Jaha, nu har man mulat binLaden

View previous topic View next topic Go down

Jaha, nu har man mulat binLaden

Post  Aake on Tue 3 May - 18:43

Var det bra eller dåligt? Jag tror det senare men på längre sikt vette fan
Aake
Gandaake Grå

Poäng : 3505

Back to top Go down

Re: Jaha, nu har man mulat binLaden

Post  Dunkelman on Tue 3 May - 21:53

Aake wrote:Var det bra eller dåligt? Jag tror det senare men på längre sikt vette fan

Nja, om det nu var han... :roll:
Skjuten i ansiktet och dumpad i havet - verkar långsökt, och svårköpt :no:
Det handlar nog om bedräglig propaganda.
Dunkelman

Poäng : 3171

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 4 May - 5:57

Dunkelman wrote:
Aake wrote:Var det bra eller dåligt? Jag tror det senare men på längre sikt vette fan

Nja, om det nu var han... :roll:
Skjuten i ansiktet och dumpad i havet - verkar långsökt, och svårköpt :no:
Det handlar nog om bedräglig propaganda.

"Artikel av Torbjörn Sassersson publicerad 3 maj kl. 11.47:

Usama Bin Ladin dör i välregisserad Hollywood-stil
USA presenterar en Hollywood-liknande utnämning av Usamas död med bilder direkt från Vita Huset, men Usamas kropp kastade man i havet så att ingen medicinsk undersökning kan fastställa identiteten.
Usama bin Ladins död har hävdats många gånger. Fox News skriver den 26 december 2001 att Usama bin Ladin dog av lunginflammation enligt talibanska källor.

"Bin Ladin, according to the source, was suffering from a serious lung complication and succumbed to the disease in mid-December [2001], in the vicinity of the Tora Bora mountains. The source claimed that bin Ladin was laid to rest honorably in his last abode and his grave was made as per his Wahabi belief."
Källa: Fox News

Pakistans oppositionsledare Benazir Bhutto hävdar också i en intervju med David Frost (BBC) från 2:a november 2007 att Usama bin Ladin redan mördats. Benazir Bhutto blev själv mördad strax efter sitt uttalande under procession i Pakistan den 27 december samma år. Enligt en Youtubekontohavare censurerades BBC-klippet under en kort period. Han skriver:

"After the BBC censored this clip and then reinstated it, then some of them now claiming they never censored it, the mystery deepens." . "Aired on 2nd November 2007,David Frost the presenter did not challenge her on her assertion (2:14) that Bin Ladin was murdered, so maybe he was and the West has not announced it."

Alla världsmedier kablar nu ut den den amerikanska Hollywoodversionen av Usamas död med start 2 maj 2011, men få medier ifrågasätter denna historia.

Det mesta sväljs med hull och hår trots många frågor

. Om USA vill övertyga världen om att Usama bin Ladin är död varför kastade man hans kropp i havet från USS Carl Vinston ner i Arabiska sjön timmarna efter det påstådda mordet? Hur ska nu en oberoende medicinsk undersökning kunna genomföras? Vita huset säger sig ha en video på begravningsceremonin, men filmen har inte släppts till allmänheten.

. Kommer USA att låta en oberoende domstol förhöra dem som överlevde attacken?

. USA säger att de har DNA-bevis på att de dödat bin Ladin. Vilka jämförande DNA-prover kan USA redovisa? Annars kan ju DNA som de hävdar är Usama vara vems DNA som helst. Usama bin Ladin har aldrig tidigare fångats. Eller lämnade Usama ett blodprov vid något läkarbesök före 2001? Bevisa det.

. USA säger att de har bildbevis på att Usama är död, men bilderna eller videon är ej släppt till allmänheten. Även om en suddig bild offentliggörs, hur kan vi säkert vet att det är Usama? Och vad är det Hillary Clinton egentligen ser när hon håller för munnen i Vita Huset under den påstådda attacken mot Usamas tillhåll inspelad med hjälmkamera? Vad exakt ser hon? Ett suddigt eldöverfall i mörker inuti ett nedsläckt hus? Är det Usama de skjuter eller är det någon annan gubbe med skägg? Var det han de slängde i sjön?

Bo Huldt, professor i säkerhetspolitik vid Försvarshögskolan, säger till Aftonbladet att han tror att skepsis alltid kommer att finnas kring al-Qaidaledarens död."

"Hur i himmelen ska de lyckas nu så att alla blir nöjda och säkra på att det är han."
http://www.sourze.se/Usama_Bin_Ladin_d%C3%B6r_i_v%C3%A4lregisserad_Hollywood-stil_10751945.asp
Dunkelman

Back to top Go down

Post  svartekaptenen 2 on Wed 4 May - 19:31

Om nu har är död eller inte så har i alla fall gnället börjat, oh han var obeväpnad
det var synd om honom m.m, helt otroligt, så länge personen är västfientlig så
spelar det ingen roll tydligen vad han har gjort det finns alltid nyttiga idioter som
skall försvara honom.

svartekaptenen 2

Poäng : 2380

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 4 May - 21:54

svartekaptenen 2 wrote:Om nu har är död eller inte så har i alla fall gnället börjat, oh han var obeväpnad
spelar det ingen roll tydligen vad han har gjort det finns alltid nyttiga idioter som
skall försvara honom.

Verkar lurt... :confused:

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Fri 6 May - 14:38

Den obestridliga bekräftelsen på terroristkungens hädanfärd.

Dunkelman

Back to top Go down

Post  RL on Sat 7 May - 15:04

svartekaptenen 2 wrote:Om nu har är död eller inte så har i alla fall gnället börjat, oh han var obeväpnad
skall försvara honom.

Det var bara bra att han var obeväpnad ...för då kunde han ju inte skjuta tillbaka :)
RL
Riksmarskalk

Poäng : 2982

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 12 May - 3:08

Om bildbevisen sägs vara "ohyggliga", varför inte blurra det stora hålet i pannan? Man har dessutom anledning tro att det finns flera foton av den hädangångne, första skottet/skotten lär ha avlossats mot hjärttrakten. Jag tror att händelsen är 'reality', men jag har svårt att förstå varför Oncle Tom döljer bildmaterialet. Att hänga ut massmördaren bildligt, även med sönderskjuten lekamen, borde vara självklart, och dessutom en extremt tydlig signal till andra terroristsvinpälsar, imho.
Ådärkomdenja

Poäng : 3513

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Fronk on Thu 12 May - 21:10

Ådärkomdenja wrote:Om bildbevisen sägs vara "ohyggliga", varför inte blurra det stora hålet i pannan? Man har dessutom anledning tro att det finns flera foton av den hädangångne, första skottet/skotten lär ha avlossats mot hjärttrakten. Jag tror att händelsen är 'reality', men jag har svårt att förstå varför Oncle Tom döljer bildmaterialet. Att hänga ut massmördaren bildligt, även med sönderskjuten lekamen, borde vara självklart, och dessutom en extremt tydlig signal till andra terroristsvinpälsar, imho.

Bilderna kommer nog att leta sig ut på nätet ganska snart. Och för min del tvivlar jag inte på att det var bin Laden och att de dumpade honom i spat. De kunde ju inte hålla honom kvar.

Fronk

Poäng : 2309

Back to top Go down

Post  RL on Fri 13 May - 14:50

[quote="Fronk"]
Ådärkomdenja wrote:Bilderna kommer nog att leta sig ut på nätet ganska snart. Och för min del tvivlar jag inte på att det var bin Laden och att de dumpade honom i spat. De kunde ju inte hålla honom kvar.

Förr eller senare kommer nog bilderna ut ...problemet är väl att när USA:s makthavare väl kommer till skott så har det redan snurrat runt 10-15 falska bilder på nätet i några år.

...o att ta honom levande hade f ö varit rena katastrofen, ur rent psykologiskt krigföringsperspektiv.
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Begleitschaden on Sun 19 Jun - 22:20

RL wrote:
Förr eller senare kommer nog bilderna ut ...problemet är väl att när USA:s makthavare väl kommer till skott så har det redan snurrat runt 10-15 falska bilder på nätet i några år.

...o att ta honom levande hade f ö varit rena katastrofen, ur rent psykologiskt krigföringsperspektiv.

Lite off topic, RL, men finns det chans att Walter hittar fram hit?
PS
Efter 4 år i den värkliga exilen (i Asien) känner jag igen din avatar även om den har blivit lite äldre (4 år kanske?)
MVH

Begleitschaden

Poäng : 2233

Back to top Go down

Post  RL on Mon 20 Jun - 9:48

Begleitschaden wrote:Lite off topic, RL, men finns det chans att Walter hittar fram hit?
PS
Efter 4 år i den värkliga exilen (i Asien) känner jag igen din avatar även om den har blivit lite äldre (4 år kanske?)
MVH

Hoppas det, men ännu har väl detta nya forum inte hunnit sprida sig tillräckligt
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 20 Jun - 18:53

RL wrote:
Begleitschaden wrote:Lite off topic, RL, men finns det chans att Walter hittar fram hit?
PS
MVH

Hoppas det, men ännu har väl detta nya forum inte hunnit sprida sig tillräckligt

"Den som söker, den finner" sägs det. Dom ex-Exilensare som inte haft orken att Googla fram Nya(ste) Exilen... hur intresserade är dom eg?

Idag är 'ny-nya' Exilen är alldeles för marginell. Vilket tyvärr dom ärrade kämparna bidrar med, genom att utebli. Den negativa spiralen... :pale:
Ådärkomdenja

Poäng : 3513

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top