Erik Almqvist avgår

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Erik Almqvist avgår

Post  Barbarossa on Wed 14 Nov - 10:46

http://www.folkbladet.nu/336219/almqvist-avgar-fran-sin-post

Ja där fick sig gammelmedia "ännu en seger"
Barbarossa

Poäng : 2406

Back to top Go down

Re: Erik Almqvist avgår

Post  Alfamale on Wed 14 Nov - 11:22

Barbarossa wrote:http://www.folkbladet.nu/336219/almqvist-avgar-fran-sin-post

Helt obegripligt. 2 år gammal film som har visats förr. Zoran Ismael är skurken(som vanligt) och Almqvist får klä skott.
SD är pajaser och inte det vi behöver. Dom är ju blattar , blattelovers och blattehoror. Vad är problemet?

Alfamale

Poäng : 2778

Back to top Go down

Post  Godatider on Wed 14 Nov - 13:40

Almqvist sparkar för det första inte på fylle-personen med de viftande armarna. Han försöker endast sparka undan en burk eller flaska.

Han använder svordomar. Än sen!? Får man inte ens bli arg och brusa upp i dagens samhälle, utan att det skall målas upp skandal? "Blatte", eller "blatte-lover", är inte mer rasistiskt än att säga "svenne". "Blatte" är bara ett skällsord, för att slå ifrån sig, om motparten är invandrare med kaxig attityd. Hade han sagt, "jävla arab, du är lägre stående, och har lägre intelligens", hade det varit rasistiskt, därför att det hade beskrivit annorlunda egenskaper baserat på etnicitet.

Förbannade journalister, göra en höna av en fjäder!

Även Åkesson går för långt, när han säger att Almqvist har förbrukat sitt förtroende . Det här var 2,5 år sedan, i fyllan. Och inget brottsligt sker. Endast lite känsloutspel och svordomar från Almqvist.

Ynkedom! Försvara varandra inom partiet! Krök inte rygg! Stå upp emot journalist-packet! Och visa stolthet inför svenska folket!

Förhoppningsvis kunde Almqvist starta om inom Nationaldemokraterna. Där behöver man inte hyckla och be om ursäkt för pititesser.

Men Almqvist är för värdefull för SD. Ni ska se, att han är snart tillbaka.

Godatider

Poäng : 2071

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 14 Nov - 15:42

Mig veterligen är filmen filmad av en partikollega, hur läckte den ut ? Klantighet eller intern strid ?
Barbarossa

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Wed 14 Nov - 18:46

Ja du sa det. Snacka om att SD är medias knähund. Då var de ute ur leken för min del. Det blir väl ett "extremist"parti då De kommer iaf. aldrig vika sig för sluskmedia.
kapten havoc

Poäng : 3000

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Wed 14 Nov - 21:27

Hur som helst så blev det en dålig dag för Sverige... Almqvist ut och enorma hyllningar för "allas våran Zlatan"
Barbarossa

Back to top Go down

Post  Godatider on Wed 14 Nov - 22:06

Bara inte Amqvist tappar greppet, som William Petzäll gjorde när han blev utfryst, och börjar supa ner sig.

Fy fan vad meningslöst! För en jävla struntsak!

Nu har SD gjort sig av med två bra politiker på kort tid. De skjuter sig själva i foten.

Sverigedemokrater bedrev hetsjakt mot William Petzäll efter hans uteslutning, (genom Avpixlat t.ex.), de mobbade honom tills han föll över stupet. Och nu straffar det sig tillbaka.

Godatider

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Thu 15 Nov - 1:58

Godatider wrote:Bara inte Amqvist tappar greppet, som William Petzäll gjorde när han blev utfryst, och börjar supa ner sig.

Fy fan vad meningslöst! För en jävla struntsak!

Nu har SD gjort sig av med två bra politiker på kort tid. De skjuter sig själva i foten.

Sverigedemokrater bedrev hetsjakt mot William Petzäll efter hans uteslutning, (genom Avpixlat t.ex.), de mobbade honom tills han föll över stupet. Och nu straffar det sig tillbaka.

SD kommer att gå samma väg som NyD före dem. En mandatperiod och sedan ut igen. Efter det återgår allting till det vanliga igen. Fortsatt massinvandring men ingen som kämpar emot längre. Särskilt inte längre när kryphålet internet har blivit täppt till. Bara att återgår till att rösta på sossarna igen. Ja lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Poäng : 3811

Back to top Go down

Post  Godatider on Thu 15 Nov - 8:20

Det här nyaste med järnrören. Nu börjar t.o.m. jag tveka till. Det var kanske lite väl häftigt.

Men det är klart, när jag var runt 20, så hade jag också kunnat plocka upp ett järnrör på skoj med kompisar. Eller om jag verkligen kände mig hotad, vilket inte riktigt verkade vara fallet i den här situationen.

Det känns väldigt barnsligt och omoget. Hur gamla var de här egentligen?

Godatider

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 15 Nov - 8:31

ÄH, om du har ett gäng babbar efter dig, som enligt egen utsago är OG är ett järnrör helt befogat.
Det som är pinsamt är inte att dom kallade blattarna för babbar, dom är ju de facto det, eller bruden för hora hon har ju bevisligen flyttat med en sydamerikans halvindian till dennes hemland, ergo blattehora. Utan det faktum hur partiet reagerar gentemot den marxistkulurella median. Backande och rädda som strykhundar som tar emot skit leende och som står och ursäktar sig.

Anfall är alltid bästa försvar mot journalistkräk och babbar. Det är det enda språk dom förstår.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Godatider on Thu 15 Nov - 8:52

Alfamale wrote: hon har ju bevisligen flyttat med en sydamerikans halvindian till dennes hemland, ergo blattehora. . .

Är hon känd?

I övrigt håller jag med dig, att det största problemet i denna händelse är just det undfallna beteendet.

Godatider

Back to top Go down

Post  Godatider on Thu 15 Nov - 8:55

Original Gangsters? Jag missade det.

Godatider

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Thu 15 Nov - 19:14

Egentligen hade Jimmie Åkesson kunnat göra det mycket lättare för sig när det gäller att locka till sig fler väljare än vad han gör nu om han i stället skulle gå till väga enligt nedanstående.

En speciell kommitté bestående av färgade SD-medlemmar bildas. Kommitténs medlemmar avlönas av partikassan (kanske kan man ta litet av Jimmie Åkessons lön för detta ändamål). Kommittén får besluta om medlemmar som begått rasistiska uttalanden skall drabbas av saker som uteslutning eller att fråntas sina uppdrag. Eller i alla fall ha en rådgivande funktion i sådana frågor.

När kommittén tänkt klart på ett fall som Erik Almqvist kallar man till presskonferens. Där säger man så här:

- Vi vill egentligen inte vara medlemmar av ett parti där sådana som Erik Almqvist är med. Tyvärr är dock invandringen så skadlig för ekonomin att vi hellre tar att en figur som Almqvist babblar på om blattar och babbar, trots att vi själv är blattar och babbar, än att det här får fortsätta. Vi får också bostadsbrist, vilket också är ett slags ekonomiskt problem samt sociala problem. Invandrare som redan fått sitt permanenta uppehållstillstånd eller medborgarskap tjänar lika mycket som personer av svensk härstamning på att minska invandringen.

- Sedan tycker vi väl också att man kanske får tolerera en viss andel mer utpräglade nationalister och rasister i ett parti som SD så att man har en idealistisk kärna som inte kan köpas så lätt. Den här kärnan är väl en garanti för att partiet håller kursen och inte blir som de andra partierna. Kom ihåg att övriga partier inte tillät utomeuropéer att söka asyl före 1967. Under mellankrigstiden var det i princip stopp för all invandring. SD kan gå samma väg om det inte finns några bromsklossar. På så vis kan färgade invandrare rent krasst tjäna på om det finns en viss andel mer utpräglade nationalister och rasister i SD även om man kanske inte gillar dem så speciellt bra på det personliga planet.

Några synpunkter angående Kent Ekeroth också.

Om Åkesson kunde förmå Ekeroth att säga att han efter sin timeout modererat sin uppfattning litet om muslimer och tycker att Nalin Pekgul-"Islam" är rätt OK ur hans synpunkt sett så vore det väl kanske en fördel för SD.

Fast det som skulle ge mest röster för SD och invandringsmotståndet skulle nog vara om Ekeroth sade något typ följande:

- Jag är halvjude och hade i slutet på 30-talet i Nazityskland blivit fråntagen mitt företag om jag haft något. Innan dess hade jag inte fått studera på universitet. Under kriget skulle jag ha hamnat i koncentrationsläger och med relativt stor sannolikhet blivit avlivad där. Vidare brukade nationalister i andra europeiska länder vara rätt positivt inställda till Nazityskland (även om det fanns undantag i de norska och danska motståndsrörelserna). SD är ett parti med nationalistiska rötter. Som halvjude borde jag kanske därför vara måttligt intresserad av att stödja SD. Men varför gör jag ändå detta? Jo, därför att invandringen har en så katastrofal inverkan på Sveriges ekonomi. Jag har studerat frågan eftersom jag är civilekonom. Om inte hushållens skuldsättningsgrad ökat från 120 till 170 % av disponibel inkomst de senaste åren hade efterfrågan på varor och tjänster varit klart mindre och arbetslösheten högre. Vi har klarat sysselsättningen hyfsat genom att folk inte amorterat på sina huslån och köpt en massa varar och tjänster i stället. Men en bit in på det här året började arbetslöshetssiffrorna peka uppåt igen. Detta kostar samhället och skattebetalarna enorma pengar. Sedan har vi problem som bostadsbrist och liknande. Det här är så allvarligt att jag känner mig tvungen att stödja ett parti med nationalistiska rötter trots att jag är halvjude.

Grejer av den typ jag redovisar ovan skulle göra det mer trovärdigt för väljarna att de har pengar att tjäna på att stödja invandringskritiska partier. Idag tror väldigt många väljare att Sverige tjänar på invandringen av demografiska skäl och liknande, eller att Sverige i alla fall inte förlorar så mycket på invandringen. Därför fortsätter folk att rösta på partier som t ex moderaterna och folkpartiet trots de ändå själva i många fall privat kan uttrycka invandringskritiska åsikter.

Anledningen till att SD inte använt sig av grepp av ovanstående typ verkar vara att man tycker att det viktigaste är att människor av svensk härstamning gör sig så mycket ovän som möjligt med muslimska invandrare. Detta tycker jag inte verkar vettigt.

K. V. Pauker

Poäng : 2909

Back to top Go down

Post  Dunkelman on Thu 15 Nov - 19:35

Jag tycker att ni istället ska fundera över varför Kent Ekeroth (filmakaren) är så
”släpphänt” att han låter den här filmen hamna i offentlighetens och
fiendens ljus? Så jävla korkad tycks han inte vara i övrigt...
Dunkelman

Poäng : 3319

Back to top Go down

Post  Alfamale on Thu 15 Nov - 20:39

Dunkelman wrote:Jag tycker att ni istället ska fundera över varför Kent Ekeroth (filmakaren) är så
”släpphänt” att han låter den här filmen hamna i offentlighetens och
fiendens ljus? Så jävla korkad tycks han inte vara i övrigt...

Hans mamma säger jag bara...

Alfamale

Back to top Go down

Post  Barbarossa on Thu 15 Nov - 21:39

Varför filmade Ekeroth? Varför var dom inte anmälda för "hets"?

Kände de sig hotade och filmade i bevissyfte?, lämnade de in filmen till polisen?... fann "polisen" honom/dom oskyldiga? Läckte någon inom kåren ut filmen till media?

Många frågetecken blir det

Barbarossa

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 16 Nov - 7:43

Och känner man media rätt är det bara en början på en lång historia. Det finns nog mer, mycket mer. Och antagligen kommer dom till slut "bevisa" att Åkesson själv ljuger på något sätt. Något som Åkesson hade kunnat stoppat i sin linda om han varit lite smartare än vad han är. Hade han lagt ner sina idiotdirektiv om nolltolerans hade svaret kunna varit, "Jaha och?", när media knackat på dörren. Det kostar på att vara inställsam till pk-industrin. Det kanske han lärt sig nu. SD ska inte leka demokratur och pekpinneparti, det har dom inte råd med.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Micoway on Fri 16 Nov - 8:33

Expressen har satt fart på SD debatten.

Tycker att Åkesson är feg när han styrs av Expressens belackare.
Spännande att följa SD och se hur många procent de får nästa månad.

Varför bråkar (SD) med babianerna??

Micoway

Poäng : 2592

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 16 Nov - 9:02

Micoway wrote:Expressen har satt fart på SD debatten.

Eh va? Det är väl det han inte gör. Då skulle han skita i vad som skrivs. Han styrs ju de facto av Expressen och dito kretinmedia.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 16 Nov - 10:53

Flintskallen är naturligtvis måttligt intresserad av att media skall börja snoka i slyngeln Mördar-Eriks förehavanden. En händelse som ser ut som en tanke... Ja
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Godatider on Fri 16 Nov - 11:58

:D Stolpskottet Thomas Bodström (och tillika advokat!) tycker de kan få fängelse för att de plockade upp rören. wacko

Godatider

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 16 Nov - 13:42

Godatider wrote::D Stolpskottet Thomas Bodström (och tillika advokat!) tycker de kan få fängelse för att de plockade upp rören. wacko

Har han börjat bruka igen?

Alfamale

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Fri 16 Nov - 16:42

Micoway wrote:Expressen har satt fart på SD debatten.

For the record så tänker jag rösta på SD av den anledningen jag alltid röstat på dom pga. medias skitsnackande och översittande gentemot SD. Jag såg att han plockade upp ett stålrör det är inget anmärkningsvärt vem har inte gjort dumma saker på fyllan. Vem har inte kännt sig hotad av mörkingar på väg hem från krogen och plockat upp nåt tillhygge fall i fall.

Ditt inlägg imponerar fö. inte.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 16 Nov - 18:37

kapten havoc wrote:

For the record så tänker jag rösta på SD av den anledningen jag alltid röstat på dom pga. medias skitsnackande och översittande gentemot SD. Jag såg att han plockade upp ett stålrör det är inget anmärkningsvärt vem har inte gjort dumma saker på fyllan. Vem har inte kännt sig hotad av mörkingar på väg hem från krogen och plockat upp nåt tillhygge fall i fall.

Jag tror inte en sekund att denna Expressenledda krigsförklaring kommer leda till något annat än ökat stöd för SD. Expressen, Expo, TV4, SVT har ju alltid tidigare visat sig att gå för långt i sin iver att sänka SD. Det lär dom göra denna gång också. Det är inte MENSA matrial som står bakom denna jakt, heller, får jag väl tillägga.

Alfamale

Back to top Go down

Post  Alfamale on Fri 16 Nov - 18:41

Robin Shadowes wrote:Flintskallen är naturligtvis måttligt intresserad av att media skall börja snoka i slyngeln Mördar-Eriks förehavanden. En händelse som ser ut som en tanke... Ja

Menar du Reinfeldt då eller? Någonstans hörde jag att det tydligen skall finnas bilder på Reinfeldt som slåss. Och inte grabben då utan landsfadern. Nu skulle vara lägligt att den kom filmen fram...

Alfamale

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Fri 16 Nov - 20:29

Alfamale wrote:
Robin Shadowes wrote:Flintskallen är naturligtvis måttligt intresserad av att media skall börja snoka i slyngeln Mördar-Eriks förehavanden. En händelse som ser ut som en tanke... Ja

Menar du Reinfeldt då eller? Någonstans hörde jag att det tydligen skall finnas bilder på Reinfeldt som slåss. Och inte grabben då utan landsfadern. Nu skulle vara lägligt att den kom filmen fram...

Den videon vill jag också se. Helt säker på att de skulle go viral som det heter dom läckte ut. Vem fan vill inte se självaste neger-kungen fajtas? lol
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  Godatider on Sat 17 Nov - 4:12

Alfamale wrote:. . .
Anfall är alltid bästa försvar mot journalistkräk och babbar. Det är det enda språk dom förstår.

Betyder det, för att driva situationen till sin spets, att någon form av fascism är bättre än demokrati? Och med fascism menar jag då ett samhälle där man i grunden, på eget bevåg, tar sig friheter till eget försvar och samhällsförändrande handlingar, utan att först låta en fullständig demokratisk process ha sin gång? Därför att den demokratiska gången är alltför trög.

Media i Sverige bedriver en slags fascism, en åsiktsfascism mot oliktänkande i vårt land. För att bringa klarhet i den här diskussionen om var vi egentligen står, är fascism bästa försvar mot detta? Eller ska man rätta sig i ledet, och vänta ut en demokratisk process?

Godatider

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 17 Nov - 7:02

Godatider wrote:

Betyder det, för att driva situationen till sin spets, att någon form av fascism är bättre än demokrati? Och med fascism menar jag då ett samhälle där man i grunden, på eget bevåg, tar sig friheter till eget försvar och samhällsförändrande handlingar, utan att först låta en fullständig demokratisk process ha sin gång? Därför att den demokratiska gången är alltför trög.

Media i Sverige bedriver en slags fascism, en åsiktsfascism mot oliktänkande i vårt land. För att bringa klarhet i den här diskussionen om var vi egentligen står, är fascism bästa försvar mot detta? Eller ska man rätta sig i ledet, och vänta ut en demokratisk process?

Du kan väl inte påstå med all vilja i världen att vi lever i ett öppet demokratiskt samhälle idag? Inte ens en fungerande representativ. Vi har redan en typ av fascistsamhälle, dock inte fullt ut men med politiskt, yrkesmässigt, och sociala tabun mobbar politiker och "samhällsbärare" medlemmar ur ursprungsbefolkningen. Inte bara från media utan även direkt från talarstolen. I riksdagen dikterar åsiktsmaskineriet och svenskfientligehten ut sina dekret ut helt öppet om vad en svensk ska tro tycka och tänka. Varför inte ta steget fullt ut och slå ihjäl kretinerna?

Alfamale

Back to top Go down

Post  Godatider on Sat 17 Nov - 9:30

Alfamale wrote:

Du kan väl inte påstå med all vilja i världen att vi lever i ett öppet demokratiskt samhälle idag? . . .

Nej, absolut inte. Det var förenklat av mig, att endast nämna media i sammanhanget. Fler samhällsinstutitioner är naturligtvis inblandade i detta åsikts-fascistoida maktmissbruk.

Men min poäng var hurvida man själv bör ge efter för en sådan tillvägagång. Det verkar ju tabu att ens tala om. Under de gångna tio år som SD stadigt vuxit fram, så har det skett genom att vi alla aktivt ropat, "Demokrati! Demokrati! Demokrati!"

Jimmie Åkesson är nog smartare än vi vill erkänna. Hans nya "nolltollernas" kan mycket väl vara enda vägen för att nå fram till de allra bredaste lagren av svenskarna. Kanske han klarar makten rätt och slätt med renodlad demokrati.

Eller är situationen så illa och allvarlig, att demokrati inte räcker till för att rädda vårt samhälle? Att vi måste ta till hårdare tag (det förbjudna ordet "fascism"), för att komma nån vart?

Godatider

Back to top Go down

Post  Micoway on Sat 17 Nov - 10:34

Kan inte rösta på SD eftersom de tycker illa om våra urinnevånare samerna.
Funderar på ND om de finns kvar till nästa val?
Micoway

Poäng : 2592

Back to top Go down

Post  Godatider on Sat 17 Nov - 10:57

Micoway wrote:

Vad tycker ND om samerna då?

Om ND håller fast vid sina riktlinjer, så kommer jag rösta på dem, på grund av att de är snällare mot djur än vad SD är. SD har ingen äkta konsekvent värdegrund som jag ser det. De jagar mest efter maximalt antal röster, på ett populistiskt beräknande sätt. Jimmie Åkesson, Björn Söder, och Sven-Olof Sällström, som styr partiet, är materialister, utan empati. Pengar och ekonomi får styra i slutändan. De bryr sig inte om den ociviliserade hanteringen av minkar, som är rent djurplågeri (i England har den helt förbjudits). De bryr sig inte om att Sverige importerar pälskläder från strypta hundar och katter. Och de bryr sig inte heller om den bristfälliga djurhanteringen för importerat kött. Tyvärr är det så. :/ Och det går aldrig att rättfärdiga, hur mycket dessa herrar än trasslar in sig i ursäkter och förskönande omskrivningar.

Godatider

Back to top Go down

rösta

Post  Erk Swede on Sat 17 Nov - 11:59

Micoway wrote:

Ingen tycker illa om Samerna,däremot om renägarna,ett parasiterande särintresse inom den samiska kulturen!!
Erk Swede

Poäng : 2504

Back to top Go down

seger

Post  Erk Swede on Sat 17 Nov - 12:02

Barbarossa wrote:http://www.folkbladet.nu/336219/almqvist-avgar-fran-sin-post

Det lär nog visa sig vara en pyrrhusseger trots allt!!
Några SDtoppar försvinner tillfälligt,men media visar vilka subjektiva o partiska kräk man är,samtidigt som SD sypatisörerna svetsas samman ännu mer.
Erk Swede

Poäng : 2504

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sat 17 Nov - 13:53

Alfamale wrote:
Godatider wrote:

Du kan väl inte påstå med all vilja i världen att vi lever i ett öppet demokratiskt samhälle idag? Inte ens en fungerande representativ. Vi har redan en typ av fascistsamhälle, dock inte fullt ut men med politiskt, yrkesmässigt, och sociala tabun mobbar politiker och "samhällsbärare" medlemmar ur ursprungsbefolkningen. Inte bara från media utan även direkt från talarstolen. I riksdagen dikterar åsiktsmaskineriet och svenskfientligehten ut sina dekret ut helt öppet om vad en svensk ska tro tycka och tänka. Varför inte ta steget fullt ut och slå ihjäl kretinerna?

Jag är också inne på samma väg. Att det har gått för långt för att lösas på parlamentarisk väg. Men hur organisera oss utan att SÄPO kommer och lägger näsan i blöt? Föreställ er vad 100 svenska Breivikare skulle kunna göra. Var för sig förmodligen inte mer än att stärka det kulturmarxistiska etablissemanget men som en enda järnnäve slå till vid korrekt tidpunkt och bunta ihop och slå ihjäl hela byket.
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 17 Nov - 14:42

Måste lägga till några synpunkter.

Problemet med Almqvist är väl att han förutom att han använt sig av olämpligt språkbruk à la f d SSU-ordföranden Anna Sjödin också verkar ha betett sig falskt och ohederligt.

När det gäller Kent Ekeroth så framstår han väl som rätt falsk och ohederlig med tanke på filmredigeringarna. Kanske kan han också förknippas med Almqvists attityd eftersom han är en del av gänget under hela händelseförloppet och även han beväpnar sig med ett metallrör (själv tror jag dock att de behövt dem om någon kallat på AFA:iter via mobilen).

Så hur skall Åkesson göra om han är smart?

Min gissning är att det kanske kan vara knepigt att sätta upp Almqvist på valsedeln inför nästa riksdagsval även om man lyckas trumma ihop någon kommitté med färgade personer som får säga att de ekonomiska konsekvenserna av att släppa in fler invandrare som kommit efter dem själva eller deras föräldrar är så pass allvarliga att de kan tänka sig att vara med i ett parti där en sådan som Almqvist är med. Almqvist framstår ju inte bara som rasistisk utan även som falsk och ohederlig. Däremot kan det säkert vara en bra idé att ha en kommitté med färgade personer som får säga att de ekonomiska konsekvenserna av invandringen är så pass allvarliga att de tycker att detta är värre än när det kommer avslöjanden om diverse uttalanden av SD-företrädare och att detta borde få folk att inse hur allvarliga de ekonomiska konsekvenserna av invandringen är. Med en sådan kommitté minskar man också riskerna för utpressning i det fall olämpliga uttalanden av andra SD:are skulle finnas inspelade. Man kan ju fråga sig varför de här filmerna läcktes till Expressen. Tidsmässigt sammanfaller publiceringen av filmerna väldigt bra med en markant uppgång för SD i opinionen nyligen. Men det kan kanske också vara fråga om en varning till andra som man har hållhakar på. Genom att inrätta någon slags kommitté bestående av färgade personer som får agera enligt ovanstående skulle man kanske kunna minska problemet med eventuella hållhakar. Jag tror också som sagt att detta skulle vara ett väldigt bra sätt att göra invandringens kostnader trovärdiga för en bredare allmänhet. Många tror idag att politikerna släpper in invandrare för att förbättra ekonomin (fler yngre människor = mer arbetade timmar och inte mer arbetslöshet t ex) eller att det är fråga om uppriktig humanism och inte om att ändra sammansättningen av väljarkåren (OK, det finns gott om naiva idealister i riksdagen också som tror att asyltrafiken handlar om ädla rättsprinciper, men för affärsmässigt tänkande politiker som t ex Reinfeldt och Jan Björklund är definitivt fråga om att förändra väljarkårens sammansättning).

Min gissning är väl att Almqvist inte kommer att lämna sin riksdagsplats om han blir utesluten eller går ur SD frivilligt. Jag antar också att det blir knepigt för honom att hitta ett nytt jobb med 55 000 :- i månaden efter att han lämnat riksdagen. Jag tvivlar också på att någon kommer att erbjuda honom ett nytt, hyfsat jobb typ det Anna Sjödin fick efter att hon fick avgå som SSU-ordförande. Men kanske skulle SD tjäna på att genom kontakter försöka greja honom ett hyfsat jobb efter att han slutar i riksdagen. Jag tror dock inte att Almqvist har någon bra förhandlingsposition. Ett hot om att gå med i ND är t ex knappast något Åkesson är rädd för. ND kan nog maximalt knapra ihop en halv eller en procent i riksdagsval även om de själva kanske tror att de kan få 10 %. Almqvist skulle nog bara skada sig själv genom att gå med i ND.

Sedan har vi Kent Ekeroth.

Kent Ekeroth är onekligen en man med stor röstindragar-potential p g a att han är halvjude. Hittills verkar dock vare sig han själv eller SD ha velat använda sig av det kortet. Om Åkesson är smart erbjuder han kanske Ekeroth följande deal: Ekeroth utesluts inte men får inte delta i riksdagsgruppens sammanträden under några månader. Dörren hålls också öppen för att han får stå på valbar plats inför nästa riksdagsval. Motprestationen från Ekeroth får bli att han skriver under en folder och en annons som kan användas i tidningar, på nätet och i TV-reklam där han säger att han är med i ett parti som SD trots de faktorer jag nämnde i mitt tidigare inlägg eftersom invandringen har en så pass katastrofal inverkan på ekonomin. Ekeroth får också lov att underteckna en artikel som får publiceras i någon SD-publikation och gärna i någon större dagstidning där han säger att islam av Nalin Pekgul-typ inte är något större problem och att de flesta muslimer i Sverige är sansade människor även om de har andra åsikter än han själv (jag vet inte om han ändå skall få slänga med något tjyvnyp mot Nalins brorsa Kurdo Baksi som hävdade att profeten Muhammeds förehavanden med 9-åriga Aisha var legitimt eftersom de var gifta, kanske tvekar jag eftersom jag nästan tycker synd om Kurdo, jag tror faktiskt att han själv skulle tycka att det var taskigt och genant att bädda ner en 9-åring i sin egen säng och sedan stoppa in snorren i henne).

Om Kent Ekeroth inte vill gå med på ovanstående så har man väl nu ett hyfsat tillfälle att bli av med honom. Om man samtidigt utesluter Gustav Kasselstrand och andra pro-palestinier så minskar man väl också risken för att Ekeroth skall få trovärdighet för ett påstående typ att han skulle ha blivit utesluten (och i framtiden blir av med 55 000-kronorslönen) p g a att han är halvjude.

En delikat fråga är förstås vad som är smartast av Åkesson att göra om Ekeroth själv läckt filmsnuttarna där Almqvist kläcker ur sig litet saker. Själv tror jag faktiskt att det i så fall ändå är smartast att inte utesluta honom om han skriver under en folder och en annons av den typ jag efterlyser. Backar han senare, och tar tillbaka godkännandet av foldern/annonsen, så antar jag att detta i så fall sänder ett budskap till allmänheten om att man inte kan lita på individer med judiskt påbrå om det är fråga om svenska, nationella intressen. Speciellt om man lyckas få några färgade att skriva på för en liknande folder och en liknande annons.

Måste också än en gång påpeka att jag tror att Åkesson i en kommitté bestående av några färgade SD:are skulle kunna ha en bra försäkring mot att filmer och inspelningar liknande de Expressen publicerat skulle kunna användas för utpressningsändamål nu när Åkesson deklarerat ”nolltolerans”. Jag tror att risken finns för att fler SD:are än Almqvist kläckt ur sig dumheter, speciellt med tanke på att flera ledande SD:are, eventuellt även Åkesson själv, sjöng med i sången om ”blodet rann, Palme han försvann”. Med sådana sångtexter tycker jag inte att det verkar helt otroligt att några fler SD:are någon gång kläckt ur sig något typ ”svartskalle”, ”blatte” eller ”babbe”.

Jag måste också säga att jag inte riktigt tror på Åkessons projekt att försöka göra SD till ett nästan rumsrent parti typ Ny Demokrati. Jag tror också att antalet röster blir fler om man i stället snarare satsar på att låta färgade personer säga att man stödjer partiet p g a invandringens katastrofala ekonomiska inverkan trots att det finns personer i partiet man inte gillar. Däremot är det väl sant att det blir lättare att rekrytera bra kandidater till valsedlarna och behålla ledamöter i kommunfullmäktige om partiet blir mer rumsrent. Jag tror dock att Åkessons möjligheter att påverka den biten är mindre än möjligheterna att verkligen få in i skallen på folk att invandringen kostar stora pengar och att det finns pengar att tjäna på att stödja andra partier än invandringsförespråkande partier. Detta innebär dock inte att jag tycker att det är dumt av Åkesson att försöka hålla sig med en medlemskår som inte använder sig av nedvärderande uttryck mot andra folkgrupper. Jag tror tvärtom att det är väldigt bra för personer av svensk härstamning om politiker som upplevs vara dessas specifika företrädare inte gör sig ovän i onödan med redan befintliga invandrare i Sverige. Av denna anledning har jag också i åratal här på Exilen efterlyst andra partier än SD, utan fläckat förflutet, som invandringskritiska alternativ. Men det är ju en annan historia.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 17 Nov - 15:12

Robin Shadowes wrote:
Alfamale wrote:
Godatider wrote:

Jag är också inne på samma väg. Att det har gått för långt för att lösas på parlamentarisk väg. Men hur organisera oss utan att SÄPO kommer och lägger näsan i blöt? Föreställ er vad 100 svenska Breivikare skulle kunna göra. Var för sig förmodligen inte mer än att stärka det kulturmarxistiska etablissemanget men som en enda järnnäve slå till vid korrekt tidpunkt och bunta ihop och slå ihjäl hela byket.

100 Breivikare skulle inte kunna åstadkomma något alls förutom att ha ihjäl runt 8000 pers.

Och även om Breivikarna skulle lyckas med någon slags statskupp så är ju risken då stor för militärt ingripande från andra länder. Jag tror inte att det skulle hjälpa att Breivik själv var antinazist och anförde norska motståndsmän under kriget som förebilder.

Jag tror också att eventuella attentatsmän skulle bli betraktade som psykfall och bli flitigt analyserade på Flashback.

En annan möjlig konsekvens är att det med fler Breivik-liknande attentat då skulle framstå som mer legitimt att begå attentat mot invandringsmotståndare. Vad skulle du själv tycka om någon socialdemokratisk polis valde att titta åt sidan när någon AFA:it slog in skallen på dig? Och vad skulle AFA:iterna göra om de visste att det var fritt fram?

Sedan är frågan vad du tycker om en figur som socialdemokraten Hans Hagnell (landshövding i Gävleborgs län från runt 1970 till 1986 och dessförinnan riksdagsledamot och chefsekonom på Metall). Utan honom är det väl tveksamt om arbetskraftsinvandringen hade stoppats år 1971 (Alliansregeringen och Miljöpartiet gjorde ju arbetskraftsinvandringen helt fri igen häromåret). Som landshövding protesterade han också mot att att Gävleborg skulle ta emot flyktingar och anförde Södertälje som ett varnande exempel. Det går säkert också att hitta Hans Hagnellar i andra partier också. Framlidne riksdagsledamoten Sten Andersson (m) är väl ett sådant exempel, antar jag.

När det gäller frågan om vad lösningen då är så är mitt svar att det finns lägen då folkgrupper ligger så pass risigt till att det inte går att göra så mycket. Ta kulakerna och intelligentian i Ukraina på 30-talet t ex. De kunde inte göra så mycket. Indianer i Amerika har ju emellanåt råkat illa ut. I vilket fall som helst kan man väl konstatera att de trängts tillbaka som folkgrupp. Men de har väl i huvudsak lyckats undvika att bli avrättade. På senare tid har de också beviljats casino-privilegier i USA. Om framtidens eventuella, kvarvarande befolkning av svensk härstamning lyckas utverka casino-privilegier åt sig själva så har de väl lyckats bra. Om de beter sig illa mot andra folkgrupper och gör saker typ att omringa prärievagnar och tjoa "leve Anders Behring Breivik!" så antar jag väl dock att risken finns att det kommer cowboys eller kavallerister som skjuter ner dem.

Ytterligare en aspekt på det hela är att människor av svensk härstamning generellt verkar rätt ointresserade av att bevara sin härstamningsgrupp. Hittar man en snygg person av motsatt kön så skaffar man i regel barn med vederbörande. Så förutom att skjuta ner "kulturmarxister" så har du också problemet att personer av svensk härstamning generellt, när det kommer till kritan, är tämligen ointresserade av att bevara sin härstamningsgrupp.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 17 Nov - 17:46

Det var ju en dyster framtidssyn. Vi får hoppas att svensken i gemen tar sig i kragen då. Men att jämföra svenskar med indianer känns lite skevt. Lika skevt blir det att jämföra majoritetsbefolkningen med en minoritet som kulaker. Sannolikheten att kunna svälta ut och avrätta sveriges majoritestbefolkning till förmån för blatteriet kan nog avföras de närmaste 50-70 åren. SEN kanske det blir aktuellt, då vi inte längre har den statusen, men nu är nu. Än finns det tid.
Jag är nog inte ensam om att känna ett inre ilska och glöd. Att leva i mitt fädernes land utan att ha något att säga till om är inte en option. Jag kan tänka mig göra hyfsat mycket för att undvika en apokalypsisk framtid, för mina barns skull.

Alfamale

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sat 17 Nov - 17:51

K. V. Pauker wrote:
Robin Shadowes wrote:
Alfamale wrote:
Godatider wrote:

100 Breivikare skulle inte kunna åstadkomma något alls förutom att ha ihjäl runt 8000 pers.

Och även om Breivikarna skulle lyckas med någon slags statskupp så är ju risken då stor för militärt ingripande från andra länder. Jag tror inte att det skulle hjälpa att Breivik själv var antinazist och anförde norska motståndsmän under kriget som förebilder.

Jag tror också att eventuella attentatsmän skulle bli betraktade som psykfall och bli flitigt analyserade på Flashback.

En annan möjlig konsekvens är att det med fler Breivik-liknande attentat då skulle framstå som mer legitimt att begå attentat mot invandringsmotståndare. Vad skulle du själv tycka om någon socialdemokratisk polis valde att titta åt sidan när någon AFA:it slog in skallen på dig? Och vad skulle AFA:iterna göra om de visste att det var fritt fram?

Sedan är frågan vad du tycker om en figur som socialdemokraten Hans Hagnell (landshövding i Gävleborgs län från runt 1970 till 1986 och dessförinnan riksdagsledamot och chefsekonom på Metall). Utan honom är det väl tveksamt om arbetskraftsinvandringen hade stoppats år 1971 (Alliansregeringen och Miljöpartiet gjorde ju arbetskraftsinvandringen helt fri igen häromåret). Som landshövding protesterade han också mot att att Gävleborg skulle ta emot flyktingar och anförde Södertälje som ett varnande exempel. Det går säkert också att hitta Hans Hagnellar i andra partier också. Framlidne riksdagsledamoten Sten Andersson (m) är väl ett sådant exempel, antar jag.

När det gäller frågan om vad lösningen då är så är mitt svar att det finns lägen då folkgrupper ligger så pass risigt till att det inte går att göra så mycket. Ta kulakerna och intelligentian i Ukraina på 30-talet t ex. De kunde inte göra så mycket. Indianer i Amerika har ju emellanåt råkat illa ut. I vilket fall som helst kan man väl konstatera att de trängts tillbaka som folkgrupp. Men de har väl i huvudsak lyckats undvika att bli avrättade. På senare tid har de också beviljats casino-privilegier i USA. Om framtidens eventuella, kvarvarande befolkning av svensk härstamning lyckas utverka casino-privilegier åt sig själva så har de väl lyckats bra. Om de beter sig illa mot andra folkgrupper och gör saker typ att omringa prärievagnar och tjoa "leve Anders Behring Breivik!" så antar jag väl dock att risken finns att det kommer cowboys eller kavallerister som skjuter ner dem.

Ytterligare en aspekt på det hela är att människor av svensk härstamning generellt verkar rätt ointresserade av att bevara sin härstamningsgrupp. Hittar man en snygg person av motsatt kön så skaffar man i regel barn med vederbörande. Så förutom att skjuta ner "kulturmarxister" så har du också problemet att personer av svensk härstamning generellt, när det kommer till kritan, är tämligen ointresserade av att bevara sin härstamningsgrupp.

Ja det är mycket möjligt att du har rätt, ja tom. sannolikt. Men då har folk åtminstone försökt att stoppa den arabiska ockupationen av våra länder. Man kan iaf. känna nån sorts stolthet över sina landsmän.
kapten havoc

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 17 Nov - 17:58

Alfamale wrote:Det var ju en dyster framtidssyn. Vi får hoppas att svensken i gemen tar sig i kragen då. Men att jämföra svenskar med indianer känns lite skevt. Lika skevt blir det att jämföra majoritetsbefolkningen med en minoritet som kulaker. Sannolikheten att kunna svälta ut och avrätta sveriges majoritestbefolkning till förmån för blatteriet kan nog avföras de närmaste 50-70 åren. SEN kanske det blir aktuellt, då vi inte längre har den statusen, men nu är nu. Än finns det tid.
Jag är nog inte ensam om att känna ett inre ilska och glöd. Att leva i mitt fädernes land utan att ha något att säga till om är inte en option. Jag kan tänka mig göra hyfsat mycket för att undvika en apokalypsisk framtid, för mina barns skull.

Kulakerna var ukrainare, liksom intelligentian i Ukraina. Detta var ett exempel på när det går riktigt illa för en befolkning och inte kan göra något åt detta. Detta var min poäng. Personer av svensk härstamning är idag inte utsatta för ett hot om att samma sak kan hända dem och kommer sannolikt inte att vara det i framtiden (det är i alla fall min gissning). Större likheter finns väl dock när det gäller maktlösheten. Notera dock att de allra flesta människorna i Sverige av svensk härstamning inte skulle uppleva någon maktlöshet om de skulle läsa mitt inlägg ovan. De bryr sig nämligen inte om ifall deras härstamningsgrupp försvinner eller om deras härstamningsgrupp inte kommer att ha någon makt som grupp i sitt eget land. Man tänker inte på det viset. Mitt intryck är vidare att en hel del invandringsmotståndare inte riktigt vill inse hur deras stamfränder tänker och känner.

Däremot tror jag som sagt att invandringskritiska partier skulle kunna få fler röster om folk skulle inse att invandringen är en fråga av avgörande ekonomisk betydelse och att de skulle kunna undvika materiella nackdelar genom att rösta på andra partier än de som förespråkar invandring.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Alfamale on Sat 17 Nov - 18:43

K. V. Pauker wrote:
Alfamale wrote:Det var ju en dyster framtidssyn. Vi får hoppas att svensken i gemen tar sig i kragen då. Men att jämföra svenskar med indianer känns lite skevt. Lika skevt blir det att jämföra majoritetsbefolkningen med en minoritet som kulaker. Sannolikheten att kunna svälta ut och avrätta sveriges majoritestbefolkning till förmån för blatteriet kan nog avföras de närmaste 50-70 åren. SEN kanske det blir aktuellt, då vi inte längre har den statusen, men nu är nu. Än finns det tid.

Kulakerna var ukrainare, liksom intelligentian i Ukraina. Detta var ett exempel på när det går riktigt illa för en befolkning och inte kan göra något åt detta. Detta var min poäng. Personer av svensk härstamning är idag inte utsatta för ett hot om att samma sak kan hända dem och kommer sannolikt inte att vara det i framtiden (det är i alla fall min gissning). Större likheter finns väl dock när det gäller maktlösheten. Notera dock att de allra flesta människorna i Sverige av svensk härstamning inte skulle uppleva någon maktlöshet om de skulle läsa mitt inlägg ovan. De bryr sig nämligen inte om ifall deras härstamningsgrupp försvinner eller om deras härstamningsgrupp inte kommer att ha någon makt som grupp i sitt eget land. Man tänker inte på det viset. Mitt intryck är vidare att en hel del invandringsmotståndare inte riktigt vill inse hur deras stamfränder tänker och känner.

Däremot tror jag som sagt att invandringskritiska partier skulle kunna få fler röster om folk skulle inse att invandringen är en fråga av avgörande ekonomisk betydelse och att de skulle kunna undvika materiella nackdelar genom att rösta på andra partier än de som förespråkar invandring.

Där har du en poäng och orsaken kan ju härledas till den vidrigt och utstuderade hjärntvätt vårt folk utsatts för de senaste 40 åren. I god DDR stil. Men kan man vagga i folk i fiktiv trygg dvala kan man också väcka dom. En riktigt dålig ekonomi kan lösa det problemet. Vi kan snart vara där.

Alfamale

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 17 Nov - 18:45

kapten havoc wrote:
K. V. Pauker wrote:
Robin Shadowes wrote:
Alfamale wrote:
Godatider wrote:

Ja det är mycket möjligt att du har rätt, ja tom. sannolikt. Men då har folk åtminstone försökt att stoppa den arabiska ockupationen av våra länder. Man kan iaf. känna nån sorts stolthet över sina landsmän.

Du menar att du skulle känna stolthet om 100 pers till gjorde som Anders Behring Breivik och for någonstans och mejade ner en massa SSU:are. Oj, oj, oj. Jag tror knappast du hittar någon sverigedemokrat som tycker så (även om några sjöng "blodet rann, Palme han försvann" vissla ) eller ens någon nationaldemokrat som tycker så. Och nazisterna har ju tagit avstånd från Behring Breivik eftersom han var "sionist" och stödde den antinazistiska motståndsrörelsen under kriget.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Godatider on Sat 17 Nov - 18:47

K. V. Pauker wrote:

Det där stämmer nog inte riktigt. De allra flesta söker sig till, och bildar par med, någon som är kulturellt/etniskt närstående. Det är ganska vanligt med par där den ena är ljushårig och den andra mer mörkhårig, men oftast tillhör de ändå samma kulturella etnicitet. Däremot känner nog de flesta svenskar tanken på en relation med en neger eller arab motbjudande, och det är också ovanligt med såna gränsöverskridningar. Det förekommer mest bland svenska tjejer som hjärntvättats till vara nån slags Florence Nightingale i mångkulturalismens tjänst.

Godatider

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 17 Nov - 19:06

Alfamale wrote:
K. V. Pauker wrote:

Där har du en poäng och orsaken kan ju härledas till den vidrigt och utstuderade hjärntvätt vårt folk utsatts för de senaste 40 åren. I god DDR stil. Men kan man vagga i folk i fiktiv trygg dvala kan man också väcka dom. En riktigt dålig ekonomi kan lösa det problemet. Vi kan snart vara där.

Det tror inte jag. Folk blandades ju även på stenåldern och järnåldern när den genomsnittliga levnadsstandarden var långt under svensk socialbidragsnivå. Ta t ex nuvarande Finland för 2500-4000 år sedan när folk från Centralasien med sneda ögon kom dit och blandades upp med människor som sannolikt påminde om letter och litauer. Folk verkar då inte ha brytt sig om att deras avkomma fick litet snedare ögon och ibland mörkt hår som centralasiaterna. Dagens finnar har ca 20 % centralasiatiskt blod och talar ett centralasiatiskt språk som tillhör den uralska språkstammen. På motsvarande sätt bryr sig oblandade svenskar från Småland och Västergötland inte om att deras avkomma ser litet asiatisk ut om de skaffar barn med någon som är adopterad från Sydkorea. Det finns en del som inte vill skaffa barn med personer från Asien. Mitt intryck är dock att dessa är i minoritet. Och om en asiatisk partner innebär att man får knulla eller får bilda familj eller en mer attraktiv partner än annars så kanske man struntar i att man känner litet motvilja mot rasblandning. Jag känner i alla fall till ett exempel på det sistnämnda. Och efter någon generation när blandningen inte längre syns så bryr sig så gott som ingen om den asiatiska delhärstamningen. Dagens svenska nationalister bryr sig inte ens om de 20 % som finnar bär på. Inte ens nazister verkar bry sig om detta trots att blandäktenskap med finnar och ungrare (även de talar ett finsk-ugriskt språk) var förbjudet i Nazityskland och för tyskar baserade hos allianspartnern Finland under 2:a världskriget.

Mitt intryck är f ö att mycket av motståndet mot arabisk invandring handlar om att man retar sig på att "araberna tar våra tjejer". Kvinnor brukar tycka att ju mer olika karlar är jämfört med dem själva, desto mer maskulina och attraktiva är de. Män som ser detta och inte får knulla blir då motståndare mot arabisk invandring. Eller så plockar de hit en thailändska (fast de kan ju fortsätta vara mot arabisk invandring i alla fall).

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sat 17 Nov - 19:21

Godatider wrote:
K. V. Pauker wrote:

Det där stämmer nog inte riktigt. De allra flesta söker sig till, och bildar par med, någon som är kulturellt/etniskt närstående. Det är ganska vanligt med par där den ena är ljushårig och den andra mer mörkhårig, men oftast tillhör de ändå samma kulturella etnicitet. Däremot känner nog de flesta svenskar tanken på en relation med en neger eller arab motbjudande, och det är också ovanligt med såna gränsöverskridningar. Det förekommer mest bland svenska tjejer som hjärntvättats till vara nån slags Florence Nightingale i mångkulturalismens tjänst.

Jag har väl berört det du pratar om i mitt inlägg ovan. Mitt intryck är väl snarare att kvinnor har en preferens för män som är så olika dem själva som möjligt. Mitt intryck är också att detta snarast är ett biologiskt fenomen (som kanske bottnar i att naturen velat undvika inavel, vilket i senare tid med förbättrade kommunikationer inneburit en preferens för män från andra världsdelar). Det är antagligen därför det varit så pass lätt för arabiska och afrikanska män att hitta relativt attraktiva svenska kvinnor trots en i genomsnitt sämre ekonomi än svenska män. Jag minns att tidningarna på 1800-talet skrev att Reinfeldts afrikanske förfader tedde sig speciellt attraktiv för kvinnorna p g a "sin chokladbruna färg". Ändå betraktades färgade under andra halvan av 1800-talet nästan som apor i Sverige i både media och bland allmänheten.

Och när det gäller män så har de generellt en stark preferens för yngre kvinnor och fysiskt attraktiva kvinnor. De har också i snitt en kvantitativt större sexuell aptit än kvinnor. Yngre kvinnor från Thailand som p g a en stark vilja att få stanna i landet inte säger nej till sex morgon, middag och kväll blir då sannolikt väldigt attraktiva för svenska män, speciellt för män med en osedvanligt stark och obändig könsdrift.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  Robin Shadowes on Sun 18 Nov - 10:30

Vill dom slå in min skalle så får dom väl göra det då. Precis som i fallet med kulakerna du nämnde är det inte så mycket jag kan göra åt saken. Vi tycks bara vara en ytterst liten klick som vill bevara Sverige svenskt. de flesta verkar vilja bli uppblandade så snabbt som möjligt. kan bara hoppas innerligt att jag inte återföds i det här jävla skitlandet i mitt nästa liv. helst inte alls på den här planeten om jag får bestämma själv. med min karma blir jag väl säkert arab eller zoomalier istället. Gråter
Robin Shadowes
Leg. Vampür

Back to top Go down

Post  K. V. Pauker on Sun 18 Nov - 11:34

K. V. Pauker wrote:

Måste lägga till några synpunkter.

Problemet med Almqvist är väl att han förutom att han använt sig av olämpligt språkbruk à la f d SSU-ordföranden Anna Sjödin också verkar ha betett sig falskt och ohederligt.

När det gäller Kent Ekeroth så framstår han väl som rätt falsk och ohederlig med tanke på filmredigeringarna. Kanske kan han också förknippas med Almqvists attityd eftersom han är en del av gänget under hela händelseförloppet och även han beväpnar sig med ett metallrör (själv tror jag dock att de behövt dem om någon kallat på AFA:iter via mobilen).

Så hur skall Åkesson göra om han är smart?

Min gissning är att det kanske kan vara knepigt att sätta upp Almqvist på valsedeln inför nästa riksdagsval även om man lyckas trumma ihop någon kommitté med färgade personer som får säga att de ekonomiska konsekvenserna av att släppa in fler invandrare som kommit efter dem själva eller deras föräldrar är så pass allvarliga att de kan tänka sig att vara med i ett parti där en sådan som Almqvist är med. Almqvist framstår ju inte bara som rasistisk utan även som falsk och ohederlig. Däremot kan det säkert vara en bra idé att ha en kommitté med färgade personer som får säga att de ekonomiska konsekvenserna av invandringen är så pass allvarliga att de tycker att detta är värre än när det kommer avslöjanden om diverse uttalanden av SD-företrädare och att detta borde få folk att inse hur allvarliga de ekonomiska konsekvenserna av invandringen är. Med en sådan kommitté minskar man också riskerna för utpressning i det fall olämpliga uttalanden av andra SD:are skulle finnas inspelade. Man kan ju fråga sig varför de här filmerna läcktes till Expressen. Tidsmässigt sammanfaller publiceringen av filmerna väldigt bra med en markant uppgång för SD i opinionen nyligen. Men det kan kanske också vara fråga om en varning till andra som man har hållhakar på. Genom att inrätta någon slags kommitté bestående av färgade personer som får agera enligt ovanstående skulle man kanske kunna minska problemet med eventuella hållhakar. Jag tror också som sagt att detta skulle vara ett väldigt bra sätt att göra invandringens kostnader trovärdiga för en bredare allmänhet. Många tror idag att politikerna släpper in invandrare för att förbättra ekonomin (fler yngre människor = mer arbetade timmar och inte mer arbetslöshet t ex) eller att det är fråga om uppriktig humanism och inte om att ändra sammansättningen av väljarkåren (OK, det finns gott om naiva idealister i riksdagen också som tror att asyltrafiken handlar om ädla rättsprinciper, men för affärsmässigt tänkande politiker som t ex Reinfeldt och Jan Björklund är definitivt fråga om att förändra väljarkårens sammansättning).

Min gissning är väl att Almqvist inte kommer att lämna sin riksdagsplats om han blir utesluten eller går ur SD frivilligt. Jag antar också att det blir knepigt för honom att hitta ett nytt jobb med 55 000 :- i månaden efter att han lämnat riksdagen. Jag tvivlar också på att någon kommer att erbjuda honom ett nytt, hyfsat jobb typ det Anna Sjödin fick efter att hon fick avgå som SSU-ordförande. Men kanske skulle SD tjäna på att genom kontakter försöka greja honom ett hyfsat jobb efter att han slutar i riksdagen. Jag tror dock inte att Almqvist har någon bra förhandlingsposition. Ett hot om att gå med i ND är t ex knappast något Åkesson är rädd för. ND kan nog maximalt knapra ihop en halv eller en procent i riksdagsval även om de själva kanske tror att de kan få 10 %. Almqvist skulle nog bara skada sig själv genom att gå med i ND.

Sedan har vi Kent Ekeroth.

Kent Ekeroth är onekligen en man med stor röstindragar-potential p g a att han är halvjude. Hittills verkar dock vare sig han själv eller SD ha velat använda sig av det kortet. Om Åkesson är smart erbjuder han kanske Ekeroth följande deal: Ekeroth utesluts inte men får inte delta i riksdagsgruppens sammanträden under några månader. Dörren hålls också öppen för att han får stå på valbar plats inför nästa riksdagsval. Motprestationen från Ekeroth får bli att han skriver under en folder och en annons som kan användas i tidningar, på nätet och i TV-reklam där han säger att han är med i ett parti som SD trots de faktorer jag nämnde i mitt tidigare inlägg eftersom invandringen har en så pass katastrofal inverkan på ekonomin. Ekeroth får också lov att underteckna en artikel som får publiceras i någon SD-publikation och gärna i någon större dagstidning där han säger att islam av Nalin Pekgul-typ inte är något större problem och att de flesta muslimer i Sverige är sansade människor även om de har andra åsikter än han själv (jag vet inte om han ändå skall få slänga med något tjyvnyp mot Nalins brorsa Kurdo Baksi som hävdade att profeten Muhammeds förehavanden med 9-åriga Aisha var legitimt eftersom de var gifta, kanske tvekar jag eftersom jag nästan tycker synd om Kurdo, jag tror faktiskt att han själv skulle tycka att det var taskigt och genant att bädda ner en 9-åring i sin egen säng och sedan stoppa in snorren i henne).

Om Kent Ekeroth inte vill gå med på ovanstående så har man väl nu ett hyfsat tillfälle att bli av med honom. Om man samtidigt utesluter Gustav Kasselstrand och andra pro-palestinier så minskar man väl också risken för att Ekeroth skall få trovärdighet för ett påstående typ att han skulle ha blivit utesluten (och i framtiden blir av med 55 000-kronorslönen) p g a att han är halvjude.

En delikat fråga är förstås vad som är smartast av Åkesson att göra om Ekeroth själv läckt filmsnuttarna där Almqvist kläcker ur sig litet saker. Själv tror jag faktiskt att det i så fall ändå är smartast att inte utesluta honom om han skriver under en folder och en annons av den typ jag efterlyser. Backar han senare, och tar tillbaka godkännandet av foldern/annonsen, så antar jag att detta i så fall sänder ett budskap till allmänheten om att man inte kan lita på individer med judiskt påbrå om det är fråga om svenska, nationella intressen. Speciellt om man lyckas få några färgade att skriva på för en liknande folder och en liknande annons.

Måste också än en gång påpeka att jag tror att Åkesson i en kommitté bestående av några färgade SD:are skulle kunna ha en bra försäkring mot att filmer och inspelningar liknande de Expressen publicerat skulle kunna användas för utpressningsändamål nu när Åkesson deklarerat ”nolltolerans”. Jag tror att risken finns för att fler SD:are än Almqvist kläckt ur sig dumheter, speciellt med tanke på att flera ledande SD:are, eventuellt även Åkesson själv, sjöng med i sången om ”blodet rann, Palme han försvann”. Med sådana sångtexter tycker jag inte att det verkar helt otroligt att några fler SD:are någon gång kläckt ur sig något typ ”svartskalle”, ”blatte” eller ”babbe”.

Jag måste också säga att jag inte riktigt tror på Åkessons projekt att försöka göra SD till ett nästan rumsrent parti typ Ny Demokrati. Jag tror också att antalet röster blir fler om man i stället snarare satsar på att låta färgade personer säga att man stödjer partiet p g a invandringens katastrofala ekonomiska inverkan trots att det finns personer i partiet man inte gillar. Däremot är det väl sant att det blir lättare att rekrytera bra kandidater till valsedlarna och behålla ledamöter i kommunfullmäktige om partiet blir mer rumsrent. Jag tror dock att Åkessons möjligheter att påverka den biten är mindre än möjligheterna att verkligen få in i skallen på folk att invandringen kostar stora pengar och att det finns pengar att tjäna på att stödja andra partier än invandringsförespråkande partier. Detta innebär dock inte att jag tycker att det är dumt av Åkesson att försöka hålla sig med en medlemskår som inte använder sig av nedvärderande uttryck mot andra folkgrupper. Jag tror tvärtom att det är väldigt bra för personer av svensk härstamning om politiker som upplevs vara dessas specifika företrädare inte gör sig ovän i onödan med redan befintliga invandrare i Sverige. Av denna anledning har jag också i åratal här på Exilen efterlyst andra partier än SD, utan fläckat förflutet, som invandringskritiska alternativ. Men det är ju en annan historia.

Måste lägga till en sak.

Sparkar SD ut Almqvist och Ekeroth så har SD inte längre kvar den teoretiska möjligheten att fälla den nuvarande regeringen vid misstroendevotum (om Almqvist och Ekeroth inte vill ha nyval för att kunna sitta kvar så länge som möjligt och få 55 000 :- i månaden i riksdagslön).

Jag noterar också att om SD vill fälla nuvarande regering och ha nyval och Almqvist inte kan sättas upp SD:s riksdagsvalsedel (och därför röstar nej till att fälla regeringen) så krävs det bara en enda ledamot till för att regeringen inte skall fällas. Ekeroth får i ett sådant läge en väldigt bra förhandlingsposition både visavi regeringen och SD.

Den bästa lösningen för SD vore sannolikt om man kunde köpa ut Almqvist. Prislappen för detta borde väl ligga i 2-miljonersklassen om han i vilket fall som helst räknar med att inte kunna ta sig in i riksdagen vid nästa val.

En annan variant skulle kanske kunna vara att låta Almqvist bilda ett eget parti (det kan t ex kallas Trivselpartiet eller Liberaldemokraterna), ge honom litet kansliresurser (Kasselstrand?) och lova honom att få stå på valbar plats på nästa valsedel som extern representant, och om det löftet sviks få en fet ersättning från SD (han kan skulle t ex kunna få en on-first-demand-bankgaranti på detta eller få medel deponerade på en advokatbyrås klientmedelskonto). På det här viset skulle man också ha en lösning i beredskap om det finns fler filmer där andra SD-riksdagsledamöter gör bort sig. Man skapar ett farmarlag för de riksdagsledamöter som gör bort sig.

Själv tycker jag att nyvalsfrågan kan ha betydelse ur invandringspolitiskt perspektiv.

Ponera att sossarna får 35,1 % av rösterna, Vänsterpartiet 6 % och SD 9 %. Då finns en riksdagsmajoritet för att återgå till det gamla systemet där facken fick säga nej till arbetskraftsinvandring från länder utanför EU. Om sossarna bildar en minoritetsregering själva så behöver de inte nödvändigtvis ta hänsyn till Miljöpartiet i denna fråga. Börjar arbetslösheten braka iväg så är kanske inte heller Miljöpartiet beredda att ställa misstroendevotum mot regeringen p g a en sådan fråga.

Sedan finns ju också möjligheten att någon pytsar in några miljoner igen i Junilistan och att detta parti tar röster från de borgerliga partierna p g a euro-krisen. Min gissning är att majoriteten av kandidaterna på den gamla Juniliste-sedeln skulle stödja sossarnas linje i arbetskraftsinvandringsfrågan även om finansiärerna troligen inte skulle göra detta (men detta är kanske ingen avgörande fråga för dessa).

Så SD bör kanske ha litet is i magen och titta vilka möjligheter som finns innan man bestämmer sig definitivt. Tycker det vore synd att förlora möjligheten att fälla regeringen. Undrar också om anledningen till att filmerna läckte ut till Expressen kan ha varit att ta bort risken för att regeringen fälls vid misstroendevotum?

Edit: Den här informationen får ni gärna vidarebefordra till SD och Jimmie Åkesson. Jag gör det inte.

K. V. Pauker

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Sun 18 Nov - 12:44

Robin Shadowes wrote:Vill dom slå in min skalle så får dom väl göra det då. Precis som i fallet med kulakerna du nämnde är det inte så mycket jag kan göra åt saken. Vi tycks bara vara en ytterst liten klick som vill bevara Sverige svenskt. de flesta verkar vilja bli uppblandade så snabbt som möjligt. kan bara hoppas innerligt att jag inte återföds i det här jävla skitlandet i mitt nästa liv. helst inte alls på den här planeten om jag får bestämma själv. med min karma blir jag väl säkert arab eller zoomalier istället. Gråter

Ja speciellt kvinnor verkar föredra negersnopp. Feminismen var nog den slutlgiltiga spiken i kistan för oss vitingar.

Neger om kvinnan själv får välja, borde vara feministernas valspråk.

Fast du kan ju se ditt nästa liv som en gåva, då du garanterat får doppa veken tusentals ggr. med vita whoes om det finns några kvar då. lol!
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Godatider on Mon 19 Nov - 13:50

Bara för att klargöra mina tankar om fascism lite mer. Det var inte Breivik jag hade i åtanke. Att ha 100 Breivikar som springer omkring är väl ingen mening! Att döda människor är aldrig ett bra syfte. Och det slår alltid tillbaka på en själv i slutändan. Det för inget gott med sig.

Däremot kan det behövas kraftfulla metoder, för att stoppa den icke-demokratiska propagandabehandling vi utsätts för från media och andra instutitioner. De behöver stoppas och förhindras, och fråntas sin orättfärdiga makt, men det är inte detsamma som att gå ut och skjuta ihjäl folk.

Godatider

Back to top Go down

Post  kapten havoc on Mon 19 Nov - 18:55

Godatider wrote:Bara för att klargöra mina tankar om fascism lite mer. Det var inte Breivik jag hade i åtanke. Att ha 100 Breivikar som springer omkring är väl ingen mening! Att döda människor är aldrig ett bra syfte. Och det slår alltid tillbaka på en själv i slutändan. Det för inget gott med sig.

Däremot kan det behövas kraftfulla metoder, för att stoppa den icke-demokratiska propagandabehandling vi utsätts för från media och andra instutitioner. De behöver stoppas och förhindras, och fråntas sin orättfärdiga makt, men det är inte detsamma som att gå ut och skjuta ihjäl folk.

Mao Tse Tung, Stalin, Hitler och Pol Pot hälsar att de håller med. Oskyldig
kapten havoc

Back to top Go down

Post  Godatider on Mon 19 Nov - 19:47

kapten havoc wrote:
Mao Tse Tung, Stalin, Hitler och Pol Pot hälsar att de håller med. Oskyldig

Nåja, i självförsvar kan man väl alltid fyra av några salvor. Om man inte lyckas övermanna dem på annat sätt.

Godatider

Back to top Go down

Post  Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 4 1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top