Ta ansvar för finska Romer?

View previous topic View next topic Go down

Ta ansvar för finska Romer?

Post  Protest-tanten on Tue 24 Jul - 0:23

Namn som Taikümer är gamla svenska Zigenare men namn som Grönfors är från Finland. Hörde att det finns 50.000 romer här, vet någon hur många som är finska och varför ska vi ta ansvat för dessa?

Protest-tanten

Poäng : 2014

Back to top Go down

Re: Ta ansvar för finska Romer?

Post  Alfamale on Tue 24 Jul - 6:25

Nästan rätt. Taikumer är den delen av Taikon som har blivit förskjuten. Sedan har ALLA zigenare i Finland en svensk bakgrund. Vi var dumma nog att släppa in skiten runt 1500. Men då dom snart visade sin rätta färg förvisades dom från svensk mark till ytterområden av Gustav II Adolf. Och det var förbjudet att "tatta" runt i sverige fram till 1930 tal.. Så nu anser väl dagens finska invånare(dåvarande svenskt och den östra delen av riket)att dom skall returnera tjänsten. Med samma logik kan vi bunta ihop varenda ziggis på en bananbåt med adress Indien. Samtidigt kan vi ju bunta ihop vurmare på samma resa, typ hela folkpartiet. Sverige skulle vara en bättre plats utan folkpartister och ziggenare.

Alfamale

Poäng : 2720

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 24 Jul - 7:35

Zigenare hör hemma i en gaskammare.
kapten havoc

Poäng : 2942

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Tue 24 Jul - 8:07

Djurvärlden fick fästingar och kackerlackor.
Mänskligheten drabbades av zigenare och somalier.
Ådärkomdenja

Poäng : 3603

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 24 Jul - 11:09

Ådärkomdenja wrote:Djurvärlden fick fästingar och kackerlackor.
Mänskligheten drabbades av zigenare och somalier.

Kanske sådana här? lol

Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3750

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 24 Jul - 15:52

Finska zigenare? Jag tycker de uppvisar varierande rasegenskaper. Får iaf inte kväljningar som man får av att se deras stamfränder från södra Europa. Förmodligen är de flesta bara småskojare som inte gör så mycket väsen av sig. Såg nyligen en liten flicka i Helsingfors i ett sådant sällskap som jag uppfattade som enormt söt; blek hy, kolsvart hår, isblåa ögon. Varför ska jag som genuin rasist tycka sämre om henne än om någon rasblandad assimilerad bajssvenne? Därför att hennes familj inte jobbar och således inte "bidrar inte till systemet"? Ni är så jävla dumma så det finns inte. Ja

Max Ronalds

Poäng : 2757

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 24 Jul - 17:39

Lillle vän, att ziggarna i öst inte bidrar till samhället varken här eller där är väl derar enda förtjänst. För ju snabbare detta skitsamhälle slutar fungera dessto fortare kan man lösa saker och ting på ett radikalt sätt. Resten är dock skit. Dom kostar i pengar, tid ,brott och sinnesro.
Varför du nu och då hittar lite blont och blått i den skaran av avskräde beror på att deras förfäder tvingades in i militärtjänst. Och på den tiden tog man fruar längs vägen som kanske är bekant. På den tiden gjorde dom lite nytta iaf, som kanonmat.

Men för att åtegå, allt dom rör vid blir och är skit. Men du kan väl ta hem någon och gulla med...

Alfamale

Poäng : 2720

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 28 Jul - 8:15

Max Ronalds wrote: enormt söt; blek hy, kolsvart hår, isblåa ögon. Varför ska jag som genuin rasist tycka sämre om henne än om någon rasblandad assimilerad bajssvenne? Därför att hennes familj inte jobbar och således inte "bidrar inte till systemet"? Ni är så jävla dumma så det finns inte. Ja

Kanske i deta fall så tänkte du med kuken?...no disrespect
Barbarossa

Poäng : 2343

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 28 Jul - 9:43

Barbarossa wrote:
Max Ronalds wrote: enormt söt; blek hy, kolsvart hår, isblåa ögon. Varför ska jag som genuin rasist tycka sämre om henne än om någon rasblandad assimilerad bajssvenne? Därför att hennes familj inte jobbar och således inte "bidrar inte till systemet"? Ni är så jävla dumma så det finns inte. Ja

Finns ju desssutom en enkel lösning här, bli zigge. Då ska Max få se på sann rasism.
kapten havoc

Poäng : 2942

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 28 Jul - 11:56

Barbarossa wrote:

När jag skriver liten flicka så menar jag kanske 7-8 år. Och nej, jag är inte pervers.

kapten havoc wrote:
Finns ju desssutom en enkel lösning här, bli zigge. Då ska Max få se på sann rasism.

Jag har nog en lite mer nyanserad syn på det här med zigenare än vad vanliga inskränkta populister har. Vad är fel med en stark familjelojalitet? Vad är fel med att stå utanför hela det nuvarande kredit- och skattesystemet vars ultimata syfte är att ta ifrån dig din frihet och göra din ras till en minoritet i ditt eget land?
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Erk Swede on Sat 28 Jul - 16:12

[quote="Max Ronalds"][quote="Barbarossa"]

Därför att zigenarkulturen går ut på att stjäla av ,eller blåsa osssom inte är "romer"
Jo zigenar brudar kan se bra ut i tonåren,men livsstilen gör att dom fort förfaller.
När jag skriver liten flicka så menar jag kanske 7-8 år. Och nej, jag är inte pervers.
Då brukar dom ju dessutom oftast vara klädda som vanliga svenskar /finnar,men sällan ha korpsvart hår,det färgas oftast när dom börjar med kjolarna..
kapten havoc wrote:
men man får kanske mycket bidrag för "den strukturella rasism man utsätts för"
Jag har nog en lite mer nyanserad syn på det här med zigenare än vad vanliga inskränkta populister har.
Verkar tämligen naivt.
Vad är fel med en stark familjelojalitet?
Och skita i att ta hänsyn till alla andra menar du?
Vad är fel med att stå utanför hela det nuvarande kredit- och skattesystemet vars ultimata syfte är att ta ifrån dig din frihet och göra din ras till en minoritet i ditt eget land?
De tär ju däremot inte sant!!
man deltar i allt som man själva tjänar på ,men inget annat.
Äckliga parasiter.
Erk Swede

Poäng : 2446

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sat 28 Jul - 21:19

Erk Swede wrote:
Verkar tämligen naivt.

Och skita i att ta hänsyn till alla andra menar du?

Jag har stött på såna där ganska ofta vågar jag påstå, och jag har aldrig haft några problem. Å andra sidan skulle jag inte bjuda hem dom heller. Jag skulle inte vilja påstå att jag har en "naiv" syn på zigenare eller liknande tattarfolkslag, däremot fungerar de förmodligen utmärkt som en distraktion för cyniska politiker.

Herregud liksom... Oskyldig

133 SVT Text Lördag 28 jul 2012
UTRIKES Publicerad 28 juli

Dyrt för Finland om Grekland utgår

Finland förlorar motsvarande 45
miljarder kronor om Grekland lämnar
euron och ställer in betalningarna av
sina skulder.

Det rapporterar tidningen Helsingin
Sanomat, som låtit forskningsinsti-
tutet Ifo räkna på saken.

I kalkylen ingår de låneprogram som
beviljats Grekland och Europeiska
centralbankens tillgodohavanden.

Tyskland skulle på motsvarade vis
förlora närmare 700 miljarder kronor,
och Frankrike över 500 miljarder.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 28 Jul - 22:15

Är det likhetstecken mellan utträde ur euron, och att inställa sina betalningar?
Jag är inte säker på detta. Även efter ett återinförande av en in spe enormt
devalverad drachmer, så är lån som sådana inte enkom valutaberoende, eller?

Finlands ev "förlust" motsvarar en maximalt uppskattad nivå som kanske motsvarar
de kostnader som Sverige/Absurdistan vräker ut på invällare årligen, det tål Finland lätt.
Och även i övrigt en god investering, finnarna bör snarast sälla sig till de skandinaviska
länderna, alla med egna bibehållna starka, inhemska, valutor. EU är en pisskonstruktion,
både valutamässigt och ännu mer som västeuropas politiskt sjuka kopia av det kollapsade
sovjetväldet. Konstlade kejsarimperier över nationsgränser, utan gemensamheter som t ex
kultur och språk, är dömda till undergång, historien upprepar sig alltid över tiden, för den som
har lite perspektiv. Vilket saknas bland nationsförrädarna i det politiska vanstyret i dagens Europa.
Ådärkomdenja

Poäng : 3603

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top