När har vi fått nog?

View previous topic View next topic Go down

När har vi fått nog?

Post  Polkagris on Sat 8 Sep - 16:55

Ja många är de som spyr ut sitt missnöje och sitt hat på internet. Men när tror ni det är dags för oss svenskar att ta upp näven ur byxfickorna och börja reagera? Det börjar bli hög tid nu, när kommunerna går på knäna ekonomiskt och inte kan erbjuda de nya somalierna och syrierna bostad och försörjning. Hur långt ska vi låta det gå? Jag tror det krävs en samlad aktion där alla som är emot den ansvarslösa invandringspolitiken samlar sig utanför riksdagshuset och säger att nu får det vara nog!

Gnälla och klaga kan man göra till dödagar, men etablissemanget lär aldig lyssna på oss förrän vi gör något konkret! Svenskarnas parti är förvisso lite för extrema för min smak, men de agerar ändå. SD är en bra kraft i riksdagen men som jag ser det är de lite för mesiga för att kunna få till stånd en verklig förändring.

Ska det behöva gå så långt att vi alla blir aggressiva nazist-typer innan svenska folket fattar galoppen? Ibland känns det så. Det känns som om svenskarna mer eller mindre gett upp hoppet. Vill vi verkligen se vårt fina land fördärvas utan att göra det minsta motstånd? Jag tycker det är dags att vi agerar nu, innan det är försent.

Vad tycker ni?
Polkagris

Poäng : 1947

Back to top Go down

Re: När har vi fått nog?

Post  Dunkelman on Sat 8 Sep - 17:59

Polkagris wrote:Ja många är de som spyr ut sitt missnöje och sitt hat på internet. Men när tror ni det är dags för oss svenskar att ta upp näven ur byxfickorna och börja reagera? Det börjar bli hög tid nu, när kommunerna går på knäna ekonomiskt och inte kan erbjuda de nya somalierna och syrierna bostad och försörjning. Hur långt ska vi låta det gå? Jag tror det krävs en samlad aktion där alla som är emot den ansvarslösa invandringspolitiken samlar sig utanför riksdagshuset och säger att nu får det vara nog!

Gnälla och klaga kan man göra till dödagar, men etablissemanget lär aldig lyssna på oss förrän vi gör något konkret! Svenskarnas parti är förvisso lite för extrema för min smak, men de agerar ändå. SD är en bra kraft i riksdagen men som jag ser det är de lite för mesiga för att kunna få till stånd en verklig förändring.

Ska det behöva gå så långt att vi alla blir aggressiva nazist-typer innan svenska folket fattar galoppen? Ibland känns det så. Det känns som om svenskarna mer eller mindre gett upp hoppet. Vill vi verkligen se vårt fina land fördärvas utan att göra det minsta motstånd? Jag tycker det är dags att vi agerar nu, innan det är försent.

Vad tycker ni?

Vi ligger och vrider oss i våndor och hoppas på ett uppvaknande undan den onda mardrömmen och att allt ska bli som förr – MEN DET KAN VI FETGLÖMMA – inget kommer att bli som förr.
Vägen är utstakad av krafter i det fördolda och så länge det svenska folket inte begriper det kommer mardrömmen att fortgå. Och även om vi/folket skulle vakna en dag, så är inte verkligheten den samma som innan vi blev sövda.

Dunkelman

Poäng : 3294

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Sat 8 Sep - 18:20

Mardrömmen är långtifrån sin kulmen.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/8-miljarder-kravs-for-flyktingboom

"8 miljarder krävs för flyktingboom
Sverige.Inte sedan kriget på Balkan har så många asylsökande kommit till Sverige som nu.

Ökningen ger Migrationsverket merkostnader på 8,1 miljarder under de närmaste fyra åren.
Generaldirektör Anders Danielsson hoppas på ett miljardtillskott i höstbudgeten.

Migrationsverket räknar med att under nästa år få in 41 000 asylansökningar – 40 procent fler än i fjol.

Samtidigt ökar antalet ansökningar om familjeföreningar till en rekordnivå. Det beror på att Migrationsdomstolen i våras slog fast att det inte krävs pass för att man ska kunna få uppehållstillstånd som anhöriginvandrare. Det räcker med ett DNA-test.

Enbart i år väntas 15 000 somalier ansöka om att få återförenas med familjemedlemmar som redan finns i Sverige. Den stora uppgången är att vänta under slutet av året.

Migrationsverkets anslag för i år är 13,5 miljarder kronor. Om verkets prognoser för flyktinginvandringen visar sig stämma behöver generaldirektör Anders Danielsson ytterligare 1,2 miljarder kronor under 2013, 1,8 miljarder under 2014, 2,3 miljarder under 2015 och ytterligare 2,8 miljarder kronor under 2016.

"Det behövs förstärkningar med personal, fler prövningsenheter och lokallösningar, något som tar både tid och resurser att få fram", framhåller Danielsson i en skrivelse till regeringen.
Under ett normalår brukar flyktingströmmarna till Sverige domineras av asylsökande från ett visst land. Det som är exceptionellt i år är att antalet ansökningar ökar för flera nationaliteter samtidigt.

Under årets första åtta månader har det kommit betydligt fler asylsökande somalier, afghaner, syrier, serber och bosnier till Sverige (se diagram). Ökningen är särskilt stor för flyktingar från det krigshärjade Syrien.

Dessutom har de ensamkommande flyktingbarnen blivit fler än någonsin tidigare. I sommar har det kommit dubbelt så många barn som i fjol. Hittills i år har mer än 2 100 ensamkommande asylsökande klassats som minderåriga.

Flyktinginströmningen har periodvis skapat ett smärre kaos på Migrationsverkets ansökningsenheter i Malmö, Göteborg och Stockholm. Verkets personal har tvingats inkvartera asylsökande på madrasser i källare och andra nödutrymmen i väntan på att de kan slussas vidare på morgonen till lämpligare förläggningar.

Migrationsverket letar nu med ljus och lykta efter nya förläggningar.
– Vi åker runt och ser över att de boenden vi erbjuds håller tillräckligt hög standard vad avser boendekvalitet, brandsäkerhet och annat, säger Charlotte Jacobsson, pressinformatör på Migrationsverket.

Verket har under de senaste månaderna inkvarterat asylsökande i skolor, lägenheter, vandrarhem, stugbyar och campinganläggningar. De fortsatta planerna kan omfatta allt från Dalahästens campingby i Avesta och Lundegårds camping på Öland till vandrarhemmet Violen i Köpingebro och den nerlagda byskolan i Östra Vemmerlöv.
– Vi vill egentligen erbjuda de asylsökande boende i egen lägenhet. Men vi är tvungna att söka gemensamma boenden för de asylsökande under en initial period, säger Charlotte Jacobsson.

Verket har under de senaste veckorna öppnat nya filialkontor på flera platser, bland annat i Östersund, för att administrera utslussningen till kommuner och förläggningar.

Den ökade flyktinginvandringen har gett merarbete även för länsstyrelserna i sökandet efter nya kommunplatser för anhöriginvandrare. De platserna betalas av Arbetsförmedlingen.
Regeringen har inför höstbudgeten lovat kommunerna 1,3 miljarder kronor för att garantera försörjningen för somaliska anhöriginvandrare under de två första åren i landet. Det finns ett utbrett missnöje över att ersättningen och tiden varit för snålt tilltagen.

Efter påtryckningar från Sveriges Kommuner och Landsting lovade integrationsminister Erik Ullenhag (FP) igår i ett brev till 26 kommunalråd att ge anhöriginvandrare statligt stöd längre än två år. Det ska ske genom att också inkludera arbetslösa flyktingar i regeringens så kallade jobb- och utvecklingsgaranti."

Dunkelman

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 8 Sep - 18:58

Dunkelman wrote:
Polkagris wrote:Ja många är de som spyr ut sitt missnöje och sitt hat på internet. Men när tror ni det är dags för oss svenskar att ta upp näven ur byxfickorna och börja reagera? Det börjar bli hög tid nu, när kommunerna går på knäna ekonomiskt och inte kan erbjuda de nya somalierna och syrierna bostad och försörjning. Hur långt ska vi låta det gå? Jag tror det krävs en samlad aktion där alla som är emot den ansvarslösa invandringspolitiken samlar sig utanför riksdagshuset och säger att nu får det vara nog!

Vad tycker ni?

Vi ligger och vrider oss i våndor och hoppas på ett uppvaknande undan den onda mardrömmen och att allt ska bli som förr – MEN DET KAN VI FETGLÖMMA – inget kommer att bli som förr.
Vägen är utstakad av krafter i det fördolda och så länge det svenska folket inte begriper det kommer mardrömmen att fortgå. Och även om vi/folket skulle vakna en dag, så är inte verkligheten den samma som innan vi blev sövda.

Svenne Kålrot alt Nisse i Hökarängen bryr sig inte, nedsövda lam-svenskar, som fortfarande läser papperstidningar, ser på fotboll i Tv, tar en extra öl bakom stängd dörr, rapar och går och lägger sig. Om nån frågar säger gökboet-svensken... "jag är intre intresserad av politik, det får andra sköta".

Hoppet är ute. Och verklighetens förfall omöjliggör ett uppvakande, en resning. Absurdistan är här för att stanna, Sverige i fornstark tappning existerar inte längre.
Ådärkomdenja

Poäng : 3636

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Polkagris on Sun 9 Sep - 13:51

Dunkelman wrote: Vi ligger och vrider oss i våndor och hoppas på ett uppvaknande undan den onda mardrömmen och att allt ska bli som förr – MEN DET KAN VI FETGLÖMMA – inget kommer att bli som förr.

Men man hoppas ju ändå att svenska folket har lite ryggrad kvar, trots att vi blivit så fördummade. Själv tror jag att ju fler som får uppleva mångkulturens baksidor, helst på sin egen bakgård, desto mer massivt motstånd kommer massinvandringspolitiken att möta. Det är ju allmänt känt att de som är mest positiva till mångkultur bor i trygga områden där de inte själva behöver uppleva detta. Men det kommer inte att ta lång tid innan även de får smaka på politikernas svenskförakt. Så jag tror naivt nog att hoppet inte är ute ännu.
Polkagris

Back to top Go down

Post  Polkagris on Sun 9 Sep - 13:58

Ådärkomdenja wrote: Svenne Kålrot alt Nisse i Hökarängen bryr sig inte, nedsövda lam-svenskar, som fortfarande läser papperstidningar, ser på fotboll i Tv, tar en extra öl bakom stängd dörr, rapar och går och lägger sig. Om nån frågar säger gökboet-svensken... "jag är intre intresserad av politik, det får andra sköta".

Hoppet är ute. Och verklighetens förfall omöjliggör ett uppvakande, en resning. Absurdistan är här för att stanna, Sverige i fornstark tappning existerar inte längre.

Det riktiga upproret lär nog komma den dag då svensson inte längre kan känna sig trygg med sitt instängda, bekväma liv. Den dag då det inte längre är någon självklarhet att komma hem från jobbet, sätta sig framför TVn med några goda pilsner och god mat. Som någon skrev på Flashback.. "Vi kan sätta igång igen när semestern är slut".

Just den inställningen hindrar oss från att försvara vårt land. Just detta att "Bara jag får ta det lugnt och njuta av livet några veckor eller dagar, så är jag fit for fight sen".

Det finns ingen tid över... avgörandets tid är nu! Och det är våra politiker som ska sättas åt i första hand. De kommer nämligen inte att fatta vad det handlar om förrän det blir en folkstorm. När de inte längre kan gömma sig för allmänheten.. först då kan en reell förändring komma till stånd!

Polkagris

Back to top Go down

Post  Germanen on Sun 9 Sep - 20:08

Polkagris wrote:
Ådärkomdenja wrote: Svenne Kålrot alt Nisse i Hökarängen bryr sig inte, nedsövda lam-svenskar, som fortfarande läser papperstidningar, ser på fotboll i Tv, tar en extra öl bakom stängd dörr, rapar och går och lägger sig. Om nån frågar säger gökboet-svensken... "jag är intre intresserad av politik, det får andra sköta".

Det riktiga upproret lär nog komma den dag då svensson inte längre kan känna sig trygg med sitt instängda, bekväma liv. Den dag då det inte längre är någon självklarhet att komma hem från jobbet, sätta sig framför TVn med några goda pilsner och god mat. Som någon skrev på Flashback.. "Vi kan sätta igång igen när semestern är slut".

Just den inställningen hindrar oss från att försvara vårt land. Just detta att "Bara jag får ta det lugnt och njuta av livet några veckor eller dagar, så är jag fit for fight sen".

Det finns ingen tid över... avgörandets tid är nu! Och det är våra politiker som ska sättas åt i första hand. De kommer nämligen inte att fatta vad det handlar om förrän det blir en folkstorm. När de inte längre kan gömma sig för allmänheten.. först då kan en reell förändring komma till stånd!

Man ska nog vara realistisk och titta på hur det gått för andra vita i de fd. brittiska i kolonierna och rengbågsnationen Syd afrika. Blev det fråga om att vita vaknade upp eller kastade de bort allt? Mig veterligen drabbades samtliga vita av stockholmssyndromet och lever idag som andraklassens medborgare i länder de erövrat. Eller så kan man titta ännu längre bak i historien på vad som hände med andra folk som underkastade sig mass immigration, behöver jag ens nämna aztekerna, indianerna eller aborginerna. Alla har de glömt sina språk och traditioner och lever idag nedsupna på sina reservat.
Germanen

Poäng : 2497

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 9 Sep - 22:49

Germanen wrote:
Man ska nog vara realistisk och titta på hur det gått för andra vita i de fd. brittiska i kolonierna och rengbågsnationen Syd afrika. Blev det fråga om att vita vaknade upp eller kastade de bort allt? Mig veterligen drabbades samtliga vita av stockholmssyndromet och lever idag som andraklassens medborgare i länder de erövrat. Eller så kan man titta ännu längre bak i historien på vad som hände med andra folk som underkastade sig mass immigration, behöver jag ens nämna aztekerna, indianerna eller aborginerna. Alla har de glömt sina språk och traditioner och lever idag nedsupna på sina reservat.

Vad tyder på att svenskar och andra européer skulle "glömma" sina språk? Jag ser inga sådana tendenser alls faktiskt, trots massinvandring. Detta är kanske den stora paradoxen med datorsamhället och internet, som ingen kunde förutspå för 15-20 år sedan, nämligen att det har minskat behovet av att kunna kommunicera på andra språk och begränsat människor till en viss lingvistisk sfär.

Sedan kan man ju fråga sig vad känsloyttringar som den här tråden tar sikte på. Är det massinvandringen? Nedskärningarna inom äldreomsorgen? Brottslighet såsom våldtäkter? Eller bara att svenskarna håller på att förvandlas till en mestiz-befolkning? Det sistnämnda kommer nog garanterat aldrig att framkalla några kravaller.
Max Ronalds

Poäng : 2822

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 9 Sep - 22:52

Snubblade in på ett nytt begrepp, associerat till Sverige (Absurdistan) i fritt förfall, Kretinostan.

På GatesOfVienna, där detta begrepp citerades på en rad. Googlade och fann en blogg, som redan
2008 myntade begreppet, http://kretinostan.blogspot.se/

Rekommendar ett besök på sajten. Läsvärt och träffande, krasst och ironiskt on-spot, om katastrofen
och svenska harakiri-scenariot.

Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Germanen on Mon 10 Sep - 1:57

Max Ronalds wrote:Vad tyder på att svenskar och andra européer skulle "glömma" sina språk? Jag ser inga sådana tendenser alls faktiskt, trots massinvandring. Detta är kanske den stora paradoxen med datorsamhället och internet, som ingen kunde förutspå för 15-20 år sedan, nämligen att det har minskat behovet av att kunna kommunicera på andra språk och begränsat människor till en viss lingvistisk sfär.
Vadå engelskan håller på att ersätta svenskan i många brancher, medans svenska ungdomar bryter på sitt eget modersmål för att det låter häftigt. Många invandrare kan varken läsa, skriva eller prata svenska efter 10 år i landet och är inte ens intresserade så visst finns det risk för att svenskan glöms bort på sikt.
Germanen

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 10 Sep - 15:17

Germanen wrote:
Vadå engelskan håller på att ersätta svenskan i många brancher, medans svenska ungdomar bryter på sitt eget modersmål för att det låter häftigt. Många invandrare kan varken läsa, skriva eller prata svenska efter 10 år i landet och är inte ens intresserade så visst finns det risk för att svenskan glöms bort på sikt.

För det första är det inte sant. 99% av alla invandrarungdomar födda i Sverige talar svenska som modersmål. Det beror på att typiska "blatteidentiteter" inte sitter i språket, som hos mer civiliserade folk, utan i en allmän jargong där man som turk kanske snappar upp vissa ord från det ursprungliga språket (t ex positivet çok, fast man stavar det "tjock"). Du kan nämna en rad fascionabla yrkeskategorier med engelska som fackspråk, men at the end of the day så är det svenska som gäller i 99% av hushållen hos hos såväl infödda som invandrade. Och jag vet faktiskt inte varför det måste vara så, men förmodligen så sitter blatteidentiteten inte i språket och således är det skitsamma om avkomman talar samma språk som Gustav Vasa eller Kemal Atatürk. Är förutsättningarna för materiell välfärd större om man talar svenska så får man väl köra på det. Blatte kan man ju vara ändå.

Men hursomhelst, om det skulle vara sant det du påstår, hur kan man långsiktigt se detta som ett problem? Är inte ett annat språk än svenska bland invandrarna själva förutsättningen för att någon gång i framtiden kunna implementera en repatrieringspolicy?
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Germanen on Mon 10 Sep - 22:04

Max Ronalds wrote:
Germanen wrote:

För det första är det inte sant. 99% av alla invandrarungdomar födda i Sverige talar svenska som modersmål. Det beror på att typiska "blatteidentiteter" inte sitter i språket, som hos mer civiliserade folk, utan i en allmän jargong där man som turk kanske snappar upp vissa ord från det ursprungliga språket (t ex positivet çok, fast man stavar det "tjock"). Du kan nämna en rad fascionabla yrkeskategorier med engelska som fackspråk, men at the end of the day så är det svenska som gäller i 99% av hushållen hos hos såväl infödda som invandrade. Och jag vet faktiskt inte varför det måste vara så, men förmodligen så sitter blatteidentiteten inte i språket och således är det skitsamma om avkomman talar samma språk som Gustav Vasa eller Kemal Atatürk. Är förutsättningarna för materiell välfärd större om man talar svenska så får man väl köra på det. Blatte kan man ju vara ändå.

Men hursomhelst, om det skulle vara sant det du påstår, hur kan man långsiktigt se detta som ett problem? Är inte ett annat språk än svenska bland invandrarna själva förutsättningen för att någon gång i framtiden kunna implementera en repatrieringspolicy?
Om något är en social konstruktion så är det blatteidentiteter. Spelar ingen roll vilken etnisk bakgrund någon har, de kan fortfarande anamma en sådan identitet eftersom den bygger på språk, beteende och utseende. Visst svenskan dominerar änn sålänge men den multikulturella ungdomskulturen skapad av femtekolonnarna i samhället drar sakta men säkert ifrån det svenska. Reklam på arabiska är ju redan ett faktum i sverige.

Nej det är inte ett problem om icke-vita pratar dålig svenska . Men det är ett problem om vita svenskar gör det och ett stort problem om vitas ordförråd urholkas för att tillfredställa icke-vitas behov.
Germanen

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 11 Sep - 0:20

Germanen wrote:Nej det är inte ett problem om icke-vita pratar dålig svenska . Men det är ett problem om vita svenskar gör det och ett stort problem om vitas ordförråd urholkas för att tillfredställa icke-vitas behov.

Men det är bara för att de pratar svenska. Hade de inte pratat svenska hade de inte förpestat det svenska språket. Invandrare sätter så gott som uteslutande sina barn i en svenskspråkiga kommunal skolor. Utan dessa institutioner hade Ken Ring och Dogge Doggelito inte pratat svenska.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 11 Sep - 9:32

Max Ronalds wrote:
Germanen wrote:Nej det är inte ett problem om icke-vita pratar dålig svenska . Men det är ett problem om vita svenskar gör det och ett stort problem om vitas ordförråd urholkas för att tillfredställa icke-vitas behov.

Men det är bara för att de pratar svenska. Hade de inte pratat svenska hade de inte förpestat det svenska språket. Invandrare sätter så gott som uteslutande sina barn i en svenskspråkiga kommunal skolor. Utan dessa institutioner hade Ken Ring och Dogge Doggelito inte pratat svenska.

Det hade varit en gud i behaglig gärning om vi hade sluppit höra dessa "artister" eller blattar och negrer tala svenska. Helst av allt föredrar jag att inte kommunicera med dem alls och om jag nödvändigtvis måste göra det, så duger en tolk fint för det syftet. I förlängningen skall dom givetvis repatrieras, medborgarskap, födda i Sverige eller inte. Dom skall återbördas till föräldrarnas hemland naturligtvis. Dessa främmande fåglar hör nämligen inte hemma i den nordiska floran och faunan och skall heller ej befinna sig här längre än absolut nödvändigt. Dags att ta av silkesvantarna och ta på hårdhandskarna istället. Ja, att även använda järnnäven om nödvändigt för att avhysa dom oönskade gästerna. Det gamla och vackra svenska språket måste självfallet hållas blatterein och ord som guss måste plockas bort ur SAOL snarast möjligt.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 11 Sep - 17:44

Robin Shadowes wrote:Det hade varit en gud i behaglig gärning om vi hade sluppit höra dessa "artister" eller blattar och negrer tala svenska.

Jag tror det är en ståndpunkt som inte delas av särskilt många vanliga människor. Generellt verkar svenskar och danskar tycka mycket om musik som framförs av färgade människor på deras modersmål. Timbuktus version av Flickan och kråkan har sett av över en miljon på youtube med approval ratings på i skrivande stund 2,678 likes versus 98 dislikes, trots att hans version eventuellt bara är marginellt bättre än originalversionen av Mikael Wiehe (om ens det). One Twos video till låten Midt i en drøm (som finns tillgänglig ocensurerad på youtube) där en färgad man har sex med en vit kvinna verkar också vara populär bland danskar. Däremot är det väl sant att danskar och svenskar mer och mer börjar bli skeptiska mot islam och att vissa "radikala nationalister" tolkar det som att "vinden håller på att vända" av opportuna skäl.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 11 Sep - 18:06

Max Ronalds wrote: Utan dessa institutioner hade Ken Ring och Dogge Doggelito inte pratat svenska.

Du menar att deras svenska wt-morsor inte lärde dom sitt eget modersmål?

Alfamale

Poäng : 2753

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 11 Sep - 18:13

Max Ronalds wrote:
Robin Shadowes wrote:Det hade varit en gud i behaglig gärning om vi hade sluppit höra dessa "artister" eller blattar och negrer tala svenska.

Jag tror det är en ståndpunkt som inte delas av särskilt många vanliga människor. Generellt verkar svenskar och danskar tycka mycket om musik som framförs av färgade människor på deras modersmål. Timbuktus version av Flickan och kråkan har sett av över en miljon på youtube med approval ratings på i skrivande stund 2,678 likes versus 98 dislikes, trots att hans version eventuellt bara är marginellt bättre än originalversionen av Mikael Wiehe (om ens det). One Twos video till låten Midt i en drøm (som finns tillgänglig ocensurerad på youtube) där en färgad man har sex med en vit kvinna verkar också vara populär bland danskar. Däremot är det väl sant att danskar och svenskar mer och mer börjar bli skeptiska mot islam och att vissa "radikala nationalister" tolkar det som att "vinden håller på att vända" av opportuna skäl.

Fan vad krystat. Tror du på dina teser? Seriöst?

Alfamale

Poäng : 2753

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Tue 11 Sep - 19:55

Max Ronalds wrote:

Jag kan ärligt säga att jag inte håller mig uppdaterad vad anbelangar skitmusik, så det kan möjligtvis vara sant det du säger, att dessa skit-artister verkligen är så populära i Sverige respektive Danmark. Däremot råkar jag tyvärr vara medveten om att det i broderlandet finns en populär blatte-grupp som kallar sig för Outlandish. Till deras fördel bör kanske nämnas att dom verkar mer vara en pop-grupp och inte en mer i deras kretsar mer vanliga en hiphop/rap-grupp. Som jag förstått är samtliga medlemmar utom en mohammedaner. Den återstående är också blatte, dock från Sydamerika. Deras mest kända låt är förmodligen covern på pedofil-låten Aisha, ursprungligen skriven av en fransk-algerisk artist. "Fransosen" verkar dock vara sekulär till skillnad från stolpskotten i den "danska" gruppen. Sant är väl också att gruppen verkar vara populär bland vanliga danskar, precis som våra blatte-artister kan vara det. Men detta beror snarare på decennier av multikulturell hjärntvätt och inget annat. Om det överhuvudtaget finns några som helst kvaliteter i denna blatte-musik, så torde det vara få sådana om ens några alls. Du får naturligtvis gärna älska babbe-musiken om du vill men jag gör det inte. Nej
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3784

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 11 Sep - 23:02

Robin Shadowes wrote:Om det överhuvudtaget finns några som helst kvaliteter i denna blatte-musik, så torde det vara få sådana om ens några alls. Du får naturligtvis gärna älska babbe-musiken om du vill men jag gör det inte. Nej

Till skillnad från din idol Anders Breivik (och otals andra vita medelklasskillar) har jag aldrig varit särskilt förtjust i negermusik. Möjligtvis att det finns några undantag när det kommer till skapare av musik. Goldie tycker jag är mästerlig på sitt område. Fast jag tycker inte hans musik är särskilt negroid. Däremot verkar hans son vara av den mer negroida sorten: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3128482/Goldies-son-jailed-for-life.html Kanske är samma sorts latenta negergener som vilar i ätten Reinfeldt? Hmm...
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Godatider on Thu 13 Sep - 11:15

Polkagris wrote:... Gnälla och klaga kan man göra till dödagar, men etablissemanget lär aldig lyssna på oss förrän vi gör något konkret! Svenskarnas parti är förvisso lite för extrema för min smak, men de agerar ändå. SD är en bra kraft i riksdagen men som jag ser det är de lite för mesiga för att kunna få till stånd en verklig förändring.

Vad tycker ni?

Nationaldemokraterna har en sund och vettig hållning, enligt vad jag läser på deras hemsida. SD kompromissar för mycket med sina ursprungliga värderingar, låter ekonomi och kortsiktighet gå före. De litar mer till kapitalism, än till styrkan i våra andliga rötter. De har även svikit djurskyddet, som tidigare var en av deras hjärtefrågor. Det är tack vare att "ungmoderaten" Jimmie Åkesson, Söder, och Sällström, (och pengar-spekulanten Almqvist), styr partiet. De är för materialistiska, och en sådan torrhet kan bara gå illa på sikt. Möjligen skulle man kunna se det som att de väljer att hyckla och kompromissa, som en "realistisk" plan för att få fler röster, att en mer rättfram ton mot invandringen skrämmer bort medelsvensson. Men, eftersom en enskild röst varken gör till eller från, så tycker jag var och en gör bäst i att rösta efter hjärtat, på den politik man verkligen tror på. Även om det inte ser ut som ett realistiskt alternativ till riksdagen. För har vi förlorat vårt hjärta, då har vi förlorat allt.

Jag tror inte det finns mycket att göra på enskild nivå för att styra om utvecklingen. Diskussioner på såna här forum leder inte heller nån vart, annat än som ventil för att leva ur sin frustration. Det är som att spilla bort sin säd rakt ner på golvet.

Verkliga förrändringar sker organiskt, innifrån, på kollektiv nivå, och är inget som politiskt argumenterande kan påverka. Politikerna styr endast skenbart, men är bara speglingar av underliggande krafter. Tiden styr skeendet. När den yttre pressen blir tillräckligt stor, då sker en reaktion. Man kan se bakåt i historien, att människor aldrig vaknar upp förräns det har gått för långt. I de ytliga krusningar av mindre förrändringar under kortare tidsrymd, rör sig hela tiden samhället i riktning mot ett slutgiltigt avgörande. Och då sker oftast en våldsam reaktion och omvälvning. Antingen överlever man den, eller förgås. Hur som helst, blir det aldrig exakt såsom det var innan. Något nytt måste födas, i mer eller mindre grad.

Det bästa man kan göra är att återgå till sitt eget liv, och bygga upp det efter bästa förmåga, för då står vi som samhälle bättre rustade för motstånd den dag allt rasar samman.

Robin Shadowes wrote:
... I förlängningen skall dom givetvis repatrieras, medborgarskap, födda i Sverige eller inte. Dom skall återbördas till föräldrarnas hemland naturligtvis. Dessa främmande fåglar hör nämligen inte hemma i den nordiska floran och faunan och skall heller ej befinna sig här längre än absolut nödvändigt. Dags att ta av silkesvantarna och ta på hårdhandskarna istället. ...

Flyg är på tok för dyrt, och alldeles för inneffektivt. Vi har stora lastfartyg som skulle kunna användas utmärkt för ändamålet. Billigt, och skulle inte kräva så värst många vändor fram och tillbaka. Detta är det mest civilicerade och vettiga. Alternativet riskerar annars bli att folkresningen urartar i känslor, och vi smutsar ner oss som så ofta skett i krig.

Godatider

Poäng : 2046

Back to top Go down

Post  Godatider on Sun 16 Sep - 11:13

Den stora massan, vanligt folk, tänker inte. De saknar förmåga att dra slutsatser om framtiden. De tittar bara ner i sin plånbok, och på att de har något gott på sin tallrik, och reagerar inte förräns bevisen står och trampar dem i ansiktet.

Vi är djur, och reagerar som djur, endast för stunden. Känslomässigt och instinktivt. Vi må ha bland de mest avancerade hjärnorna. Men människans hjärna är i huvudsak spetskompetens-utvecklad, i fokusering på att tillverka redskap och mekanismer. I övrigt är människan ingen avancerat fungerande varelse. Skrapar man lite på ytan, så har vi inte höjt oss nämnvärt i beteende från chimpanser och gorillor. Även om vi Europeer är de mest utvecklade och civilicerade, parallellt med vissa asiatiska kulturer, så är detta endast relativt. Vi är fortfarande en apart. (Våra kroppar är ju inte ens utvecklade för att stå på två ben! Det är därför vi får ryggproblem.)

Vägrar man erkänna detta, då har man endast bäddat för att göra sig själv besviken. Vi måste anstränga oss mer! Och inte sitta liknöjda i en illusion av överlägsenhet.

Förhoppningsvis kan vi stå emot den kommande kollapsen, och ta oss igenom den, med hjälp av vår mer avancerade teknik och kunskap. Eller så kommer den "Arabiska Våren" krypa över oss, och översvämma Europa med fler barbarer än vi kan hantera. Och hamnar vi i det olyckliga läget, då är våra mer aggressiva ap-gener inget att förakta.

Last edited by Godatider on Sun 16 Sep - 19:18; edited 1 time in total

Godatider

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 16 Sep - 15:14

Godatider wrote:Den stora massan, vanligt folk, tänker inte. De saknar förmåga att dra slutsatser om framtiden. De tittar bara ner i sin plånbok, och på att de har något gott på sin tallrik, och reagerar inte förräns bevisen står och trampar dem i ansiktet.

Vi är djur, och reagerar som djur, endast för stunden. Känslomässigt och instinktivt. Vi må ha bland de mest avancerade hjärnorna. Men människans hjärna är i huvudsak spetskompetens-utvecklad, i fokusering på att tillverka redskap och mekanismer. I övrigt är människan ingen avancerat fungerande varelse. Skrapar man lite på ytan, så har vi inte höjt oss nämnvärt i beteende från chimpanser och gorillor. Även om vi Europeer är de mest utvecklade och civilicerade, parallellt med vissa asiatiska kulturer, så är detta endast relativt. Vi är fortfarande en apart. (Våra kroppar är ju inte ens utvecklade för att stå på två ben! Det är därför vi får ryggproblem.)

Vägrar man erkänna detta, då har man endast bäddat för att göra sig själv besviken. Vi måste anstränga oss mer! Och inte sitta liknöjda i en illusion av överlägsenhet.

Förhoppningsvis kan vi stå emot den kommande kollapsen, och ta oss igenom den, med hjälp av vår mer avancerade teknik och kunskap, eller så kommer den "Arabiska Våren" krypa över oss, och översvämma Europa med fler barbarer än vi kan hantera. Och hamnar vi i det olyckliga läget, då är våra mer aggressiva apgener inget att förakta.

Precis så är det, man har tom. gjort undersökningar som tyder på att de flesta människor bara reagerar på en direkt fara. Alltså de flesta människor har inte fantasi nog att föreställa sig vad som kan hända om tio år. Inte konstigt mångkulturen vinner mark med detta kortsiktiga tänkande.
kapten havoc

Poäng : 2975

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 16 Sep - 18:39

kapten havoc wrote:
Godatider wrote:Den stora massan, vanligt folk, tänker inte. De saknar förmåga att dra slutsatser om framtiden. De tittar bara ner i sin plånbok, och på att de har något gott på sin tallrik, och reagerar inte förräns bevisen står och trampar dem i ansiktet.

Förhoppningsvis kan vi stå emot den kommande kollapsen, och ta oss igenom den, med hjälp av vår mer avancerade teknik och kunskap, eller så kommer den "Arabiska Våren" krypa över oss, och översvämma Europa med fler barbarer än vi kan hantera. Och hamnar vi i det olyckliga läget, då är våra mer aggressiva apgener inget att förakta.

Precis så är det, man har tom. gjort undersökningar som tyder på att de flesta människor bara reagerar på en direkt fara. Alltså de flesta människor har inte fantasi nog att föreställa sig vad som kan hända om tio år. Inte konstigt mångkulturen vinner mark med detta kortsiktiga tänkande.

Människan är den enda varelsen som inte kan simma, från födseln.
Jag befarar att denna unika egenskap också gäller korkskalle-Svenne,
avseende utvecklad oförmåga till logiskt tänkande. Galloperande epedemi.

'Svenskhet' framkallar ingen stolthet i mitt bröst numer. Jag skäms över att
tillhöra ett folkslag som abdikerat, om jag än beklagar så räcker det inte, slaget
är förlorat.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Sun 16 Sep - 19:58

kapten havoc wrote:Alltså de flesta människor har inte fantasi nog att föreställa sig vad som kan hända om tio år. Inte konstigt mångkulturen vinner mark med detta kortsiktiga tänkande.

Men mångkulturen vinner ingen mark jävla korkskalle. Fråga vanliga svensson vad han tycker om mångkultur. Det finns inget ord som ger sämre associationer bland vanliga människor. Ordet "mångkultur" kanske sitter samma lista som "pedofili" och "skattefusk". Det är väl en punkt där "nationella rörelsen" onekligen har varit framgångsrik. Frågan är väl bara till vilken nytta, när samma grupp av människor som knyter handen i fickan av att höra ordet "mångkultur" jublar när Henke Larsson gör mål eller Timbuktu spelar skånska ballader.

Folkblandningspolitiken är ganska orubblig i Västeuropa. Vi får väl se hur de fd germanska länderna ser ut 2045.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 16 Sep - 22:23

Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:Alltså de flesta människor har inte fantasi nog att föreställa sig vad som kan hända om tio år. Inte konstigt mångkulturen vinner mark med detta kortsiktiga tänkande.

Men mångkulturen vinner ingen mark jävla korkskalle. Fråga vanliga svensson vad han tycker om mångkultur. Det finns inget ord som ger sämre associationer bland vanliga människor. Ordet "mångkultur" kanske sitter samma lista som "pedofili" och "skattefusk". Det är väl en punkt där "nationella rörelsen" onekligen har varit framgångsrik. Frågan är väl bara till vilken nytta, när samma grupp av människor som knyter handen i fickan av att höra ordet "mångkultur" jublar när Henke Larsson gör mål eller Timbuktu spelar skånska ballader.

Folkblandningspolitiken är ganska orubblig i Västeuropa. Vi får väl se hur de fd germanska länderna ser ut 2045.

Ogrundade förhoppningar. Korkskallen Medel Svensson engagerar sig inte, avvand av riksgangsterpolitikerna. Så länge Svenne Kålrot kan se på tips-extra på lördag em, och dra i sig fem starköl efter veckans "hårda arbete som lastbilschaufför", så finns inget att hoppas på.

Ett land av inhemska drönare, som förlitar sig på svenska gammelmedia - som zoombies - är dömda till undergång. Vi som är smarta har redan lämnat det sjunkande skeppet, och kan kommentera från en kritisk granskande utlandsposition. Tack och lov.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 17 Sep - 0:45

Max Ronalds wrote:

100.000 invällare årligen talar sitt tydliga språk. Sen säger du ju emot dig själv. Jag är nog den som hoppas mest på att svenskarna till sist tröttnar på falska politiker och förljugen media. Men inget konkret tyder på detta.

Nåväl godnatt broder, vi syns i Valhalla. lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Wed 19 Sep - 18:17

kapten havoc wrote:

100.000 invällare årligen talar sitt tydliga språk. Sen säger du ju emot dig själv. Jag är nog den som hoppas mest på att svenskarna till sist tröttnar på falska politiker och förljugen media. Men inget konkret tyder på detta.

Syftet med massinvandringen har aldrig varit att skapa ett "mångkulturellt samhälle". Syftet är att skapa en global, rotlös helotbefolkning.
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Wed 19 Sep - 20:03

Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:

Syftet med massinvandringen har aldrig varit att skapa ett "mångkulturellt samhälle". Syftet är att skapa en global, rotlös helotbefolkning.

Nej, det primära syftet har aldrig varit ett mångkulturellt samhälle.
Mångkulturalismen är ingen ny strömning. De olika folkslagen
i forna sovjetunionen pådyvlades samma tankegods, allt
för att bolsjevikernas dröm om ett imperialistiskt välde
skulle bli infriad. Och de ”lyckades” väl rätt bra, kan man påstå…
Att ha en rotlös, historielös och hjärntvättad folkmassa under sig är
fulländat för dem som vill uppträda som världshärskare.

Mångkulturalismen är ett beslöjat vapen vars egentliga uppsåt är att
reducera den kulturella mångfalden och försvaga den individuella
känslan av att tillhöra något större eller väsentligare, som ett land, kultur, ras
eller religion. Tomrummet som uppstår kommer naturligtvis att fyllas med
en ny ideologi/ism - uppfunnen av elitens teoretiska konstruktörer för att hålla
den förslavade mänskligheten på mattan.

Last edited by Dunkelman on Wed 19 Sep - 21:45; edited 1 time in total
Dunkelman

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 19 Sep - 21:32

Dunkelman wrote:
Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:

Nej, det primära syftet har aldrig varit ett mångkulturellt samhälle.
Mångkulturalismen är ingen ny strömning. De olika folkslagen
i forna sovjetunionen pådyvlades samma tankegods, allt
för att bolsjevikernas dröm om ett imperialistiskt välde
skulle bli infriad. Och de ”lyckades” väl rätt bra, kan man påstå…
Att ha en rotlös, historielös och hjärntvättad folkmassa under sig är
fulländat för dem som vill uppträda som världshärskare.

Mångkulturalismen är ett beslöjat vapen vars egentliga uppsåt är att
reducera den kulturella mångfalden och försvaga den individuella
känslan av att tillhöra något större eller väsentligare, som ett land, kultur, ras
eller religion. Tomrummet som uppstår kommer naturligtvis att fyllas med
en ny ideologi/ism - uppfunnen av elitens sociala konstruktörer för att hålla
den förslavade mänskligheten på mattan.

Verkar inte helt otroligt. Jag har förresten aldrig påstått att jag tror på mångkulturen.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Godatider on Mon 8 Oct - 11:39

Tittade på partiledardebatten igår. :(

Det spelar ingen roll om SD fördubblas till nästa val. Inte ens om de tredubblas. Massinvandringen kommer ändå fortsätta i oavbruten takt. Gråter

Jag funderade efter programmet. . . Skulle göra nån skillnad om Åkesson var mer djärv, och talade klarspråk rätt ut? Om han visade diagram på mycket lägre IQ hos Afrikaner, och sa att detta drar ner Sverige. Skulle det ge färre röster? Eller leda till islossning i det svenska samhället? Fast så tänker kanske inte SD:are. "Alla kan bli svenska" säger de. Strunt samma. ND är mer ärliga känns det som.

Jag förstår Er här på Exilen. Uppgivenheten är så stor, att knappast ingen längre ens kommenterar det dagliga läget och politiska händelserna i Sverige. Ni är en liten grupp som inte vill besväras av oliktänkande besökare, och håller ihop här under de sista dagarna till Ragnarrök.

Revolution, det sista strået. Ragnarrök blir oundviklig . . . Det finns ingen annan väg.

Godatider

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Mon 8 Oct - 15:38

Ni är en liten grupp som inte vill besväras av oliktänkande besökare, och håller ihop här under de sista dagarna till Ragnarrök.

Suck, det är ju just bristen på oliktänkande besökare, som vågar kommentera, som
gör det hela så trist.
Dunkelman

Back to top Go down

Politikernas pensioner

Post  Ådärkomdenja on Sun 4 Nov - 9:21

Makaber läsning, där överheten gödslar avsuttna, yngre lokalpolitiker med mångmiljonbelopp. Snacka om 'folkets företrädare', begreppet borde förbjudas och ersättas med 'folkets förrädare':

- Förra året betalade landets 50 största
kommuner ut sammanlagt 35 miljoner
kronor till 180 politiker som slutat.

Mer än var tionde som avgått fick
pension trots att de då var under 50
år. Det strider mot kommunernas egna
riktlinjer, som säger att man ska ha
fyllt 50 för att vara berättigad.

Det ställs inga krav i avtalen på att
de fd politikerna aktivt ska söka
andra jobb. Eftersom visstidspensionen
blir mindre om man tjänar pengar på
arbete finns heller inget incitament
att söka nya jobb.

Många av dagens politiker är kritiska
till avtalen. En av dem är Martina
Mossberg (M), kommunstyrelsens
ordförande i Haninge.

-Även politiker måste kunna skola om
sig och vara beredda på att ta ett
annat arbete, säger hon till SVT.

Lars O Molin (KD) är kommunfullmäkti-
ges ordförande i Örebro. Han tycker
att regelverket måste förändras:

-Jag tror det är svårt för folk att
förstå om politiker har helt andra
villkor, men man måste också 'förstå'
att politikerjobbet är "lite
annorlunda.
" *suck*

Stella Fare var 44 då hon slutade som
borgarråd för Stockholmspartiet 2002.
Hon har rätt till pension till 2023.
2011 fick hon över 420.000 kr. Hon kan
få fem miljoner kr till. I dag är hon
landstingspolitiker för Folkpartiet.

Norrköpings förra kommunstyrelseordf.
Mattias Ottosson (S) är 41 och kan få
pension till 2036. I fjol fick han
370.000 kr. Han kan få ytterligare nio
miljoner kr.

Pelle Svensson, fd kommunalråd i
Haninge, är 46 och får pension fram
till 2031. Förra året fick han 560.000
kr. Han kan få över tio miljoner till.

texttv källa

Nisse i Hökarängen och Svenne Kålrot i Passivlunda
gäspar, tar en öl till, rapar och går och lägger sig,
"politik är inget jag begriper mig på".
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Micoway on Sun 11 Nov - 20:00

Polkagris wrote:

Vad tycker ni?

För 20 år sedan sprang det omkring massor med aggressiva Nazityper på våra svenska gator. Men inte fan hjälpte detta mot massinvandringen. Resultatet blev kontraproduktivt med ännu fler "flygtingar" på i våra getton. Själv var jag trakasserad av både sidorna i denna Blatte vs Nazikonflikt.
Micoway

Poäng : 2564

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 11 Nov - 21:13

Micoway wrote:
Polkagris wrote:

Vad tycker ni?

För 20 år sedan sprang det omkring massor med aggressiva Nazityper på våra svenska gator. Men inte fan hjälpte detta mot massinvandringen. Resultatet blev kontraproduktivt med ännu fler "flygtingar" på i våra getton. Själv var jag trakasserad av både sidorna i denna Blatte vs Nazikonflikt.

Vilket år var detta, 1936?

Vad tycker ni?

Även jag är oroad över svenskens övertro på att "det ordnar sig". Det känns som man sitter på ett tåg som skenar. Jag kan faktiskt inte se någon lösning alls på det här mångkulturspektaklet. Kärnvapenkrig eventuellt, men då är vi alla rökta.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Micoway on Mon 12 Nov - 10:59

Vill man ändra på invandringspolitiken får man göra som Hitler gjorde. Han blev medlem i sossepartiet och lärde sig charmgången. Sedan startade han ett eget parti som bekämpade både kommunister och dåtidens sossar. Man kan inte göra revolution som i arabländerna och skjuta på sitt eget folk.
Micoway

Poäng : 2564

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top