Unikt bandarkiv med nationalistiska radioprogram

View previous topic View next topic Go down

Unikt bandarkiv med nationalistiska radioprogram

Post  radiogunnar on Tue 2 Oct - 14:08

Kortfattat finns inspelningar från början av 80 talet med Rolf Petterssons öppet forum.
Framstegspartiet,Sverigepartiet radio pkmf kulturföreningen Gjallarhornet,radio sd,radio idavallen.
Stockholmskanalen.

Sök på www.google.se mix88mhz kulturföreningen Gjallarhornet.
www.youtube.com sök på dalagunnar media20120615 mix88mhz

www.archive.org sök på radio nd gunnar mix88mhz

Det ligger kassettband i hundratals i stora plastlådor och pappkartonger men varje månad förs några över till ljudfiler i mp3 format.
Här hörs de förut så populära telefonväkterierna på Stockholm närradio.

Jag har erfarenhet av radioproduktion sedan 1988 men lyssnade redan från tidigt 80 tal och spelade in mängder med program och de så populära nattsändningarna.

Kulturföreningen Gjallarhornet fd Patriotiska kultur och musikföreningen pkmf har sänt radioprogram sedan 1988.
B la har föreningen sänt långa historiska föredrag om vår våra konungar mm.
Även den av pk media så förhatliga nationella musiken har spelats allt ifrån Ultima Thule till de mera radikala grupperna från b la uk och usa.
I programmen har info om tidningar och annat som utgetts av nationella grupper.
Förr fanns inte internet då hade vi radio,flygblad och klistermärken utgivning av tidningar samt möten och demonstrationer.

www.natsol.se
www.natsol.tk

Även om sidorna inte är de snyggaste så är innehållet mera av intresse!
Sprid gärna våra adresser och ladda ner mp3 ljudfilerna.
Har du egna inspelningar tar du kontakt med oss!

Det finns länkar till olika html sidor som innehåller främst mp3 filer för nedladdning det kan finnas länkar som inte fungerar.
Det finns flera bloggar som uppdateras flitigt,länkavdelningen är omfattande.

Föreningen har försäljning på http://annons1.tk föreningen arbetar helt utan bidrag från stat eller kommun.
Man kan se besökarna vilka länder de kommer ifrån man kan se hur många som läst olika inlägg.
Man kan se hur många som har laddat ner de olika mp3 ljudfilerna.

Vill du själv medverka i våra radioprogram eller vill skicka oss dina åsikter eller du kanske vill tipsa oss om din hemsida/blogg så är du välkommen.

Gör som Anna-Lena Lodenius lyssna på mix88mhz!
Målsättningen är kunskap om vår historia samt att bryta åsiktsmonopolet.
Samt att avslöja det mångetniska samhällets negativa sidor förr var Sverige ett etniskt homogent samhälle vilket innebar en trygghet.
Nationell solidaritet är själva nyckelordet för oss.
Vi vill få er att reagera och att inte vara rädda för att framföra era åsikter,vi nationella får fram våra åsikter på ett helt annat sätt främst tack vare internet.

Gunnar Andersson

radio88@bredband.net

radiogunnar

Poäng : 1854

Back to top Go down

Re: Unikt bandarkiv med nationalistiska radioprogram

Post  K. V. Pauker on Tue 2 Oct - 21:15

Fråga:

Är radioprogrammet där Lasse Lindh och Percy Brunström började slåss i direktsändning med?

Har aldrig hört det radioprogrammet. Men jag minns att jag läste ett reportage om händelsen i Aftonbladet eller möjligen Expressen. Minns bl a att sändningsteknikern skall ha sagt ”vi spelar litet musik nu för polisen är här”. I reportaget ville man också klargöra varför bråket börjat. Man satte en punkt före meningen och satte den i fetstil, ungefär så här:

• Varför började de slåss?”

Artikeln gav på så vis ett väldigt sakligt och vederhäftigt intryck. Händelsen tycktes också på detta sätt tillmätas viss dignitet.

Jag tror att det är en riktig kulturskatt du sitter på. Har för mig att närradioprogram inte sparas någonstans förutom av juridiska skäl under några år. Trotskisterna, Stoppa rasismen och dess efterföljare Expo har väl kanske sparat det mesta. Tvivlar dock att de vill dela med sig av materialet annat än för uttalat invandringsförespråkande syften. Vet inte om en forskare eller författare som ser det här som kulturhistoria skulle få ta del av det här materialet. Något typ Lasse Lindhs fanclub eller liknande hade troligen inte fått göra det (jag vet att du i och för sig själv inte alls tyckte speciellt bra om Lasse Lindh mot slutet av hans liv, utan snarare motsatsen, men det är väl en annan sak).

Noterar förresten att Lasse Lindh levde en bit in på 2000-talet. Undrar vad som hade hänt om någon hade satt honom framför en webbkamera och låtit honom hålla låda? Att kolla på en berusad Lasse Lindh framförandes politiska funderingar hade kanske rent av kunnat bli ”kult”. Om folk kan kolla på Big Brother hade man kanske kunnat kolla på Lasse Lindh. Vet dock inte om det hade varit så bra reklam för invandringsmotståndet.

Som skribent var dock Lasse Lindh, i sin genre, faktiskt jämförelsevis skicklig. I alla fall i början. Det är kanske svårt att tro om man ser filmsekvenser med honom. Minns första gången jag såg på TV. Jag gapskrattade. Detta faktum speglar väl också anledningen till att han ibland fick synas i TV-rutan.

K. V. Pauker

Poäng : 2847

Back to top Go down

Post  Ådärkomdenja on Wed 3 Oct - 21:35

Lasse Lindh har jag noll koll på. Men Lasse Lindroth däremot, det var en riktig föregångsman, utlandsurpsrung, med spetsig ironi mot svenskdravlet. Tyvärr dog han alltför ung, mer om honom här -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Lasse_Lindroth
Ådärkomdenja

Poäng : 3603

http://files.myopera.com/foolishworld/albums/667915/rotsnake.png

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Thu 4 Oct - 2:07

Usch nu måste jag tvätta ögonen. lol!
kapten havoc

Poäng : 2942

Back to top Go down

Post  Max Ronalds on Thu 4 Oct - 2:17

Ådärkomdenja wrote:Lasse Lindh har jag noll koll på. Men Lasse Lindroth däremot, det var en riktig föregångsman,

Du måste skämta?
Max Ronalds

Poäng : 2757

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 4 Oct - 5:43

Ådärkomdenja wrote:Lasse Lindh har jag noll koll på. Men Lasse Lindroth däremot, det var en riktig föregångsman, utlandsurpsrung, med spetsig ironi mot svenskdravlet. Tyvärr dog han alltför ung, mer om honom här -> http://sv.wikipedia.org/wiki/Lasse_Lindroth

Den fan hade jag helt glömt. Jag ska ärlig säga att jag tyckte så intensivt illa den djäveln. Och det helt oförklarigt. Jag har aldrig träffat eller sett han på riktigt, men jag tyckte han var vidrig. Jag kommer ihåg att när jag hörde att han dött utbröt jag i ett spontant glädjefyllt gutteralt fnitterljud.

Alfamale

Poäng : 2720

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 7 Oct - 21:47

I det fall någon tror att jag förväxlat Lasse Lindh med Lasse Lindroth så vill jag påpeka att Lasse Lindh var en helt annan person och såg helt annorlunda ut. Lasse Lindroth var adopterad från Iran (tror jag). Lasse Lindh var ca 1,50 m lång, hade åtminstone ibland någon slags små glasögon på sig och hade ett explosivt humör. Lasse Lindroth var stå upp-komiker. Lasse Lindh var väl också ofta komisk på sitt sätt, dock sannolikt inte avsiktligt.

K. V. Pauker

Poäng : 2847

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top