God satir...

View previous topic View next topic Go down

God satir...

Post  Dunkelman on Wed 16 Jan - 19:27

Satir, ett bra vapen mot mångkulturförespråkarna.
Mer av den varan! Klockrent

Osmaklig hets mot Behrang Miri, häcklas med epitetet "TinTinTurken"

"Behrang Miris eminenta föreläsningar är alltid fullsatta.
Här sitter jag ensam på kvällen, på arbetsplatsen, Socialkontoret Limhamn. Utonför kontorsfönstret regnar det. Likaså i mitt hjärta.

Vad är det för land vi lever i?

Jag tänker naturligtvis på den osmakliga klappjakten på kulturpersonligheten Behrang Miri som idag får löpa gatlopp i svensk media. För vad? Behrang ville få bukt med barnlitteraturens rasistträsk.

För mig är det självklart att böcker som inte är förenliga med feminismen, genusperspektivet och mångkulturen måste bort från alla landets bibliotek med omedelbar verkan. Tryck- och yttrandefrihet i all ära men detta är Sverige och inget barn ska behöva indoktrineras med diverse gamla våldssagor. Bättre är det då att barnen får ta del av vettig litteratur baserad på fakta och sunda värderingar. Mina tankar går förslagsvis till Koranen som är tämligen okänd för de flesta bland de allra minsta. Barn kan ha stor behållning av att få följa karaktären Aishas äventyr.

Bort med Tintin, Pippi Långstrump och Emil i Lönneberga. Tintin vet vi alla är ohyggligt rasistisk.

Pippi skulle kunna accepteras som en feminist- och genusförebild, dock är det problematiskt att ingen i boken/filmen bär hijab eller niqab. Kanske kan Stina Wirsén rita en afro-Pippi med hijab som tar upp kvinnors lika rätt att få bli omskurna som spädbarn (precis som pojkarna!)

Mångkulturella Krösa Maja var först ut med att bära hijab i den svenska barnlitteraturen?
Emil i Lönneberga är så ohyggligt nationalistisk (nazistisk) att det nästan är överflödigt med en kommentar. Varför berättas det till exempel inte om köttsoppan (slurken som fanns i skålen som fastnade på Emils huvud) var halal? Vidare undrar jag naturligtvis varför inte lilla Ida har hijab i filmerna? Det enda som gör att Emil är relevant är faktiskt Krösa Maja som i de flesta scenerna har hijab. Kanske var Astrid Lindgren inte så rasistisk som man kan tro?

Ja ja, nu när man bor i Malmö (Behrang Miris hemstad) så hoppas jag naturligtvis på att få "springa på" denne talangfulle rapare. Jag och Annette Cromwell låter gärna Behrang Miri fördjupa sig i oss. Vi bjuder på ett eller två glas gott bag-in-box rödvin här på Socialkontoret Limhamn."

Batikhäxan Berit
http://batikhaxanberit.blogspot.se/2012/09/osmaklig-hets-mot-behrang-miri-kallas.html
Dunkelman

Poäng : 3176

Back to top Go down

Re: God satir...

Post  Dunkelman on Wed 16 Jan - 19:45

Dunkelman

Back to top Go down

Re: God satir...

Post  Dunkelman on Thu 17 Jan - 16:42

Dunkelman