller är det en klassfråga? Man tar sig för pannan, själv hyser jag ingen empati för dräggungar av denna sort.

Nya Sverige. Ett 20-tal barn av okänd härkomst anklagas för att ha begått rånförsök, överfall, snatterier och stölder i Lund. Den yngste är sex år och identifierades sedan han blev igenkänd från förskolan, skriver Sydsvenskan.
Gilla på Facebook

– Kommer vi inte tillrätta med det här har vi samma problem i Lund om några år som de nu har i Malmö, säger Nuno Costa, chef för Fältgruppen i Lund.

– Det här handlar om väldigt små barn som är iblandade i rent kriminella handlingar. Flera av dem har svårt med impulskontrollen, gränssättningen och måste vara coola eftersom de annars inte för vara med i gänget, säger rektor Britt Markusson, Svenshögsskolan.
http://www.friatider.se/kriminella-dagisbarn-sprider-skrack-i-skane
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2587

Back to top Go down

Re: Det Nya Sverige: Kriminella dagisbarn sprider skräck i Skåne

Post  Ådärkomdenja on Mon 20 Jun - 20:43

På fyrtio- och femtiotalet satte man slynglar i barnuppfostringsanstalter. Det kanske inte gynnade barnens "utveckling", men via hård regim fick dom lära sig att veta hut. En "drabbad" kändis är trubaduren Bengt Sändh, som åskådliggjort sin upplevelse, inkl hans olycklige broder, som erfor samma öde.

Nåväl, om man till priset av några olyckligt missanpassade slynglars hårdföra korrektion, sparar elände för massor av eljest utsatta, oskyldiga offer, så voterar jag för den gamla tidens sätt att hantera problematiken.

F ö anser jag att rottingen bör återinföras i skolan, som legalt korrektionsverktyg. Liksom betyg i Ordning och Uppförande. Samt kvarsittning, även på lördagar.
Ådärkomdenja

Poäng : 3541

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 20 Jun - 21:18

Ådärkomdenja wrote:På fyrtio- och femtiotalet satte man slynglar i barnuppfostringsanstalter. Det kanske inte gynnade barnens "utveckling", men via hård regim fick dom lära sig att veta hut. En "drabbad" kändis är trubaduren Bengt Sändh, som åskådliggjort sin upplevelse, inkl hans olycklige broder, som erfor samma öde.

Nåväl, om man till priset av några olyckligt missanpassade slynglars hårdföra korrektion, sparar elände för massor av eljest utsatta, oskyldiga offer, så voterar jag för den gamla tidens sätt att hantera problematiken.

F ö anser jag att rottingen bör återinföras i skolan, som legalt korrektionsverktyg. Liksom betyg i Ordning och Uppförande. Samt kvarsittning, även på lördagar.

Major Björklund och andra batikhäxor hade väl förfasat sig över Caligulas återinförande i dom svenska skolorna. lol!
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3684

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top