Njuter ni av sexet?

View previous topic View next topic Go down

Njuter ni av sexet?

Post  Polkagris on Sat 22 Sep - 0:12

Njuter ni av en lång utdragen sexakt eller är ni bara ute efter orgasmen? Intressant för mig som kvinna att få veta då vi kvinnor ofta föredrar långa samlag medans männen ofta endast tycks vara ute efter att få tömma en säck.

Polkagris

Poäng : 1884

Back to top Go down

Re: Njuter ni av sexet?

Post  kapten havoc on Sat 22 Sep - 16:00

Polkagris wrote:Njuter ni av en lång utdragen sexakt eller är ni bara ute efter orgasmen? Intressant för mig som kvinna att få veta då vi kvinnor ofta föredrar långa samlag medans männen ofta endast tycks vara ute efter att få tömma en säck.

Det sist nämnda. Musik
kapten havoc

Poäng : 2912

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Sat 22 Sep - 20:15

Så länge busken är vältrimmad...who cares
Barbarossa

Poäng : 2312

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sat 22 Sep - 20:40

"Nu är det min tur", säger den emanciperade svenska kvinnan, efter genomförandet av den akt som av naturen är ämnad att ske snabbt och hårt. En nedärvd befruktningsritual är grejen, men omorganiserad följdmässigt av homosapiens-kvinnan, till nån egenskapad egoism-fortsättning med mannen som trött offer.

Följaktligen vidtar eländet - inte alltid men tyvärr alltför ofta. Att pilla upp fruntimmer till orgasm är många gånger ett deltidsjobb. Så in i h-e långdraget att arm- och fingerkramp riskerar kroniska efterskador. Plus att mannen är ämnad att pusta ut efter att ha tömt. Så är det med alla varelser som kopulerar, och energin är hans ansvar.

Jag gillar andra arters effektivitet i sammanhanget. Snabb parning, that's it. Som kille vill man ju efter utlösning vända ryggen till, lägga av en brakfis, öppna en starköl och ringa till bäste kompisen.
Ådärkomdenja

Poäng : 3573

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 23 Sep - 9:55

Ådärkomdenja wrote:"Nu är det min tur", säger den emanciperade svenska kvinnan, efter genomförandet av den akt som av naturen är ämnad att ske snabbt och hårt. En nedärvd befruktningsritual är grejen, men omorganiserad följdmässigt av homosapiens-kvinnan, till nån egenskapad egoism-fortsättning med mannen som trött offer.

Följaktligen vidtar eländet - inte alltid men tyvärr alltför ofta. Att pilla upp fruntimmer till orgasm är många gånger ett deltidsjobb. Så in i h-e långdraget att arm- och fingerkramp riskerar kroniska efterskador. Plus att mannen är ämnad att pusta ut efter att ha tömt. Så är det med alla varelser som kopulerar, och energin är hans ansvar.

Jag gillar andra arters effektivitet i sammanhanget. Snabb parning, that's it. Som kille vill man ju efter utlösning vända ryggen till, lägga av en brakfis, öppna en starköl och ringa till bäste kompisen.

Vi har t.ex. fåglar som vaktar upp honan i några timmar och själva samlaget varar några sekunder. Så det där är ju inte helt sant.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Sun 23 Sep - 13:07

kapten havoc wrote:
Ådärkomdenja wrote:"Nu är det min tur", säger den emanciperade svenska kvinnan, efter genomförandet av den akt som av naturen är ämnad att ske snabbt och hårt. En nedärvd befruktningsritual är grejen, men omorganiserad följdmässigt av homosapiens-kvinnan, till nån egenskapad egoism-fortsättning med mannen som trött offer.

Vi har t.ex. fåglar som vaktar upp honan i några timmar och själva samlaget varar några sekunder. Så det där är ju inte helt sant.

Dom måste vara helt pippi... ;)
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 23 Sep - 19:04

Ådärkomdenja wrote:
kapten havoc wrote:

Dom måste vara helt pippi... ;)

Jo det är de uppenbarligen. ;) Men sanningen är att de flesta hannar i djurvärlden måste bevisa att de är mannen sas. och gå igenom plågsamma ritualer för att få para sig. Ingen kommer undan naturlagarna.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 23 Sep - 20:24

Hade dock varit rätt kul, åtminstone för en åskådare, om människan varit funtad som resten av djurvärlden. Som det där med speciella ritualer. Vilken syn för sägen det hade varit om en man hade blivit tvungen att dansa ballong-dansen framför honan han vill para sig med. Ja lol lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3717

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 23 Sep - 21:04

Robin Shadowes wrote:Hade dock varit rätt kul, åtminstone för en åskådare, om människan varit funtad som resten av djurvärlden. Som det där med speciella ritualer. Vilken syn för sägen det hade varit om en man hade blivit tvungen att dansa ballong-dansen framför honan han vill para sig med. Ja lol lol

Så du menar att människan inte sysslar med ritualer för att få para sig?
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Germanen on Sun 23 Sep - 21:07

Hehe på tal om att göra som djuren.

Germanen

Poäng : 2434

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 24 Sep - 1:17

kapten havoc wrote:
Robin Shadowes wrote:Hade dock varit rätt kul, åtminstone för en åskådare, om människan varit funtad som resten av djurvärlden. Som det där med speciella ritualer. Vilken syn för sägen det hade varit om en man hade blivit tvungen att dansa ballong-dansen framför honan han vill para sig med. Ja lol lol

Det är väl inte bara att man måste åma sig på dansgolvet. Som jag har förstått det (efter att ha surfat runt lite på de mer idiotiska avdelningarna av flashback) är funktionella kläder i fritidslivet numera kategoriskt betraktade som "asperger-kläder".

Det är ganska uppenbart att västvärlden har fått ett sexuellt A- och B-lag, där ambitionen att kvalificera sig för den förra kategorin är den enskilda punkt som håller våra samhällen tillbaka och ger makthavare fritt spelrum att implementera sin efterlängtade polisstat. Jag säger inte att det inte finns andra distraktionsmoment, typ bollsporter eller kriget mot terrorismen. Jag säger att sexualdåreriet och asperger-stämpeln på de som inte passar in är det för makthavare absolut mest ovärderliga.

Precis som alla andra maktfullkomliga ideologier så bär även den västerländska sexualliberalismen på sin egen draksådd. För vad händer när kvinnan förlorar sin exklusivitet? :)

http://www.inquisitr.com/340464/how-to-buy-your-dream-baby-women-want-girls-gender-selection-a-multimillion-dollar-industry/

Why girls? Slate writer Jasmeet Sighu found a “subculture of women desperate for daughters,” reports Today.com. “Reading the posts on these forums is like entering another world,” Sighu writes. “Users adorn their avatars with pink and princess imagery.” Many women are choosing to turn to invasive and expensive medical procedures to get the baby girl of their dreams due to “a desire to engage in stereotypical female activities that they thought would be impossible with a baby boy.”
Max Ronalds

Poäng : 2697

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 24 Sep - 11:05

Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:

Det är väl inte bara att man måste åma sig på dansgolvet. Som jag har förstått det (efter att ha surfat runt lite på de mer idiotiska avdelningarna av flashback) är funktionella kläder i fritidslivet numera kategoriskt betraktade som "asperger-kläder".

Det är ganska uppenbart att västvärlden har fått ett sexuellt A- och B-lag, där ambitionen att kvalificera sig för den förra kategorin är den enskilda punkt som håller våra samhällen tillbaka och ger makthavare fritt spelrum att implementera sin efterlängtade polisstat. Jag säger inte att det inte finns andra distraktionsmoment, typ bollsporter eller kriget mot terrorismen. Jag säger att sexualdåreriet och asperger-stämpeln på de som inte passar in är det för makthavare absolut mest ovärderliga.

Precis som alla andra maktfullkomliga ideologier så bär även den västerländska sexualliberalismen på sin egen draksådd. För vad händer när kvinnan förlorar sin exklusivitet? :)

http://www.inquisitr.com/340464/how-to-buy-your-dream-baby-women-want-girls-gender-selection-a-multimillion-dollar-industry/

Why girls? Slate writer Jasmeet Sighu found a “subculture of women desperate for daughters,” reports Today.com. “Reading the posts on these forums is like entering another world,” Sighu writes. “Users adorn their avatars with pink and princess imagery.” Many women are choosing to turn to invasive and expensive medical procedures to get the baby girl of their dreams due to “a desire to engage in stereotypical female activities that they thought would be impossible with a baby boy.”

Vilken avdelning på FB är det du talar om? Vore intressant att läsa hobbypsykologernas slutsatser. Jag skulle nog säga att de som stämplas med diagnos vad det nu än må vara tillhör C-laget. Kul för FB-arna att de alla är så rika att de kan köpa märkeskläder då, grattis eller nåt.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 24 Sep - 15:21

kapten havoc wrote:
Vilken avdelning på FB är det du talar om? Vore intressant att läsa hobbypsykologernas slutsatser. Jag skulle nog säga att de som stämplas med diagnos vad det nu än må vara tillhör C-laget. Kul för FB-arna att de alla är så rika att de kan köpa märkeskläder då, grattis eller nåt.

Ögnar man igenom avdelningen "relationer & samlevnad" så får man intrycket att vi har fått en stor armé unga män med någon mild variant av "asperger syndrom" som aldrig kommer att kunna bilda familj. Därför att kärlekslivet är en livsstil där du måste ha alla de rätta attiraljerna för att kvalificera dig. Det handlar inte nödvändigtvis om dyra kläder, teoretiskt kan du se ut som en gammal pissluffare fastän du är i 20-årsåldern, men du måste göra det på rätt sätt. Du måste följa koderna. Sexualdåreriet har kan man säga ersatt religionen, där "asperger syndrom" (dvs "nördiga" fritidsintressen som inte optimerar chanserna att hitta en tillfällig sexpartner) är det nya kätteriet. Jag är ganska säker på att en ung man som samlade på frimärken eller lekte med modelljärnvägar för 50 år sedan hade ganska goda förutsättningar att träffa en partner och kunna bilda familj. Idag är hans chanser lika med noll. Hur kunde det bli så? :)

Om man betraktar sexualliberalismen som en klassisk totalitär ideologi, vad är det som säger att denna ideologi kommer att överleva i all evighet, eller ens i vår livstid? Jag tror att om dynamiken bakom sexualliberalismen har varit kvinnans exklusivitet, så är draksådden (http://sv.wikipedia.org/wiki/Draksådd) i det här fallet de metoder som kommer att tilta könsbalansen så att det föds fler flickor än pojkar. Kanske är det i det perspektivet man ska betrakta det relativt nyliga fenomenet "ensamkommande flyktingpojkar". Kanske har mer ideologisk medvetna feminister börja känns en oro att den här faktorn av "exklusivitet" kan börja urholkas om ett antal årtionden ifall det föds fler flickor än pojkar, något som man redan nu måste börja väga upp till den egna gruppens favör.

Last edited by Max Ronalds on Mon 24 Sep - 15:38; edited 2 times in total
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 24 Sep - 15:35

Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:

Ögnar man igenom avdelningen "relationer & samlevnad" så får man intrycket att vi har fått en stor armé unga män med någon mild variant av "asperger syndrom" som aldrig kommer att kunna bilda familj. Därför att kärlekslivet är en livsstil dör du måste ha alla de rätta attiraljerna för att kvalificera dig. Det handlar inte om dyra kläder, teoretiskt kan du se ut som en gammal pissluffare fastän du är i 20-årsåldern, men bara du gör det på rätt sätt. Sexualdåreriet har kan man säga ersatt religionen, där "asperger syndrom" (dvs "nördiga" fritidsintressen som inte optimerar chanserna att hitta en partner) är det nya kätteriet. Jag är ganska säker på att en ung man som samlade på frimärken eller lekte med modelljärnvägar för 50 år sedan hade ganska goda förutsättningar att träffa en partner och kunna bilda familj. Idag är hans chanser lika med noll. Hur kunde det bli så? :)

Om man betraktar sexualliberalismen som en klassisk totalitär ideologi, vad är det som säger att denna ideologi kommer att överleva i all evighet, eller ens i vår livstid? Jag tror att om dynamiken bakom sexualliberalismen har varit kvinnans exklusivitet, så är draksådden (http://sv.wikipedia.org/wiki/Draksådd) i det här fallet de metoder som kommer att tilta könsbalansen så att det föds fler flickor än pojkar. Kanske är det i det perspektivet man ska betrakta det relativt nyliga fenomenet "ensamkommande flyktingpojkar". Kanske har mer ideologisk medvetna feminister börja känns en oro att den här faktorn av "exklusivitet" kan börja urholkas om ett antal årtionden ifall det föds fler flickor än pojkar, något som man redan nu måste börja väga upp till den egna gruppens favör.

Öh, va? wacko
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 24 Sep - 17:57

kapten havoc wrote:
Öh, va? wacko

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 24 Sep - 21:05

Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:
Öh, va? wacko

Jag undgår logiken här, men det finns säkert någon sorts logik bakom dina skriverier. Hmm...
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Alfamale on Mon 24 Sep - 21:37

kapten havoc wrote:
Max Ronalds wrote:
kapten havoc wrote:
Öh, va? wacko

Jag undgår logiken här, men det finns säkert någon sorts logik bakom dina skriverier. Hmm...

Tror jag inte.

On topic, varför är andras sex så djävla intressant?
Om man gillar det så gör man väl det, och tvärt om, inte kacklar man om det.
Obegripligt kärringmässigt .

Alfamale

Poäng : 2690

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Mon 24 Sep - 21:46

Alfamale wrote:

On topic, varför är andras sex så djävla intressant?
Om man gillar det så gör man väl det, och tvärt om, inte kacklar man om det.
Obegripligt kärringmässigt .

Därför att du är en påse skit som inte förstår dig på politik?

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Alfamale on Tue 25 Sep - 5:08

Skit på dig ditt högtravade obegripliga djävla apskaft.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Tue 25 Sep - 16:21

Another thread gone bad, fan vad man saknar gamla exilen
Barbarossa

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 25 Sep - 17:19

Barbarossa wrote:Another thread gone bad, fan vad man saknar gamla exilen

Ha,ha skämtar du eller? w00t Gamla exilen var betydligt råare. Fast du kanske menar det avsvalnade mellanexilen. Ursäkta OT. Var är TS förresten blev hon rädd för våra hormonrusningar eller? lol
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 25 Sep - 18:40

Alfamale wrote:Skit på dig ditt högtravade obegripliga djävla apskaft.

Jag konstaterar bara det alltmer uppenbara: sexualdåreriet är en ideologi och en värdegrund som är tänkt att hålla samman det allt mer fragmenterade rasblandade samhället. Rent objektivt skiter jag i vad folk fyller upp fritiden med. Och ja, visst kan det vara kul att ironisera över kränkta knullgubbar över 50. :D Sverige har ju faktiskt ganska gott om såna där. Såg Ulf Lundell i någon intervju relativt nyligen där han han satt och skruvade sig och verkade allmänt patetisk och sade att "jag kommer nog aldrig mer att bli förälskad igen ...... men jag gillar att ha sällskap". När fan blir gammal... Hmm...

Max Ronalds

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Tue 25 Sep - 19:06

It´s all about torrsex. lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 26 Sep - 10:06

kapten havoc wrote:

Var är TS förresten blev hon rädd för våra hormonrusningar eller? lol

Busken var nog inte friserad detta sekel
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Thu 27 Sep - 18:32

Jag nödgas hålla med. Denne dårpippi 'Max Ronalds' är bara för mycket.
Mer förvirrad knäppgök lär vara svår att hitta. Obegripligt surrig och tråkig,
med totaljönsiga Youtube's för att styrka dårskapsresonemangen.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 27 Sep - 21:14

Ådärkomdenja wrote:

Nu ska ni väl inte börja med en massa löjliga personangrepp.
Det finns viktigare saker att reta sig på.
Jag tycker att Max Ronalds ofta har intressanta infallsvinklar, men
stundom kan de tyckas vara en aning "kryptiska".
Dunkelman

Poäng : 3231

Back to top Go down

Här är jag!

Post  Polkagris on Fri 28 Sep - 5:30

Tack för era svar. Det verkar som om tråden trots allt livade upp stämningen här på Exilen :)

Själv har jag svårt att begripa hur så många män kan anse att sex är något som ska gå fort och att det bara är själva tömmandet som är målet.

Meningen är väl att man ska njuta av varandras kroppar och känna både närhet och erotik. Någon här tog upp problemet med att det tar så lång tid att tillfredställa en kvinna medelst fingrar och hand att man får kramp och träningsvärk m.m. Då handlar det väl snarare om att man har en otränad hand och oflinka fingrar. Det finns ju sådana där handtränare idag som är billiga och bra.

Polkagris

Poäng : 1884

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Fri 28 Sep - 7:18

Dunkelman wrote:
Ådärkomdenja wrote:

Nu ska ni väl inte börja med en massa löjliga personangrepp.
Det finns viktigare saker att reta sig på.
Jag tycker att Max Ronalds ofta har intressanta infallsvinklar, men
stundom kan de tyckas vara en aning "kryptiska".

Nån dj*vla ordning får det vara... även på Exilen. H*n har tjänat ihop, så det
kommer sig inte av en slump.
Ådärkomdenja

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 28 Sep - 10:26

Polkagris wrote:Tack för era svar. Det verkar som om tråden trots allt livade upp stämningen här på Exilen :)

Själv har jag svårt att begripa hur så många män kan anse att sex är något som ska gå fort och att det bara är själva tömmandet som är målet.

Meningen är väl att man ska njuta av varandras kroppar och känna både närhet och erotik. Någon här tog upp problemet med att det tar så lång tid att tillfredställa en kvinna medelst fingrar och hand att man får kramp och träningsvärk m.m. Då handlar det väl snarare om att man har en otränad hand och oflinka fingrar. Det finns ju sådana där handtränare idag som är billiga och bra.

Men för i helvete, en man sköter den frågan med de det berör. Kärringar kacklar om det med kreti och pleti. Idioti.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Fronk on Tue 8 Jan - 13:24

Lite a propos det Max Ronalds skrev ovan:

Rationalmale: Queens, workers and drones

Fronk

Poäng : 2369

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Tue 8 Jan - 18:41

Fast den här killen, han kunde ju inte få upp fjongen. :D

http://www.flashback.org/t2051669

Det är när man ser sånt här som man måste komplettera med: http://www.youtube.com/watch?v=jwMIlw7rCSc

...till tonerna av det här: http://www.youtube.com/watch?v=6cUC0s0tHBw Skål
Max Ronalds

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top