eXilen suger

View previous topic View next topic Go down

eXilen suger

Post  Dunkelman on Thu 20 Sep - 18:14

Är det inte dags för Exilen att göra ett namnbyte. Mer än nödvändigt upplever jag att de som skriver här agerar som om de verkligen sitter i exil, marginaliserade, gömda och glömda från den övriga världen. Vem sjutton googlar på ”exilen” idag!? Vi skulle behöva ett nytt och kurant namn.
Exilen som namn… på en debattsida, är inte ett dugg fyndigt eller glatt längre, snarare beklämmande. :(
Jag tycker att vi anordnar en namnförslagstävling. Vem blir först ut? Vi får givetvis komma med flera förslag. Det kan ju inte bli sämre. :)

Mitt förslag: Vi som hatar kebabpizza
Dunkelman

Poäng : 3202

Back to top Go down

Re: eXilen suger

Post  Ådärkomdenja on Thu 20 Sep - 19:36

Det fungerade utmärkt i många år, men forumet har tynat av. Antagligen har AP, Fria Nyheter, Realisten, och även Fb tagit ett strupgrepp om den stora, mindre nöjda, massan av kritiska nätdebattörer. Det fanns också en tid anno dazumal, då Fb sparkade ut frispråkiga debattörer en masse, jag ser idag att den 'rekryteringsbasen' knappt existerar idag.

Man måste dock fråga sig, varför en liten kärntrupp av exilensare är så frånvarande från forumet. Vissas lågfrekventa närvaro, borde leda till att de själv loggade ut för gott, och tillkännagav detsamma. Jag tycker trots allt, i salig RH:s anda, att forumet bör fortsätta existera, utan namnbyte. Så länge det inte krävs modererande, och man ligger med mkt låga kostnader, så kan nostalgin motivera en fortsatt plats. Om inte, så förväntas siste man ta med sig svenska fanan.
Ådärkomdenja

Poäng : 3544

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 21 Sep - 2:12

Jag gillar faktiskt namnet. När landet vårt har tagits ifrån oss så har vi ändå denna exil kvar. Inte mycket men det är kanske heller inte meningen.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3687

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top