Dessa mördarsniglar

View previous topic View next topic Go down

Dessa mördarsniglar

Post  RL on Sun 26 Aug - 19:51

Drabbades precis av ett intrång. Satt i godan ro vid datorn, och plötsligt sätter jag foten rätt i en fet mördarsnigel som tydligen sneakat in genom det öppna fönstret.

Ok, snigeln blev historia o jag fick med visst besvär torka upp resterna o geggan ...jag hade faktiskt ingen aning om att dom hade fräckheten att tränga långt in i hus :O
RL
Riksmarskalk

Poäng : 3042

Back to top Go down

Re: Dessa mördarsniglar

Post  Germanen on Mon 27 Aug - 2:43

Hehe du får akta dig så du inte vaknar upp med en snigel på ögat.
Germanen

Poäng : 2434

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 27 Aug - 6:19

Det är symptomatiskt i dagens sverige. Äckliga invandrare. Djur och människor och sjukdomar. Sniglar, löss, kackelackor, Hiv, TBC, parasiter av alla former, mygg med en massa skit.

Äckligt.

Alfamale

Poäng : 2690

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 27 Aug - 6:47

Alfamale wrote:Det är symptomatiskt i dagens sverige. Äckliga invandrare. Djur och människor och sjukdomar. Sniglar, löss, kackelackor, Hiv, TBC, parasiter av alla former, mygg med en massa skit.

Äckligt.

Fast hellre en mördarsnigel än en babbeinvällare.

Last edited by kapten havoc on Mon 27 Aug - 7:26; edited 2 times in total
kapten havoc

Poäng : 2912

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 27 Aug - 7:14

Förvisso.

Alfamale

Poäng : 2690

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Mon 27 Aug - 11:56

RL wrote:Drabbades precis av ett intrång. Satt i godan ro vid datorn, och plötsligt sätter jag foten rätt i en fet mördarsnigel som tydligen sneakat in genom det öppna fönstret.

Ok, snigeln blev historia o jag fick med visst besvär torka upp resterna o geggan ...jag hade faktiskt ingen aning om att dom hade fräckheten att tränga långt in i hus :O

Invällarna tar sig in överallt, det vet du väl nu? lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Mon 27 Aug - 16:22

RL wrote:Drabbades precis av ett intrång. Satt i godan ro vid datorn, och plötsligt sätter jag foten rätt i en fet mördarsnigel som tydligen sneakat in genom det öppna fönstret.

Jag fick också in äckeldjur i min gamla villa, såld sedan några år. Mördarsniglar, kopparorm(!), möss, en fladdermus (!), samt givetvis allehanda äcklig kryp och insekter, som myror, getingar, spindlar mm. Rådjur var av och till på besök och käkade sönder delar av trädgården. Plus grannars djävla tamkatter, som hade sina revirstråk, omöjligt att värja sig mot. Lade ut en förgiftad strömming en gång, men den rörde dom inte. :/

Direkt utanför altandörren låg en gång fet snok och solade sig, och en mindre snok ockuperade mitt uteförråd ett år. Jag hade en mindre damm på tomten, där det levde smågrodor, salamandrar mm. Vilket givetvis lockade ormar dit att kalasa på. En granne berättade att en huggorm slunkit in på min tomt, en dag jag var bortrest. På baksidan av tomten var ett nästan lodrätt berg beläget, höjd ca 10-12 meter. En gång drattad en älg över bergskanten och föll hejdlöst ner, landade några meter utanför min tomtgräns på kommunal mark. Döm om min förvåning, när älgfan reser på sig, frustar, kliver iväg och försvinner.
Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 27 Aug - 18:45

Ådärkomdenja wrote:

Jag fick också in äckeldjur i min gamla villa, såld sedan några år. Mördarsniglar, kopparorm(!), möss, en fladdermus (!), samt givetvis allehanda äcklig kryp och insekter, som myror, getingar, spindlar mm. Rådjur var av och till på besök och käkade sönder delar av trädgården. Plus grannars djävla tamkatter, som hade sina revirstråk, omöjligt att värja sig mot. Lade ut en förgiftad strömming en gång, men den rörde dom inte. :/

Direkt utanför altandörren låg en gång fet snok och solade sig, och en mindre snok ockuperade mitt uteförråd ett år. Jag hade en mindre damm på tomten, där det levde smågrodor, salamandrar mm. Vilket givetvis lockade ormar dit att kalasa på. En granne berättade att en huggorm slunkit in på min tomt, en dag jag var bortrest. På baksidan av tomten var ett nästan lodrätt berg beläget, höjd ca 10-12 meter. En gång drattad en älg över bergskanten och föll hejdlöst ner, landade några meter utanför min tomtgräns på kommunal mark. Döm om min förvåning, när älgfan reser på sig, frustar, kliver iväg och försvinner.

Har en känsla av att Jan Guillou och du hade kommit bra överens.
kapten havoc

Poäng : 2912

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top