"Ha en fortsatt trevlig kväll..."

View previous topic View next topic Go down

"Ha en fortsatt trevlig kväll..."

Post  Ådärkomdenja on Tue 24 Jul - 17:39

Särskilt i TV 4 idisslar programledare, nyhetsuppläsare, väderuppläsare m fl bimbo-stereotypa Fjollträsk~jönsar ett evigt mantra. När respektive inslag är slutfört, kommer den evigt uttjatade standardfrasen..."Och vi önskar en fortsatt bra dag/kväll" - (papegojmässigt inlärt).

Vadå fortsatt? Jag kan ha råkat ur för en katastrof rent personligen tidigare samma dag. Att då få höra plattityden "...ha en fortsatt bra..." känns så dj*vla malplacerad och billig. En annan fras jag retar mig på: "Vi är tillbaka 21:00... se oss då igen".

Vad retar ärade forumkollegor sig på inom svensk pajas-/Pk-television. Kommentera och fyll på.
Ådärkomdenja

Poäng : 3544

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Re: "Ha en fortsatt trevlig kväll..."

Post  Skåneländaren on Tue 31 Jul - 20:29

Ådärkomdenja wrote:
Vad retar ärade forumkollegor sig på inom svensk pajas-/Pk-television. Kommentera och fyll på.
Något som jag stör mig lite på, och då inte bara i pajas-/PK-television, utan var som helst, är uppmaningar i stil med "stanna kvar här med oss" när det ska komma reklaminslag.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2368

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 1 Aug - 19:43

TV4 är numera bannlyst hemma hos mig.. Jag blir bara på uselt humör när jag tittar på skiten. Nej

Jag lär mig mer om verkligheten genom att studera fiskarna i mitt akvarium
Det är inte så svårt att se att alla nyhetsuppläsare på TV4 har gått i samma skola.
Lögnerna måste serveras på ett så övertygande manér som möjligt.
Dunkelman

Poäng : 3202

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 1 Aug - 19:56

Dunkelman wrote:TV4 är numera bannlyst hemma hos mig.. Jag blir bara på uselt humör när jag tittar på skiten. Nej

Det är inte så svårt att se att alla nyhetsuppläsare på TV4 har gått i samma skola.

Samma inställning. Jag råkar också gilla akvariefiskar, det är rogivande att studera
dessa djur. Dom är tysta, tacksamma, och så långt från Scherman's pladdrande idioter
man kan komma.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 1 Aug - 20:29

Dunkelman wrote:TV4 är numera bannlyst hemma hos mig.. Jag blir bara på uselt humör när jag tittar på skiten. Nej

Det brukar för min del sluta med att jag svär högt framför dumburken när jag ser på dessa kanaler. lol! Hoppas inte grannarna hör vad jag säger.
kapten havoc

Poäng : 2883

Back to top Go down

Post  Godatider on Sat 27 Oct - 9:06

Den mest läskiga är Lisbeth Åkerman på SVT-Rapport. Hennes politiska korrekthet gör henne inte ett dugg "god"! Hon är fullständigt vidrig! Fy Fan att de har henne i rutan var eviga kväll. Kall som en isbit är hon. Och totalt opersonlig och distanserad, när hon vänder sig till tittaren i låtsad värme. Hon talar aldrig direkt till tittaren, utan gömmer sig bakom en kollektiv identitet, och avslutar alltid "Vi säger tack så länge. "Vi", "säger", tack". Hon kan inte bjuda på sig själv och ge ett rakt tack, eller avslutande varm hälsning. Det är bara egoistiskt spel. Hon är ÄCKLIG! Jag vet inte om ni förstår vad jag menar. Men jag kan säga att jag blir otroligt illa berörd av denna människa. Och så gör hon felsägningar med jämna mellanrum, och fnissar till på ett kokett sätt, som om hon ska vara charmig genom att vara klumpig. Vilken jävla falsk människa. Fy Fan, säger jag!

Lisbeth Åkerman har även ett helt släp efter sig av politiskt korrekta känslomässigt släpande kvinnor som nyhetsuppläsare. Alla utom Bodil Appelquist, hon är inte politiskt korrekt! Det ser jag i hennes ögon.

Pelle Edin, som mest synts på ekonominyheterna, men på senare tid även som programledare för Rapport, är den som jag tycker visar upp det mest professionella och opartiska uppträdandet. Han är också genuint trevlig, och visar värme.

Jag måste även faktisk säga att jag tycker mulatten Katarina Sandström är bra. Mycket bättre än ragatan ovan. I början när hon kom in i rutan, då måste jag säga att jag inte stod ut, och var tvungen att stänga av TV:n. Men hon har vuxit till sig, även om hon utstrålar viss naivitet, och inte fullständigt har trovärdig auktoritet. Hur som helst så är hon faktiskt en av de mest professionella i sin ton. Och utstrålar samtidigt riktig trevlighet ("värme" vore nog för mycket att säga). Och hon verkar inte vara politiskt korrekt!

Godatider

Poäng : 1954

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 27 Oct - 11:24

Håller med fullständigt vad gäller Åkermanskan, det är omöjligt att undvika tandgnissel och dåligt humör om man utsätter sig för hennes sliskighet via rutan.

Konstigt också att Bajs-Elvis, Claes Elfsberg, denne helt ocharmige, och erkänt kvinnodeklasserande/-terroriserande stofil fortfarande får utrymme. Äcklig människa, har aldrig tålt denne kyligt repellerande figur.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Godatider on Sat 27 Oct - 12:01

Ådärkomdenja wrote:

Konstigt också att Bajs-Elvis, Claes Elfsberg, denne helt ocharmige, och erkänt kvinnodeklasserande/-terroriserande stofil fortfarande får utrymme. Äcklig människa, har aldrig tålt denne kyligt repellerande figur.

Håller helt med. En jävla charlatan, sossetyp och med politisk korrekthet som enväldig lag i rutan. Dessutom har han visat sig socialt inkompetent och amatörmässig när han hållit i trådarna för t.ex. partiledarutfrågningar, med en rad organisatoriska fadäser. Barnslig och fåfängd. Han har bara kontroll när han är helt ensam, . . . egenskaper hos våldtäktsmannen.

Godatider

Poäng : 1954

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top