Ekonomisk kollaps: "Tror på ragnarök"

View previous topic View next topic Go down

Ekonomisk kollaps: "Tror på ragnarök"

Post  Ådärkomdenja on Mon 20 Jun - 17:59

Placerar tråden i Inrikes, trots att profetian kommer från en norsk ekonom. Hur en ev kollaps drabbar oss svenskar är huvudspåret, "rädde sig den som rädde sig kan" påminner sig, om en internationell ekonomikollaps skulle inträffa:

Den norske investeraren Jan Haudemann-Andersen tror på total ekonomisk kollaps, skriver Dagens Næringsliv.

- Felet ligger i ekonomin och inte i aktiemarknaden, menar investeraren Jan Haudemann-Andersen. Problemen bakom den totala ekonomiska kollaps som han förutspår går tillbaka till november förra året när den amerikanska riksbanken Fed sjösatte en ny runda lättnader, säger han till norska Dagens Næringslivs nätupplaga.

Den nu 53-årige norske investeraren pratar om "extrema strukturella problem" i USA, Japan och delar av Europa och konstaterar att USA:s och Japans statsskulder i dag uppgår till 100 respektive 220 procent av BNP.

"Krisen är total. Problemet är skulden, men de håller den flytande genom att låna ännu mer. Det finns två sätt att lösa krisen nu. Båda slutar troligen med en depression", säger han till Dn.no.

Antingen slutar man låna pengar och tar smällen nu eller så drar man ut på det, lånar mer och skjuter problemen framför sig, menar norrmannen.

"Jag tror på ragnarök."

http://www.dagensps.se/artiklar/2011/06/17/15942251/index.xml
Grekland vacklar på ruinens brant, Portugal-Irland-Spanien-Italien också på randen till statsbankrutt. Systemet tål inte dessa påfrestningar, vem som helst inser. EU och USA idag är obalanserade kolosser på lerfötter. Båda konstellationerna bedriver samtidigt ytterst kostsamma krig ("fredsaktioner") i olika världsdelar.

Vad tror panelen? Går det åt h-e?

Ådärkomdenja

Poäng : 3636

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Re: Ekonomisk kollaps: "Tror på ragnarök"

Post  Dunkelman on Tue 21 Jun - 19:04

Jag tror att något helt nytt är under uppsegling. En gigantisk kris måste komma först innan
det nya paradigmet manifesteras. Världsbyggarna och bankeliten har säkert koll på läget och
de skiter nog högaktningsfullt i det lidande som stora delar av mänskligheten är tvungna
att genomlida, innan bygget är klart.
Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Post  Absurd on Tue 21 Jun - 21:59

I min egen önskevärld välkomnar jag en ekonomisk kollaps så USA, EU-projektet och den globala kapitalismen kan placeras på historiens sophög där de hör hemma. Då tror jag sunda idéer kan få fotfäste i Sverige och Europa och vi kan bygga vidare på något hållbart som gynnar Europas folk istället för amerikansk skräpkultur, "demokratisk" krigshets och mångkultur.
Absurd
Mammutjäger

Poäng : 2682

Back to top Go down

Post  RL on Tue 21 Jun - 22:48

Absurd wrote:I min egen önskevärld välkomnar jag en ekonomisk kollaps så USA, EU-projektet och den globala kapitalismen kan placeras på historiens sophög där de hör hemma. Då tror jag sunda idéer kan få fotfäste i Sverige och Europa och vi kan bygga vidare på något hållbart som gynnar Europas folk istället för amerikansk skräpkultur, "demokratisk" krigshets och mångkultur.

Nja, det räcker om det är hållbart för nordeuropas folk :D
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3105

Back to top Go down

Post  Absurd on Tue 21 Jun - 22:56

RL wrote:
Absurd wrote:I min egen önskevärld välkomnar jag en ekonomisk kollaps så USA, EU-projektet och den globala kapitalismen kan placeras på historiens sophög där de hör hemma. Då tror jag sunda idéer kan få fotfäste i Sverige och Europa och vi kan bygga vidare på något hållbart som gynnar Europas folk istället för amerikansk skräpkultur, "demokratisk" krigshets och mångkultur.

Sant, sydeuropéernas väl o ve ligger inte mig särskilt nära hjärtat men det vore trevligt för oss norr om Tyrolen om Italien, Spanien, Grekland och Balkan inte blev muslimska protektorat.
Absurd
Mammutjäger

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Wed 22 Jun - 9:37

Absurd wrote:
RL wrote:

Sant, sydeuropéernas väl o ve ligger inte mig särskilt nära hjärtat men det vore trevligt för oss norr om Tyrolen om Italien, Spanien, Grekland och Balkan inte blev muslimska protektorat.

Precis, eftersom musslorna aldrig kommer nöja sig med halva Europa när dom lika gärna kan få rubbet och dom är envisa och ger aldrig upp. Koranen uppmanar dom dessutom att lägga hela världen under sig för allah. Skönt då att ha syd-Europa som buffert.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 30 Jun - 20:13

Två färska nyheter, som ytterligare befäster min domedagsprofetia betr (EU)SSR-kolossens framtida kollaps:

1. "Svensk årsavgift till EU ökar med 10 miljarder"

- Prognoser från finansdepartementet
visar att Sverige, om förslaget till
ny EU-budget går igenom, får betala
10 miljarder kronor mer per år -
en 30-procentig ökning
, uppger DI.

Årets avgift är 30,6 miljarder efter
en rabatt på 5,5 miljarder kronor.
Förslaget innebär att rabatten bantas
med 2 miljarder. Tillsammans med andra
höjningar blir notan 10 miljarder.

EU-minister Birgitta Ohlsson (FP)
tycker att det är viktigt att se
avgiftshöjningen i ljuset av "att
viktiga reformer i form av neddraget
jordbruks- och regionalstöd uteblir".
:evil:

2. "Klart att Kroatien blir EU-medlem 2013"

- Kroatien blir den 1 juli 2013 blir EU:s 28:e medlemsland.

"I dag är en historisk dag för
Kroatien
", kommenterade landets vice
premiärminister Gordan Jandrokovic,
efter att sex års tuffa förhandlingar
var över.
texxtv källa

Vansinnet expanderar. När kommer Vitryssland, Syrien och Jemen
in i EU? För att inte vänta på omhuldade Afghanistan? :pale:
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  RL on Fri 1 Jul - 13:46

Ådärkomdenja wrote:

Tja, förr eller senare ska väl även pygmeér o papuaner bli eu-medlemmar
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Absurd on Sat 2 Jul - 13:31

RL wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Om EU fortsätter expandera österut blir väl iaf RickyEcholette nöjd lol!
Absurd
Mammutjäger

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 2 Jul - 19:27

Det är kanske så man har tänkt sig att uppnå NWO, man smyger in det ena avlägsna blatte-landet efter det andra?
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 3 Jul - 7:11

"Britter ser mörkt på framtiden":

- Två tredjedelar av britterna anser att ekonomin försämras och skär ned konsumtionen kraftigt på grund av stigande priser på mat, drivmedel och energi.

Enligt en opinionsundersökning håller många med Labour om att regeringens nedskärningar är för omfattande och går för snabbt.

82 procent anser att nedskärningar är oundvikliga när budgetunderskottet är tio procent av BNP. 58 procent anser dem nödvändiga och två tredjedelar att de går för snabbt.

http://bohuslaningen.se/ekonomi/ttekonomi/1.1275042-britter-ser-morkt-pa-framtiden

Ytterligare ett land som tillåtit sig att leva på en nivå över sina tillgångar. Att (EU)SSR har tillåtit brott mot budgetunderskottsnivån tre procent under en lång räcka år, straffar sig nu. Sent skall syndarna vakna, nu gäller svångrem i åratal framöver. England i skämmigt sällskap i form av spenderbyxornas slösaktighetskvintett Kräkland, Irland, Portugal, Spanien och Italien. Att England ser "mörkt" på framtiden kan också ses i perspektivet om det yrvakna insikten om den oerhörda numerär av ointegrerbart, mörkhyat invällarslödder. Imperiets passpolitik, med bl a horder av pakistanier med bosättningsrättigheter, gör inte precis framtiden enklare.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 3 Jul - 8:45

En exposé över grekernas frikostighet mot sig själva. Läs och häpna:

"50 000 kronor för att tvätta händerna?"

- Det är så man baxnar. Har du som jag redan himlat med ögonen åt att exempelvis grekiska radiopratare och frisörer haft arbeten ”så ansträngande” att de måste gå i pension i 50-årsåldern, eller förvånats över att läkare, advokater och andra egenföretagare i Grekland i princip inte betalar skatt? I så fall skall du fortsätta läsa nu, för det finns värre exempel på vad det är för beteenden som ligger bakom den grekiska krisen.

Jag trodde att jag hade hört det mesta, men den tyska tidningen Handelsblatt gjorde i veckan en sammanställning av grekiska arbetsvillkor, vissa så generösa att man inte tror det är sant.

Men jodå, tidningen har på noggrant tyskt vis tydliga källhänvisningar vid varje påstående. Ett axplock:

Busschaufförerna i Aten får åka till och från jobbet på arbetstid och den som klarar att komma i tid får dessutom en bonus på 310 euro.

Bud på de olika ministerierna får ett lönetillägg på 290 euro i månaden – för att bära akter och pärmar.

I flera statliga företag får de anställda bonus för att de använder kopieringsapparaten, även den som kan bruka en pc får tillägg – och även här kan den som kommer i tid till jobbet bli belönad.

Domare får extrapengar om de behandlar ärenden snabbare.

På kulturministeriet får vissa anställda klädtillägg.

Och så mina två personliga favoriter:

På det delvis privatiserade telefonbolaget OTE får man 25 euro i månaden för ”uppvärmandet av tjänstebilen”. Enligt Handelsblatt meddelade facket i måndags att bonusen avskaffats – men de anställda kräver nu att den återinförs.

Den statliga järnvägen ger lokförarna (som har upp till 7000 euro i månadslön) en premie för varje kilometer de kör. De får dessutom över 5 000 euro (50000 kronor) extra om året för att tvätta händerna (det får 25 procent av all tågpersonal).

Förhoppningsvis ryker de här tilläggen med sparpaketet som klubbades i veckan.

http://www.svd.se/naringsliv/generositet-gav-grekisk-tragedi_6288398.svd

Tydligare än så här kan knappast EU-hybridens lerkolossbelägenhet demonstreras. Lägg ner imperiet, hur mycket mera avarter och fiffel skall vi behöva ta del av? För att inte nämna den sjuka bidragspolitiken inom jordbruket, som utgör det mest kostsamma understödet - ca 50% av EU:s budget - till obehövlig produktion inom gynnade länder som Frankrike, Spanien, Tyskland och Italien.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Absurd on Sun 3 Jul - 11:35

Ådärkomdenja wrote:En exposé över grekernas frikostighet mot sig själva. Läs och häpna:

- Det är så man baxnar. Har du som jag redan himlat med ögonen åt att exempelvis grekiska radiopratare och frisörer haft arbeten ”så ansträngande” att de måste gå i pension i 50-årsåldern, eller förvånats över att läkare, advokater och andra egenföretagare i Grekland i princip inte betalar skatt? I så fall skall du fortsätta läsa nu, för det finns värre exempel på vad det är för beteenden som ligger bakom den grekiska krisen.

Jag trodde att jag hade hört det mesta, men den tyska tidningen Handelsblatt gjorde i veckan en sammanställning av grekiska arbetsvillkor, vissa så generösa att man inte tror det är sant.

Men jodå, tidningen har på noggrant tyskt vis tydliga källhänvisningar vid varje påstående. Ett axplock:

Busschaufförerna i Aten får åka till och från jobbet på arbetstid och den som klarar att komma i tid får dessutom en bonus på 310 euro.

Bud på de olika ministerierna får ett lönetillägg på 290 euro i månaden – för att bära akter och pärmar.

I flera statliga företag får de anställda bonus för att de använder kopieringsapparaten, även den som kan bruka en pc får tillägg – och även här kan den som kommer i tid till jobbet bli belönad.

På det delvis privatiserade telefonbolaget OTE får man 25 euro i månaden för ”uppvärmandet av tjänstebilen”. Enligt Handelsblatt meddelade facket i måndags att bonusen avskaffats – men de anställda kräver nu att den återinförs.

Den statliga järnvägen ger lokförarna (som har upp till 7000 euro i månadslön) en premie för varje kilometer de kör. De får dessutom över 5 000 euro (50000 kronor) extra om året för att tvätta händerna (det får 25 procent av all tågpersonal).

Tydligare än så här kan knappast EU-hybridens lerkolossbelägenhet demonstreras. Lägg ner imperiet, hur mycket mera avarter och fiffel skall vi behöva ta del av? För att inte nämna den sjuka bidragspolitiken inom jordbruket, som utgör det mest kostsamma understödet - ca 50% av EU:s budget - till obehövlig produktion inom gynnade länder som Frankrike, Spanien, Tyskland och Italien.

Jag hade faktiskt ingen aning om att läget i Grekland var så pass degenererat - tydligen har mycket hänt sedan de gamla grekernas tider. Att de till stora delar är ett bastardiserat skitfolk (araber, negrer, stäppfolk) efter hundratals år av imperier som expanderat och imploderat i medelhavet är gamla nyheter. Tråkigt när man tänker på spartanerna och atenarna som la grunden för den europeiska civilisationen och höll österns härar stången.
Nä, jag hoppas innerligen inga EU-pengar bailar ut Grekland.

Mer grekiskt svineri:
Nu har något liknande skett igen och parallellerna till historien med ”Anna” är uppenbara. Det är modebloggerskan Kenza Zouiten som för tillfället befinner sig på Rhodos med vänner. På fredagskvällen var dom ute och vännerna tog en taxi och blev då bortrövade och utsatta för ett våldtäktsförsök.

Hej, vi alla är lite skakis idag. Igår var en av de värsta kvällarna i hela mitt liv och tro mig, jag har haft många riktigt jobbiga kvällar. Mina bästa vänner blev bortrövade i en taxibil igår, de håll på att bli våldtagna mitt i ingenstans. Hade det inte varit för deras stora mod och list så vet jag fan inte vad som hade kunnat hända. Jag har aldrig sett dem så rädda, så chockade, så ledsna. Jag vart galen, så jävla arg. Tårarna bara rann och jag ringde hysteriskt min storasyster och kunde knappt andas. Kunde inte låta bli att tänka ”tänk om….”

Reaktionen från den grekiska polisen var allt annat än förtroendeingivande:

Sedan spenderade vi 1 timme hos polisen. För vad? Ingenting. Ingen-fucking-ting. För att inte bli tagna på allvar. För att bli hånade. För att få höra ”you swedish girls…….heheheheheheh malaka”. VIDRIGT. Jag är så arg att jag vill lämna den här jävla ön, men mina bästa vänner vill försöka glömma detta nu och försöka njuta av semestern de dagarna som är kvar.

http://politisktinkorrekt.info/2011/07/03/you-swedish-girls/
Absurd
Mammutjäger

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 3 Jul - 13:01

Absurd wrote:
Ådärkomdenja wrote:En exposé över grekernas frikostighet mot sig själva. Läs och häpna:

Jag hade faktiskt ingen aning om att läget i Grekland var så pass degenererat - tydligen har mycket hänt sedan de gamla grekernas tider. Att de till stora delar är ett bastardiserat skitfolk (araber, negrer, stäppfolk) efter hundratals år av imperier som expanderat och imploderat i medelhavet är gamla nyheter. Tråkigt när man tänker på spartanerna och atenarna som la grunden för den europeiska civilisationen och höll österns härar stången.
Nä, jag hoppas innerligen inga EU-pengar bailar ut Grekland.

Mer grekiskt svineri:
Nu har något liknande skett igen och parallellerna till historien med ”Anna” är uppenbara. Det är modebloggerskan Kenza Zouiten som för tillfället befinner sig på Rhodos med vänner. På fredagskvällen var dom ute och vännerna tog en taxi och blev då bortrövade och utsatta för ett våldtäktsförsök.

Hej, vi alla är lite skakis idag. Igår var en av de värsta kvällarna i hela mitt liv och tro mig, jag har haft många riktigt jobbiga kvällar. Mina bästa vänner blev bortrövade i en taxibil igår, de håll på att bli våldtagna mitt i ingenstans. Hade det inte varit för deras stora mod och list så vet jag fan inte vad som hade kunnat hända. Jag har aldrig sett dem så rädda, så chockade, så ledsna. Jag vart galen, så jävla arg. Tårarna bara rann och jag ringde hysteriskt min storasyster och kunde knappt andas. Kunde inte låta bli att tänka ”tänk om….”

Reaktionen från den grekiska polisen var allt annat än förtroendeingivande:

Sedan spenderade vi 1 timme hos polisen. För vad? Ingenting. Ingen-fucking-ting. För att inte bli tagna på allvar. För att bli hånade. För att få höra ”you swedish girls…….heheheheheheh malaka”. VIDRIGT. Jag är så arg att jag vill lämna den här jävla ön, men mina bästa vänner vill försöka glömma detta nu och försöka njuta av semestern de dagarna som är kvar.

http://politisktinkorrekt.info/2011/07/03/you-swedish-girls/

Greker är blattar. Dagens greker har inte mycket gemensamt med Sokrates, Platon och Homeros. Antikens greker var mer civiliserade än dagens blatte-greker.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Sun 3 Jul - 19:30

Absurd wrote:
RL wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Jodå, (öst)asiatiskor skulle sitta fint, men de kommer inte behandla oss väl när de är i majoritet.

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2678

Back to top Go down

Post  RickyEcholette on Tue 5 Jul - 21:24

RickyEcholette wrote:
Absurd wrote:
RL wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Jodå, (öst)asiatiskor skulle sitta fint, men de kommer inte behandla oss väl när de är i majoritet.

Mvh

Var det någon som såg de japanska sötnosorna spela fotboll idag? Desssvärre förlorade japanskorna mot England, fast japanskorna var mycket sötare :D

Mvh

RickyEcholette

Poäng : 2678

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 9 Jul - 15:29

Här har vi länder som är på stark ekonomisk återhämtning, till skillnad mot fifflar-Grekland:

"Baltikum växer snabbast i EU "

- "I samtliga länder har skolor och sjukhus lagts ner, pensioner sänkts och välfärden slimmats. Ändå såg vi knappt några protester som nu under krisen i Grekland. Antanys Danys skrattar när han får frågan om det är ett arv från Sovjettiden.

– Vi är vana vid tuffa tider och de flesta tycker ändå att friheten vi har nu är mer värd, framförallt de äldre som varit med om mycket, säger han och påpekar att hur man ser på framtiden beror på vad man jämför med.

http://www.svd.se/naringsliv/lordag-baltikum-aterhamtning_6284632.svd

Dessa exempel borde EU hamra in i pannan på de snyltfuskande kräkerna. "Antikens vagga" på väg mot gravens dödsbädd.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Bodycake on Mon 5 Sep - 7:15

Robin Shadowes wrote:
Greker är blattar. Dagens greker har inte mycket gemensamt med Sokrates, Platon och Homeros. Antikens greker var mer civiliserade än dagens blatte-greker.

Precis som vikingatiden blivit romantiserad så har antikens Grekland också blivit det, man ska tänka på att deras demokrati som dom skryter med att dom uppfann inte gällde alla, att slaveri var tillåtet, att sex med pojkar uppmuntrades medans sex mellan vuxna män ej var tillåtet m.m.

Faktum är att Greklands problem nästan är lika gamla som landet självt, dom har haft ekonomisk bankrutt nästan hela tiden men dom har klarat sig för att dom har varit kristna och levt på västeuropa.

Edit, Det är ganska intressant att man ofta pratar om våran bild av vikningar medans man nästan aldrig gör detsamma om till exempel antiken som på många sätt var en period med mycket låg människosyn.

Det skulle vara intressant att gör en jämförelse rent utvecklingsmässigt mellan norra europa och medelhavet och ta hänsyn till tid och befolkningstätähet.

Bodycake

Poäng : 2403

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 5 Sep - 16:47

Bodycake wrote:
Robin Shadowes wrote:

Precis som vikingatiden blivit romantiserad så har antikens Grekland också blivit det, man ska tänka på att deras demokrati som dom skryter med att dom uppfann inte gällde alla, att slaveri var tillåtet, att sex med pojkar uppmuntrades medans sex mellan vuxna män ej var tillåtet m.m.

Faktum är att Greklands problem nästan är lika gamla som landet självt, dom har haft ekonomisk bankrutt nästan hela tiden men dom har klarat sig för att dom har varit kristna och levt på västeuropa.

Edit, Det är ganska intressant att man ofta pratar om våran bild av vikningar medans man nästan aldrig gör detsamma om till exempel antiken som på många sätt var en period med mycket låg människosyn.

Det skulle vara intressant att gör en jämförelse rent utvecklingsmässigt mellan norra europa och medelhavet och ta hänsyn till tid och befolkningstätähet.

Fast deras demokrati var bättre än vår, de som fördärvat samhället med sin ondska alternativt blödighet fick inte rösta. Orignalet brukar slå kopiorna.
Varken slavar, invandrare, kvinnor eller andra sorters ofria män hade rösträtt. Dvs. den riktiga demokratin.
Den här demokratin ni har nu när Ali kan komma från Atlasbergen, ha noll koll på olika västliga värderingar och få rösträtt är ju helt sjuk, inte bara det Ali kan röstas in så att
Ali blir beslutsfattare, vi har redan ett flertal bergskurder (7-8?) av 349 riksdagsmän förutom en massa andra länningar, snacka om överrepresentation av en Svenskfientlig kultur.
Eller varför inte Anna Bonnläpp från någon by som aldrig sett en invandrare mer än på tv som diggar exotiska män och vill släppa in flera miljoner har också rösträtt.
Haschrökande snorvalpen Anders som inspirerats av diverse ghettonegrer som helst av allt vill se ett Svergie som ser ut som ett amerikanskt ghetto, men "tuffa" svarta män som
åker omkring och utför brott GTA-style (flashmobs) har även han rösträtt.
Vi snackar demokratins dödgrävare och dessa vill ni ska ha rösträtt? Vissa av grekerna må ha varit pederaster, men de förstod iaf att demokrati inte fungerar med utbölingar, kärringar, globalister, mångkulturalister eller kriminalkulturalister (brottsligthetsälskare som exemplet Anders ovan). De var iaf större tänkare än vad gemene svensk är idag.

Eller som de Tocqueville sade:
“A democracy cannot exist as a permanent form of government. It can only exist until the voters discover that they can vote themselves largesse from the public treasury. From that moment on, the majority always votes for the candidates promising the most benefits from the public treasury with the result that a democracy always collapses over loose fiscal policy, always followed by a dictatorship. The average age of the world’s greatest civilizations has been 200 years.”
— Alexis de Tocqueville
Stratiotes Iesous C

Poäng : 3844

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 5 Sep - 16:48

Stratiotes Iesous C wrote:
Bodycake wrote:
Robin Shadowes wrote:

Fast deras demokrati var bättre än vår, de som fördärvat samhället med sin ondska alternativt blödighet fick inte rösta. Orignalet brukar slå kopiorna.
Varken slavar, invandrare, kvinnor eller andra sorters ofria män hade rösträtt. Dvs. den riktiga demokratin.
Den här demokratin ni har nu när Ali kan komma från Atlasbergen, ha noll koll på olika västliga värderingar och få rösträtt är ju helt sjuk, inte bara det Ali kan röstas in så att
Ali blir beslutsfattare, vi har redan ett flertal bergskurder (7-8?) av 349 riksdagsmän förutom en massa andra länningar, snacka om överrepresentation av en Svenskfientlig kultur.
Eller varför inte Anna Bonnläpp från någon by som aldrig sett en invandrare mer än på tv som diggar exotiska män och vill släppa in flera miljoner har också rösträtt.
Haschrökande snorvalpen Anders som inspirerats av diverse ghettonegrer som helst av allt vill se ett Svergie som ser ut som ett amerikanskt ghetto, med "tuffa" svarta män som
åker omkring och utför brott GTA-style (flashmobs) har även han rösträtt.
Vi snackar demokratins dödgrävare och dessa vill ni ska ha rösträtt? Vissa av grekerna må ha varit pederaster, men de förstod iaf att demokrati inte fungerar med utbölingar, kärringar, globalister, mångkulturalister eller kriminalkulturalister (brottsligthetsälskare som exemplet Anders ovan). De var iaf större tänkare än vad gemene svensk är idag.

Eller som de Tocqueville sade:
“A democracy cannot exist as a permanent form of government. It can only exist until the voters discover that they can vote themselves largesse from the public treasury. From that moment on, the majority always votes for the candidates promising the most benefits from the public treasury with the result that a democracy always collapses over loose fiscal policy, always followed by a dictatorship. The average age of the world’s greatest civilizations has been 200 years.”
— Alexis de Tocqueville
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 5 Sep - 17:21

RickyEcholette wrote:
RickyEcholette wrote:
Absurd wrote:
RL wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Mvh

Var det någon som såg de japanska sötnosorna spela fotboll idag? Desssvärre förlorade japanskorna mot England, fast japanskorna var mycket sötare :D

Mvh

Jo vi vet att du har något emot din egen ras.
kapten havoc

Poäng : 2975

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 5 Sep - 17:24

Bodycake wrote:
Robin Shadowes wrote:

Kolla på statyerna från den tiden grekerna där har typiska ariska drag. Samma sak med romarna även de såg ut som vilken vit nordeuropé som helst, frågan är vad fan hände? Varför ser de ut som äckelturkar hela högen numera?
kapten havoc

Poäng : 2975

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Mon 5 Sep - 17:50

Bodycake wrote:
Oavsett vilket så finner jag det imponerande att Grekland lyckades komma igen efter Osmanska rikets ockupation (Drygt 300 år, om jag inte misstar mig), och jag tror att nämnda ockupation på både gott och ont utgör en viktig del av förklaringen till landets nuvarande karaktär.

Taki Theodoracopulos om Grekland: "The highly individualistic Greek is too self-seeking to submit easily to others’ dictates. His unruliness has helped him survive through the centuries of oppression, as well as to rise above adversity. But it has also made him unaware of the advantages of a communal spirit and true democratic attitudes. This has created a climate where cheating is a way of life, where the highest and lowest of citizens do not hesitate to use dishonesty, especially in politics."*

Det skulle inte förvåna mig om Grekland går bankrutt snart, men jag tror faktiskt att grekerna skulle kunna upprätthålla en hög levnadsstandard under överskådlig framtid även om statens finanser kollapsar -- min bedömning är att de är ett av de europeiska folk som bäst skulle klara av en sådan situation.

* Källa: http://takimag.com/article/the_vicious_circle_of_greek_politics#axzz1X5XH4lDY

/Skåneländaren

Skåneländaren

Poäng : 2460

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 5 Sep - 18:18

kapten havoc wrote:
Bodycake wrote:
Robin Shadowes wrote:

Kolla på statyerna från den tiden grekerna där har typiska ariska drag. Samma sak med romarna även de såg ut som vilken vit nordeuropé som helst, frågan är vad fan hände? Varför ser de ut som äckelturkar hela högen numera?

Dom har väl blivit uppblandade med blattar under århundradena som följde. Den svarta genen har ju mer genomslagskraft än den vita på utseendet. Att dessa två länder numera uppträder blattigt styrker min tes.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Mon 5 Sep - 19:24

Man ska komma ihåg att socialisterna är de som verkligen kört Grekland ner i skiten, alla de som protesterar där nere är ju kommunister, socialister och illegala invandrare som blivit av med delar av sina bidrag och förmåner. Dvs. de pengar som man mutat de med för att hålla de lugna.
Vidare så har de över 1 miljoner muslimer, varav 400000 albaner... Ni från Landskrona vet vad albanerna går för. Tänk er 400000 albaner...
Och massor med illegala invandrare, var ju illegala som slog ihjäl någon grek som skulle åka på sin frus förlossning för att han var grek.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 3 Nov - 9:35

"Tonen hårdnar mot Grekland"

- Tonen hårdnar nu mot Grekland:
"Acceptera räddningspaketet eller
lämna euron". Och tills grekerna
bestämt sig håller EU och Inter-
nationella Valutafonden inne nästa
krisutbetalning till landet.

texttv källa

===========================

Papandreou, den skitnödige premiärministern,
har nu övergetts av två av sina egna ministrar.
Finansministern Evangelos Venizelos anser att
det vore "olyckligt" att ha en folkomröstning
om stödpaketet nu.

Sådana här frågor kan givetvis inte folkomröstas
om. Med en befolkning bestående av "stolta" tobaks-
och olivodlare, kypare och servitörer, samt allmänt
arbetsskyggt pack i största allmänhet, så kan man inte
överlåta viktiga statsangelägenheter till pöbeln. Detta
visar att t o m Kräklands regering är handlingsoförmögen.
Landet borde upplösas och ett slags förmyndarskap upprättas.
Det krävs en fasthet av kinesisk o/e turkisk modell, för att ta tag
i det kräkiska upplösningstillståndet.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Thu 3 Nov - 20:09

Ådärkomdenja wrote:
Sådana här frågor kan givetvis inte folkomröstas om.
Varför inte det? Enligt min mening är det här ett ypperligt exempel på en fråga som bör avgöras genom folkomröstning, för att ge landets ledare ett klart mandat åt det ena eller andra hållet, och för att undvika att folket känner sig överkört. Hur blir det om ledarna beslutar sig för att gå med på EU:s krav, och majoriteten av folket inte ställer upp på beslutet? Strejker och kravaller som lamslår landet, skulle jag tippa. Nej, en folkomröstning anser jag bör hållas snarast möjligt -- kanske vore det till och med bäst för Grekland om folket röstade nej, landet gick bankrutt och återinförde drachmen?

/Skåneländaren

Skåneländaren

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 3 Nov - 20:20

Skåneländaren wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Sådana här frågor kan givetvis inte folkomröstas om.
Varför inte det? Enligt min mening är det här ett ypperligt exempel på en fråga som bör avgöras genom folkomröstning, för att ge landets ledare ett klart mandat åt det ena eller andra hållet, och för att undvika att folket känner sig överkört. Hur blir det om ledarna beslutar sig för att gå med på EU:s krav, och majoriteten av folket inte ställer upp på beslutet? Strejker och kravaller som lamslår landet, skulle jag tippa. Nej, en folkomröstning anser jag bör hållas snarast möjligt -- kanske vore det till och med bäst för Grekland om folket röstade nej, landet gick bankrutt och återinförde drachmen?

/Skåneländaren

Nix. Det är en alltför allvarlig fråga - särskilt som den är förorsakad av grekiskt fiffel, när dom trixade sig in i EU, och valutaunionen.

"Folket" tillfågades inte då - och dom har levt gott på falska subventioner via sin stats fiffel i åratal - och skall därför inte tillfrågas nu , när superbluffen äntligen uppdagas. Grekiska folket skall rikta sin kritik mot sina fiffelpolitiker, och rösta bort dessa. EU har blivit blåsta på jättepengar, nu är det dags att betala för rofferiet. Det borde t o m korkade, "stolta" greker inse. Det finns inga gratisluncher, inte för någon, och definitivt inte för grekiska parasiter.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Stratiotes Iesous C on Sat 5 Nov - 5:01

Men de har själva röstat in fiffel-socialister? Genom världshistorien har socialister alltid fifflat, hur kan man inte veta en sån sak? Har de någonsin öppnat en bok?

Därför det inte kom som någon överraskning att efter fifflare Persson och senare fifflare Sahlin dök upp fifflare Juholt.
Fifflet är ett av socialismens innersta väsen.

Samma visa i Grekland. Sen att det är en massa fiffel kommunister som springer runt och kravallar gör det hela roligare då de hade hållit på med samma skit vid makten.
Stratiotes Iesous C

Back to top Go down

Post  Skåneländaren on Sat 5 Nov - 17:48

Ådärkomdenja wrote:
Grekiska folket skall rikta sin kritik mot sina fiffelpolitiker, och rösta bort dessa.

Det kanske är en lösning. Men frågan är hur ärliga politiker Grekland har? Ponera att de inte talar klarspråk till sina väljare, och utlovar en sak innan valet för att sedan, i förhandlingar med EU, gå med på åtgärder som väljarna inte vill ha och inte hade förväntat sig. En grekisk statsbankrutt föranledd av en folkomrösting ställer kanske till det rejält för EU, men om det blir öppen revolt, inbördeskrig eller militärkupp -- hur mycket skada skulle inte det åsamka resten av Europa? Glöm inte att Grekland har haft både ett inbördeskrig och en militärkupp sedan 1946, och jag är inte helt säker på att den här krisen kommer att lösas med fredliga metoder om inte folket får en chans att komma till tals genom en folkomröstning.

/Skåneländaren

Skåneländaren

Back to top Go down

Post  RL on Sat 5 Nov - 18:15

Skåneländaren wrote:
Ådärkomdenja wrote:
Grekiska folket skall rikta sin kritik mot sina fiffelpolitiker, och rösta bort dessa.

Det kanske är en lösning. Men frågan är hur ärliga politiker Grekland har? Ponera att de inte talar klarspråk till sina väljare, och utlovar en sak innan valet för att sedan, i förhandlingar med EU, gå med på åtgärder som väljarna inte vill ha och inte hade förväntat sig. En grekisk statsbankrutt föranledd av en folkomrösting ställer kanske till det rejält för EU, men om det blir öppen revolt, inbördeskrig eller militärkupp -- hur mycket skada skulle inte det åsamka resten av Europa? Glöm inte att Grekland har haft både ett inbördeskrig och en militärkupp sedan 1946, och jag är inte helt säker på att den här krisen kommer att lösas med fredliga metoder om inte folket får en chans att komma till tals genom en folkomröstning.

/Skåneländaren

Skräckscenariot är ett grekiskt inbördeskrig där EU/Nato får för sig att intervenera, och dessutom blandar in Turkiet som hjälpande hand, och då som belöning får ett carté blanche EU-inträde :(
RL
Riksmarskalk

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 5 Nov - 19:08

RL wrote:
Skåneländaren wrote:
Ådärkomdenja wrote:

/Skåneländaren

Skräckscenariot är ett grekiskt inbördeskrig där EU/Nato får för sig att intervenera, och dessutom blandar in Turkiet som hjälpande hand, och då som belöning får ett carté blanche EU-inträde :(

Så korkade är inte ens EU-styret. Grekland och Turkiet är oförenliga enheter, och den vassa stridsyxan magasinerad sedan länge. Glöm inte Nato-medlemskap, som förpliktar och ställer krav på rättning i ledet. Den tid är förbi, även i Kräkland, när en kupp gick hem.

Idag röstade parlamentet för en acceptans av EU-paketet, och nu diskuteras en samlingsregering. Vars största trätoämne är klart - skall Papandreou ges en ny chans, eller måste han gå, för att oppositionen skall ta plats i en ny ministär? Detta är dagordningen atm, vi får avvakta och se hur de "stolta" fattiglapparna får ihop det i sin kollapsade fusktillvaro.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Tue 15 Nov - 19:12

Apropå det här med ekonomisk kollaps bör ni nog ta en titt på min och TIH:s diskussion i den här tråden i utrikes-avdelningen:

http://exilen.forumotion.eu/t176-finanskrisen-forts-hoppas-tih-ser-detta

Postade idag ett nytt inlägg i den tråden eftersom den italienska 10-årsräntan idag åter stigit över ohållbara 7 %.

K. V. Pauker

Poäng : 2880

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top